Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 31 aug 2018, 21:34

mooooi!

7009 nu in de aanbieding? :blink:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 31 aug 2018, 22:10

Mischien binnenkort, eerst de familie afgaan voor interesse.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Niels » 31 aug 2018, 22:36

Goeiedag wat een geld. Ik wist niet Denon zulke dure series had, dan kijk ik al snel bij andere merken. Moet wel zeggen dat ik ook niet van de surround systemen ben hoor. Ben er dus helemaal niet in thuis.

Niettemin een mooi bakbeest, geweldig als je dan weer nieuwe dingen hoort en beseft dat het gewoon weer zoveel beter is :thumbup:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 31 aug 2018, 22:51

Inderdaad duur maar ik wilde perse een av versterker die ook subliem in stereo presteert en dan kom je al vlug in dit segment terecht.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 03 sep 2018, 22:50

De 7009 zal wel zwart zijn denk ik....
Hoe bevalt de Denon na wat daagjes ervaring?

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 04 sep 2018, 00:07

Een compleet andere klasse dan de Marantz, ik wist niet dat mijn B&W CM9 S2’s zo goed konden klinken. Prijs is ook 3x zo duur dus eigenlijk wel logisch.
Front speakers zijn gebi-amped/wired met https://www.iear.nl/product/qed-perform ... rettyPhoto

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 04 sep 2018, 01:15

Ben je van plan nog te experimenteren met de kabels?

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 04 sep 2018, 09:11

Tussen bi-ampen en bi-wiren zit wel een wezenlijk verschil hoor. :wink:

Ik ben zelf ook niet echt thuis in de home cinema, maar als ik de reviews zo lees, is het wel een serieus ding. :thumbup:

Ben net als TLRS ook benieuwd naar de rest van je kabel setup.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 04 sep 2018, 09:34

Oh ja 7009 is zwart. De Denon hebben ze in een test al opengeschroefd om te kijken wat er in zit en er blijkt de voorversterker van de Marantz 8805 in te zitten. Er zitten 13 losse eindversterkers in dus of het nou biampen of biwiren voor de 2 front kanalen is mag je zelf uitvechten. Met kabels ga ik niet experimenteren. Op de center en surround speakers zit gewoon deze https://www.stassen.nl/kabels/luidsprek ... 2-x-4.0mm) welke prima voldoet met de banaanpluggen voor gemakkelijk aansluiten. H&C Hifi zegt ook zelf dat dat ruim voldoende is voor de effect kanalen en dat je nauwelijks verschil zult horen bij upgraden hiervan en daar ben ik het mee eens.

Verschil tussen Marantz en Denon.
Helderder, strakker, veel meer details die ik eerst niet hoorde, meer diepte, instrumenten exact plaatsbaar, mooier stereobeeld. Het klinkt gewoon heel anders.
Op hoge volumes blijft alles veel meer overeind.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 04 sep 2018, 09:54

Je mening mbt het upgraden van de effectkanalen kan ik wel delen.
Maar de kabelsetup behelst toch nog wel wat meer kabeltjes mag ik hopen?

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 04 sep 2018, 10:10

Over kabels zijn zoals jij ook weet de believers en non believers die ik ook volg in de diverse facebook groepen. Ik heb nu leuke middenklasse kabels voor de front kanalen. Het verschil op mijn set met echt hele dure kabels is miniem detailwerk waar ik het geld niet voor over heb.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 04 sep 2018, 11:43

Ook goedkopere kabels kunnen een, voor de luisteraar, fijner geluid opleveren. Soms geven kabels in het éne muziekstuk net dat kleine beetje extra en bij een ander muziekstuk doet het afbreuk aan het geheel of wordt het onrustig door de overdaad aan detail. Vaak switch ik daarom qua interlinks tussen optisch en analoog en de (veel) goedkopere kabel geeft voor dat andere muziekstuk een fijner geluid. Wel heb ik een simpele stereo setup bestaand uit Hegel en PMC. Voor relatief weinig geld kan je af en toe een veel fijner geluidsbeeld krijgen en duurder is niet altijd fijner om te horen.

