BMW M2
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Manhart....al 'n prijs bekend? Klinkt lekker hoor. Hoop niet dat er 'n drone in gaat komen en anders kun je de kleppen dichtdoen op lange afstanden toch?
- Artosevo
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: BMW M2
Prijzen Manhart weet ik niet, volgens Bimmerpost schijnt Eisenmann toch wel met iets te komen.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition
515 PK en 661 NM.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition
515 PK en 661 NM.
- Booooh
- Berichten: 3420
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW M2
Da's geen geld, maar ik zou niet voorop lopen met dat soort modificaties en dan zijn er nog geen garanties dat het allemaal zomaar even goed werkt, aan de andere kant heb je zelf zat ervaring op dat gebied ...
Wel mooie (theoretische) waarden wat dat betreft ...
Wel mooie (theoretische) waarden wat dat betreft ...
- Artosevo
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: BMW M2
Inderdaad Ben, dit is ook weer nieuw voor mij.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
200 Euro voor 430PS en 564Nm? Dat kan toch niet te vertrouwen zijn.
- Will F.
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Waar wordt die hardware gemaakt China/ Taiwan?
En dan kijk je bij Internationale dealers, toch wel belangrijk te kijken wie zich hiermee inlaat en vind je alleen importeurs in Iran en op de Filipijnen. Kortom ik denk dat dit resulteert in je motor naar de filistijnen
En dan kijk je bij Internationale dealers, toch wel belangrijk te kijken wie zich hiermee inlaat en vind je alleen importeurs in Iran en op de Filipijnen. Kortom ik denk dat dit resulteert in je motor naar de filistijnen
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Misschien is dit wel de M4 CS/GTS software?Artosevo schreef: ↑21 okt 2018, 11:34 Prijzen Manhart weet ik niet, volgens Bimmerpost schijnt Eisenmann toch wel met iets te komen.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition
515 PK en 661 NM.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
De M2C rijder lijkt me zo op het eerste gezicht nou ook weer niet de grootste pro.
En 'a car is as fast/good as its driver' weet ik natuurlijk ook wel, maar gewoon leuk filmpje:
En 'a car is as fast/good as its driver' weet ik natuurlijk ook wel, maar gewoon leuk filmpje:
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Nee dat is het niet, het is een piggybag computer die je sensor signalen richting de ECU bewerkt. Ik heb daar wel wat ervaring mee (Racechip) en zou het nooit (meer) doen. Afhankelijk van de hardware die ze gebruiken heeft die extra ecu (wat een te groot compliment is hoor, zit 2 knaken en een bosje konthaar aan goedkope Chinese electronica in) afhankelijk van zijn kloksnelheid tijd voor nodig. Alles wat bij de echte ECU aankomt is vertraagd. Dat proberen ze meestal wel op te lossen met gasklep reactie tijden....resultaat is in ieder geval wel dat je turbolag juist toeneemt, de respons afneemt en je een vreemd op het gaspedaal reagerende auto kunt krijgen.Robin schreef: ↑22 okt 2018, 06:08Misschien is dit wel de M4 CS/GTS software?Artosevo schreef: ↑21 okt 2018, 11:34 Prijzen Manhart weet ik niet, volgens Bimmerpost schijnt Eisenmann toch wel met iets te komen.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition
515 PK en 661 NM.
Daarbij heb ik altijd het gevoel gehad dat dit een prima manier is om heel goedkoop je motor te slopen alhoewel ik die ervaring dan weer niet heb (wel met veel duurdere chips op maat).
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Leuke comparison van de heren @Evolve
Mooi te zien hoe de M2C restricted is vanaf 5000-7000. Mooie en veilige tuning zou dan zijn om de CP/GTS software in de M2C te laden.Imran@Evolve schreef: We had the opportunity to dyno a stock M2 Competition today and then compare the graphs against the following:
Stock N55 M2
Tuned N55 M2
Stock M4 ZCP
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Inderdaad goed verhaal van Imran.
Dit krijg je dan bijvoorbeeld: standaard EU geleverde (OPF)auto + alleen remap: 500pk/680Nm:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1548382
Dit krijg je dan bijvoorbeeld: standaard EU geleverde (OPF)auto + alleen remap: 500pk/680Nm:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1548382
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Dat hogere vermogen na tuning is leuk, maar BMW begrenst dat niet voor niets. Van wat ik begreep is koeling een uitdaging, en 25% meer vermogen is zomaar 50% meer thermische belasting van je motor. Dan heb ik het niet over de atw intercooler, maar meer over KVS, olie etc. Dat gaat in NL nog wel goed met af en toe een laf sprintje of een paar strepen trekken, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat icm een verwijderde begrenzer de engine load zover omhoog kan gaan dat je bij je eerste topspeed poging in Duitsland de koppakkingen eruit blaast, je expansievaatje scheurt, of je gewoon twee liter KVS eruit kotst via de overdruk beveiliging.
Ik zeg niet dat het gebeurt met de M2Competition, maar vanaf dag 1 heeft BMW "gemekkerd" over de uitdaging mbt koeling in de smallere neus (en zie ik bij de VLN BMW racers die met ca. 500pk rijden bijna 2x zo grote koelopeningen in een bredere dan standaard M3/M4 neus), dus helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Durf je het toch aan, met ca 530pk in een M3 trap je hem na enig aandringen naar ca 325-330kmh......dus dat zal in die M2C ook wel lukken. Best wel niet zo langzaam zegmaar
Ik zeg niet dat het gebeurt met de M2Competition, maar vanaf dag 1 heeft BMW "gemekkerd" over de uitdaging mbt koeling in de smallere neus (en zie ik bij de VLN BMW racers die met ca. 500pk rijden bijna 2x zo grote koelopeningen in een bredere dan standaard M3/M4 neus), dus helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Durf je het toch aan, met ca 530pk in een M3 trap je hem na enig aandringen naar ca 325-330kmh......dus dat zal in die M2C ook wel lukken. Best wel niet zo langzaam zegmaar
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW M2
Een wijs man zei eens: "met een getunede motor niet langer volgas dan dat je je adem kunt inhouden!"
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
En nu jezelf nog even quoten. Geeft meer kracht aan je post. Ofzo...
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ding is snel zat hoor.
Zit buiten de sportuitlaat van 't voorjaar, te bedenken hoe je vooral de voorkant (nog) strakker kunt krijgen, op Duitse fora wordt 'meer neg camber' geadviseerd en niet een 255/ 265 voorbandje(ipv 245)
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M2
Over het algemeen wordt dat gedaan door middel van een facelift.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Even andere velgen op de M2c
- Artosevo
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: BMW M2
Mooi hoor! Waar heb je die spoilerlip van de achterklep besteld?
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Netjes. Dat zijn dus Toyos, welke maat André.
Ik denk dus over een diffuser om de achterkant wat minder saai te maken, maar wil ook binnenkort een andere uitlaat.
Artosevo had jij die rode M1/M2 knopjes al/ook en besteld bij ind distribution?
Zo ja is dat met 'n mes achtig iets eruit te wippen en de rode knopjes erin te klikken?
Ik denk dus over een diffuser om de achterkant wat minder saai te maken, maar wil ook binnenkort een andere uitlaat.
Artosevo had jij die rode M1/M2 knopjes al/ook en besteld bij ind distribution?
Zo ja is dat met 'n mes achtig iets eruit te wippen en de rode knopjes erin te klikken?
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW M2
Ziet er strak uit Andre!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 372 gasten