Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Voorlopig blijf ik lekker doorrijden met m'n M3 e36 3.2
Nog steeds snel genoeg om vele huidige vergelijkbare auto's partij te kunnen geven.
Wegligging en remmen met de paar kleine tweaks die ik heb gedaan voor mij goed genoeg.
Mede daardoor een prima rijgevoel en beleving.
Uiteraard ook door de fijne motor met bijna volledige SuperSprint uitlaat.
En niet onbelangrijk is dat de auto met de juiste TLC erg betrouwbaar is gebleken.
Iets waar de e46 en e9x helaas wat lager in scoren. (Wellicht met de juiste TLC minder laag..)
Nog steeds snel genoeg om vele huidige vergelijkbare auto's partij te kunnen geven.
Wegligging en remmen met de paar kleine tweaks die ik heb gedaan voor mij goed genoeg.
Mede daardoor een prima rijgevoel en beleving.
Uiteraard ook door de fijne motor met bijna volledige SuperSprint uitlaat.
En niet onbelangrijk is dat de auto met de juiste TLC erg betrouwbaar is gebleken.
Iets waar de e46 en e9x helaas wat lager in scoren. (Wellicht met de juiste TLC minder laag..)
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
De E36 M3 is zeker een aardig betrouwbare auto 3 van die dingen gehad met geen enkele problemen gehad. Dit waren wel de 3 liter versies. De E46 M3 heb ik geen ervaring mee heb niks met de E46 de E92 vind ik dan weer geweldig zeker om te zien en horen! Met de juiste liefde ook zeker betrouwbaar paar pijn puntjes maar dat heeft elke BMW wel volgens mij
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Los van bekend vanos probleem van de 3.2, wat hedentendage zelf makkelijk is te maken, voor een fractie van de kosten van een nieuwe unit (waarbij het probleem niet opgelost is).
Buiten dat is er amper, zo niet, helemaal niet meer onderhoud aan dan een niet-M 6 cilinder. Alleen met SMG heb je dan nog een extra component aan complexiteit, maar met handgeschakeld verder niks specialers aan.
Buiten dat is er amper, zo niet, helemaal niet meer onderhoud aan dan een niet-M 6 cilinder. Alleen met SMG heb je dan nog een extra component aan complexiteit, maar met handgeschakeld verder niks specialers aan.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Lagerschalen is toch wel een dingetje waar de M gevoeliger voor is! Al staan er genoeg te koop ruim over een ton met nog de originele lagerschalen heb het nu wel over de S65.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
^^
Das waar. Al kende ik het voornamelijk van S85/S65 blokken. Vervolgens lijkt dat ook met terugwerkende kracht op andere motoren toegepast te zijn.
Als de mijne 100k heeft, of bijna, ga ik ze wel preventief vervangen.
Das waar. Al kende ik het voornamelijk van S85/S65 blokken. Vervolgens lijkt dat ook met terugwerkende kracht op andere motoren toegepast te zijn.
Als de mijne 100k heeft, of bijna, ga ik ze wel preventief vervangen.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Lagerschalen is wel een dingetje, maar vraag me af of het niet een beetje opgeblazen wordt en wat nu het daadwerkelijke percentage is dat hiermee te kampen heeft gehad.
Heb de mijne originele 2 maanden terug voor het eerst laten vervangen bij 200k+ en die hadden nog geen centje pijn.
Heb de mijne originele 2 maanden terug voor het eerst laten vervangen bij 200k+ en die hadden nog geen centje pijn.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zeg dat nou niet!
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Hangt er ook vanaf hoe er met de auto wordt omgegaan natuurlijk! Wordt de auto goed warm gereden wordt ie goed gebruikt heeft allemaal invloed op de lagerschalen! Heb toevallig een paar weken terug een M6 gekocht met de S85 motor deze stond op 129.000 km met nog de originele lagerschalen ze hadden wel tekenen van slijtage maar het was nog niet zover dat ze ieder moment konden barsten zeg maar! Terwijl er genoeg S85 blokken stuk gelopen zijn ruim onder die kilometerstand omdat er een lagerschaal de geest gaf! Je kan natuurlijk daarmee ook gewoon pech hebben en een maandagmorgen product erin hebben
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Hele nette 3.0 coupe, nog net geen ton op de klok.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Nu verlaagd naar 15k.
https://link.marktplaats.nl/m1321904198
Lijkt hem toch niet zo makkelijk verkocht te krijgen, of zal het liggen aan het cabrio deurpaneel en/of IT-import?
https://link.marktplaats.nl/m1321904198
Lijkt hem toch niet zo makkelijk verkocht te krijgen, of zal het liggen aan het cabrio deurpaneel en/of IT-import?
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Waaraan is eigenlijk te zien dat het een cabrio deurpaneel is?
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
De 'extra' handgreep bij de cabrio.
Cabrio
Coupe
Cabrio
Coupe
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Precies. Cabrio heeft dat omdat vanwege het dak er geen “oh shit handle” aanwezig is.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Leuke duitse benaming: ‘angst griff’
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Duidelijk, dank Henk-Jan. Dan denk je die auto's een beetje te kennen, maar dit was me echt nooit opgevallen. Zat me ook al blind te staren op de buitenzijde van het portier.....
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
En over Dakargelb gesproken:
https://link.marktplaats.nl/m1324126551
https://link.marktplaats.nl/m1324126551
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zo een en dan graag sedan.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Daar is hier toch ook een topic van?
- Gert-jan
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Jammer van het blok bij zo'n ding....
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
ook het intrieur vind ik niks spectaculairs.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
80.000 dollar te veel
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
In US is dat de holy grail E36.
Je krijgt er wel al die GT goodies bij.
Je krijgt er wel al die GT goodies bij.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik lees wel eens dat Canadese import voor hen veel aantrekkelijker is. Dan hebben ze een euro spec m3.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 60 gasten