leuk motertje
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
leuk motertje
Leuk motertje hoor zo een kawasaki zxr400. Komt mooi geluid uit, hoogtoerig, lekker racy.
[img:500:375]http://static.marktnet.nl/adimg/200707/ ... x375-f.jpg[/img]
Enkel met z'n 65pk ofzo is ie wat traag...
Kwam net zo'n ding tegen bij het verkeerslicht (n11). Zxr400 voorop, ik erachter in de auto. We gaan remmend op een rood licht af. Bij een km-tje of 30 gaat het licht op groen en ik ga in 2 vollop het gas staan, en de zxr400 ook.
Voordat ik het wist was ik ervoorbij en was de zxr400 een klein groen stipje in mn binnenspiegel. Tot 100 ofzo (2e versnelling auto) zat ik er naast/voor, daarna in 3e/4e/5e versnelling liep ik supersnel uit.
Oh ja, voor de ongelovigen onder ons, ik was in de EVO
zxr400 -> 165kg + 90kg (rijder) = 255kg / 65pk = 3.9kg/pk
evo -> 1350 + 100kg (rijder) = 1450kg / 360pk = 4.0kg/pk
Mark.
[img:500:375]http://static.marktnet.nl/adimg/200707/ ... x375-f.jpg[/img]
Enkel met z'n 65pk ofzo is ie wat traag...
Kwam net zo'n ding tegen bij het verkeerslicht (n11). Zxr400 voorop, ik erachter in de auto. We gaan remmend op een rood licht af. Bij een km-tje of 30 gaat het licht op groen en ik ga in 2 vollop het gas staan, en de zxr400 ook.
Voordat ik het wist was ik ervoorbij en was de zxr400 een klein groen stipje in mn binnenspiegel. Tot 100 ofzo (2e versnelling auto) zat ik er naast/voor, daarna in 3e/4e/5e versnelling liep ik supersnel uit.
Oh ja, voor de ongelovigen onder ons, ik was in de EVO
zxr400 -> 165kg + 90kg (rijder) = 255kg / 65pk = 3.9kg/pk
evo -> 1350 + 100kg (rijder) = 1450kg / 360pk = 4.0kg/pk
Mark.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:klopt een fietsie uit mijn tijd,, waar praten we over,, begin jaren 90 ofzo ?
Iets in die buurt ja..................................je had ook nog een ZXR 750, ook met van die slangen op de tank. Heb ik ooit in diep paars/rood gezien, das andere koek zo`n ding. Volgens mij had die toen al iets van 120 pk...................................
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Kawa 750 tegen mijn toen nog 280 pk sterke Subje van 100 km/h tot 200km/h:
KLIK
De motor was van 1998 en volgens de eigenaar had ie door een ander uitlaatsysteem 135 pk, hoewel ik dat betwijfel.
Helaas wilde ie niet harder dan 200 km/h rijden wegens een eerder gebroken voet waar ie nog last van had, maar ik denk dat ie boven de 200 km/h niet veel kans meer had gehad.
KLIK
De motor was van 1998 en volgens de eigenaar had ie door een ander uitlaatsysteem 135 pk, hoewel ik dat betwijfel.
Helaas wilde ie niet harder dan 200 km/h rijden wegens een eerder gebroken voet waar ie nog last van had, maar ik denk dat ie boven de 200 km/h niet veel kans meer had gehad.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Die heb ik ook gehad FZR 400 RR zelf een uitlaat voor gebouwd, dat ding had een fantastisch geluid 8)Wouter81 schreef:Grappig dat de auto wint maar dit is ook amper een motor te noemen hè , probeer het eens tegen een recente 750 of 1000.
Wel leuk trouwens die 400'tjes, heb zelf ook een 400 gehad, een Yamaha FZR400. Super gooi en smijtding.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
- Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary
[img:432:432]http://www.drafthouse.shoppingcartsplus ... Stupid.jpg[/img]
Knot schreef:Tsja, 65pk.. kom maar eens met dat witte hok van je tegen mijn fireblade
- Manfred
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02
Zo'n zxr400 heeft ook nog geen 40NM koppel. De EVO zal schat ik rond de 520NM of meer hebben? Een 1000cc superbike van dit moment heeft rond de 120NM koppel en 180pk en zijn net zo zwaar of lichter nog als die ZXR400 uit begin jaren 90. Als je daar dan de berijder bij optelt dan begrijp je dat die 40NM je niet echt het gevoel van 'lanceren'zal geven, maar sturen zal met die motoren des te beter gaan. Het vermogen van zo'n 1000 is gewoon moeilijker te temmen op een bochtig parcours (zeker als je geen Rossi heet of zo)
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De eerste ZXR-en 400 stammen uit laat 88. 2e serie is vanaf 91 Ik heb 3 jaar op een 93-er gereden met heel veel plezier Fantastische fiets en je kunt em lekker doorhalen tot 14000RPM zonder dat je meteen over de 200 zit
0 - 100 in 4.6 seconden met wel 40nm bij ikweetniethoeveel toeren Maar vreselijk veel fun en op een circuit gewoon helemaal top en nauwelijks te kloppen door zwaarder spul
Overigens had de 750 met slangen maximaal 100pk (1991) en het type van 92 t/m 96 met een luchtinlaat 120pk. De ZX7R die eind 96 kwam was eigenlijk nauwelijks sneller en beter want ook niet eens lichter
0 - 100 in 4.6 seconden met wel 40nm bij ikweetniethoeveel toeren Maar vreselijk veel fun en op een circuit gewoon helemaal top en nauwelijks te kloppen door zwaarder spul
Overigens had de 750 met slangen maximaal 100pk (1991) en het type van 92 t/m 96 met een luchtinlaat 120pk. De ZX7R die eind 96 kwam was eigenlijk nauwelijks sneller en beter want ook niet eens lichter
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten