Ik zat nog even naar deze te kijken...........
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67203.0 op zich best een leuk alternatief als ie ook echt netjes is. Zo op het eerste oog ziet het interieur er netjes uit. Er is dan ook nog wat budget voor "technische" zekerheden enz. Ja veel kilometers, maar ik heb toch steeds meer het gevoel dat er vooral M3-E46 worden weggedaan door de eigenaar met altijd zo rond de 113dkm op de teller. Vervalste boekjes, rekeningen, ik heb alles al voorbij zien komen. En ja dan zal deze M3 na 8 jaar 3000 Euro minder opbrengen ? Daar heb je dan 8 jaar veel plezier van gehad. Ik heb er liever eentje met 240dkm op de teller dan eentje waar ze net op tijd zijn gestopt met het draaien van donuts voordat het blok de hele inboedel naar buiten kotste zoals die rode M3 V8 in het filmpje.
Wat betreft de risico-factor van een M3 E46 SMG blijft de SMG een dingetje. Edoch die units kunnen inmiddels ook gerepareerd worden ipv een nieuwe a 3500 euro. Ga ook eens een bakkie doen bij een echte goede M-specialist, die kan je daar veel over vertellen. Natuurlijk ben je vrij om je M3 E46 naar de dealer te brengen, ik hoop dat je dan een monteur treft die er al zo lang werkt dat hij ze uberhaubt herkent als BMW. De enige reden waarom ik ooit een M5 E60 heb durven kopen is het feit dat de toenmalige eigenaar als BMW-specialist ff op vrijdagochtend besloot het blok uit te bouwen omdat ie dan overal goed bij kon en dan ook alle puntjes op de i kon zetten. Daar deed hij inmiddels "slechts"een ochtendje over en vrijdagmiddag stond de V10 op de bok. Ik heb toen een uurtje alle rekeningen van de laatste twee jaar zitten doorlezen wat er vervolgens allemaal vervangen was aan de M5............ kan je vertellen dat mijn vrouw me subiet doodschoot en liet verdwijnen als ik met zo'n rekening van de BMW dealer thuis durfde te komen.
Dat kan ie ook met een blok uit een M3 E46, hij reviseert SMG modules en vervangt ze niet door nieuwe. Vanos (na eerst drukmeting), lagerschalen incl vanosleiding, boutjes controleren, verstevigen achteras enz. Best wel veel puntjes aan een M3 die mogelijk aandacht vereisen. Maar is ie eenmaal goed kan je er voor relatief net geld jaren plezier van hebben. Zoals vermeld een goede aankoopkeuring bij iemand die weet waar ie naar kijkt omdat hij het al 89x vervangen heeft als het stuk is. bijv Bas Roos of Paul Vlasblom. De grijze handbak die nu bij Pro-car staat vond ik een "vermoeide " M3. Ik vond hem te ver heen voor mij als fun-auto. Ik zelf hecht er waarde aan als een auto er wel verzorgt en strak uitziet. Hoeft geen concours te zijn, maar deze was te ver heen. Technisch is hij wel helemaal aangepakt. Geen idee of hij cosmetisch inmiddels is aangepakt, wellicht staat er nu een frissere M3. Voor de fun zou ik echter zelf voor SMG gaan, is naar mijn mening geniaal.
Ik heb zelf een Engelse M3-e46 SMG gereden waar bijna niets meer origineel aan was. Hij was ook ontdaan van het gewichtige interieur en had wat carbon delen. Hij was in Nederland door de eigenaar samen met een monteur van BMW in de avonduren omgebouwd van RHD naar LHD met nieuwe originele onderdelen. Heb hem 1.5 jaar gehad en nooit iets aan gehad. Was ook voor de fun en werd niet ingezet voor 30dkm per jaar. Is tot op heden de lekkerste fun-auto geweest die ik heb gehad. Natuurlijk was de M5 E60 5.0 V10 een beest, maar toch een compleet andere auto. De M3 ging ik echt af en toe mee de dijken rond, de M5 reed gewoon heel snel achterlijk hard maar was ook groot en zwaar. De M3 stond overigens niet te koop, maar vragen staat vrij. De huidige Giulia stond ook niet te koop........... die wilde ik 11 jaar geleden al hebben........ geduld, geduld.
Je hebt nog ff voor het maart/april 2019 s dus lekker rondkijken en je oriënteren. En niet alleen kijken naar wat er te koop staat, maar daar moet je niet over lullen.....
gr Ron