De bouwkwaliteit zal prima zijn, al vind ik Porsche interieurs, zeker de 718 en 911, erg gedateerd ogen. Met betrekking tot het onderstel: eens. Het heeft een bepaalde lichtheid en zal je nooit volledig verrassen. Dat is zeer knap gedaan. Flat 6: geweldig inderdaad. De gt3 is simpelweg fantastisch.Tom schreef: ↑26 jul 2018, 10:57 Mijn mening:
- De bouwkwaliteit is bij Porsche heel goed, alles is goed doordacht en zit goed in elkaar.
- Het interieur is van hoge kwaliteit qua materialen, geen kraakjes en alles is mooi afgewerkt.
- Onderstellen doen ze heel goed, denk met name door een hele knappe af-fabriek afstelling. Ik kan niet goed onder woorden brengen waarom, maar mix comfort/sportiviteit + mix voorspelbaar/speelsheid vond ik heel goed gedaan. In racerij winnen ze volgens mij ook veel ondanks concurrenten op het veld met meer vermogen.
- Motoren, met name flat-6, bouwen kunnen ze ook goed. Los van problemen in verleden en het spul uit de hogere modellen (wat bij VAG uit de rekken komt?).
Die combinatie goed doen kom je bij weinig(/geen?) andere merken tegen. Zo'n Shelby is een lekkere kar en geweldige V8, maar qua interieur en bouwkwaliteit geloof ik geen match. Maar mensen die een Mustang kopen boeit dat ook niet. Beste is niet leukste uiteraard. Zie Audi... redelijk zaaddodende auto's omdat ze alles zo perfect doen. Voor velen zal een Porsche ook te klinisch en saai zijn, maar toch denk ik dat ze qua bouwkwaliteit/interieur/onderstel/motoren tot de beste behoren.
Maarrrrr, er zijn meer merken met fantastische onderstellen. Lotus, Ferrari, Corvette, McLaren etc. Alleen volgen die een ander pad. De Amerikaanse merken bijvoorbeeld: niet dat vederlichte, maar juist het brusque, gevoel van werken, etc. Ferrari doet het juist weer door zeer lichte, maar mega scherpe besturing. Er zijn veel merken, zeker Lotus en Ferrari, die hun aanpak, net als Porsche, tot in den treuren hebben geperfectioneerd. Alleen met een ander uitgangspunt.
Het is maar net waar je naar op zoek bent.