Als speakerkabels heb ik de Ocos Pro van Dynaudio en de interlinks een mix van Audioquest kabels van de Vodka tot de Red River.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 04 sep 2018, 11:54

Bij mijn 7005 wordt bi-ampen afgeraden. het voegt niks toe, er was toch al ruim voldoende vermogen aanwezig, en bi-ampen schijnt de timing een beetje sloppy te maken. Mijn speakers zijn zowiezo niet te bi-wiren, of ze zijn he al (er zit een low level ingang op voor de sub / LFE

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WillemBoer » 04 sep 2018, 12:59

Ik heb een Pioneer SC2023 (class d) met Boston Accoustics A360 vloerstaanders, 2,5mm kabels van conrad €2,5 per meter.

Ik vind het erg goed klinken, een mooi stereo beeld en erg rustig karakter, vooral niet te scherp in de hoge tonen waardoor geen luistermoeheid ontstaat. Ook lage volumes verassend gedetailleerd.

Luister veel internet radio of apple music via airplay, ook overdag als achtergrond muziek.
Vind een av receiver ideaal als centraal staton voor alles ipv een stereo versterker.

Nu heb ik weinig referentie materiaal, maar ben toch wel benieuwd naar beter, en mooiere speakers.
Maar is zo lastig luisteren in een luisterruimte vergeleken met thuis op de bank in je eigen kamer.

Laatst wel een setje Triangle vloerstaanders gehoord bij iemand thuis, duidelijk heel ander karakter.
Diepere bass, en hoge tonen veel meer aanwezig, ook middentonen/zang veel mooier en aanwezig.
Vooral als de volume knop omhoog gaat.

Maar zo op de achtergrond wordt het weer onopvallend, en klinken mijn eigen speakers beter.
Lastig...

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door TLRS » 04 sep 2018, 13:20

350 Z schreef: 04 sep 2018, 10:10 Over kabels zijn zoals jij ook weet de believers en non believers die ik ook volg in de diverse facebook groepen. Ik heb nu leuke middenklasse kabels voor de front kanalen. Het verschil op mijn set met echt hele dure kabels is miniem detailwerk waar ik het geld niet voor over heb.
Miniem detailwerk klinkt als een aanname op basis van reacties van anderen. Test het voor jouw setup en voor jouw luisterplezier. Ben zelf ook sceptisch geweest en heb ook setups gehad waarbij het verschil me niet opviel. Inmiddels heb ik wel zo'n setup gehad en het verschil was overduidelijk. Met zo'n dure versterker verspeel je, in mijn ogen, het budget argument volledig. Koop het anders gebruikt, kun je er voor ongeveer hetzelfde weer vanaf.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 04 sep 2018, 13:32

WillemBoer schreef: 04 sep 2018, 12:59
Nu heb ik weinig referentie materiaal, maar ben toch wel benieuwd naar beter, en mooiere speakers.
Maar is zo lastig luisteren in een luisterruimte vergeleken met thuis op de bank in je eigen kamer.
De goede audiozaken bieden ook altijd aan de speakers eerst nog thuis te beluisteren, voor je over gaat op aanschaf. Ik heb nu een set PMC Twenty 5.24 's, ben ik erg over te spreken.

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WillemBoer » 04 sep 2018, 14:39

Thnx, zal eens informeren. Heb bij Stassen eens geinformeerd maar daar is het alleen luisteren in hun speciale luisterruimtes.

Ik ben wel liefhebber van echt goed geluid, maar ga er niet zoals sommige speciaal voor zitten en een playlist met favoriete muziek afspelen en dan ieder detail analyseren.

Mijn voorkeur is stevige strakke bassen, zonder gedreun en resonantie. En gedetaileerde hoge tonen zonder scherpe S zeg maar.. Middentonen gewoon neutraal.

Vind het mooi om af en toe op hoog volume te spelen, en dan het allermooiste is als het dan net zo gedaileerd en gecntroleerd klinkt als de volume laag staat.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 04 sep 2018, 14:51

In de omgeving Rotterdam kan ik je deze zaak van harte aanbevelen: http://www.zwaard-hifi.nl/

Ze luisteren goed je wensen/eisen, komen desnoods thuis langs om te beoordelen, en kunnen ook veel (speaker/ of complete hifi) sets samenstellen. Van een paar honderd euro tot nagenoeg oneindig. Ze komen bijna alle spullen leveren en installeren als inbegrepen service, door heel NL.

