Porsche; Diesel is Dood

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door tomgtr » 07 jun 2018, 10:56

allen schreef: 07 jun 2018, 10:51 Ik heb op Df wel vaker aangegeven wat ik van het gedoe rondom René vind Robin. Ik heb niet zoveel met die negatieve sh!t van hem maar dat negeerde ik. Z’n autodraadjes waren stuk voor stuk geweldig.
Ja dat heb je regelmatig aangegeven. Lijkt me nu behoorlijk mosterd na de maaltijd dus.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 11:08

OK.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 07 jun 2018, 12:44

Dus ik post een link over de nieuwste generatie diesels die de norm dik niet halen, dan wordt dat afgedaan als troll feeding.

OK dan.

Nou, dan gaat die troll bij mij geen honger krijgen idd, want dit soort relevante berichten blijf ik gaarne posten uiteraard. Waar hebben we anders een forum voor nietwaar, Arthur, pak jij maar een Viva, en een dik pak Always. :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 07 jun 2018, 13:08

Nou, je doet het niet alleen in dit draadje. Die troll raakt overvoed door jou, Romo. Daar gaat mij geen stapel Viva's en verpakkingen Always bij helpen. Sterker nog, dat loopt gewoon regelrecht door, zoveel bagger... Maar je hebt een punt, Romo, dit is een forum. Ook voor mij dus geen reden om me in te houden dan.
*Geen smiley*

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 13:22

Misschien was Arthur hier niet zo diplomatiek, maar Robert, jij staat in de algehele maatschappelijke discussie draadjes op DF toch wel heel vaak aan de kant der wanhoop zeg maar. :)

Online
Zed240
Berichten: 2921
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Zed240 » 07 jun 2018, 13:22

Heren, het is 30 graden buiten. Je ergens druk om maken is dan wel het laatste wat ik doe.

Ik vind dat Romo vaak goede artikelen plaatst (en bedankt voor het kopiëren wat achter de betaalmuur zit). Dat het vaker negatieve berichten zijn dan positieve, who cares. Is ook een beetje hoe je in elkaar zit, ik wordt ook wel eens pessimistisch genoemd.

Gewoon lekker plaatsen wat je wilt plaatsen, vooral als het in het NSFW topic is.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 13:24

Dat is ook zo Zed240!
Robin:"Koffie?"
Arthur: "Ja graag!"
Romo: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... dheid.html

:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 07 jun 2018, 13:34

@Zed240; Vooral die laatste zin!

Ik wilde eigenlijk zeggen; 'graag zwart en sterk' maar als ik dat draadje lees :shock:
Wat een ellende, die koffie :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 07 jun 2018, 14:22

Ieder wat ie wil idd

Leven en laten leven.


Realisme wordt meestal verward met pessimisme. Waarvan akte


De pessimist pakt een touw, ik pak liever een Porker, of iets van die strekking :lol:


Ik zal posten wat me goeddunkt, nuttig, noodzakelijk, relevant voor DF, bevalt het iemand niet, dan klik je er maar overheen.


Verder wens ik iedereen, in het bijzonder de dieselrijders, het beste.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door tomgtr » 07 jun 2018, 15:00

Het is natuurlijk erg makkelijk om een nogal constant doom en gloom stroom van berichten te scharen onder realisme omdat het jouw visie is. En wat ook voor Rene gold, als je altijd maar berichten post die je visie (die door sommigen als ietwat somber gezien zou kunnen worden) onderstreept wordt je al gauw een karikatuur van jezelf? Natuurlijk mag je het posten, maar netzogoed mag iemand anders daar dan wat van vinden. Dat had denk ik met 2 posts afgewerkt kunnen worden. Verder is het bijna 30 graden, net 2 biertjes op aan kralingse plas. Leven is zo rot nog niet.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Tom » 07 jun 2018, 15:37

Ik vind het een slecht vergelijk. Rene postte linkjes van de meest vage (conspiracy theory achtige) bronnen en nam het allemaal voor waarheid aan. En discussiëren op basis van onderbouwde argumenten kon je al helemaal niet met 'm als het over die onderwerpen ging.

Romo is kritisch maar de artikelen die aangedragen worden zijn altijd van goed geïnformeerde bronnen en zijn voorzien van onderbouwing. Idem voor z'n reacties hier. Ik vind z'n bijdragen nuttig. En ieder is vrij om de andere kant (de positieve kant?) van het verhaal te verdedigen en daar artikelen over te posten, mits de daaropvolgende discussies allemaal op een fatsoenlijke manier verlopen is dat toch prima, houd elkaar ook scherp.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door tomgtr » 07 jun 2018, 15:49

Natuurlijk is dat wat anders Tom, denk dat mijn reactie ook heel anders is....

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Tom » 07 jun 2018, 15:51

Was niet specifiek op jou Tom, zag meerdere vergelijken met Rene gemaakt worden.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 15:52


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 07 jun 2018, 16:07

Ik zie niet in wat er doom en gloom aan een geposte link is, waarin de nieuwste generatie diesels aan de schandpaal worden genageld.


Het is een feit, ik post hem hier, dat niet elke dieselrijder dat leuk vindt valt te begrijpen, maar daar wordt het feit niet anders van.



Ik ben niet somber over dat bericht, in het geheel niet, dus waar gaat dit over, sterker de bagger die er over mij wordt uitgestort is van een zeer bedenkelijk niveau, ad hominems zijn niet mijn manier van discussie voeren.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Wouter81 » 07 jun 2018, 16:12

Keep posting romo :df:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 16:54


Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door tomgtr » 07 jun 2018, 17:03

Ook gij Brutus? :tooth:

Ik ga maar voor een Tesla sparen dit wordt niks meer.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 07 jun 2018, 17:08

De hetze had ook bij de benzine motor kunnen beginnen met grote krantenkoppen dat ze zoveel CO2 uitstoten. Ook geen enkele benzine auto haalt in de praktijk de norm natuurlijk. Punt is dat er gewoon momentum gecreëerd is en dat het (grote?, groene?) publiek grip lijkt te krijgen. Dit alles gevoed door de media i.c.m. het bereik wat internet heeft tegenwoordig. Helpt Romo hier aan mee? Ja natuurlijk, moet je daarom stoppen? Mwah, alleen van Romo gaat het niet afhangen. Wil je het stoppen dan moet je stoppen met fora en facebook.....

Anyways, je kunt je druk maken over het hebben van een diesel. Die ruil je in op een benzine, je krijgt een schijtprijs want DIESEL! en als niemand in NL meer in een diesel rijdt dan is de benzine aan de beurt. Die ruil je vervolgens in op een EV, je krijgt een schijtprijs want BENZINE! en vervolgens rijdt iedereen EV. De gemiddelde burger heeft dan al lekker de nodige Eurootjes in de Nederlandse economie gepompt en dat is wat de regering graag wil natuurlijk. Vervolgens zijn we er dan natuurlijk nog niet want al die EV's aan het net daar hebben we wel capaciteiten voor nodig, of je daar ook nog ff in wilt investeren.... Vervolgens nog ff een warmtepompje erbij en Nederland voldoet aan de klimaat afspraken die in Parijs onder het genot van champagne en een blowjob zijn beklonken.

Een beetje burger is dan al lekker 30K op weg en Arthur x2 want nu brengt zo'n CLS niets meer op en straks een dikke benzine A6 ook niets meer. :tooth:

Waar is dat emigratie linkje gebleven?? Anyone?

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Eric Z » 07 jun 2018, 18:07

Is arthur alle bijdrages in het eeuwige leven en space nogwat topic vergeten. Veelal ook een linkje door romo maar niet negatief.
Verder eens met Tom, niet te vergelijken qua geposte linkjes.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door JP » 07 jun 2018, 18:18

Het is geen aanval op de inhoud van Romo’s linkjes maar imo vaak alleen een link. Doe dan even knippen en plakken en zet een gedeelte van waar je naar toe linkt in een quoot of zo. In een verkooptopic zet je ook niet alleen je link naar marktplaats. Just my 2dollarcents

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 07 jun 2018, 19:06

^Met respect, maar in veruit de meeste gevallen schreef ik onder die links wel een inhoudelijk stuk, of eerst inhoudelijk en dan de link, in zeldzame gevalle neen link alleen waar de inhoud voor zich zelf sprak.

Ik ga me zelf verder niet verdedigen over hoe, wat en welke inhoud ik post, ik heb het altijd met respect voor iedereen gedaan, waarbij ik het leuk vond om nieuws, van welke aard dan ook (auto's, politiek, wetenschap, gezondheid, ruimtevaart, langer leven en vele andere onderwerpen) op een prikkelende, kritische, informerende, uitdagende, uitlokkend tot meer discussie op DF, voor de bühne te brengen.

Nu ik persoonlijk tot het onderwerp van discussie ben geworden, geheel onnodig naar mijn mening, kom ik tot de conclusie dat de enige wijze om hier rust te creëren mijn afscheid van Df zal zijn.

Ik zal niet meer posten, ik zal het met belangstelling lezen, ik ga verder met de zaken die voor mij belangrijk (er) zijn, waarbij ik iedereen het allerbeste toewens.

Het gaat u allen goed !

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 19:09

Robert komop man!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door JP » 07 jun 2018, 19:31

:duh: that escalated quickly ! In mijn beleving was het anders maar ja, als dat de tendens is om meteen de handdoek in de Nurburgring te gooien.
Mosterd <—> maaltijd..... excuses, carpet diems, vreten op aarde. We (ik althans) willen toch weten of er een Cayman GT4 RS of M2 comp.....
Het spijt me ook dat ik jouw NSFW topic min of meer gekaapt had.... :bloemetje:

Hoe zou het met Rene gaan ?

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Rnd » 07 jun 2018, 19:43

romo schreef: 07 jun 2018, 19:06 ^Met respect, maar in veruit de meeste gevallen schreef ik onder die links wel een inhoudelijk stuk, of eerst inhoudelijk en dan de link, in zeldzame gevalle neen link alleen waar de inhoud voor zich zelf sprak.

Ik ga me zelf verder niet verdedigen over hoe, wat en welke inhoud ik post, ik heb het altijd met respect voor iedereen gedaan, waarbij ik het leuk vond om nieuws, van welke aard dan ook (auto's, politiek, wetenschap, gezondheid, ruimtevaart, langer leven en vele andere onderwerpen) op een prikkelende, kritische, informerende, uitdagende, uitlokkend tot meer discussie op DF, voor de bühne te brengen.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind de geposte onderwerpen door Romo meestal interessant en zeker niet negatief. Bijvoorbeeld de onderwerpen over gezondheid en langer leven. Daar kan je moeilijk van zeggen dat het negatief is en "trollen" is. Leven en laten leven. Jammer dat je een diesel hebt en er negatief nieuws over is, maar don't shoot the messenger. Conventionele auto's worden over een x aantal jaar sowieso allemaal verbannen. Zowel diesel als benzine. Niks negatiefs aan, wel realistisch.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robbert92 en 129 gasten