DNRT
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
DNRT
Geen DNRT draadje?
Wie gaat er zaterdag/zondag DNRT op CPZ rijden?
Ik ga de E36 328 zaterdag uitlaten, nog steeds op semi's, weet nog niet in welke klasse Tour of Sport/SuperSport/GT ..
Ik sta in Pitbox 3 met de Boer
De eerste race dit jaar op CPZ reed ik in de Tour en had ik geen training en kwali gereden en ben ik op semi's nog van plek 33 ofzo (laatste) naar plek 13 gereden in 2 races. Eerste race was droog. Tweede race regen. Snelste ronde was helemaal niets, alleen maar aan het inhalen.
De tweede race op Zolder reed ik constant 1:56/1:57 met 1:56:3 als snelste ronde in de race. Hier ben ik als achtste na race 2 gefinished inclusief een spin en auto die niet gelijk startte. Hier waren natuurlijk wel veeeel minder rijders. SuperSport/Sport/Tour en zelfs verdwaalde 944 Porsches reden in 1 klasse. Totaal wel iets van 35 auto's aan de start
Heb wat tijden vergeleken en alle auto's (voornamelijk E36) die dezelfde tijd op Zolder hebben gereden die zitten op CPZ op de 2:00/2:02. Motor vermogen was allemaal wel ongeveer hetzelfde. Uitdaging is toch dat ik vooral op Zolder alleen maar wagens op Slicks om mij heen heb gezien. Ook al die E36's.
Ik geloof alleen nooit dat ik de 2:00/2:02 CPZ tijden met de huidige setup ga halen. laten we eerst maar kijken om de 2:05 aan tikken.
Aangezien aankomend weekend Sport, SuperSport en GT gecombineerd wordt is het een beetje kansloos om met wagens die 1:50 tot dik onder de 2 minuten rijden
Nachtje over dromen nog wat ik ga doen
Wie gaat er zaterdag/zondag DNRT op CPZ rijden?
Ik ga de E36 328 zaterdag uitlaten, nog steeds op semi's, weet nog niet in welke klasse Tour of Sport/SuperSport/GT ..
Ik sta in Pitbox 3 met de Boer
De eerste race dit jaar op CPZ reed ik in de Tour en had ik geen training en kwali gereden en ben ik op semi's nog van plek 33 ofzo (laatste) naar plek 13 gereden in 2 races. Eerste race was droog. Tweede race regen. Snelste ronde was helemaal niets, alleen maar aan het inhalen.
De tweede race op Zolder reed ik constant 1:56/1:57 met 1:56:3 als snelste ronde in de race. Hier ben ik als achtste na race 2 gefinished inclusief een spin en auto die niet gelijk startte. Hier waren natuurlijk wel veeeel minder rijders. SuperSport/Sport/Tour en zelfs verdwaalde 944 Porsches reden in 1 klasse. Totaal wel iets van 35 auto's aan de start
Heb wat tijden vergeleken en alle auto's (voornamelijk E36) die dezelfde tijd op Zolder hebben gereden die zitten op CPZ op de 2:00/2:02. Motor vermogen was allemaal wel ongeveer hetzelfde. Uitdaging is toch dat ik vooral op Zolder alleen maar wagens op Slicks om mij heen heb gezien. Ook al die E36's.
Ik geloof alleen nooit dat ik de 2:00/2:02 CPZ tijden met de huidige setup ga halen. laten we eerst maar kijken om de 2:05 aan tikken.
Aangezien aankomend weekend Sport, SuperSport en GT gecombineerd wordt is het een beetje kansloos om met wagens die 1:50 tot dik onder de 2 minuten rijden
Nachtje over dromen nog wat ik ga doen
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: DNRT
Moeilijk verhaal, maar de sport/ supersport/ GT samen is geen goeie combi.
Beter zou zijn om de tour tot een limiet van 2,08 CPZ op te trekken en de sport apart te starten van 2.08 tot 2.00 rond.
Maar voor supersport en GT apart zijn niet genoeg auto's dus dat zal er wel niet komen.
Combi klasses zoals SLK/ B18 werken wel weer prima.
