En +1000 voor je reactie.
Dit is goed mogelijk. Zeker met de problemen die ze nu hebben met de 3.allen schreef: 28 mei 2018, 14:32
Persoonlijk denk ik dat er een reële kans is dat Tesla vroeg of laat onderuit gaat en dat het merk / techniek voor een prikkie door kan naar een grote autofabrikant.
Wat ik bedoel;Gijzert schreef: 28 mei 2018, 08:52Ik reageer op Romo die zegt: "Waar het spaak loopt is waar de gevestigde fabrikanten hem links en rechts inhalen; productie capaciteit en een realistische marktprijs."
Welke fabrikanten halen hem in. Niemand.
Waterstof is overal om ons heen dus er zal nooit een gebrek aan zijn. Het grootste probleem is dat het op dit moment super kostbaar is om het te distilleren zogezegd en bruikbaar te maken als brandstof.Zed240 schreef: 28 mei 2018, 18:43 Het grootste probleem waar een oplossing voor gevonden moet worden is de energie waarmee de auto wordt aangedreven. De elektrische auto zoals we hem nu kennen met een giga li-ion accu die lang aan de lading moet is over een paar jaar al passé denk ik. Het gaat gewoon niet werken.
Een aantal merken waaronder Mercedes claimen al heel ver te zijn met waterstof. Ik zit zelf niet in die materie, maar een kennis van mij zweert dat dat de oplossing is. Je verwijdert letterlijk de drie grootste problemen in één keer: 1. Het mega accupakket, waarvoor de grondstoffen vrij vervuilend en moeilijk te delven zijn. 2. De (relatief) lange tijd die het kost om een auto op te laden. 3. De auto is niet meer afhankelijk van energie dat van het net komt. Daardoor minder kans op overbelasting (als iedereen zijn elektrische auto elke avond aan de lading zet is dat onoverkomelijk denk ik). Daarnaast is het onmogelijk om bij die enorme vraag naar elektriciteit groene stroom te leveren.
Maar goed. Ik heb er verder nul verstand van.![]()
Niemand gaat er van zijn eigen geld een Tesla kopen. Voor dat geld kun je een andere prachtige auto kopen namelijk.Tom schreef: 28 mei 2018, 17:02 Hoe verkoopt Tesla in andere landen? Was vorige week als roadtrip naar Zuid Frankrijk (3500km gereden), buiten Nederland slechts één Tesla onderweg gezien. Hier in Nederland zie je ze regelmatig, maar dat komt o.a. door de subsidies. Volgens mij in Scandinavië en Californië ook redelijk populair omdat ze daar om milieu geven. In grote steden ook te doen want dan is actieradius niet zo'n issue. Echter in heel Frankrijk maar één Tesla zien, krijg de indruk dat grote delen van de wereld er nog niet op zitten te wachten.
Heb er in Wisconsin afgelopen week ook een paar gespot. De lelijkheid was ook het eerste wat mij opviel. Beetje vergelijkbaar met een aantal Honda sedan modellen die daar rondrijden.scuderia schreef: 11 aug 2018, 08:45 Ik zit momenteel in de VS, Los Angeles om precies te zijn, en na een lange omzwerving is Californie de eerste staat waar ik elektrische wagens heb gezien. De model 3 heb ik er een stuk of 20 van gezien en ik vind het een submodaal lelijk japans ogend hok. Een beetje een Mazda 323.
Hij is niet zo mooi afgewerkt als een model S, de proporties kloppen niet en hij heeft eigenlijk geen aantrekkingskracht zoals een S dat wat meer heeft.
Een fototje uploaden lukt me nu niet, dus dat doe ik later nog wel.
Even los van de problemen waar Tesla mee te dealen heeft, denk ik niet dat dit een succes wordt. In ieder geval niet op basis van die 3.
De fanboys zullen de levertijd en slechte kwaliteit nog wel een tijdje accepteren verwacht ik.FreudeamFahren schreef: 11 aug 2018, 20:29 Ik denk dat het succes niet afhangt van of de 3 mooi gevonden wordt door sommigen of niet. De bestellijst is groot genoeg om dat irrelevant te maken: er zitten er genoeg in het ja kamp. Bottlenecks voor de model 3 blijven levertijd en kwaliteit, en voor de hele onderneming solvabiliteit.
haha , de model 3 sprint sneller als de m3 en c63 naar de 100 , dus is beter , hahaWimo schreef: 22 aug 2018, 23:34 https://youtu.be/R12fyl3NRO4
Wat nu... Als ie toch stiekem wel erg goed is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten