BMW E46 330i
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Die bovenste heb ik idd erin zitten. Is je knoppenbalk zo over te zetten in zijn geheel.
En ik heb geen dubbel din dus idd de goedkopere uitvoering.
En ik heb geen dubbel din dus idd de goedkopere uitvoering.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Chill! Dus ik kan ook die bovenste gebruiken?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Het lijkt er nu op dat ik ook een versie voor een niet dubbel die heb gekocht terwijl ik wel dubbel din heb. Eens kijken of dat enigszins aan te passen valt, anders gaat hij weer de verkoop in. Hij was dermate goedkoop...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Welk onderdeelnummer heb je gekocht dan?
- Estoque
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: BMW E46 330i
Verschil tussen die 2 is ook de afwerking aan de bovenkant.Sander-E46 schreef: ↑08 jun 2018, 09:22 Als het goed is zijn ze beide een niet rokersuitvoering.
@joost: De goedkopere is voor een uitvoering met losse knoppen in je balk. Deze heeft dus de uitsparingen en je zult iedere knop over moeten zetten. Dit is volgens mij niet compatibel met stoelverwarming omdat daar die lampjes aan vast zitten. De duurdere is dus voor een hele knoppenbalk die je in een keer overzet.IMG_0337.JPG
IMG_0336.JPG
En bij die goedkopere is het volgens mij dus ook zo dat je boven dik bakje nog zo'n brillenbakje krijgt omdat je auto geen navigatie heeft en de klimaatcontrol boven zit. Waar bij de duurdere boven het bakje de klimaatcontrol komt te zitten.
De een is daar vlak, die is voor de standaard Radio's.
De andere heeft een ronding in de bovenste rand zitten (die naar boven lopen op de hoeken) en sluit daarmee perfect aan op de originele Double Din radio.
Ik heb per ongeluk ooit de verkeerde besteld, die kun je niet meer terugsturen naar bmw omdat het onder de 50,- kost.
Als je die platte nodig hebt. (de 2e foto) dan heb ik die, als het goed is, nog nieuw in doos liggen ergens (zwart).
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Ik snapte er even niets meer van, maar bovenstaand maakte alles duidelijk.Estoque schreef: ↑08 jun 2018, 13:19 Verschil tussen die 2 is ook de afwerking aan de bovenkant.
De een is daar vlak, die is voor de standaard Radio's.
De andere heeft een ronding in de bovenste rand zitten (die naar boven lopen op de hoeken) en sluit daarmee perfect aan op de originele Double Din radio.
Ik heb per ongeluk ooit de verkeerde besteld, die kun je niet meer terugsturen naar bmw omdat het onder de 50,- kost.
Als je die platte nodig hebt. (de 2e foto) dan heb ik die, als het goed is, nog nieuw in doos liggen ergens (zwart).
Ik heb dus de platte blijkbaar (51168268892), want ik heb daar een brillenvakje en geen climate control. Dit is helaas de duurdere versie, EUR 163 bij de dealer. Zie ook:
Die met de ronde hoeken is voor aansluiting op de climate control zoals Estoque al zei (51168230900). EUR 61 bij de dealer.
Van een Duits forum:
51168205378 Träger mit Schalter, ohne Raucherpaket, ohne Navi
51168202186 Träger mit Schalter, ohne Raucherpaket, mit Navi
51168230900 Träger mit Schalter, mit Raucherpaket, ohne Navi
51168230902 Träger mit Schalter, mit Raucherpaket, mit Navi
51168268891 Träger mit Schaltzentrum, ohne Raucherpaket, ohne Navi
51167001408 Träger mit Schaltzentrum, ohne Raucherpaket, mit Navi
51168268892 Träger mit Schaltzentrum, mit Raucherpaket, ohne Navi
51167001410 Träger mit Schaltzentrum, mit Raucherpaket, mit Navi
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Joost, neem dan het volgende;
51168208369 inzetje ipv asbakje € 14.27 bto/ex
51168268891 frame zonder navi en zonder rokerspakket € 68,53 bto/ex
Prijzen zijn van 10-2017.
Ben je goedkoper uit en gelijk geen rokersuitvoering meer. Heb ik bij de mijne ook gedaan.
51168208369 inzetje ipv asbakje € 14.27 bto/ex
51168268891 frame zonder navi en zonder rokerspakket € 68,53 bto/ex
Prijzen zijn van 10-2017.
Ben je goedkoper uit en gelijk geen rokersuitvoering meer. Heb ik bij de mijne ook gedaan.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Deze erbij 61349316116 voor een paar euro en dan kan de aansteker er ook uit. Houd je gewoon een 12v aansluiting over.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Slim, Martin! Dat ga ik onthouden.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Tenzij ze verkeerd geadverteerd hebben, wordt morgen de 51168268891 bij mij afgeleverd.
-Vaste knoppenbalk
-Niet-Rokersuitvoering
-Maar niet voor dubbel din, ik heb dus een rechte bovenkant waar een brillenvak/aflegvak boven hoort.
2/3 punten toch nog goed dus.
Als hij inderdaad nieuw is, stuur ik hem of terug of ik kan hem voor 50€ incl. Verzenden verkopen. (Nieuw kost hij 87.07€ bij de dealer) Dus mocht ///Joost of iemand anders interesse hebben...
-Vaste knoppenbalk
-Niet-Rokersuitvoering
-Maar niet voor dubbel din, ik heb dus een rechte bovenkant waar een brillenvak/aflegvak boven hoort.
2/3 punten toch nog goed dus.
Als hij inderdaad nieuw is, stuur ik hem of terug of ik kan hem voor 50€ incl. Verzenden verkopen. (Nieuw kost hij 87.07€ bij de dealer) Dus mocht ///Joost of iemand anders interesse hebben...
-
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW E46 330i
Leuk draadje hier. En knappe 330 Sander. Klopt het nou dat jij PDC op de auto hebt? Mij werd verteld dat dit op de mijne niet kan. Dat is toch wel een gemis hoor.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
PDC op een E46 is niks vreemds hoor.
Alleen aan de voorzijde heb ik het nog nooit gezien.
Alleen aan de voorzijde heb ik het nog nooit gezien.
-
Online
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW E46 330i
Kan vast wel maar afhankelijk van het model heb je ook een andere bumper nodig.
En zoals Martin aangeeft alleen achter.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW E46 330i
Mooie update en benieuwd naar het nieuwe onderdeel
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
O ja...die je te koop had, die heb ik nodig tzt.
Ik kom ook eens een paar dagen niet op het forum, zeg.
Ik kom ook eens een paar dagen niet op het forum, zeg.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Auto blijft fantastisch, een oprit goed nemen en door de toeren laten gaan: genieten! Heb eens een lijstje gemaakt wat ik zoal aan de auto heb toegevoegd, vervangen:
-Nieuwe draagarmrubbers (kwamen bij aankoopkeuring naar voren)
-Nieuwe spoorstangen (ook aankoopkeuring)
-Nieuwe APK (vlekkeloos)
-Kachelweerstand (was echt nodig, verkoper zei dat er een nieuwe kachelmotor in moest. Daarom de prijs kunnen afdingen)
-Oliebeurtje + filters (lekker nieuwe Castrol er in)
-Achterlichten (de leds in smoke uitvoering waren gewoon fout i.m.o.)
-Oranje knippers (passen beter bij de achterlichten)
-Thermostaat en KVS (Temperatuurmeter schommelde op snelweg)
Even later...
-Radiateur en Expansievat + weer nieuwe KVS (iets met een hele boel rook en een meter die richting het rood ging)
-Luxe kentekenplaten met randloze houders (Voor de een belangrijker dan voor de ander, ik vond vooral de zilveren schroeven dwars door de oude platen heen lelijk )
-Oiginele kofferbakmat (ene kant rubber andere kant tapijt, hij ontbrak in de auto)
-Dynavin systeem in laten bouwen +nieuwe kabels (originele systeem zit er ook bij, kabels waren geknipt en auto kwam zonder audio. Uiteidelijk door een gespecialiseerd bedrijf alles in laten bouwen. Dynavin is ondanks het niet-OEM wel een lekker modern systeem.
-Nieuw bakje middenconsole (oude was bekrast)
-Nieuwe verzwaarde shortshift pook (las veel postitieve verhalen, schakelt boven verwachting)
-15mm Spacers achter (de looks zijn top, nu voor nog Spacers)
-Interieurlijsten in Alcantara (ze waren erg slecht in lelijk carbonfolie beplakt)
-Weerstand in sensormat bijrijdersstoel (bekende lampje begon te branden, nieuwe sensormat werd me te gek. Lampje nog even weg laten coderen)
Het is toch wel een leuk lijstje binnen een paar maanden, er zijn echter nog wel wat plannetjes voor de toekomst:
-Disaklep
-Vanos (Weet nog niet of ik dit zelf ga doen vanwege de timing)
-Carterventilatie
-Bougies
-Spacers voor (8-10MM, ik houd me aanbevolen...)
-Nieuwe draagarmrubbers (kwamen bij aankoopkeuring naar voren)
-Nieuwe spoorstangen (ook aankoopkeuring)
-Nieuwe APK (vlekkeloos)
-Kachelweerstand (was echt nodig, verkoper zei dat er een nieuwe kachelmotor in moest. Daarom de prijs kunnen afdingen)
-Oliebeurtje + filters (lekker nieuwe Castrol er in)
-Achterlichten (de leds in smoke uitvoering waren gewoon fout i.m.o.)
-Oranje knippers (passen beter bij de achterlichten)
-Thermostaat en KVS (Temperatuurmeter schommelde op snelweg)
Even later...
-Radiateur en Expansievat + weer nieuwe KVS (iets met een hele boel rook en een meter die richting het rood ging)
-Luxe kentekenplaten met randloze houders (Voor de een belangrijker dan voor de ander, ik vond vooral de zilveren schroeven dwars door de oude platen heen lelijk )
-Oiginele kofferbakmat (ene kant rubber andere kant tapijt, hij ontbrak in de auto)
-Dynavin systeem in laten bouwen +nieuwe kabels (originele systeem zit er ook bij, kabels waren geknipt en auto kwam zonder audio. Uiteidelijk door een gespecialiseerd bedrijf alles in laten bouwen. Dynavin is ondanks het niet-OEM wel een lekker modern systeem.
-Nieuw bakje middenconsole (oude was bekrast)
-Nieuwe verzwaarde shortshift pook (las veel postitieve verhalen, schakelt boven verwachting)
-15mm Spacers achter (de looks zijn top, nu voor nog Spacers)
-Interieurlijsten in Alcantara (ze waren erg slecht in lelijk carbonfolie beplakt)
-Weerstand in sensormat bijrijdersstoel (bekende lampje begon te branden, nieuwe sensormat werd me te gek. Lampje nog even weg laten coderen)
Het is toch wel een leuk lijstje binnen een paar maanden, er zijn echter nog wel wat plannetjes voor de toekomst:
-Disaklep
-Vanos (Weet nog niet of ik dit zelf ga doen vanwege de timing)
-Carterventilatie
-Bougies
-Spacers voor (8-10MM, ik houd me aanbevolen...)
-
Online
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E46 330i
Mooi lijstje.
Vanos is relatief goed zelf te doen nadat ik alles heb doorgenomen.
Alleen wel speciaal blokkeer gereedschap nodig.
Vanos is relatief goed zelf te doen nadat ik alles heb doorgenomen.
Alleen wel speciaal blokkeer gereedschap nodig.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
-
OnlineBarend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW E46 330i
Mooi (prijzig) lijstje, het meeste kom ik ook de facturen bij mijn 330i tegen dus ik hoop dat ik voorlopig mijn lijstje wat korter kan houden.
Waarom zou je de vanos doen? Heb je klachten of problemen? Of moet je die preventief doen?
Ik heb ik mijn facturen nergens de vanos nog staan volgens mij..
Waarom zou je de vanos doen? Heb je klachten of problemen? Of moet je die preventief doen?
Ik heb ik mijn facturen nergens de vanos nog staan volgens mij..
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Ik heb nog geen problemen *klopt af* met mijn Vanos, bekend probleem is echter wel de Vanos ratel. Ik zou het dus preventief doen. Dit klinkt me gewoon te slecht:
-
Online
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E46 330i
Oja, Alleen bij m50tu en m52. De rest niet idd. Zag wel kitjes voorbij komen voor de m54 maar die zijn dus voor de kop te blokkeren bij het demonteren van de kop enz.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Goed bezig!!
VANOS en DISA wil ik ook nog een keer doen. Binnenkort denk eens die setjes bestellen via ebay.
VANOS en DISA wil ik ook nog een keer doen. Binnenkort denk eens die setjes bestellen via ebay.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Mooi lijstje!
De klusjes die je noemt zijn inderdaad pure BMW dingetjes. Alles is goed te doen. Alleen de carterventilatie vervanging gaat nog behoorlijk wat tijd in zitten als ik zo lees. Maar niets is echt moeilijk als je goed weet wat je doet en georganiseerd werkt. Bij mij was de CV al gedaan. De rest van je lijstje heb ik zelf gedaan, dus als je nog tips nodig hebt, dan hoor ik het wel.
En inderdaad, geen blokkeergereedschap nodig voor de M54. Houd wel rekening dat de vanos ratel een ander 'probleem' is dan de lekkende o-ringen van de zuigers. Het ratelprobleem heeft ook geen directe invloed op de performance. Ik heb de ratel niet aangepakt, omdat ik daar geen last van heb. Ik heb alleen de o-ringen vervangen. Via INPA kun je de Vanosverstelling aflezen en controleren hoeveel deze afwijkt van de norm. Ik had zelf minimale afwijking, maar ik heb 'm toch aangepakt. het kan maar gebeurd zijn.
De klusjes die je noemt zijn inderdaad pure BMW dingetjes. Alles is goed te doen. Alleen de carterventilatie vervanging gaat nog behoorlijk wat tijd in zitten als ik zo lees. Maar niets is echt moeilijk als je goed weet wat je doet en georganiseerd werkt. Bij mij was de CV al gedaan. De rest van je lijstje heb ik zelf gedaan, dus als je nog tips nodig hebt, dan hoor ik het wel.
En inderdaad, geen blokkeergereedschap nodig voor de M54. Houd wel rekening dat de vanos ratel een ander 'probleem' is dan de lekkende o-ringen van de zuigers. Het ratelprobleem heeft ook geen directe invloed op de performance. Ik heb de ratel niet aangepakt, omdat ik daar geen last van heb. Ik heb alleen de o-ringen vervangen. Via INPA kun je de Vanosverstelling aflezen en controleren hoeveel deze afwijkt van de norm. Ik had zelf minimale afwijking, maar ik heb 'm toch aangepakt. het kan maar gebeurd zijn.
-
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E46 330i
Heb bij mijne (m54b22) voor de DISA-klep een rebuild kitje uit engeland besteld:
https://x8r.co.uk/bmw-disa-valve-intake ... 54-2-2-2-5
Gaat hij in ieder geval niet meer stuk en duidelijke instructies etc.
https://x8r.co.uk/bmw-disa-valve-intake ... 54-2-2-2-5
Gaat hij in ieder geval niet meer stuk en duidelijke instructies etc.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Oké, ik zit met mijn benen toch wat te veel gebogen/tegen het dashboard en de stoel zou voor het lekkere nog wel wat verder naar achter mogen. Nou weet ik dat het waarschijnlijk tussen mijn oren zit, maar die van de bijrijder lijkt toch wat verder naar achter te staan. Mocht dit lukken om de stoel wat verder naar achter te krijgen zal er idd niemand meer achter me kunnen zitten, maar dat gebeurd toch maar zelden en dan zet ik hem wel even terug.
Kortom, iemand een goede tip om dit te fixen?
Kortom, iemand een goede tip om dit te fixen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bjeffindividual en 14 gasten