Beter zou zijn om de tour tot een limiet van 2,08 CPZ op te trekken en de sport apart te starten van 2.08 tot 2.00 rond.
Maar voor supersport en GT apart zijn niet genoeg auto's dus dat zal er wel niet komen.
Combi klasses zoals SLK/ B18 werken wel weer prima.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: DNRT
Schiet idd niet op de huidige start verdeling. In Tour rijden voor mijn wagen gemiddeld veel te veel trage / motorisch tragere wagens.
Sport is leuk, maar doordat alles van Sport tot GT tegelijk start, zonder dubbele start, heb je daar eigenlijk niets te zoeken.
Volgens de DNRT site is dit nog de indeling op CPZ:
Toerklasse 2.07.00 en hoger
Sportklasse 2.02.00 tot 2.07
Supersportklasse 1.56.00 tot 2.02
GT klasse 1.56.00 en sneller
Maarja je kent het ... ik heb ze ook 2:04/2:05 vooraan zien rijden in de Tour. Dan krijg je straftijd etc dan wordt het helemaal een mooi verhaal. Je wilt gewoon winnen, of niet, in de juiste klasse.
Afgelopen seizoen deden ze al hetzelfde, toen ik aan het kijken was zag ik 5 wagens in 1 race plat de baan af gaan in de Sport/SuperSport/GT.
In Tour gebeurd over het algemeen minder spannends.
Sport is leuk, maar doordat alles van Sport tot GT tegelijk start, zonder dubbele start, heb je daar eigenlijk niets te zoeken.
Volgens de DNRT site is dit nog de indeling op CPZ:
Toerklasse 2.07.00 en hoger
Sportklasse 2.02.00 tot 2.07
Supersportklasse 1.56.00 tot 2.02
GT klasse 1.56.00 en sneller
Maarja je kent het ... ik heb ze ook 2:04/2:05 vooraan zien rijden in de Tour. Dan krijg je straftijd etc dan wordt het helemaal een mooi verhaal. Je wilt gewoon winnen, of niet, in de juiste klasse.
Afgelopen seizoen deden ze al hetzelfde, toen ik aan het kijken was zag ik 5 wagens in 1 race plat de baan af gaan in de Sport/SuperSport/GT.
In Tour gebeurd over het algemeen minder spannends.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: DNRT
Huidige tijd op CPZ geen idee, heel lang bezig geweest met alles 1 voor 1 testen en de nodige uhm problemen, dingen die kapot zijn gegaan.
2:06 op een rode vlag trackday nog getimed dit jaar. Maarja 2:07 reed ik al met een redelijk stock 328 2 jaar geleden...
Zolder 1:56 zou op CPZ 2:00/2:02 moeten zijn ..
Komt tie dan, de setup in hoofdlijnen:
Gewoon een goede complete basis race auto zonder al te gekke gekke toestanden
E36 328i
Motor
- 231PK/270NM op RON98. Custom remap, inlaat M50, M3 spaghetti spruitstuk, andere einddemper, vanos revisie
- Olie koeler
Carroserie
- Ongeveer 1100/1130KG raceklaar incl. brandstof (auto is tijdje niet meer gewogen, maar dit reken ik ongeveer na de laatste weging).
- Chromo uitgebreide laskooi en door naar subframe achter (niet naar veertorens voor)
- Poly parts: dak, motorkap, deuren, kofferbakklep, zijschermen voor, lichte accu
- Lexaan rondom (behalve grote voorruit)
- Auto is nooit helemaal uit elkaar geweest, nog wat vet hier en daar, 20 jaar oude parts/rubbers, etc
Onderstel
- Simpel BC Racing 1-weg instelbaar schroefsetje
- Caster bussen voorste draagarmen
- Paar uniballs achterste achterste draagarmen
Remmen
- Wilwood 6 zuiger remmen voor
- Wilwood 4 zuiger remmen achter, remverdeler achter
- Carbon Lloiraine RC6+ Endurance blokken rondom
- Werkt nog niet optimaal
Overbrenging
- Platensper 25% met 3.73 korte eindoverbrenging
- Toyo R888R 225 semi slicks rondom
- Simpele short shifter
Rest
- 6 Punt gordels, Goede Sparco stoelen, Race stuurtje, Metertjes, etc race dingetjes
2:06 op een rode vlag trackday nog getimed dit jaar. Maarja 2:07 reed ik al met een redelijk stock 328 2 jaar geleden...
Zolder 1:56 zou op CPZ 2:00/2:02 moeten zijn ..
Komt tie dan, de setup in hoofdlijnen:
Gewoon een goede complete basis race auto zonder al te gekke gekke toestanden
E36 328i
Motor
- 231PK/270NM op RON98. Custom remap, inlaat M50, M3 spaghetti spruitstuk, andere einddemper, vanos revisie
- Olie koeler
Carroserie
- Ongeveer 1100/1130KG raceklaar incl. brandstof (auto is tijdje niet meer gewogen, maar dit reken ik ongeveer na de laatste weging).
- Chromo uitgebreide laskooi en door naar subframe achter (niet naar veertorens voor)
- Poly parts: dak, motorkap, deuren, kofferbakklep, zijschermen voor, lichte accu
- Lexaan rondom (behalve grote voorruit)
- Auto is nooit helemaal uit elkaar geweest, nog wat vet hier en daar, 20 jaar oude parts/rubbers, etc
Onderstel
- Simpel BC Racing 1-weg instelbaar schroefsetje
- Caster bussen voorste draagarmen
- Paar uniballs achterste achterste draagarmen
Remmen
- Wilwood 6 zuiger remmen voor
- Wilwood 4 zuiger remmen achter, remverdeler achter
- Carbon Lloiraine RC6+ Endurance blokken rondom
- Werkt nog niet optimaal
Overbrenging
- Platensper 25% met 3.73 korte eindoverbrenging
- Toyo R888R 225 semi slicks rondom
- Simpele short shifter
Rest
- 6 Punt gordels, Goede Sparco stoelen, Race stuurtje, Metertjes, etc race dingetjes
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: DNRT
Tussen Zolder en Zandvoort reken ik altijd 10 seconden verschil (Zolder 10 seconden sneller dan Zandvoort), dat klopt voor veel auto's heel aardig.
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT
Klopt wel ongeveer die 10 seconden. Met de toevoeging dat auto's met veel vermogen op CPZ iets voordeel hebben en het lichtere spul op Zolder wat voordeel.
Veel vermogen + downforce geeft op CPZ ook iets voordeel vanwege bosuit en het scheivlak IMHO.
Verder is 2:02-2:03 op CPZ op zich wel mogelijk met een 328i met 230 PK mits de setup een beetje klopt en je op nieuwe / recente slicks staat. +/- 250 PK is een vermogensklasse (of eigenlijk ca 4-4.5 PK/KG) die eigenlijk heel makkelijk rijd op CPZ. Als je met dik 300PK onderweg gaat in een straatauto dan loop je op een gegeven moment wel tegen dingen als gebrek aan downforce aan etc.
Veel vermogen + downforce geeft op CPZ ook iets voordeel vanwege bosuit en het scheivlak IMHO.
Verder is 2:02-2:03 op CPZ op zich wel mogelijk met een 328i met 230 PK mits de setup een beetje klopt en je op nieuwe / recente slicks staat. +/- 250 PK is een vermogensklasse (of eigenlijk ca 4-4.5 PK/KG) die eigenlijk heel makkelijk rijd op CPZ. Als je met dik 300PK onderweg gaat in een straatauto dan loop je op een gegeven moment wel tegen dingen als gebrek aan downforce aan etc.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27873
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT
Klopt bijna op de tiende af jaPeter Tunissen schreef: ↑21 jun 2018, 23:43 Tussen Zolder en Zandvoort reken ik altijd 10 seconden verschil (Zolder 10 seconden sneller dan Zandvoort), dat klopt voor veel auto's heel aardig.
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: DNRT
Inderdaad, maar een gezonde duw op de rechte stukken is ook lekker hoorBert ///M3 schreef: ↑22 jun 2018, 12:41 Als je met dik 300PK onderweg gaat in een straatauto dan loop je op een gegeven moment wel tegen dingen als gebrek aan downforce aan etc.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: DNRT
DNRT tourklasse weer zonder schade gereden, de organisatie moet zich echter wel achter hun oren krabben,
Er reden in de tourklasse een e87 met S65 blok en een E46 M3 mee, die horen in de supersport en niet in de tour.
Verder lekker gereden en weer dezelfde auto's als de vorige keer om mee te knokken.
Er reden in de tourklasse een e87 met S65 blok en een E46 M3 mee, die horen in de supersport en niet in de tour.
Verder lekker gereden en weer dezelfde auto's als de vorige keer om mee te knokken.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: DNRT
Gisteren op zich weer lekker dagje in de MaX-5 gehad.
Helaas kom ik niet verder meer dan het middenveld, het is zo enorm close, vaak zitten met rondetijden meer dan 10 auto's binnen 1 sec.
Voor mij balen dat ik telkens op het rechte eind ingehaald werd, daardoor best veel plaatsen verloor.
Geen idee of het komt door de lijn waarmee ik Bosuit uit kom, of dat mijn torretje gewoon niet snel genoeg is, maar als je dan 1 of meer ronden auto's achter je weet te houden en ze dan op rechte eind gewoon voorbij komen rijden, niet bij te benen zijn is best frustrerend.
Zelfs als ik in iemand's slipstream het rechte eind op kwam en er dan naast zette om voorbij te gaan, dan kwam ik er net aan naast, maar niet voorbij.
In de 3 races totaal zeker 10 plekken verloren doordat ik telkens op rechte eind werd ingehaald.
Ook is er weer fors schade gereden, 2x voor in de puin en niet meer rijdbaar, 2x achter in de puin, maar met het nodige trekken en persen en boel tape weer rijdbaar + zeker 5-8 kleinere schades, niet bepaald lekker, komt mede omdat het zo enorm close is, dat wanneer er iets fout gaat, er gelijk 2 of 3 in zitten...
Helaas kom ik niet verder meer dan het middenveld, het is zo enorm close, vaak zitten met rondetijden meer dan 10 auto's binnen 1 sec.
Voor mij balen dat ik telkens op het rechte eind ingehaald werd, daardoor best veel plaatsen verloor.
Geen idee of het komt door de lijn waarmee ik Bosuit uit kom, of dat mijn torretje gewoon niet snel genoeg is, maar als je dan 1 of meer ronden auto's achter je weet te houden en ze dan op rechte eind gewoon voorbij komen rijden, niet bij te benen zijn is best frustrerend.
Zelfs als ik in iemand's slipstream het rechte eind op kwam en er dan naast zette om voorbij te gaan, dan kwam ik er net aan naast, maar niet voorbij.
In de 3 races totaal zeker 10 plekken verloren doordat ik telkens op rechte eind werd ingehaald.
Ook is er weer fors schade gereden, 2x voor in de puin en niet meer rijdbaar, 2x achter in de puin, maar met het nodige trekken en persen en boel tape weer rijdbaar + zeker 5-8 kleinere schades, niet bepaald lekker, komt mede omdat het zo enorm close is, dat wanneer er iets fout gaat, er gelijk 2 of 3 in zitten...
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: DNRT
Mx5 cup is idd wel stuk closer, maar dat is wel erg veel schade, lijkt op de E30 cup, daar gaan ze ook flink te keer. Heb wel gehoord dat er binnen en buiten de regels aan de auto’s gemodificeerd wordt, mx5 gaan toch allemaal op de rollenbank voor het seizoen? Dan rij je toch met hetzelfde vermogen
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT
Dan pas je na de rollebank test de spullen weer aan LOL.
Ik had al wat gezien op de FB page van JW race service over die 2 auto's in de toer vooraan, maar blijkbaar hebben die geen EU licentie en moeten ze daarom in de tour.
Ik had al wat gezien op de FB page van JW race service over die 2 auto's in de toer vooraan, maar blijkbaar hebben die geen EU licentie en moeten ze daarom in de tour.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: DNRT
Als je tijden boven het gemiddelde stijgen kunnen ze je sommeren op de rollenbank te gaan,
Die twee autos waren een 325i en een E87 met M//V8.
Het argument was dat de snelheidsverschillen in de sport/supersport/gt te groot zijn voor een niet Eu licentiehouder.
Maar wat een gelul is dat, die 1serie rijd 1,59 en de snelle jongens 1,50 10 seconden verschil.
In de toer rijdt de achterhoede in de 2.20. Dat is+ 20 sec tijdverschil.
Is dat dan voor deze rijders niet gevaarlijk?
Die twee autos waren een 325i en een E87 met M//V8.
Het argument was dat de snelheidsverschillen in de sport/supersport/gt te groot zijn voor een niet Eu licentiehouder.
Maar wat een gelul is dat, die 1serie rijd 1,59 en de snelle jongens 1,50 10 seconden verschil.
In de toer rijdt de achterhoede in de 2.20. Dat is+ 20 sec tijdverschil.
Is dat dan voor deze rijders niet gevaarlijk?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: DNRT
Heeft een beetje 2 kanten, aan de 1ne kant is DNRT heel leuk opgezet, het voelt echt als een wedstrijd dag en een goede sfeer. ik denk dat je ook qua budget gewoon niets anders kan vinden voor circuit racing (ok ACNN misschien)
Aan de andere kant heb ik pas 3 races gereden, en in alle races al meer dan 1 'straffen' gekregen voor de 'domste kleine regeltjes'. Niet voor acties op de baan zelf, nou dat wordt dan wel ff aan je duidelijk gemaakt dat je die straffen krijgt. Opzich helemaal prima het handhaven op deze randzaken buiten de baan zelf .. maar:
Op de baan zelf ben ik op Zolder bij ingaan code 60 NA de vlag door 2 auto's ingehaald bij start finish, kon iedereen zien, niets over gelezen/gehoord daarna (en mijn plekken kreeg ik niet terug)
Ander voorbeeld valste starts gezien, volgens mij ook niets mee gedaan in de einduitslag, meer dan 2x van racelijn verandere om te blokken, etc etc
De klasse indeling zelf specifiek voor Tour tot en met GT is idd ook niet optimaal zoals je dit weekend zag ... wat ga je nou begonnen tegen die V8 in de tour met een hele pitcrew eromheen..... ok dan is het nog leuk dat heel veel mensen niet kunnen sturen die met 'crew' / drive en arrive komen en wel denken dat ze DTM rijden.
.......
Aan de andere kant heb ik pas 3 races gereden, en in alle races al meer dan 1 'straffen' gekregen voor de 'domste kleine regeltjes'. Niet voor acties op de baan zelf, nou dat wordt dan wel ff aan je duidelijk gemaakt dat je die straffen krijgt. Opzich helemaal prima het handhaven op deze randzaken buiten de baan zelf .. maar:
Op de baan zelf ben ik op Zolder bij ingaan code 60 NA de vlag door 2 auto's ingehaald bij start finish, kon iedereen zien, niets over gelezen/gehoord daarna (en mijn plekken kreeg ik niet terug)
Ander voorbeeld valste starts gezien, volgens mij ook niets mee gedaan in de einduitslag, meer dan 2x van racelijn verandere om te blokken, etc etc
De klasse indeling zelf specifiek voor Tour tot en met GT is idd ook niet optimaal zoals je dit weekend zag ... wat ga je nou begonnen tegen die V8 in de tour met een hele pitcrew eromheen..... ok dan is het nog leuk dat heel veel mensen niet kunnen sturen die met 'crew' / drive en arrive komen en wel denken dat ze DTM rijden.
.......
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: DNRT
Het is weer zover 3 4 5 aug rijden we weer, voor de tourklasse en sport dit keer 3 manches, de MX 5 cup rijdt zondag zelfs een 50 minuten race met verplichte pitstop.
Ik hoop dat de temperatuur wel iets gaat zakken want bij 30+ wordt het wel afzien.
Ik hoop dat de temperatuur wel iets gaat zakken want bij 30+ wordt het wel afzien.