leuk motertje

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

leuk motertje

Bericht door markk » 14 jul 2007, 21:55

Leuk motertje hoor zo een kawasaki zxr400. Komt mooi geluid uit, hoogtoerig, lekker racy.

[img:500:375]http://static.marktnet.nl/adimg/200707/ ... x375-f.jpg[/img]

Enkel met z'n 65pk ofzo is ie wat traag...

Kwam net zo'n ding tegen bij het verkeerslicht (n11). Zxr400 voorop, ik erachter in de auto. We gaan remmend op een rood licht af. Bij een km-tje of 30 gaat het licht op groen en ik ga in 2 vollop het gas staan, en de zxr400 ook.

Voordat ik het wist was ik ervoorbij en was de zxr400 een klein groen stipje in mn binnenspiegel. Tot 100 ofzo (2e versnelling auto) zat ik er naast/voor, daarna in 3e/4e/5e versnelling liep ik supersnel uit.

Oh ja, voor de ongelovigen onder ons, ik was in de EVO :-)
zxr400 -> 165kg + 90kg (rijder) = 255kg / 65pk = 3.9kg/pk
evo -> 1350 + 100kg (rijder) = 1450kg / 360pk = 4.0kg/pk


Mark.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jul 2007, 23:50

Niet leuk voor de motorrijder :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jul 2007, 23:57

Die Kawa stamt uit de middeleeuwen ............................maar leuk is ie wel...............................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jul 2007, 00:00

klopt een fietsie uit mijn tijd,, waar praten we over,, begin jaren 90 ofzo ?

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 15 jul 2007, 10:15

motorrijder was erg sportief en vond het geweldig. Sterker nog thumbs up toen ie weer naast me zat met 100 en vervolgens nog een poging waagde.

Helaas, ik stond al, afwachtend, in z'n 3 :-)

Mark.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jul 2007, 10:37

Rico v Velzen schreef:klopt een fietsie uit mijn tijd,, waar praten we over,, begin jaren 90 ofzo ?

Iets in die buurt ja..................................je had ook nog een ZXR 750, ook met van die slangen op de tank. Heb ik ooit in diep paars/rood gezien, das andere koek zo`n ding. Volgens mij had die toen al iets van 120 pk...................................

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 jul 2007, 12:00

Tsja, 65pk.. kom maar eens met dat witte hok van je tegen mijn fireblade ;)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 15 jul 2007, 18:42

Is goed hoor Rody op een beetje bochtig parcour...

Vier wieltjes remt wat harder, vier wieltjes trekken wat meer G's in de bocht, vier wieltjes blijven horizontaal als je drift en

last but not least

vier wieltjes hebben geen last van "high siders"

;-)


Mark.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 15 jul 2007, 21:57

Mark. is DIT bochtig genoeg? :wink:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 16 jul 2007, 00:25

Kawa 750 tegen mijn toen nog 280 pk sterke Subje van 100 km/h tot 200km/h:

KLIK

De motor was van 1998 en volgens de eigenaar had ie door een ander uitlaatsysteem 135 pk, hoewel ik dat betwijfel. :roll:
Helaas wilde ie niet harder dan 200 km/h rijden wegens een eerder gebroken voet waar ie nog last van had, maar ik denk dat ie boven de 200 km/h niet veel kans meer had gehad. :wink:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 16 jul 2007, 09:10

Grappig dat de auto wint maar dit is ook amper een motor te noemen hè :D , probeer het eens tegen een recente 750 of 1000. :P :wink:

Wel leuk trouwens die 400'tjes, heb zelf ook een 400 gehad, een Yamaha FZR400. Super gooi en smijtding.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 16 jul 2007, 09:59


Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 16 jul 2007, 14:54

Wouter81 schreef:Grappig dat de auto wint maar dit is ook amper een motor te noemen hè :D , probeer het eens tegen een recente 750 of 1000. :P :wink:

Wel leuk trouwens die 400'tjes, heb zelf ook een 400 gehad, een Yamaha FZR400. Super gooi en smijtding.
Die heb ik ook gehad FZR 400 RR zelf een uitlaat voor gebouwd, dat ding had een fantastisch geluid 8)

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 16 jul 2007, 19:13

[img:432:432]http://www.drafthouse.shoppingcartsplus ... Stupid.jpg[/img]

Knot schreef:Tsja, 65pk.. kom maar eens met dat witte hok van je tegen mijn fireblade ;)

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 22 jul 2007, 16:11

Zo'n zxr400 heeft ook nog geen 40NM koppel. De EVO zal schat ik rond de 520NM of meer hebben? Een 1000cc superbike van dit moment heeft rond de 120NM koppel en 180pk en zijn net zo zwaar of lichter nog als die ZXR400 uit begin jaren 90. Als je daar dan de berijder bij optelt dan begrijp je dat die 40NM je niet echt het gevoel van 'lanceren'zal geven, maar sturen zal met die motoren des te beter gaan. Het vermogen van zo'n 1000 is gewoon moeilijker te temmen op een bochtig parcours (zeker als je geen Rossi heet of zo)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 26 jul 2007, 13:54

Hay Silentkiller,

Laat eens wat foto's van je vierwieler (The SilentKiller) en tweewieler(s)e.d. zien in een voorstel topic ;) :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 jul 2007, 01:22

De eerste ZXR-en 400 stammen uit laat 88. 2e serie is vanaf 91 :wink: Ik heb 3 jaar op een 93-er gereden met heel veel plezier :D Fantastische fiets en je kunt em lekker doorhalen tot 14000RPM zonder dat je meteen over de 200 zit :wink:

0 - 100 in 4.6 seconden met wel 40nm bij ikweetniethoeveel toeren :D Maar vreselijk veel fun en op een circuit gewoon helemaal top en nauwelijks te kloppen door zwaarder spul :wink:

Overigens had de 750 met slangen maximaal 100pk (1991) en het type van 92 t/m 96 met een luchtinlaat 120pk. De ZX7R die eind 96 kwam was eigenlijk nauwelijks sneller en beter want ook niet eens lichter :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten