circuit rijden VS karten
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 sep 2018, 22:20
circuit rijden VS karten
Beste DF'ers
Na een leuke vakantie in de Belgische Ardennen, ( omgeving spa-francorchamps met fantastische stuurmans wegen)
en diverse bezoekjes aan circuit de spa-francorchamps ( kijken )
en een paar super gave sessies karten op hun buiten kartbaan.
ben ik weer helemaal getriggerd.
nu heb ik nog geen echte trackday ervaring, ( wel de nodige playseat simulator uurtjes )
echter ben ik erg in twijfel of ik de keuze wil maken om te gaan karten met een eigen kart. of een leuke trackday auto bouw en hier mee aan de slag ga.
denk hierbij aan een BMW E30 325i / E46 330CI of een Porsche 911 (996)
waarbij voorkeur momenteel ligt bij de E46 door de goede verkrijgbaarheid van onderdelen. de sterke M54B30 en amper last van erge roest. al is de E30 erg lichtvoetig ( diverse gehad, en momenteel nog een full option 325 touring )
het bouwen kan ik zelf doen( eigen garage bedrijf deels gespecialiseerd in lassen en customizing )
de beleving van het karten lijkt mij persoonlijk hoger. al ben ik enthousiaster over trackdays met uitkijk op mee doen in een merken cup.
voordeel van karten is dat het in de winter prima op een binnenbaan kan. en veel lagere running costs
wie van jullie heeft ervaring met beide of ook voor deze keuze gestaan ?
Na een leuke vakantie in de Belgische Ardennen, ( omgeving spa-francorchamps met fantastische stuurmans wegen)
en diverse bezoekjes aan circuit de spa-francorchamps ( kijken )
en een paar super gave sessies karten op hun buiten kartbaan.
ben ik weer helemaal getriggerd.
nu heb ik nog geen echte trackday ervaring, ( wel de nodige playseat simulator uurtjes )
echter ben ik erg in twijfel of ik de keuze wil maken om te gaan karten met een eigen kart. of een leuke trackday auto bouw en hier mee aan de slag ga.
denk hierbij aan een BMW E30 325i / E46 330CI of een Porsche 911 (996)
waarbij voorkeur momenteel ligt bij de E46 door de goede verkrijgbaarheid van onderdelen. de sterke M54B30 en amper last van erge roest. al is de E30 erg lichtvoetig ( diverse gehad, en momenteel nog een full option 325 touring )
het bouwen kan ik zelf doen( eigen garage bedrijf deels gespecialiseerd in lassen en customizing )
de beleving van het karten lijkt mij persoonlijk hoger. al ben ik enthousiaster over trackdays met uitkijk op mee doen in een merken cup.
voordeel van karten is dat het in de winter prima op een binnenbaan kan. en veel lagere running costs
wie van jullie heeft ervaring met beide of ook voor deze keuze gestaan ?
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: circuit rijden VS karten
Is niet te vergelijken, en karten wil je dan met een viertakt gaan karten of met een echte kart (tweetakt schakel) want dat kan binnen echt niet. tweetakt en viertakt vind ik niet te vergelijken, tweetakt is supergaaf, gaat heel hard, maar kost ook serieus geld.
Viertakt vind ik niks aan, binnen ook niet.
Viertakt vind ik niks aan, binnen ook niet.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 sep 2018, 22:20
Re: circuit rijden VS karten
er zijn ook redelijk snelle 4 takt's
2 karts is ook een optie. zelf had ik een rotax 2 takt ingedachten.
heb zelf ook een opgevoerde kreidler rs op motor kenteken. dus wel ervaring met 2 takt.
2 karts is ook een optie. zelf had ik een rotax 2 takt ingedachten.
heb zelf ook een opgevoerde kreidler rs op motor kenteken. dus wel ervaring met 2 takt.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: circuit rijden VS karten
Eenmaal buiten gekart op een 2 takt schakel, vermoed ik dat je alleen nog binnen kart met vrienden, bier en bitterballen.
Karten is het mooiste wat er is vind ik persoonlijk, maar uiteindelijk gaat het in mij ogen toch om de gezelligheid eromheen. Wereldkampioen worden doen de meeste toch niet (meer)
Als de circuit groep gezelliger is dan de kart groep, moet je gewoon gaan circuit rijden.
Karten is het mooiste wat er is vind ik persoonlijk, maar uiteindelijk gaat het in mij ogen toch om de gezelligheid eromheen. Wereldkampioen worden doen de meeste toch niet (meer)
Als de circuit groep gezelliger is dan de kart groep, moet je gewoon gaan circuit rijden.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: circuit rijden VS karten
Met een huurkart rijden is ongeveer het zelfde als met BMWtje 'trackdays rijden.
Enkel een dagje rijden met een huurkart zijn de dagkosten een tienvoud lager.
De beleving is het het zelfde.
Enkel een dagje rijden met een huurkart zijn de dagkosten een tienvoud lager.
De beleving is het het zelfde.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: circuit rijden VS karten
Beleving van een kart is naar mijn mening niet te vergelijken met een trackday auto. Zeker niet als je een 2 takt pakt. Kart is veel directer, scherper etc. Maar een trackday auto vind ik zelf leuker met name icm het geluid (in dat geval moet je wel een trackday auto hebben met een leuke motor, maar daar is keus genoeg in ) en dat je er ook mee op straat kunt rijden (leuke roadtrip door de Alpen bijvoorbeeld).
De keuze zul je zelf moeten maken; budget speelt daarbij ook een rol (2 takt schakel kart kost ook bakken met geld, is niet te vergelijken met 4takt karten), maar vooral: waar beleef jij de meeste lol aan? Uitproberen dus, en dan keuze maken Luxe probleem
De keuze zul je zelf moeten maken; budget speelt daarbij ook een rol (2 takt schakel kart kost ook bakken met geld, is niet te vergelijken met 4takt karten), maar vooral: waar beleef jij de meeste lol aan? Uitproberen dus, en dan keuze maken Luxe probleem
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: circuit rijden VS karten
Kitcar bouwen geen optie? Met een garage tot je beschikking moet dat ook geen punt zijn, kan je het zo gek maken als je zelf wil en toch ook het gevoel van open racen.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: circuit rijden VS karten
Kitcar leuke optie.
Kijk eens bij Bas.
Bas heeft kant & klare weg & race kitcars staan.
Kitcarrijden is motorrijden, maar dan op 4 wielen.
http://www.kitcarcollection.com/kitcarsite/
Kijk eens bij Bas.
Bas heeft kant & klare weg & race kitcars staan.
Kitcarrijden is motorrijden, maar dan op 4 wielen.
http://www.kitcarcollection.com/kitcarsite/
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: circuit rijden VS karten
De beredenering snap ik niet helemaal van swinters kun je binnen karten. Een auto heeft een kachel, deze hoef je niet te verwijderen. En met de natte dagen kun je beetje leren driften /driftdagem pakken.
Je hebt al een héél groot voordeel met je eigen garage en sleutelkunsten.
Qua kosten? Tja ligt er aan hoevaak je denkt te gaan maar tijd is denk ik een groter probleem.
Denk dat dit wel leuke basis is,heb hem zelf in bezit gehad en staat nu toevallig te koop.
Semi slicks,
330D remmen(upgrade)
Schroefset.
Rijdt er stuurt goed.
Prijs zal vast wel inderhandelbaar zijn lijkt mij.
BMW 3-Serie 2.5 CI 323 Coupe 1999 Wit
€ 2.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1322114661? ... ialbuttons
Je hebt al een héél groot voordeel met je eigen garage en sleutelkunsten.
Qua kosten? Tja ligt er aan hoevaak je denkt te gaan maar tijd is denk ik een groter probleem.
Denk dat dit wel leuke basis is,heb hem zelf in bezit gehad en staat nu toevallig te koop.
Semi slicks,
330D remmen(upgrade)
Schroefset.
Rijdt er stuurt goed.
Prijs zal vast wel inderhandelbaar zijn lijkt mij.
BMW 3-Serie 2.5 CI 323 Coupe 1999 Wit
€ 2.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1322114661? ... ialbuttons
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten