Inmiddels is de eerste opvolger binnen. Voor diegene die het nog niet weten, afgelopen zondag mijn auto naar Noordhorn gebracht waar hij nu te koop staat. Herman is een aardige gast en deed me eigenlijk een reeel bod, zeker voor iemand die er nog marge op moet pakken. Hij heeft de auto niet gereden en gewoon gekocht. Daar nog even een 320d gereden. Reed eigenlijk helemaal niet gek, maar klopte niet helemaal met de opties die ik zocht. Ik moest echter weer naar huis, dus bij hem een oude inruiler geritseld, een Opel Corsa uit 2000:
De eerste rit terug was nog wel lachen en dacht, deze houden we er straks gewoon naast. Op de terug weg bij mijn neef langsgeweest op kraambezoek. Zijn vrouw had nu een Cooper automaatje prive geleased, hij heeft zelf een Model X. Even een rondje in de Cooper gedaan en het mini karakter viel eigenlijk direct weer op. Ik heb ooit een R55 Clubman S gehad, dit was bijna hetzelfde en gewoon grappig. Vervolgens de rit in de Corsa naar huis. Eigenlijk wel relaxed, binnendoor vanaf Apeldoorn, dakraampje open, raampjes open en de geur van de dennenaalden kwamen naar binnen.
Maandag dus in de Corsa naar het werk en dat was het moment dat ik dacht: fuck, deze moet zsm vervangen worden. Op zondag ermee cruisen is best grappig en ook wel een "avontuur". Maar in de spits rijden, met een vrachtwagen voor je en een busje die lijkt te bumperkleven, want de spiegels vergroten, das niet een fijn gevoel. De dag ervoor de cooper gereden en dacht, laten we eens kijken wat een Cooper Sje kost. Beetje onderzoek gedaan, Robin zijn topic gelezen en maar eens verder rond kijken. Dinsdagavond zat ik al in een Cooper S en dat was wel lachen, maar dit was niet de auto. Beetje rare gasten die hem verkochten, wat zelf gedaan met de puli en software, maar "af en toe met doortrekken gaf hij motorstoring lampje". Ze hadden het nog niet uitgelezen, terwijl ze dus automonteur waren.. uhu.. Hadden ze toch opeens een kastje om het uit te lezen, bleek er iets met de map-sensor. Nahjah, ik zeg: vervang hem, kost je paar tientjes, als die storing dan weg is mag je me bellen, maar zo neem ik hem niet mee.
Woensdagavond naar Zwolle gereden, om een af-fabriek JCW getunde te bekijken. Koppeling was gaar en heb hem daarom laten staan. Op de terugweg nog bij iemand terecht gekomen via een Mini facebook groep en daar in gereden. Koppeling was in februari vervangen. In onderhoud geweest bij Spenkelink, alle factuurtjes erbij etc. Daarna gereden, voelde helemaal niet minder dan de getunede versies waar ik daarvoor in heb gereden. Hij bokte een klein beetje af en toe met half gas optrekken, even Robin gecontact en die zei dat het misschien met een paar nieuwe bougies of bobine was opgelost. Aan de hand van die info er nog wat afgekregen en dus de auto meegenomen.
Ondertussen de Corsa bij Vaartland in Apeldoorn geparkeerd, aangezien ik daar de volgende dag een afspraak had om een auto te bekijken. De man van wie ik de mini kocht heeft me daar even opgepikt om vervolgens de overschrijving te regelen. Vervolgens gisteren dus naar Vaartland, kijken naar een F31 320d Sport die ik had zien staan. Rondje erom, had eigenlijk het meesta wat ik zocht, geen leer, dat vind ik zelf een plus, want leer warm in de zomer, koud in de winter. Nieuwe iDrive (NBT) en dus profi. Sport automaat in plaats van dat andere vage pookje. Helaas is het stuur niet een M-Sport stuur maar mocht de pret niet drukken. Hij reed lekker, stond wel helaas nog op winterbanden: "Daar hadden ze hem op binnengekregen". Uiteindelijk een goed gevoel erbij, maar ik wilde hem wel laten aankoopkeuren. Door De Witte in Apeldoorn was ik getipt op auto-kennis.nl. En wat een aardige maar vooral kundige en nauwkeurige vent bleek dat te zijn! Tussendoor nog even bij Ilja langs, GTS doen en een eitje eten (dank daarvoor

) en 's middags de aankoopkeuring laten doen. Er was een keer een paaltje getikt rechtsachter, is hersteld en netjes ook. Wel beetje verschil in lak diktes daardoor, maar goed. Remschijven rondom waren aan vervanging toe en de remblokken dus ook. Grote beurt geadviseerd. Nog wat dingetjes onder de auto, beetje roest plekjes bij subframe, waarop hij zei: ff wegspuiten met perslucht en wat spul erin spuiten, dan komt dat goed. Daarna gaan rijden met de auto, alles liep goed, alles uitgelezen en hij vond dat de auto voor zijn km-stand er erg goed bij stond. Kortom, ik kreeg het advies om de punten aan te laten pakken en hem dus te kopen. Dus toen uiteindelijk wat over de prijs onderhandelt, 6 maanden bovag erbij, grote beurt en alle punten meenemen. Het setje winterbanden krijg ik los van de velg mee zodat ze op mijn set kunnen die ik nog heb liggen en op de huidge set komen een stel Michelin Pilot Sport 4's. Niet dat ik verwacht sportief mee te gaan rijden, maar het zijn gewoon goede banden en toen was de deal rond. Direct de Corsa weer kunnen vrijwaren, dus daar was ik ook weer vanaf. Ze gaan hem nu helemaal klaarmaken en ik verwacht hem binnen een dag of 10-13 op te kunnen halen.
