https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=2
25NKSB
In proef gereden samen met Jaap (JacobT). Ik denk dat dit een van de betere (zo niet de beste) is aan de onderkant van de markt. Lakwerk is ontzettend netjes, geen sporen van schade, motor draait heel mooi stil zelfs koud, stuurt goed, schakelt mechanisch ook goed, koppeling nieuw en onderstel voelt ook niet versleten oid.
Negatief:
Deurrubbers beide kanten zijn gekit (nieuwe zijn duur a 400,- per kant, dus dat is de reden..)
Schakel mechaniek is ruim (enige punt dat je de 250dkm verneemt trouwens)
Stoel verwarming functioneert niet (ik vermoed de knoppenbalk)
Stoelwang kussen bestuurdersstoel voelt wat bijzonder aan en verstelling werkt niet 100%
Verkeerde bandenmaat rondom
Achterbanden versleten
Promax verlagingsveren (vonden wij een min punt)
Hemel bekleding C-stijl links achter laat los.
Motor is vervangen maar niet aantoonbaar.
Stuur is te dik bekleed met alcantara
Achter ramen voorzien van folie
Diff maakt koud op de rotonde wat geluid, warm niet meer. Lijkt mij aan de olie te liggen.
Achterschijven zijn dun, bijna apk afkeur.
Positief:
Goed opgepast door oudere vorige eigenaar,
Lakwerk super. Te mooi voor deze kilometers maar nergens spuitfouten te ontdekken
Geen schade gehad zover wij konden beoordelen. Chassis balken vanuit de motorruimte en kofferbak zijn strak en de juiste kleur (mat)
S54 motor ziet er super fris uit en draait prachtig stil. Geen pluimen uit de uitlaat kunnen waarnemen.
Stuurt goed en strak
Koppelt perfect
Geen trillingen in de aandrijflijn.
Remt goed
Er zit nog wat onderhandelingsruimte in de prijs maar met eerder genoemde negatieve punten was dat voor Jaap te weinig. Niettemin, als je zo'n ding zoekt om te rijden dan zou ik em niet overslaan. Voor de geïnteresseerde heb ik (en of Jaap) nog wel meer info en nog heeeeeel veel foto's. De vorige eigenaar was heel informatief.