Gevonden: vervanger voor de Seat Leon ST

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 01 sep 2018, 09:53

Ze heeft ooit een Fiat Grande Punto gereden, zo’n T-jet sport. Nooit een dingetje aan gehad in 4 jaar. De Bravo daarna was een drama. Even geen Fiat meer, vind die 500X persoonlijk ook niet om aan te gluren.

Ik ga me ook eens even verdiepen in een zeer jong gebruikte auto uit Duitsland. Heeft iemand uit mijn familie erg goede ervaringen mee. Hij zocht een A4 allroad. Scheelde echt serieus geld ivm een Nederlandse. Kon Audi gewoon inruilen en had in Duitsland veel meer keuze. Heeft een mooie uitgezocht van 8 maanden met 7500 km. Bedrijf regelt alles.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Spijkerhard » 01 sep 2018, 17:10

RS-Ron schreef: 31 aug 2018, 22:00 Had ik nog niet aan gedacht een Clubman. Moet wel zeggen dat ze voor minder een mooie CX5 automaat kan rijden. Net even een Mini Clubman geconfigureerd............ ze vroeg of ik die 8 kanonnetjes nu al op had.... :wink: Geloof niet dat ze er weg van was.

Gr Ron
Verkeerd aangepakt.
De Mini moet je niet configureren, die moet je beleven. Dus proefrit afspreken, voor de deur zetten, en je vrouw er een uurtje mee weg sturen.
Uiteindelijk gaat het erom hoe breed je smile achter het stuur is elke dag. Ik wed dat jij de auto ook regelmatig van haar wilt lenen.

Een CX5 aut. :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 01 sep 2018, 20:48

Niks tegen in te brengen :tooth: Toch ben ik wel blij dat er één bij ons in huis nog enigzins met verstand de volgende auto uitzoekt. ze heeft voorlopig haar zinnen weer op dezelfde Seat gezet.

Gr Ron

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Mike R32 » 01 sep 2018, 21:23

Spijkerhard schreef: 01 sep 2018, 17:10
RS-Ron schreef: 31 aug 2018, 22:00 Had ik nog niet aan gedacht een Clubman. Moet wel zeggen dat ze voor minder een mooie CX5 automaat kan rijden. Net even een Mini Clubman geconfigureerd............ ze vroeg of ik die 8 kanonnetjes nu al op had.... :wink: Geloof niet dat ze er weg van was.

Gr Ron
Verkeerd aangepakt.
De Mini moet je niet configureren, die moet je beleven. Dus proefrit afspreken, voor de deur zetten, en je vrouw er een uurtje mee weg sturen.
Uiteindelijk gaat het erom hoe breed je smile achter het stuur is elke dag. Ik wed dat jij de auto ook regelmatig van haar wilt lenen.

Een CX5 aut. :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:
Een Mini moet je beleven :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door sitechris » 04 sep 2018, 07:20

Een Mini van de huidige generatie vind ik vooral erg overrated. Het ziet er leuk uit, maar qua rij-eigenschappen nothing special. Zonde dus van je geld, want je betaalt - ook gebruikt - nog steeds de hoofdprijs. Een Leon ST rijdt veel fijner.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door allen » 04 sep 2018, 07:59

De Clubman Works was serieus leuk sturen hoor. Alleen overigens als je je als een complete debiel op landweggetjes gedraagt. Uitgespeeld houd je helaas gewoon een weinig inspirerende, 65k duur afschrijfkanon over. Alle modellen eronder vond ik sowieso niets. Net rijdende auto’s, te weinig beleving.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Arthur » 04 sep 2018, 09:54

sitechris schreef: 04 sep 2018, 07:20 Het ziet er leuk uit, maar qua rij-eigenschappen nothing special. Zonde dus van je geld, want je betaalt - ook gebruikt - nog steeds de hoofdprijs.
Misschien is dat wel helemaal geen probleem bij deze keuze. Want als het er leuk uitziet heb je al de helft vh plezier.
Rij-eigenschappen? Als het gewoon goed rijdt, prima toch. Niet alles hoeft messcherp en op de limiet gereden te worden. Zeker als ik lees welke andere auto's hierboven langskomen. En dan als laatste; zonde van je geld? Dat kan, maar het kan ook zo zijn dat het een reden heeft waarom ze nog de hoofdprijs kosten. En als je ook bij inruil de hoofdprijs krijgt? Nee, ik zie het probleem niet.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 04 sep 2018, 11:30

Ik heb eens een beetje bij de buren zitten kijken. Daar wel wat leuke opties wbt de Mini voorbij zien komen:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... ?cldtidx=2

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... ?cldtidx=7

De clubman is wel behoorlijk aan de prijs, voor een demo kan je hier in Nederland heel wat nieuws vinden. Maar het oog en de DF wil ook wat, net of ik een auto op basis van rationele argumenten koop...... :wink:

De Seat Leon ST wordt volgend jaar vervangen, ik koop eigenlijk niet zo graag een model wat eruit gaat. De nieuwe Focus vind ze ook wel mooi, maar ik kan nergens een station in een ST line versie vinden. De stations die ik op de foto’s zie vind ze niet mooi...... en ik ben er ook niet kapot van.

Overigens in Duitsland genoeg alternatieven wbt stations:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/merce ... ?cldtidx=1

Moet alleen nog uitzoeken of deze mercedes wel een viercilinder is.....

https://www.autoscout24.nl/aanbod/skoda ... ?cldtidx=2 een vlotte Skoda vind ze ook wel wat.

De Leon is ze wel een beetje gek van, ik kan zoiets ook eens proberen ? https://www.autoscout24.nl/aanbod/seat- ... ?cldtidx=6

Blijft altijd kwestie van keuzes bennen het budget. Of een nieuwe in Nederland of een heel jong gebruikte uit Duitsland die hier buiten het budget valt. Heb ik weer wat om uit te zoeken

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Arthur » 04 sep 2018, 13:11

Die CLA200 is volgens mij een 1.6 turbo 4 cilinder. Heeft Mercedes wel 3 cilinders? Zelfs de nieuwe A160 is een 1.3 turbo 4 cilinder.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 04 sep 2018, 15:00

Je hebt gelijk de 180 is een 4 cilinder 1600. Best een leuk alternatief.

Gr Ron

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door JeroenT » 04 sep 2018, 19:14

Niks ten nadele van een Leon, maar als je een nieuwe Leon overweegt, kun je beter doorrijden. Zonde om je centen stuk te slaan op een auto die het zelfde is.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Gijzert » 04 sep 2018, 19:37

JeroenT schreef: 04 sep 2018, 19:14 Niks ten nadele van een Leon, maar als je een nieuwe Leon overweegt, kun je beter doorrijden. Zonde om je centen stuk te slaan op een auto die het zelfde is.
Hoezo? Ze willen geen gedoe met een auto buiten garantie. Dus inruilen. Dat was een vaststelling vooraf. Nu nog kijken of er een mooi alternatief te vinden is voor de Leon.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door sitechris » 04 sep 2018, 19:40

Nieuwe Focus vind ik ook best een geslaagde auto op het eerste gezicht. Is dat geen optie?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door JP » 04 sep 2018, 19:48

RS-Ron schreef: 04 sep 2018, 11:30 (...)
De nieuwe Focus vind ze ook wel mooi, maar ik kan nergens een station in een ST line versie vinden. De stations die ik op de foto’s zie vind ze niet mooi...... en ik ben er ook niet kapot van.
(...)
Vanmiddag bij de Ford dealer zag ik nog geen enkele nieuwe FoFo wagon staan. Komen die soms later dan de hatchbacks?

