BMW E36 325i Ringtool

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 24 jul 2007, 20:36

InjectTheVenom schreef:Misschien een off topic vraag maar waar in de succesketen zit FK met hun onderstellen? Als ik die prijs zo zie valt het me nog redelijk mee, dacht eerder aan een eurotje of 1500.
Waar ze zich precies bevinden in de keten, weet ik niet. Wel weet ik dat de afwerking perfect is en dat de dempers, net als bij de andere merken, van Koni zijn. De veersterktes zijn ook ongeveer gelijk aan de sets van KW v2, Bilstein, H&R, enz. Omdat de technische verschillen tussen deze sets niet wereldschokkend zijn, heb ik voor de voordeligste gekozen. Wanneer je echter meer te besteden hebt, kun je denk ik beter gaan voor een set van Intrax, Proflex, AST, enz.

Een nadeel van de set is het ontbreken van een duidelijke inbouwhandleiding, zoals KW op de site heeft staan bijvoorbeeld. Ik heb de set nu op de stugste stand staan en dan is de auto echt hard afgeveerd voor op de openbare weg. Wel is het zo dat ik de >92 set heb gekocht, die toch € 100,- goedkoper is dan de 91 versie.

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 24 jul 2007, 20:39

Ik moet wel zeggen dat ik in eerste instantie niet zo gecharmeerd was van FK door de Lexus-look sfeer rond het merk.

Op mijn E36 moet ik nog wel spoorverbreders monteren op de vooras, omdat de veerschotels anders tegen de banden aankomen. Omdat ik een hekel aan die dingen heb, heb ik bij Biesheuvel de dunste (5mm) exemplaren gekozen met langere bouten en centreerring.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jul 2007, 20:40

Je kan Camber op meerdere manieren realiseren.

Beste is een verstelbare motorsport camberplaat zoals van AST of Intrax, volledig verstelbaar en je elimineerd rubber flex die je in standaard topmounts terug vind. Wel wat minder geschikt voor op straat.

Verder kan je een M3 3,2 topmount gebruiken en verkeerd om monteren maar dan zit je wel aan 160 euro. Je krijgt hierdoor ook meer caster.

Camber correction bolt word meestal gebruikt om je camber minder negatief te maken op straat, Max halve graad. Heeft al helemaal niet mijn voorkeur, op een circuit komen er veel hogere krachten op je onderstel en dan is het niet handig om bouten dunner te gaan maken.

Je kan die ringen doen. Heeft als nadeel bij schroefsets dat je misschien wijdere spacer moet en dat gaat ten koste van je stuureigenschappen. Sowieso zijn die ringen daar al niet al te best voor omdat je de fusee naar buiten drukt. Maar het is stevig genoeg en voor zo goed als niks te realiseren, paar euro.

Op ebay kan je dan nog verstelbare draagarmen krijgen, met uniball lagers. Nadeel hiervan vind ik dat de fusee als het ware in de draagarm zit met schroefdraad. Een draagarm word altijd van boven belast, dus haaks op die schroefdraad en ik zou me daarmee een beetje zorgen maken om scheuren langs de schroefdraad en voortijdig falen. Bouten & schroefdaad zijn immers veel beter bestand tegen trekkrachten als tegen afschuifkrachten.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 24 jul 2007, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 24 jul 2007, 22:26

Davy MR2DRIFT schreef:Ik moet wel zeggen dat ik in eerste instantie niet zo gecharmeerd was van FK door de Lexus-look sfeer rond het merk.

Op mijn E36 moet ik nog wel spoorverbreders monteren op de vooras, omdat de veerschotels anders tegen de banden aankomen. Omdat ik een hekel aan die dingen heb, heb ik bij Biesheuvel de dunste (5mm) exemplaren gekozen met langere bouten en centreerring.
Hmm werkt 5 mm ? Ik heb 5 mm op maat laten maken en toen ik ze zag waren we er snel over uit dat dat niet ging werken. Te weinig vlees om goed te centreren. Nu heb ik 10 mm spacers.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 24 jul 2007, 22:37

InjectTheVenom schreef:Misschien een off topic vraag maar waar in de succesketen zit FK met hun onderstellen? Als ik die prijs zo zie valt het me nog redelijk mee, dacht eerder aan een eurotje of 1500.
FK is naar mijn mening in de categorie: dat wil je niet...

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 25 jul 2007, 08:57

Joy Jolliffe schreef:
Davy MR2DRIFT schreef:Ik moet wel zeggen dat ik in eerste instantie niet zo gecharmeerd was van FK door de Lexus-look sfeer rond het merk.

Hmm werkt 5 mm ? Ik heb 5 mm op maat laten maken en toen ik ze zag waren we er snel over uit dat dat niet ging werken. Te weinig vlees om goed te centreren. Nu heb ik 10 mm spacers.
Zoals het op de site van Biesheuvel staat moet het lukken, maar ik begrijp wat je bedoelt.

http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/9537

Plaats reactie