Daar hoef je, je niet druk om te maken. Deze auto's krijgen een demontage code, die kunnen/mogen de weg niet meer op. Een paar demontage bedrijven uit Nederland halen deze wel naar Nederland maar puur voor demontage. Vak zijn deze nog prima en het plaatwerk bekleding enz past natuurlijk ook op de benzine variant, de motoren gaan door naar Afrika.Arthur schreef: ↑09 nov 2018, 10:29Je kunt er als eenling, of DF-er wel genuanceerd naar kijken. Feit blijft dat de crisis, die er niet is maar wel gecreëerd wordt, ook maar al te graag door handelaren in deze goederen in stand wordt gehouden. Probeer maar eens een redelijke diesel in te ruilen. Zeker als je relatief jonge auto's rijdt en niet erg lang dan weet je niet wat je overkomt. Dus dat doe je 1x en stap je over op de benzinevariant die in aanschaf al een stuk goedkoper is en ook nog eens wat minder afschrijft.Martijn_bmw schreef: ↑09 nov 2018, 09:02 ^^ kijk dat is eindelijk iemand die er ook (net als ik) genuanceerd naar kijkt.
In die zin is de media altijd wel erg hyperig en goed in het maken van overtrokken stemming en daarmee crisis die er helemaal niet hoeft te zijn...
Wat gebeurt er met die diesels die straks ingeruild worden in D met die subsidieregels? Daarvan zal een groot deel mss wel hier op de markt verschijnen. Wat denk je wat dat met de (rest)waarde van je diesel gaat doen?
We hypen met z'n allen mee, maar de realiteit is dat het sowieso geld gaat kosten
Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
Stond dat ook in dat artikel? Lijkt me sterk maar je kunt natuurlijk best gelijk hebben. Geen idee eigenlijk. Heb je een bron?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
En in Afrika gaan ze dan lekker door met het milieu verontreinigen, alleen hebben wij er dan een tijdje hier geen last van.. verplaatsen van het probleem zoals de milieubewuste politici blijven doen..: hier beste jongetje van de klas spelen tegen enorme kosten, terwijl elders de extreme globale vervuiling gewoon lekker door gaat.fuseekogel schreef: ↑09 nov 2018, 10:47
Daar hoef je, je niet druk om te maken. Deze auto's krijgen een demontage code, die kunnen/mogen de weg niet meer op. Een paar demontage bedrijven uit Nederland halen deze wel naar Nederland maar puur voor demontage. Vak zijn deze nog prima en het plaatwerk bekleding enz past natuurlijk ook op de benzine variant, de motoren gaan door naar Afrika.
Precies hetzelfde met de elektrische auto's.. inmiddels is overbekend dat er genoeg auto's met brandstof motoren zijn die net zo veel of zelfs minder vervuilen dan de elektrische als je naar de totale footprint kijkt.. alleen, dat gebeurt dat bij de elektrische deels elders buiten ons plaatselijke ballonnetje, dus willen de politici en milieufanaten die..
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
Inderdaad, zum Kotzen. India en China zijn de allergrootste vervuilers, Latijns Amerika, daar rijden nog Ford pickups en Macks rond van mid 60s te roken.....NSXRS schreef: ↑09 nov 2018, 11:01En in Afrika gaan ze dan lekker door met het milieu verontreinigen, alleen hebben wij er dan een tijdje hier geen last van.. verplaatsen van het probleem zoals de milieubewuste politici blijven doen..: hier beste jongetje van de klas spelen tegen enorme kosten, terwijl elders de extreme globale vervuiling gewoon lekker door gaat.fuseekogel schreef: ↑09 nov 2018, 10:47
Daar hoef je, je niet druk om te maken. Deze auto's krijgen een demontage code, die kunnen/mogen de weg niet meer op. Een paar demontage bedrijven uit Nederland halen deze wel naar Nederland maar puur voor demontage. Vak zijn deze nog prima en het plaatwerk bekleding enz past natuurlijk ook op de benzine variant, de motoren gaan door naar Afrika.
Precies hetzelfde met de elektrische auto's.. inmiddels is overbekend dat er genoeg auto's met brandstof motoren zijn die net zo veel of zelfs minder vervuilen dan de elektrische als je naar de totale footprint kijkt.. alleen, dat gebeurt dat bij de elektrische deels elders buiten ons plaatselijke ballonnetje, dus willen de politici en milieufanaten die..
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
Ding van jou is nog schoon...allen schreef: ↑09 nov 2018, 09:34 Ik diesel nog wel even door met m’n 295 gram co2 euro 5 monster. Dat hele diesel verhaal maak ik me niet zo druk om. Nu stressen, omruilen voor een wagen op benzine en daarna ervaren dat ik ook dan weer niet bepaalde gebieden in kan rijden, nog een keer omruilen voor electrisch en vervolgens de ellende van het niet kunnen vinden van een parkeerplek met een laadpaal en daarna onderweg terug verplicht een half uur koffie drinken. Vrij kansloos imho.
Wat hebt ombouwen van een stad tot dorp betreft, dat ervaar ik niet zo. De binnenstad is steeds moeilijker bereikbaar in tegenstelling tot een gemiddeld dorp. Daar kun je de wagen doorgaans overal wel kwijt.
Ik mag volgend jaar 19 euro in de maand meer betalen wegens het gebrek aan een roetfilter of ook maar enig ander middel dat de brokken roet tegen moet houden
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
??Ferdi Gielen schreef: ↑09 nov 2018, 12:57
Ding van jou is nog schoon...
Ik mag volgend jaar 19 euro in de maand meer betalen wegens het gebrek aan een roetfilter of ook maar enig ander middel dat de brokken roet tegen moet houden
Gaat er binnenkort iets veranderen met wegenbelasting op oudere diesels in NL?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
15% mrb verhoging voor diesel zonder dpf dacht ik. Gaat uiteraard nergens over, want ik gok dat een hoop kleine wagentjes zonder dpf nog altijd minder vervuilen dan mijn wagen, en die mogen het centrum niet in. Hoe dan ook, mij hoor hè er niet over klagen.
- dinges
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
- Auto: das boot
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
en dus moeten we maar een kerncentrale bijbouwen om heel verantwoord te kunnen voldoen aan al die extra vraag naar elektriciteit...NSXRS schreef: ↑09 nov 2018, 11:01Precies hetzelfde met de elektrische auto's.. inmiddels is overbekend dat er genoeg auto's met brandstof motoren zijn die net zo veel of zelfs minder vervuilen dan de elektrische als je naar de totale footprint kijkt.. alleen, dat gebeurt dat bij de elektrische deels elders buiten ons plaatselijke ballonnetje, dus willen de politici en milieufanaten die..fuseekogel schreef: ↑09 nov 2018, 10:47
Daar hoef je, je niet druk om te maken. Deze auto's krijgen een demontage code, die kunnen/mogen de weg niet meer op. Een paar demontage bedrijven uit Nederland halen deze wel naar Nederland maar puur voor demontage. Vak zijn deze nog prima en het plaatwerk bekleding enz past natuurlijk ook op de benzine variant, de motoren gaan door naar Afrika.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
Een kerncentrale? Maak daar een aantal kerncentrales van...
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
https://m.facebook.com/story/graphql_pe ... g3NDcxMzE5
Mocht het filmpje het niet doen
https://m.facebook.com/deooyevaar/
Even een stuk naar beneden scrollen en daar staat het bewuste filmpje
ls je wat verder op de site kijkt lees je dat ze zelfs hun buitenterrein aanpassen om de aanvoer kwijt te kunnen. En zo zijn er nog een paar die ophalen uit Duitsland. Auto's kunnen niet meer de weg op en zoals je ziet op het filmpje zijn het geen rare auto's
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
gaat niet door.... de belastingdiest kan het (hoe verrassend ook...) technisch niet aan om deze uitzondering door te gaan belastenFerdi Gielen schreef: ↑09 nov 2018, 12:57Ding van jou is nog schoon...allen schreef: ↑09 nov 2018, 09:34 Ik diesel nog wel even door met m’n 295 gram co2 euro 5 monster. Dat hele diesel verhaal maak ik me niet zo druk om. Nu stressen, omruilen voor een wagen op benzine en daarna ervaren dat ik ook dan weer niet bepaalde gebieden in kan rijden, nog een keer omruilen voor electrisch en vervolgens de ellende van het niet kunnen vinden van een parkeerplek met een laadpaal en daarna onderweg terug verplicht een half uur koffie drinken. Vrij kansloos imho.
Wat hebt ombouwen van een stad tot dorp betreft, dat ervaar ik niet zo. De binnenstad is steeds moeilijker bereikbaar in tegenstelling tot een gemiddeld dorp. Daar kun je de wagen doorgaans overal wel kwijt.
Ik mag volgend jaar 19 euro in de maand meer betalen wegens het gebrek aan een roetfilter of ook maar enig ander middel dat de brokken roet tegen moet houden
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
@fuseekogel: thnx. Zal eens ff kijken
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Rijverbod voor diesels nu ook in Keulen en Bonn
Dat had ik nog even gemist, dacht dat het van vorig jaar naar dit jaar was geschoven.Martijn_bmw schreef: ↑09 nov 2018, 15:46gaat niet door.... de belastingdiest kan het (hoe verrassend ook...) technisch niet aan om deze uitzondering door te gaan belastenFerdi Gielen schreef: ↑09 nov 2018, 12:57Ding van jou is nog schoon...allen schreef: ↑09 nov 2018, 09:34 Ik diesel nog wel even door met m’n 295 gram co2 euro 5 monster. Dat hele diesel verhaal maak ik me niet zo druk om. Nu stressen, omruilen voor een wagen op benzine en daarna ervaren dat ik ook dan weer niet bepaalde gebieden in kan rijden, nog een keer omruilen voor electrisch en vervolgens de ellende van het niet kunnen vinden van een parkeerplek met een laadpaal en daarna onderweg terug verplicht een half uur koffie drinken. Vrij kansloos imho.
Wat hebt ombouwen van een stad tot dorp betreft, dat ervaar ik niet zo. De binnenstad is steeds moeilijker bereikbaar in tegenstelling tot een gemiddeld dorp. Daar kun je de wagen doorgaans overal wel kwijt.
Ik mag volgend jaar 19 euro in de maand meer betalen wegens het gebrek aan een roetfilter of ook maar enig ander middel dat de brokken roet tegen moet houden
Ik zeg helemaal prima!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, BMWDennis, Kadett, WillemBoer, wjt en 372 gasten