
Om 08:30 aangekomen, om de mist langzaam over het circuit weg zien te trekken. Dit leverde een paar mooie plaatjes op. Je kunt makkelijk overal naar toe lopen, en op de heuvel bij de Corkscrew heb je fantastisch uitzicht over 2/3 van de baan. Ook in de paddock genoeg mooi's gezien, alles is toegankelijk. In de ochtend de warm-up's en kwalificaties met een half oog gevolgd, net zoals de Porsche Cup en Lambo Trofeo. Wel een spectaculair moment gemist daardoor:
()
Maar het dwaalde lekker door de paddock en de verschillende merk specifieke parkeerterreinen. Ook nog even bij een praatje van Bill Auberlen en Will Turner staan kijken bij hun M6 GT3. Daarna was er nog de mogelijkheid om een grid walk te doen voor de hoofdrace om up-close naar de wagens te kunnen kijken. Er waren genoeg bekende namen om te voor te supporteren, zoals Renger vd Zande (Pole), Jeroen Bleekemolen, Laurens Vanthoor, Jan Paul Montoya, Felipe Nasr, Jorg Bergmeister, Nick Tandy, etc etc
Voor de IMSA Sportscar Race ben ik lekker op de heuvel gaan zitten, om een goed overzicht te hebben, en af en toe even naar de andere kant van de top te lopen om bij de Corkscrew te kunnen kijken. Behoorlijk hectische met uiteindelijk 4 of 5 safety car situaties. De auto van vd Zande werd al snel van de weg gereden, dus die deed niet meer mee voor de winst. De Proto's waren echt flink sneller dan de rest van het veld, maar als ze in de lage toeren uit de Corkscrew kwamen kon je wel merken dat die motoren voor hoge toeren zijn afgesteld, dat pruttelde en blafte alsof er een paar defecte injectoren inzaten. Het geluid van de C7.R's en de RSR's was het meest spectaculair, omdat de rest van het veld met turbo's rondrijdt. Voor die wagens heb je eigenlijk wel oordopjes nodig, maar alle turbo's/hybrides heb je eigenlijk geen last van.
Toen de race aan de laatste ronde bezig was, en de uitslag wel vast lag alvast terug naar de auto gegaan om niet in de file van het circuit weg vast te komen zitten. Al met al een top dagje! Goed verbrand ook, ondanks 5 keer insmeren.