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door JeroenT » 04 sep 2018, 19:56

Gijzert schreef: 04 sep 2018, 19:37
JeroenT schreef: 04 sep 2018, 19:14 Niks ten nadele van een Leon, maar als je een nieuwe Leon overweegt, kun je beter doorrijden. Zonde om je centen stuk te slaan op een auto die het zelfde is.
Hoezo? Ze willen geen gedoe met een auto buiten garantie. Dus inruilen. Dat was een vaststelling vooraf. Nu nog kijken of er een mooi alternatief te vinden is voor de Leon.
Dit staat in de begin post:
Ze heeft nu een Seat Leon ST FR Dynamic DSG van mei 2015 met 42.000 km op de teller. De seat hangt door zijn veren van de opties.

Geen garantie meer lijkt me nou niet echt een probleem met een uitontwikkelde Leon met lage kmstand. Maargoed iedereen moet het zelf weten natuurlijk. :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Arthur » 04 sep 2018, 19:59

Jij koopt een auto en hebt het er al over dat ie weer weggaat. Deze mensen hebben de auto straks 4 jaar. Best een nette periode om een auto te bezitten. Dan zou ik ook wel weer eens wat anders willen. Understatement...

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door JeroenT » 04 sep 2018, 20:02

Dat is hier op DF toch normaal Arthur.

En mijn bovenstaande commentaar gaat alleen over het overwegen van het vervangen van een Leon voor een Leon.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Arthur » 04 sep 2018, 20:05

Dan is het juist heel begrijpelijk om er weer eentje te nemen. Je weet wat je hebt, wat je had en wat je krijgt. Alleen weer fris en fruitig, ander kleurtje, dat soort dingen.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Gijzert » 04 sep 2018, 20:11

End of life korting op een volle auto.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Opa » 04 sep 2018, 20:34

RS-Ron schreef: 04 sep 2018, 11:30 De nieuwe Focus vind ze ook wel mooi, maar ik kan nergens een station in een ST line versie vinden. De stations die ik op de foto’s zie vind ze niet mooi...... en ik ben er ook niet kapot van.
Geen ST-line, maar gelijk het echte werk:

https://www.auto-oostdijk.nl/occasions/ ... /38903379/


Afbeelding


O nee, het echte werk is natuurlijk een Focus RS :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door Arthur » 04 sep 2018, 20:40

Is het oude model hè.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 04 sep 2018, 21:33

Het nieuwe model Focus is alleen leverbaar met een 3 cilinder benzine.
Ik heb inmiddels foto gevonden van de ST-line station

Afbeelding

Vind zelf de achterkant er een beetje aan geboetseerd...... vond de vorige station mooier.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 06 sep 2018, 10:30

Heb ook heel voorzichtig het fenomeen “dakkoffer” ingebracht...... :roll: :roll: voor die paar keer per jaar dat we heel de auto volstouwen....
Daar borduren we nog wat verder op.

Gr Ron

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door SlowCo » 06 sep 2018, 14:54

Dan is een leuke cabrio ook een optie misschien? Niet dat je daar een dakkoffer op moet knutselen maar een trekhaak met bagagerek/koffer erop voor de vakantie:
https://www.alleskanmee.nl/Bagagerek-Mo ... gIC7_D_BwE

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Welke vervanger voor de Seat Leon ST

Bericht door RS-Ron » 11 nov 2018, 14:27

Even een update. Gisteren heel de middag op pad met mijn vrouw. Doel: zo veel mogelijk verschillende auto’s bekijken. Bekeken:
Mazda CX5
Mazda 6 station
Honda HR-V
Skoda Octavia station
Skoda Suberb station
Skoda Kodiaq
Skoda Karoq
Seat Ateca
Seat Leon ST (facelift)

Was weer hilarisch. CX5 vond ze wel wat. Stoel in de hoogste stand zag ze nog iets van de motorkap. Vond haar vraag of ze ipv een katteluik ook nog een echt open dak hadden en de blik van de verkoper weer echt iets voor haar. De Kodiaq is echt een gebouw op wielen en de Suberb is wel erg veel auto. Uiteindelijk ben ik bang dat het een Seat Leon ST gaat worden. Niet te groot, niet te klein en stuurt nog een beetje strak. Heb er maar eens een paar verzoeken voor offertes uitgegooid.

Gr Ron

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten