DNRT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

DNRT

Bericht door itsmario » 21 jun 2018, 22:54

Geen DNRT draadje?

Wie gaat er zaterdag/zondag DNRT op CPZ rijden? :df:

Ik ga de E36 328 zaterdag uitlaten, nog steeds op semi's, weet nog niet in welke klasse Tour of Sport/SuperSport/GT ..
Ik sta in Pitbox 3 met de Boer

De eerste race dit jaar op CPZ reed ik in de Tour en had ik geen training en kwali gereden en ben ik op semi's nog van plek 33 ofzo (laatste) naar plek 13 gereden in 2 races. Eerste race was droog. Tweede race regen. Snelste ronde was helemaal niets, alleen maar aan het inhalen.

De tweede race op Zolder reed ik constant 1:56/1:57 met 1:56:3 als snelste ronde in de race. Hier ben ik als achtste na race 2 gefinished inclusief een spin en auto die niet gelijk startte. Hier waren natuurlijk wel veeeel minder rijders. SuperSport/Sport/Tour en zelfs verdwaalde 944 Porsches reden in 1 klasse. Totaal wel iets van 35 auto's aan de start

Heb wat tijden vergeleken en alle auto's (voornamelijk E36) die dezelfde tijd op Zolder hebben gereden die zitten op CPZ op de 2:00/2:02. Motor vermogen was allemaal wel ongeveer hetzelfde. Uitdaging is toch dat ik vooral op Zolder alleen maar wagens op Slicks om mij heen heb gezien. Ook al die E36's.
Ik geloof alleen nooit dat ik de 2:00/2:02 CPZ tijden met de huidige setup ga halen. laten we eerst maar kijken om de 2:05 aan tikken.

Aangezien aankomend weekend Sport, SuperSport en GT gecombineerd wordt is het een beetje kansloos om met wagens die 1:50 tot dik onder de 2 minuten rijden :roll:
Nachtje over dromen nog wat ik ga doen

Afbeelding

Afbeelding

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: DNRT

Bericht door M3tje » 21 jun 2018, 23:07

Moeilijk verhaal, maar de sport/ supersport/ GT samen is geen goeie combi.
Beter zou zijn om de tour tot een limiet van 2,08 CPZ op te trekken en de sport apart te starten van 2.08 tot 2.00 rond.
Maar voor supersport en GT apart zijn niet genoeg auto's dus dat zal er wel niet komen.
Combi klasses zoals SLK/ B18 werken wel weer prima.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: DNRT

Bericht door MarkS » 21 jun 2018, 23:11

Misschien staat het in een ander topic maar wat zijn de specs van je E36 en wat rij je qua tijden nu op CPZ?

DNRT lijkt me top maar kan nu al moeilijk tijd vrijmaken voor trackdays en moet me eens verdiepen in het regelement.

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: DNRT

Bericht door itsmario » 21 jun 2018, 23:16

Schiet idd niet op de huidige start verdeling. In Tour rijden voor mijn wagen gemiddeld veel te veel trage / motorisch tragere wagens.
Sport is leuk, maar doordat alles van Sport tot GT tegelijk start, zonder dubbele start, heb je daar eigenlijk niets te zoeken.

Volgens de DNRT site is dit nog de indeling op CPZ:

Toerklasse 2.07.00 en hoger
Sportklasse 2.02.00 tot 2.07
Supersportklasse 1.56.00 tot 2.02
GT klasse 1.56.00 en sneller

Maarja je kent het ... ik heb ze ook 2:04/2:05 vooraan zien rijden in de Tour. Dan krijg je straftijd etc dan wordt het helemaal een mooi verhaal. Je wilt gewoon winnen, of niet, in de juiste klasse.

Afgelopen seizoen deden ze al hetzelfde, toen ik aan het kijken was zag ik 5 wagens in 1 race plat de baan af gaan in de Sport/SuperSport/GT.

In Tour gebeurd over het algemeen minder spannends.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: DNRT

Bericht door NSXRS » 21 jun 2018, 23:20

Ikke, rijd zondag mee in de MaX5

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: DNRT

Bericht door itsmario » 21 jun 2018, 23:30

Huidige tijd op CPZ geen idee, heel lang bezig geweest met alles 1 voor 1 testen en de nodige uhm problemen, dingen die kapot zijn gegaan.
2:06 op een rode vlag trackday nog getimed dit jaar. Maarja 2:07 reed ik al met een redelijk stock 328 2 jaar geleden...
Zolder 1:56 zou op CPZ 2:00/2:02 moeten zijn ..


Komt tie dan, de setup in hoofdlijnen:

Gewoon een goede complete basis race auto zonder al te gekke gekke toestanden

E36 328i

Motor
- 231PK/270NM op RON98. Custom remap, inlaat M50, M3 spaghetti spruitstuk, andere einddemper, vanos revisie
- Olie koeler

Carroserie
- Ongeveer 1100/1130KG raceklaar incl. brandstof (auto is tijdje niet meer gewogen, maar dit reken ik ongeveer na de laatste weging).
- Chromo uitgebreide laskooi en door naar subframe achter (niet naar veertorens voor)
- Poly parts: dak, motorkap, deuren, kofferbakklep, zijschermen voor, lichte accu
- Lexaan rondom (behalve grote voorruit)
- Auto is nooit helemaal uit elkaar geweest, nog wat vet hier en daar, 20 jaar oude parts/rubbers, etc

Onderstel
- Simpel BC Racing 1-weg instelbaar schroefsetje
- Caster bussen voorste draagarmen
- Paar uniballs achterste achterste draagarmen

Remmen
- Wilwood 6 zuiger remmen voor
- Wilwood 4 zuiger remmen achter, remverdeler achter
- Carbon Lloiraine RC6+ Endurance blokken rondom
- Werkt nog niet optimaal

Overbrenging
- Platensper 25% met 3.73 korte eindoverbrenging
- Toyo R888R 225 semi slicks rondom
- Simpele short shifter

Rest
- 6 Punt gordels, Goede Sparco stoelen, Race stuurtje, Metertjes, etc race dingetjes

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Peter Tunissen » 21 jun 2018, 23:43

Tussen Zolder en Zandvoort reken ik altijd 10 seconden verschil (Zolder 10 seconden sneller dan Zandvoort), dat klopt voor veel auto's heel aardig.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2018, 12:41

Klopt wel ongeveer die 10 seconden. Met de toevoeging dat auto's met veel vermogen op CPZ iets voordeel hebben en het lichtere spul op Zolder wat voordeel.

Veel vermogen + downforce geeft op CPZ ook iets voordeel vanwege bosuit en het scheivlak IMHO.

Verder is 2:02-2:03 op CPZ op zich wel mogelijk met een 328i met 230 PK mits de setup een beetje klopt en je op nieuwe / recente slicks staat. +/- 250 PK is een vermogensklasse (of eigenlijk ca 4-4.5 PK/KG) die eigenlijk heel makkelijk rijd op CPZ. Als je met dik 300PK onderweg gaat in een straatauto dan loop je op een gegeven moment wel tegen dingen als gebrek aan downforce aan etc.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 22 jun 2018, 18:02

Peter Tunissen schreef: 21 jun 2018, 23:43 Tussen Zolder en Zandvoort reken ik altijd 10 seconden verschil (Zolder 10 seconden sneller dan Zandvoort), dat klopt voor veel auto's heel aardig.
Klopt bijna op de tiende af ja

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: DNRT

Bericht door Alexsti » 22 jun 2018, 21:10

Ik weet dat Jay morgen gaat rijden in z'n BMW.
En zelf ben ik er ook weer 2 dagen bij.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 22 jun 2018, 21:36

wordt echt tijd dat ik deze winter aan de wederopbouw van het vijfje ga beginnen.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: DNRT

Bericht door Alexsti » 22 jun 2018, 21:46

Dacht dat tie ondertussen al klaar was.. :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 22 jun 2018, 21:52

lolbroek, ben alle foto's kwijt dus moet bijna alles opnieuw verzinnen.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: DNRT

Bericht door Alexsti » 22 jun 2018, 22:02

Dat is lastig ja...ik volg niet ieder topic, dacht dat je al aardig opgeschoten was. :wink:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: DNRT

Bericht door smiley » 22 jun 2018, 22:51

Bert ///M3 schreef: 22 jun 2018, 12:41 Als je met dik 300PK onderweg gaat in een straatauto dan loop je op een gegeven moment wel tegen dingen als gebrek aan downforce aan etc.
Inderdaad, maar een gezonde duw op de rechte stukken is ook lekker hoor :df:

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: DNRT

Bericht door M3tje » 24 jun 2018, 22:58

DNRT tourklasse weer zonder schade gereden, de organisatie moet zich echter wel achter hun oren krabben,
Er reden in de tourklasse een e87 met S65 blok en een E46 M3 mee, die horen in de supersport en niet in de tour.
Verder lekker gereden en weer dezelfde auto's als de vorige keer om mee te knokken.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: DNRT

Bericht door NSXRS » 25 jun 2018, 10:15

Gisteren op zich weer lekker dagje in de MaX-5 gehad.
Helaas kom ik niet verder meer dan het middenveld, het is zo enorm close, vaak zitten met rondetijden meer dan 10 auto's binnen 1 sec.
Voor mij balen dat ik telkens op het rechte eind ingehaald werd, daardoor best veel plaatsen verloor.
Geen idee of het komt door de lijn waarmee ik Bosuit uit kom, of dat mijn torretje gewoon niet snel genoeg is, maar als je dan 1 of meer ronden auto's achter je weet te houden en ze dan op rechte eind gewoon voorbij komen rijden, niet bij te benen zijn is best frustrerend.

Zelfs als ik in iemand's slipstream het rechte eind op kwam en er dan naast zette om voorbij te gaan, dan kwam ik er net aan naast, maar niet voorbij.
In de 3 races totaal zeker 10 plekken verloren doordat ik telkens op rechte eind werd ingehaald.

Ook is er weer fors schade gereden, 2x voor in de puin en niet meer rijdbaar, 2x achter in de puin, maar met het nodige trekken en persen en boel tape weer rijdbaar + zeker 5-8 kleinere schades, niet bepaald lekker, komt mede omdat het zo enorm close is, dat wanneer er iets fout gaat, er gelijk 2 of 3 in zitten...

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: DNRT

Bericht door M3tje » 25 jun 2018, 12:08

Mx5 cup is idd wel stuk closer, maar dat is wel erg veel schade, lijkt op de E30 cup, daar gaan ze ook flink te keer. Heb wel gehoord dat er binnen en buiten de regels aan de auto’s gemodificeerd wordt, mx5 gaan toch allemaal op de rollenbank voor het seizoen? Dan rij je toch met hetzelfde vermogen

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: DNRT

Bericht door Bert ///M3 » 25 jun 2018, 12:16

Dan pas je na de rollebank test de spullen weer aan LOL.

Ik had al wat gezien op de FB page van JW race service over die 2 auto's in de toer vooraan, maar blijkbaar hebben die geen EU licentie en moeten ze daarom in de tour.

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: DNRT

Bericht door M3tje » 25 jun 2018, 18:19

Als je tijden boven het gemiddelde stijgen kunnen ze je sommeren op de rollenbank te gaan,

Die twee autos waren een 325i en een E87 met M//V8.
Het argument was dat de snelheidsverschillen in de sport/supersport/gt te groot zijn voor een niet Eu licentiehouder.
Maar wat een gelul is dat, die 1serie rijd 1,59 en de snelle jongens 1,50 10 seconden verschil.
In de toer rijdt de achterhoede in de 2.20. Dat is+ 20 sec tijdverschil.
Is dat dan voor deze rijders niet gevaarlijk?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 25 jun 2018, 20:38

Er is nooit gehandhaafd op tijden bij de dnrt en dat gaat ook nooit gebeuren.

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: DNRT

Bericht door itsmario » 26 jun 2018, 12:20

Heeft een beetje 2 kanten, aan de 1ne kant is DNRT heel leuk opgezet, het voelt echt als een wedstrijd dag en een goede sfeer. ik denk dat je ook qua budget gewoon niets anders kan vinden voor circuit racing (ok ACNN misschien)

Aan de andere kant heb ik pas 3 races gereden, en in alle races al meer dan 1 'straffen' gekregen voor de 'domste kleine regeltjes'. Niet voor acties op de baan zelf, nou dat wordt dan wel ff aan je duidelijk gemaakt dat je die straffen krijgt. Opzich helemaal prima het handhaven op deze randzaken buiten de baan zelf .. maar:

Op de baan zelf ben ik op Zolder bij ingaan code 60 NA de vlag door 2 auto's ingehaald bij start finish, kon iedereen zien, niets over gelezen/gehoord daarna (en mijn plekken kreeg ik niet terug)

Ander voorbeeld valste starts gezien, volgens mij ook niets mee gedaan in de einduitslag, meer dan 2x van racelijn verandere om te blokken, etc etc

De klasse indeling zelf specifiek voor Tour tot en met GT is idd ook niet optimaal zoals je dit weekend zag ... wat ga je nou begonnen tegen die V8 in de tour met een hele pitcrew eromheen..... ok dan is het nog leuk dat heel veel mensen niet kunnen sturen die met 'crew' / drive en arrive komen en wel denken dat ze DTM rijden.

.......

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: DNRT

Bericht door M3tje » 26 jun 2018, 19:08

Ik kreeg een gridstraf voor niet op de briefing zijn? Ik zat GVD vooraan.
Mij boeit dat niet want zelfs een wonder kan niet maken dat ik vooraan finish met de 318ti, ook maar een S65 en in sleutelen dan😜

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: DNRT

Bericht door M3tje » 24 jul 2018, 07:17

Het is weer zover 3 4 5 aug rijden we weer, voor de tourklasse en sport dit keer 3 manches, de MX 5 cup rijdt zondag zelfs een 50 minuten race met verplichte pitstop.
Ik hoop dat de temperatuur wel iets gaat zakken want bij 30+ wordt het wel afzien.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: DNRT

Bericht door NSXRS » 24 jul 2018, 07:52

M3tje schreef: 24 jul 2018, 07:17 Het is weer zover 3 4 5 aug rijden we weer, voor de tourklasse en sport dit keer 3 manches, de MX 5 cup rijdt zondag zelfs een 50 minuten race met verplichte pitstop.
Ik hoop dat de temperatuur wel iets gaat zakken want bij 30+ wordt het wel afzien.
MaX-5 cabriootje heeft soms voordelen :tong: :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc Sierra en 92 gasten