Ga je dat helemaal voorkomen als er +/- 100.000 man tegelijk direct na de race weg gaan?Ybo schreef: ↑02 nov 2018, 13:06Assen wordt logistiek ook een drama hoor. Met TT is het al een infarct, maar dan komt de helft (?) nog op de brommer. Dat doen F1 fans niet over het algemeen. Ook daar is het paddock nogal klein denk ik, maar goed, dat is in Monaco ook geen beletsel. Het totaal aantal trucks is toch niet te bergen binnen de grenzen van een circuit. In Hockenheim zie je ook op verschillende parkeerterreinen allemaal teamtrucks staan. Parkeerterrein (weiland) waar wij stonden, stonden alleen al 10 trucks van Mc Laren dacht ik.In Zandvoort praten en beloven ze vooral, in Assen investeren en bouwen ze vooral.
Maar goed, verkeersinfarct is toch niet te voorkomen, waar dan ook. Hoort er ook een beetje bij denk ik. Maar wat je zegt over de baan in Zandvoort, dat lijkt me nog wel het grootste probleem. Wordt een doodsaaie race (optocht).
Assen ligt áán de snelweg en de verbindingsweg er naar toe zijn ook ruim en dubbelbaans. Parkeerplaatsen zijn ruim op gezet. Ik zou niet weten wat er heel veel beter kan.
Paar jaar terug bij de F1 op Hockenheim geweest. Parkeren in een weiland (was droog dus geen probleem), ver lopen naar het circuit en dat was ook lang wachten om van het weiland af te komen. Vervolgens wel alle wegen één richting naar de snelweg (ook dichtbij). Afgezien daarvan weinig hinder, zie dat op Assen niet heel veel anders eigenlijk.