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WillemBoer » 04 sep 2018, 15:34

👍 thnx, “klinkt” goed!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 04 sep 2018, 15:38

Beetje offtopic, maar mensen hier al ervaring met 4k HD beamers? Voor een thuisbioscoop. Zoja, merk aanraders? (prijs/performance)

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 05 sep 2018, 19:49

TLRS schreef: 04 sep 2018, 13:20
350 Z schreef: 04 sep 2018, 10:10 Over kabels zijn zoals jij ook weet de believers en non believers die ik ook volg in de diverse facebook groepen. Ik heb nu leuke middenklasse kabels voor de front kanalen. Het verschil op mijn set met echt hele dure kabels is miniem detailwerk waar ik het geld niet voor over heb.
Miniem detailwerk klinkt als een aanname op basis van reacties van anderen. Test het voor jouw setup en voor jouw luisterplezier. Ben zelf ook sceptisch geweest en heb ook setups gehad waarbij het verschil me niet opviel. Inmiddels heb ik wel zo'n setup gehad en het verschil was overduidelijk. Met zo'n dure versterker verspeel je, in mijn ogen, het budget argument volledig. Koop het anders gebruikt, kun je er voor ongeveer hetzelfde weer vanaf.
Ik kan het hierin niet met TLRS oneens zijn, maar aan de andere kant, het is hobby en ieder moet lekker doen wat hij / zij denkt dat goed is.

Dat gezegd hebbende, heb ik me de laatste tijd bezig gehouden met de stroomvoorziening. Of beter gezegd, het schoonmaken er van.
Het belang van een schone voeding was me al wel bekend en heb daar in het verleden wel wat in geïnvesteerd, in de zin van een wat duurder netsnoer van een paar tientjes en dito verdeelblok, maar nooit verder (bewust) mee laten groeien met de rest van de set.

Afgelopen tijd daar maar eens grondig verandering in gebracht. :mrgreen:
De netsnoeren en verdeelblok zijn vervangen door exemplaren van Kemp en verder is er ook nog een netfilter van Nordost in huis gekomen.

Ongetwijfeld heel cliché, maar het resultaat mag er zeker wezen. Als ik dit vooraf had geweten, had ik deze stap véél eerder (voor andere upgrades) moeten maken.
Als immers de basis goed is... :wink:

@Andry; mocht je interesse hebben, Ik heb nog een setje RCA Colorado's liggen.
Ze liggen niet in de weg, maar als ik er een ander een plezier mee kan doen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 06 sep 2018, 08:28

Heb je alles op een eigen audio groep?

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 06 sep 2018, 11:08

De voeding is eerlijk gezegd nog altijd een ondergeschoven kindje bij mij. Ondanks goede 1 op 1 ervaring bij mij thuis met geleende componenten van Supra is het er nog niet van gekomen, met een verhuizing in het achterhoofd, dit beet te pakken. Zo maakt het 180° draaien van de netsnoeren soms een verassend verschil in geluid.

Dat + de akoestiek van de huiskamer verdienen meer aandacht.

@Maus

Dank je voor het aanbod, maar ik heb eerlijk gezegd nog genoeg liggen aan kabels. Ik ben momenteel bezig met uit uitzoeken van een andere CD speler, wat niet meevalt eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Maus » 06 sep 2018, 16:25

Ook in de behoefte van een andere cd-speler zou ik je, indien gewenst, kunnen voorzien. :wink:

In juiste fase hebben aangesloten van de voeding zou in principe voor iedereen een vanzelfsprekendheid moeten zijn.

Kameracoustiek staat ook bij mij nog op de planning om (ooit) nog eens naar te kijken. Of in ieder geval wil ik eens een meting laten doen.

@HJ; audio staat niet op een eigen groep, maar wat niet is, kan altijd nog komen. :wink:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door Andry » 09 sep 2018, 15:10

Ik heb al wat CD spelers op proef gehad tot aan de €3,5 k, maar eerlijk gezegd kan ik niet echt grote verschillen ontdekken. Wat ik nu heb is een cheap ass speler met andere JJ buizen erin, maar kennelijk kan hij zich met veel duurdere spelers meten of klinken de duurdere gewoon, op details na, hetzelfde. De Mohican heb ik op een andere set gehoord, alleen die prijs vind ik wel vrij stevig. Alleen een loopwerk kan ook, want de Hegel DAC is prima.

Als eerste aanpassing aan de voeding ga ik denk ik beginnen met een regenerator als een PS Audio P5 oid. voor de voeding van de componenten. Maar goed, dat is toekomstwerk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Google [Bot], Zed240 en 173 gasten