Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Tristan » 22 aug 2018, 10:54

Euuhhmm...denk dat Tijs kennende beide auto's zeer goed aan de tand zijn gevoeld. Verder m.b.t. jouw visie op interieur is smaakgevoelig maar de I-drive staat juist bekend dat het 1 van de fijnst werkende systemen is. Dat het geen ontwerpfilosofie is lijkt me dat je de plank volledig misslaat. BMW staat juist bekend dat alles naar de bestuurder gericht is.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 10:59

Robin Hartog schreef: 22 aug 2018, 10:51 Je opmerking vwb de rust in het interieur is wel echt smaakgevoelig. Dat kan geen argument zijn. Ik vind bijvoorbeeld de F30/F80 veel rustiger en intuïtiever werken dan die van de Giulia. Qua materiaalkeuze is het om het even imho, maar vind dat het wel wat beter in elkaar zit in de BMW.
De eenheid van een interieur creëert rust. Lijnen die doorlopen en niet worden onderbroken voor een paneeltje knoppen, geen overdaad aan knoppen en alles op een logische plek.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 11:02

Tristan schreef: 22 aug 2018, 10:54 Euuhhmm...denk dat Tijs kennende beide auto's zeer goed aan de tand zijn gevoeld. Verder m.b.t. jouw visie op interieur is smaakgevoelig maar de I-drive staat juist bekend dat het 1 van de fijnst werkende systemen is. Dat het geen ontwerpfilosofie is lijkt me dat je de plank volledig misslaat. BMW staat juist bekend dat alles naar de bestuurder gericht is.
Ken beide wagens ook goed. Het Idrive systeem kraak ik niet af, de bediening is echter vreemd uit het midden geplaatst enkel omdat de middenconsole een rare indeling kent. De middenconsole van een f80 is gewoon een rommeltje. Sowieso komt BMW qua interieurkwaliteit al jaren niet meer mee met Audi en Mercedes.

Ik bedoel, op een auto van 115.000 euro kan dit echt niet meer:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfata op 22 aug 2018, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Kasteel » 22 aug 2018, 11:02

Ik kan wel eens beticht worden van een roze bmw bril, maar die roze bril van Alfa is pas echt ongekend :). Kan me verder volledig herkennen in ervaringen met Tijs. M4 die vermogen niet kwijt kan juist totaal niet...

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 11:06

Kasteel schreef: 22 aug 2018, 11:02 Ik kan wel eens beticht worden van een roze bmw bril, maar die roze bril van Alfa is pas echt ongekend :). Kan me verder volledig herkennen in ervaringen met Tijs. M4 die vermogen niet kwijt kan juist totaal niet...
Ga er dan eens mee rijden. Met 80 op het gas (25 graden buitentemperatuur) resulteert in een ingrijpende ESP. Zelfs in rechte lijn. Dat heeft daarbij niets met een overdaad aan vermogen te maken.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Robin Hartog » 22 aug 2018, 11:17

Het is puur een kwestie van smaak. Je kan het gewoonweg niet als argument inbrengen dat het interieur van de F80 een rommeltje is; puur een kwestie van smaak. Ik vind het prachtig rustig. Ik vind het interieur van de Giulia ook prachtig, maar het is veel frivoler en minder rustig dan het van de F80, in mijn ogen.

Afbeelding

Plus het materiaalgebruik van óók de Alfa vind ik ook niet kunnen op een auto van 108k.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 11:23

Welk materiaalgebruik?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door FreudeamFahren » 22 aug 2018, 11:30

@ Alfata: voorop gesteld wek je bij mij de indruk dat je het nodig vindt om anderen te overtuigen van jouw mening. De bok op de haverkist factor is ook in deze discussie weer erg hoog. Ik denk dat je jezelf een plezier doet als je dat een beetje laat gaan. Vrij naar "opinions are like assholes: everybody's got one. En die meningen zijn altijd subjecief." Zo ook de mijne, en dat zal zo blijven.

Vwb de bak: ik weet dat het dezelfde bak is. Daarom viel het mij juist op dat hij hakerig is in de Giulia. Dat is hij in de M3 eigenlijk helemaal nooit, op een hele enkele uitzondering na.

Vwb tractie: daar heb ik geen last van, niet met de systemen aan en niet met de systemen uit. De mijne staat op 18" 275 Michelin SuperSports en de tractie is gewoon echt dik in orde. In de regen is het flink minder, maar dat is niet zo heel vreemd (en wel heul erg leuk) bij 430 pk en 550 nm. De vermogensafgifte is tamelijk explosief: dat is voor mij juist een attractie. Ik kan genieten van de geleidelijke vermogensopbouw van een atmosferische motor, maar als ik het "auditief plezier" daarvan moet inleveren (daarover zo nog meer) omdat er turbo's op een blok geschroefd worden, dan wil ik daar iets voor terug. Ik vind het een mooie ruil dat de motor bij volgas en vol blazende turbo's zijn vermogen in alle heftigheid afgeeft. Als dat er voor zorgt dat je continu tractie verliest - wat dus niet mijn ervaring is maar for arguments sake - dan voegt dat nog een stuk rijplezier toe: het vraagt iets van je als bestuurder. Je kunt namelijk dat vermogen en de afgifte ervan ook gewoon moduleren. Ik adviseer daarvoor verstandig gebruik van het meest rechter pedaal :tooth:

Geluid is een issue op een F80 M3. Eerlijk gezegd vind ik hem in de auto zittend niet slecht klinken. Ik rijd regelmatig met het raampje op een kier. Dan hoor je de turbo's beter aanzuigen, de uitlaat klinkt dan best OK (vele malen beter dan wanneer je een F80 van buiten hoort naast de auto) en bij het opschakelen zorgen de wastegates voor gave klappen. Wat echt NIET ok is, is dat aanzuiggeluid over de speakers, dat twee microfoontjes oppikken bij de inlaat van cilinder 3 en cilinder 6. Het is vermoeiend, het is kunstmatig en het gaat ten koste van het bereik van de speakers als je muziek wil luisteren. Het is aan mij echt niet besteed en is vrijwel letterlijk de enige echte dissonant tijdens mijn bezit van de auto.
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 22 aug 2018, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Erwin83
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 okt 2010, 08:38
Locatie: Tonale

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Erwin83 » 22 aug 2018, 11:30

Ik vind het allebei fantastische auto's. De lol is juist dat als je in de markt bent voor een dergelijke auto, je ze nu allebei kunt overwegen.
Welke beslissing je dan neemt is een optelsom van minnetjes en plusjes en die zal bij iedereen net anders uitpakken.

Ik heb een aantal BMW's gereden en een aantal Alfa's, en het zijn beide merken waar ik me thuis voel. Alleen had Alfa Romeo me gewoon niks te bieden de afgelopen jaren.

Wie had 2-3 jaar geleden gedacht dat Alfa Romeo daadwerkelijk met een auto zou komen die een waardig alternatief zou zijn voor een (M)3?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Niels » 22 aug 2018, 11:49

Spot on Erwin :thumbup:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 11:52

FreudeamFahren schreef: 22 aug 2018, 11:30 @ Alfata: voorop gesteld wek je bij mij de indruk dat je het nodig vindt om anderen te overtuigen van jouw mening. De bok op de haverkist factor is ook in deze discussie weer erg hoog. Ik denk dat je jezelf een plezier doet als je dat een beetje laat gaan. Vrij naar "opinions are like assholes: everybody's got one. En die meningen zijn altijd subjecief." Zo ook de mijne, en dat zal zo blijven.

Vwb de bak: ik weet dat het dezelfde bak is. Daarom viel het mij juist op dat hij hakerig is in de Giulia. Dat is hij in de M3 eigenlijk helemaal nooit, op een hele enkele uitzondering na.

Vwb tractie: daar heb ik geen last van, niet met de systemen aan en niet met de systemen uit. De mijne staat op 18" 275 Michelin SuperSports en de tractie is gewoon echt dik in orde. In de regen is het flink minder, maar dat is niet zo heel vreemd (en wel heul erg leuk) bij 430 pk en 550 nm. De vermogensafgifte is tamelijk explosief: dat is voor mij juist een attractie. Ik kan genieten van de geleidelijke vermogensopbouw van een atmosferische motor, maar als ik het "auditief plezier" daarvan moet inleveren (daarover zo nog meer) omdat er turbo's op een blok geschroefd worden, dan wil ik daar iets voor terug. Ik vind het een mooie ruil dat de motor bij volgas en vol blazende turbo's zijn vermogen in alle heftigheid afgeeft. Als dat er voor zorgt dat je continu tractie verliest - wat dus niet mijn ervaring is maar for arguments sake - dan voegt dat nog een stuk rijplezier toe: het vraagt iets van je als bestuurder. Je kunt namelijk dat vermogen en de afgifte ervan ook gewoon moduleren. Ik adviseer daarvoor verstandig gebruik van het meest rechter pedaal :tooth:

Geluid is een issue op een F80 M3. Eerlijk gezegd vind ik hem in de auto zittend niet slecht klinken. Ik rijd regelmatig met het raampje op een kier. Dan hoor je de turbo's beter aanzuigen, de uitlaat klinkt dan best OK (vele malen beter dan wanneer je een F80 van buiten hoort naast de auto) en bij het opschakelen zorgen de wastegates voor gave klappen. Wat echt NIET ok is, is dat aanzuiggeluid over de speakers, dat twee microfoontjes oppikken bij de inlaat van cilinder 3 en cilinder 6. Het is vermoeiend, het is kunstmatig en het gaat ten koste van het bereik van de speakers als je muziek wil luisteren. Het is aan mij echt niet besteed en is vrijwel letterlijk de enige echte dissonant tijdens mijn bezit van de auto.
Ik ben hier om niemand te overtuigen, maar BMW is wel heilig verklaard op dit forum waardoor er hier niet altijd een even objectieve discussie wordt gevoerd. Deze "discussie" ontstond bij de redenen waarom jij de Giulia hebt laten staan. Ik ben van mening dat die redenen niet gestaafd zijn en geef daar tegenargumenten voor. Wat daarna gebeurd vind ik typerend, want als je aangeeft dat bij de BMW buren het gras ook niet groen is, moet dat direct worden ontkracht door anderen, of zonder tegenargumentatie worden afgewezen.
Wat betreft de bak: ik wist in eerste instantie helemaal niet dat Alfa exact dezelfde bak gebruikte als BMW. Bij de eerste keer rijden vond ik het zo identiek dat ik eens navraag heb gedaan. Het lijkt me daarom ook sterk dat jij een ander schakelgedrag ervaart. Om het om te draaien: ik vind doorgaans juist BMW's heel erg hakkelig schakelen. Ik was daarom ook lichtelijk teleurgesteld om te ervaren dat de Giulia diezelfde bak eronder heeft.

Mijn beste maat heeft een M4 competition. Gloednieuw. Hiervoor reed hij een 2016MY M4. Die was al helemaal aan het glijden en vond hij soms doodeng. Ik herinner mij een terugrit vanuit Hamburg waar hij op een klaverblad met echt geen absurde snelheid, ineens bijna achterstevoren stond. Slechts met een toefje gas. Hij werd nog net opgevangen door de systemen.
De nieuwe is minder tail happy, maar onder de 100 (ik kan er echt niets anders van maken) glijdt de wagen letterlijk alle kanten op bij +75% gas. Staat ook op Michelin (dus dat zal ongetwijfeld dezelfde maatvoering zijn). Paar weken geleden bij de ring even autoruil gedaan en stuk door de Eifel getoured. Probleem daarbij (en dat vind ik het meest linke) is dat je het ook niet voelt in de M4. De wagen begint te glijden zonder dat het echt een signaal afgeeft. Alleen een klein geel knipperend lampje op het dashboard laat weten dat je kont al onder een hoek van teveel graden staat. Alles wordt weggefilterd.

scuderia
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2010, 18:01

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door scuderia » 22 aug 2018, 12:11

Wat ik vooral knap vind van Alfa Romeo, is dat ze na lange afwezigheid "opeens" een auto neerzetten die vergeleken kan worden (en wordt) met de benchmark: de M3.

Laten we wel wezen. Alfa Romeo heeft een paar decennia lopen trutten ondanks de GTA's, wat in mijn ogen gave auto's zijn, maar toch niet kloppen met dwars geplaatste busso in het rechts vooronder als een soort grote accu en FWD. Losse componenten zoals die busso waren wel leuk, maar de auto klopte niet. De alfa 159 wil ik zelfs overslaan, en dan nu de Giulia. Wat mij betreft een schot in de roos en vooral de sub-flagship modellen.

Verder eens met FaF. Veel is afhankelijk van subjectiviteit. Ik heb een Giulia Super benzine, en daar kom je hier en daar ook wel wat engineerings glitches tegen.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 12:16

Alfa is nog altijd aan het trutten. Wat ze bouwen doen ze vaak erg goed, maar ze ontwikkelen gewoon veel te weinig. Niet alleen in het uitbreiden van het modellengamma, maar ook bijvoorbeeld weer met speciale versies van de Q. Alleen al die naamsverandering van QV naar Q... Maar goed, dat daargelaten.
De nieuwe NRing versies zijn uiterlijk hartstikke leuk, maar onderscheiden zich, zoals de M4 CS, niet van de standaard Q. Jammer is dat, want daar is voor Alfa nog veel geld te verdienen.

Zoals gisteren ook weer met Doug Demuro: de Stelvio Q wordt de hemel ingeprezen, maar ik blijf het gevoel houden dat Alfa het op de huidige koers gewoon niet gaat redden. Het is veel te lang stil wat betreft nieuwe modellen. Wat ze bouwen doen ze echt heel goed (sceptisch over kwaliteit etc. blijft er toch altijd wel, zie daarvoor dit topic), maar het is simpelweg niet consistent genoeg.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door martll » 22 aug 2018, 12:21

Mito en Giulietta (in mijn ogen) prachtige auto's maar nu moet er toch echt wel wat nieuws komen in dat segment. When RWD hatch?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door FreudeamFahren » 22 aug 2018, 12:38

Alfata schreef: 22 aug 2018, 11:52(...) Het lijkt me daarom ook sterk dat jij een ander schakelgedrag ervaart.
Daar gaat het mis. Ik weet heel precies wat ik waargenomen heb. Met name terug van 5 naar 4 en terug van 3 naar 2 haakte de bak. Je gaat mij met de beste wil van de wereld niks kunnen vertellen waardoor ik nu ga denken: oh nee, hij haakte niet. De bak haakte. Voor mij (!!!, en dus zeker niet persé voor ieder ander) is dat een feit.

Vwb het weggedrag van de M4 in kwestie: wederom een subjectieve aangelegenheid. Ik kan zo niet beoordelen wat de kont van de M4 er toe heeft gezet om "om te komen" op dat klaverblad. Maar als ik het zo lees had ik dat klaverblad nog een keer willen doen, maar dan met alle hulpjes in standje uit :-)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Fernando » 22 aug 2018, 12:45

Zou het kunnen dat de M4 van die maat van Alfata een M4 CS is? Dan staat dat ding hoogstwaarschijnlijk op Michelin Pilot Sport Cup 2. Semislicks, wat de wielspin zou kunnen verklaren.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Alfata » 22 aug 2018, 12:56

Fernando schreef: 22 aug 2018, 12:45 Zou het kunnen dat de M4 van die maat van Alfata een M4 CS is? Dan staat dat ding hoogstwaarschijnlijk op Michelin Pilot Sport Cup 2. Semislicks, wat de wielspin zou kunnen verklaren.
Nop, is een M4 Competition Package. Ik zou verwachten dat op Cup 2 er juist meer grip zou zijn. Die dag was het 25 graden en zon namelijk.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Fernando » 22 aug 2018, 13:03

Ja bij warm weer idd meer grip met Cup 2, dacht misschien tijdens koud weer...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Riceaux » 22 aug 2018, 13:24

FreudeamFahren schreef: 22 aug 2018, 12:38
Alfata schreef: 22 aug 2018, 11:52(...) Het lijkt me daarom ook sterk dat jij een ander schakelgedrag ervaart.
Daar gaat het mis. Ik weet heel precies wat ik waargenomen heb. Met name terug van 5 naar 4 en terug van 3 naar 2 haakte de bak. Je gaat mij met de beste wil van de wereld niks kunnen vertellen waardoor ik nu ga denken: oh nee, hij haakte niet. De bak haakte. Voor mij (!!!, en dus zeker niet persé voor ieder ander) is dat een feit.

Vwb het weggedrag van de M4 in kwestie: wederom een subjectieve aangelegenheid. Ik kan zo niet beoordelen wat de kont van de M4 er toe heeft gezet om "om te komen" op dat klaverblad. Maar als ik het zo lees had ik dat klaverblad nog een keer willen doen, maar dan met alle hulpjes in standje uit :-)
Kan het van die bak niet exemplarisch zijn?

Ben zelf ook geen fan van BMW handbakken vanaf 2004. Altijd hakerig en een redelijk lange slag.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door FreudeamFahren » 22 aug 2018, 13:43

Tuurlijk kan dat, al onderschrijft de pers de waargenomen hakerigheid ook. Voor de duidelijkheid: dezelfde bak in de M3 vind ik ook geen hoogtepunt in schakelgevoel.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Tom » 22 aug 2018, 13:48

Erwin83 schreef: 22 aug 2018, 11:30 Ik vind het allebei fantastische auto's. De lol is juist dat als je in de markt bent voor een dergelijke auto, je ze nu allebei kunt overwegen.
Welke beslissing je dan neemt is een optelsom van minnetjes en plusjes en die zal bij iedereen net anders uitpakken.

Ik heb een aantal BMW's gereden en een aantal Alfa's, en het zijn beide merken waar ik me thuis voel. Alleen had Alfa Romeo me gewoon niks te bieden de afgelopen jaren.

Wie had 2-3 jaar geleden gedacht dat Alfa Romeo daadwerkelijk met een auto zou komen die een waardig alternatief zou zijn voor een (M)3?
scuderia schreef: 22 aug 2018, 12:11 Wat ik vooral knap vind van Alfa Romeo, is dat ze na lange afwezigheid "opeens" een auto neerzetten die vergeleken kan worden (en wordt) met de benchmark: de M3.
Exact dit.

Als ik voor zo'n kar in de markt zou zijn zou ik 'm zeker overwegen. Net als de C63 AMG. Ik zou op voorhand niet weten welke ik zou kiezen.

BMW vind ik ook nog steeds een mooi merk, maar vanaf de E46 M3 vind ik het een beetje allemaal iets minder geworden (terwijl AMG flinke stappen heeft gezet, maar die hoeven ook geen speakers te monteren om motorgeluid over te brengen :)). Afdeling Excel-neukers en marketing hebben soms wat teveel zeggenschap gekregen en de handrem zit er soms teveel op bij de techneuten. BMW had ten tijde van de E46 M3 (op dat vlak) weinig concurrentie had. De C32 AMG was best lekker maar kon zich niet meten, o.a. door de trage automaat. De RS4 in die tijd was weinig dynamisch en een veilige rechtuitbrander.
Vandaag de dag heb je een C63 AMG, een RS4/RS5 (haalt het nog niet qua rijplezier maar zit wel in hetzelfde vaarwater), een Giulia QV, Lexus RC-F. Dus of andere merken zijn beter geworden of de verkeerde mensen bij BMW hebben teveel te zeggen. Of beide :) Als je voorheen in de markt was hoefde je niet verder te kijken, nu ben je gek als je dat niet doet.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Kasteel » 22 aug 2018, 16:09

Alfata schreef: 22 aug 2018, 11:06
Kasteel schreef: 22 aug 2018, 11:02 Ik kan wel eens beticht worden van een roze bmw bril, maar die roze bril van Alfa is pas echt ongekend :). Kan me verder volledig herkennen in ervaringen met Tijs. M4 die vermogen niet kwijt kan juist totaal niet...
Ga er dan eens mee rijden. Met 80 op het gas (25 graden buitentemperatuur) resulteert in een ingrijpende ESP. Zelfs in rechte lijn. Dat heeft daarbij niets met een overdaad aan vermogen te maken.
Dat doe ik wel eens, weliswaar nooit met DSC aan, maar ik kan me er dus niet in herkennen, niet met de Cup2’s en niet met PSS.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door FreudeamFahren » 22 aug 2018, 17:02

Dat klopt dus niet Bart. Dat ervaar jij helemaal niet :-) althans, zo werkt dat bij hakerig schakelen.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door Robin » 22 aug 2018, 17:09

Ik vond de 2015 M4 die ik 3 dagen meehad wel wat bokkerig en toch wel 'tractieproblemen' hebben op de hobbelige B wegen hier een paar jaar terug, maar die motor is wel bij de les:) Ik kan het niet met stelligheid zeggen, maar op die wegen in die condities hebben C63/Alfa Q en m'n M2 daar ook last van zegmaar.

Dus 't hangt ook van't wegdek/omstandigheden af. Maar da's logisch.

Verder denk ik dat iemand met zoiets als 'n M3/4/Q/C63 en ook andere karren wel eens een (anti)slip/rijstijl/driftcursus ofzo zou moeten volgen, zodat de auto geen 'angst' meer inboezemt, want dat doet 'n M4 nou niet echt bij mij. Dan investeer je in jezelf.

Maar je kunt ook bedragen uitgeven aan spoilerlipjes in carbon enzo:)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia (2016) met RWD!

Bericht door sitechris » 03 sep 2018, 21:35

sitechris schreef: 19 aug 2018, 07:53 Ik heb gereden in de Giulia 200 pk benzine. Buitengewoon fijne auto. Prachtig onderstel (zowel comfortabel als sportief) en stuurgevoel heel direct en precies. Zoals BMW ooit ook had. Qua rijdersauto kies ik de Alfa boven de 3-serie, wel is de 3-serie iets beter qua materiaalgebruik, multimedia etc.

De versnellingsbak (ZF-8) is prima en de motor is ok. Best een koppelbeul en voelt vlot aan (vlotter voor je gevoel dan de 320i), maar hij mist een inspirerend geluidje (net als de 320i) en ik had graag een iets hoger toerental gezien. Op motorisch gebied gelijkspelletje met de 320i imo.

Al met al zou ik serieus in dubio staan welke ik zou moeten nemen. Doorslaggevend zou dan voor mij het design zijn, dus de Alfa.
Voor de liefhebbers nu inclusief volledige review. Heerlijke auto!

https://driveaholic.nl/rijtest-alfa-rom ... 0t-200-pk/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten