Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 27 mei 2018, 11:24

Die reactie zit er aan te komen. Als het je niet interesseert vraag je je af waar ze het over hebben. Maar in alle landen zijn er clubs aan het opstaan als Pegida. Pas nog een docu zitten kijken over zo'n beweging in Duitsland, ben slecht met namen. Die winnen ook steeds meer aanhangers. De maat ís een keer vol.
En van mij mag het. Het is inmiddels duidelijk dat er absoluut geen economisch gewin is in zoveel mogelijk 'vluchtelingen' binnenhalen. En er zijn er ook nog veel ondankbaar, 'dit deugt niet, dat deugt niet', en wij maar met propoganda om de oren geslagen worden dat we 'die zielige mensen toch vooral móeten helpen'.

Zit de laatste tijd regelmatig info te bekijken over SJW's(Social Justice Warriors).
Alles is zogenaamd de schuld van de 'White Supremacist'. Als ze zo'n hekel hebben aan die White Supremacists, waarom willen ze dan allemaal wél hun handje ophouden bij die White Supremacist?
'Ja, maar al die rijkdom waar ze nu van genieten is gestolen uit die arme landen'.

Het gaat denk ik binnen niet al te lange tijd escaleren, het Nederlandse volk is nogal gezapig, maar een keer houdt 't op. Trouwens, in heel Europa borrelt 't. In Polen en Hongarije zijn ze tenminste halsstarrig. Hun mening is, 'waarom zouden we die mensen hier binnenlaten? Die profiteren even van ons stelsel en zodra het mogelijk is reizen ze verder naar een Westers land, daar waar men hulp krijgt zonder al te veel vragen'.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 27 mei 2018, 18:50

Zed240 schreef: 26 mei 2018, 22:49 Censuur 2.0

De Britse activist / Islam-criticus Tommy Robinson is veroordeeld tot 13 maanden cel wegens het filmen van verdachten buiten de rechtbank en vermeend filmen in de rechtszaal. Het oppakken en de veroordeling vond plaats op dezelfde dag.

Zoiets riekt wel heel erg naar 'zijn we eindelijk van hem af'.

https://www.geenstijl.nl/5142173/tommy- ... -of-court/

Ik denk dat het anders is;

Deze actie was en is waarschijnlijk strategisch bedoeld om de zaak als nog in de media te krijgen! Vergeet niet dat er "een verbod op mediarapportage" van toepassing is/was. Dan moet je wat om toch de zaak (terechte) media aandacht te geven.

Wederom een voorbeeld om terechte kritiek het zwijgen op te leggen, wat nou democratie??

Als ik de zaak correct volg dan blijkt dat de dader(s) voor verkrachting minder straf krijg(t)(en) dan Tommy Robinson voor het in de media brengen van deze zaak.

We zijn volstrekt van het pad af zeg ik u.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 27 mei 2018, 19:24

Om even over na te denken, de auteur is een vluchteling uit Iran;

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b3dbafec/


Daaruit;

Cultuurrelativisme was – en is nog altijd – de afwijking die de links-intellectuelen steeds weer de verkeerde afslag instuurt

Exact wat ook in Engeland(bovenstaande post), maar tevens ook in Duitsland (schandaal met asielzoekers) en eigenlijk in de hele EU gebeurt.

scuderia
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2010, 18:01

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door scuderia » 27 mei 2018, 21:26

Ik moet het draadje og eens goed doorspitten. Ben het helemaal met Romo eens.

In het algemeen valt mij op dat veel mensen van onze generatie van onze regering verwachten dat zij ons (het electoraat) vertegenwoordigt. En dus ook beschermt tegen kwade krachten, risico's, criminaliteit, etc.

Van die gedachte moet je afstappen. Ik kijk naar onze regering als een club waarvan wij enige invloed kunnen uitoefenen op de samenstelling, maar dat deze club een ander gouvernement vertegenwoordigt tegenover ons. In dit geval de (agenda van) Europese commissie en in veel gevallen de (geopolitieke) agenda van de VS.

Sinds ik zo naar Rutte ec kijk, vallen de puzzelstukjes steeds sneller op zijn plaats en begrijp ik ook veel keuzes..

Maar samengevat: Rutte vertegenwoordigt de EU en Navo/VS agenda tegenover ons, en hij vertegenwoordigt dus niet ons bij de buitenwereld.

Als je zo naar die vluchtelingenproblematiek kijkt, dan is er kennelijk een agenda om zo veel mogelijk uitgevochten jihadisten naar binnen te tanken. Wellicht hebben wij die bevolkingsgroei nodig ofzo.
Die lui veroorzaken natuurlijk een grote ellende waar de bevolking last van heeft. Criminaliteit, werkeloosheid, etc. Maar de afspraken die zijn gemaakt of opgelegd op Europees niveau prevaleren boven hetgeen de bevolking zelf wilt. Dan moet je dus als volksvertegenwoordiging die agenda aan jouw onderdanen "verkopen". En dat is wat wij zien gebeuren in bijvoorbeeld de media en ook de politiek.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 28 mei 2018, 14:40

Goed verhaal scuderia.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 28 mei 2018, 17:44

Hoe kijken jullie tegen het verhaal dat de vluchtelingenproblematiek een vooropgezet plan is om de EU te ontwrichten aan?

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Eric Z » 28 mei 2018, 18:09

Peric schreef: 28 mei 2018, 17:44 Hoe kijken jullie tegen het verhaal dat de vluchtelingenproblematiek een vooropgezet plan is om de EU te ontwrichten aan?
Ontwrichten, hoe bedoel je dat? Het doel is aleen maar meer, meer, meer EU toch.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 28 mei 2018, 18:18

Als het nu ook zo gaat als het met de Vietnamese bootvluchtelingen is gegaan, die werden opgepikt door buitenlandse zeeschepen & werden dan z.g.n. naar de landen gestuurd waar die zeeschepen waren geregistreerd.
In werkelijkheid werden alle bootvluchtelingen naar Hong Kong gestuurd & door de Amerikanen geselecteerd.
De jonge veel belovende bootvluchteling naar de USA, de oudere vluchtelingen naar de landen waar de zeeschepen geregistreerd waren.
Nu de clou, de in Europa werkende bootvluchtelingen families moesten de studies betalen van de jonge vluchtelingen in de USA.
Dit verhaal heb ik van meerdere van mijn oude Vietnamese klanten gehoord.

Hoe men dat nu gaat toepassen met in Europa met de asielzoekers, ik heb geen idee.
Maar in de voormalige Oostbloklanden doen er niets mee, al hoe wel zij bakken met subsidies zouden kunnen krijgen vanuit Brussel.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 28 mei 2018, 18:29

De EU is een leuk opstapje voor de politicus. Vanuit je eigen politieke positie de boel paaien om een baantje daar te krijgen. Eenmaal binnen is er veel mogelijk. Erg transparant is het niet en democratisch al helemaal niet. Het merendeel dat daar in Brussel zit is ongegeneerd graaien en bonnetjes indienen. En die arme vluchtelingen, daar kun je toch geen nee tegen zeggen? Hoe onmenselijk ben je dan. Dat hele Afrika is al decennialang een kansloze bedoeling en boten bestaan ook al langer dan vijf jaar sinds de massale instroom, dus ergens moet het ze wel goed uitkomen dat dat volk hierheen komt. Zo'n groot probleem is het nooit geweest, dus waarom het dat nu wel ineens is weet ik niet.

scuderia
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2010, 18:01

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door scuderia » 28 mei 2018, 18:56

Peric schreef: 28 mei 2018, 17:44 Hoe kijken jullie tegen het verhaal dat de vluchtelingenproblematiek een vooropgezet plan is om de EU te ontwrichten aan?
Dat zou mijns inziens best kunnen, maar vind ik wat minder voor de hand liggend. Alle pro-EU baasjes zoals Rutte, Timmerfrans en in beginsel Merkel creëerden alle randvoorwaarden met de wees welkom-politiek. En daar werd ook het mediabeleid en de censuur-politiek op aangepast. Alle verkrachtingen en geweldsdelicten werden zo veel mogelijk onder de pet gehouden en etnisch profileren was een doodzonde. Statistieken werden gemanipuleerd. Deze pro-EU baasjes zouden die massamigratie nooit zo steunen als zij zouden weten dat het ontwrichtend zou werken voor het systeem dat zij zo aanhangen.

Ik heb zelf echt wel even tijd nodig gehad om te begrijpen wat er aan de hand was, omdat mijn eerste reactie ook was dat wij vluchtende mensen een tijdelijk onderdak moeten bieden hier. En ik pretendeer het overigens nog steeds niet helemaal goed te begrijpen. Maar stukje bij beetje begon ik mij af te vragen waarom 90% van de migranten "men of the fighting age" zijn. Waarom hebben zij geld om een overtocht te betalen, maar geen reisdocumenten. Hoe geraken zij aan de Turkse kust. Waarom kwamen deze stromen pas echt op gang toen Rusland ingreep in Syrie en Al Qaeda-gelieerde groepen begon op te jagen. En daarvoor moet je je verdiepen in het conflict in Syrie en ook dat van Libië.

Libie is nog onder regie van Hillary Clinton gedestabiliseerd en Ghadaffi gelyncht. Dat heeft de vluchtelingenstroom vanuit Afrika op gang gebracht en ook daar geldt dat de lui die de smokkelaars kunnen betalen, in aanmerking komen voor een overtocht. Boko Haram is ook een proxyleger dat huishoudt op locaties waar olie in de grond zit.

De EU-landen, en dus ook Nederland, hebben meegewerkt aan de poging om Syrie in stukken te slaan (balkaniseren) dmv buitenlandse proxies. Het carriereperspectief van jihadisten bestond uit vechten, in een rechteloze staat je zakken vullen met dollars (verkoop Syrische olie, maar ook heling), de overtocht naar Europa betalen en daar asiel krijgen. Van deze duistere pagina hoeven de "beschaafde" westerse landen dus geen eigen militairen te sturen, afgezien van hier en daar wat luchtsteun, en hoeven ze feitelijk alleen onderdak te bieden aan de proxy legers. Landen als Zweden en Italie kampen al decennia met vergrijzing, dus deze bevolkingsgroei biedt nog andere voordelen.
Het is in mijn ogen dus systematisch. De echte slachtoffers van de Syrische oorlog, de gezinnetjes die zijn gevlucht, die zitten allemaal in noord-Syrie en Turkije.
En telkens als het Erdogan iets te veel werd, draaide hij de kraan open. Dat was meestal het geval als er grote bevrijdingen plaatsvonden zoals Aleppo. De bevrijding van Aleppo leidde direct tot een vloedgolf aan migranten en onderhandelingen tussen Merkel ec en Erdogan.

Het is een complexe geopolitieke agenda van de VS, en secundaire beneficiairs zoals Israel, Saoedie Arabie en Qatar. Het heeft te maken met macht in het midden oosten en aardgas.
De EU moet in stelling worden gebracht tegen Rusland, en dus ook onafhankelijk blijven van Russisch aardgas. De EU moet zijn aardgas straks betrekken van Qatar via een pijplijn die door Syrie moet gaan lopen en liefst ook via Amerikaans LNG dat via tankerschepen hierheen komt. Met de installatie van Poroshenko in Oekraiene in feb 2014 is de gasleverantie van Russisch gas aan de EU afgesneden/beperkt. Inmiddels zie je steeds meer tegenstellingen nu het Northstream2 project door lijkt te gaan en Duitsland alsnog Russisch gas kan kopen.

Nouja, het komt misschien wat verwarrend over, en ik kan wel blijven schrijven, maar ik denk in ieder geval dat het systematisch is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 28 mei 2018, 19:08

^Niet verwarrend IMO, zo denk ik er exact over!

Geopolitieke belangen, aardgas, olie, destabilisatie, maar ook lage geboortecijfers in mn Duitsland, er is daar onvoldoende (eigen)aanwas voor de toekomst. Dus mensen binnen de poort halen met alle gevolgen van dien.

NordstreamII is erg interessant, daar zit Gazprom in. Wie zit er in de hoogste boom daar; Gerhard Schröder, de ex Bondskanselier van Duitsland

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 28 mei 2018, 19:12

romo schreef: 28 mei 2018, 19:08
er is daar onvoldoende (eigen)aanwas voor de toekomst
Ja, want een stel uitvreters die van z'n lang zal z'n leven (hier) niet kunnen functioneren/werken lost dat probleem op :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 28 mei 2018, 19:16

^Ik heb het niet bedacht, maar zo wordt wel politiek gedacht, mn in Duitsland met (zeer) lage geboortecijfers.

Schröder is privé bevriend met Putin, dat even terzijde.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 29 mei 2018, 08:41

Interessant allemaal.

Maar wat Tom zegt zo vraag ik mij de dingen ook af.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 29 mei 2018, 16:25

"Wat nou democratie" .............mijn eigen woorden van hierboven nog even quoten, Tom-Jan Meeus (NRC) verwoordt wat ik denk;


Ons wankelend besef van wat democratie is
Tom-Jan Meeus
29 mei 2018


Democratie: we eisen het graag op, maar vertrouwen het anderen niet zo graag meer toe. Een van de eigenaardigste verschijnselen wat dit betreft is de langzame ineenstorting van democratie in partijen. Zij schragen onze parlementaire democratie, maar in bijna al die partijen bestaat scepsis over ledeninspraak, wat nogal bijzonder is: juist de organisaties die ons, kiezers, in de democratie vertegenwoordigen, en daar, namens ons, vaak méér democratie opeisen, kijken neer op hun eigen democratie.


Een bakker maakt reclame voor zijn brood, en zegt: maar zelf hoef ik die troep niet.

Een fraai voorbeeld is 50Plus, waar het doorgaans ruzie is. Emilie van Outeren schetste zaterdag prachtig hoe bijna de hele partijtop, moe van conflicten, een hekel aan alle inspraak heeft gekregen.

Een tijdsbeeld op zich. De leden praten wel mee maar missen de ervaring, zei Krol. Ze worden gedreven door angst en eigenbelang, zei oud-voorzitter Zoetelief. Ze hebben te veel zelfvertrouwen, zei Krol. „Ik ben jaloers dat jij geen leden hebt”, grapt hij soms tegen Wilders.

De herhaalde ruzies in 50Plus hebben iets van een spaghettiwestern, maar het is niet de eerste partij die afstand neemt van eigen leden. De PvdA verspeelde door haar achterban het tweede kabinet-Den Uyl, en voorzitter Rottenberg zette in de jaren negentig het mes in de partijdemocratie. De LPF bezweek letterlijk onder de eigen democratie, waarna Wilders geen leden toestond. Ook Baudet draaide dit voorjaar ledeninspraak terug.

Het laat zien dat het democratiebesef wankelt, binnen de politiek en daarbuiten. Zelfs partijen met ‘democratie’ in hun naam denken: alleen als het uitkomt. Alleen als middeltje om snel gelijk te krijgen.

Het idee dat democratie beoogt elke minderheid te respecteren en een stem te gunnen, verliest zo terrein op de korte klap – het referendum. Het zou me zelfs niet verbazen als de staatscommissie-Remkes komend najaar alsnog invoering van het referendum voorstelt. Leuk voor D66.

De principiële vraag eronder is of we, behalve de meerderheid, ook anderen inspraak blijven gunnen. In een bijzonder nieuw boek, De ontmanteling van de democratie, keert Marcel ten Hooven (De Groene Amsterdammer) terug naar het klassieke democratieconcept. Hij noemt het: de georganiseerde kunst van het samenleven onder gezag van het recht.

Fraai gezegd. Terug naar het inzicht dat democratie geen trucje voor verlangen naar snel succes is, maar een manier om elke burger een stem te gunnen, altijd – ook als hij de meerderheid bij lange niet heeft, en ook als hij zich volledig vergist.

Tom-Jan Meeus (t.meeus@nrc.nl; @tomjanmeeus) schrijft op deze plek een wisselcolumn met Jutta Chorus.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 29 mei 2018, 16:31

Dooddoener I know, maar toch:)

Afbeelding


Edit, nu ik er meer over nadenk....

Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door dvh » 13 jun 2018, 08:23

Laat ik voorop stellen. Ik ben totaal niet thuis in (wereld)politiek. En kijk oppervlakkig vanaf een hele verre zijlijn naar het geheel.
Maar:

https://www.nu.nl/noord-korea/5310188/k ... ek-vs.html

Dan denk ik toch.. Die omstreden Trump.. Die doet het maar ff.
Hoeveel jaar is dat geëtter al bezig met Korea? Hij gaat erheen.. Schud wat handjes.. Nodigt hem uit.. en 'lost het op'.
Nu zal er politiek gezien wellicht genoeg mis zijn met Trump. En zijn voorganger was veruit meer populair. Maar voor mijn gevoel krijgt hij wel 'shit done'. Daar gaat het toch om, uiteindelijk ? Of is het enkel show&poppenkast en een populariteitswedstrijd?

Aan de andere kant..
De 'non aggresion pact' tussen Hitler en Stalin pakte ook niet zo lekker uit..

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 13 jun 2018, 08:47

Eerst maar eens zien of het doorzet, het is niet de eerste keer lol

https://www.armscontrol.org/factsheets/dprkchron

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 13 jun 2018, 08:50

Nee, op Bimmerpost(Grootste BMW forum ter wereld , US based)
gaat het d'r in de politieke draadjes hard aan toe en is Trump bezig met de-globalisatie(wat ook zo is), en kan hij niks goed doen.

... maar zeggen de 'liberals' : Globalisatie is ten koste van de rijke landen de rest van de wereld ook mee laten doen. Jip & Janneke taal.

Een ander noemt globalisatie een vorm van communisme. Ik ook:)

Knap van Trump en meewerkende Kim.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 13 jun 2018, 18:37

Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Wouter81 » 13 jun 2018, 19:50

Column in de Telegraaf van vandaag. Spijker en kop. Links heeft het altijd over verbinden, tenzij Trump het doet.
5C504940-05AC-4E9A-916E-8AFE557C6FCB.jpeg
5C504940-05AC-4E9A-916E-8AFE557C6FCB.jpeg (641.91 KiB) 1670 keer bekeken

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 13 jun 2018, 20:13

Hulde, zo is het.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 13 jun 2018, 20:40

Ik zie hem nog wel herkozen worden. :tooth:

Online
Zed240
Berichten: 2921
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 13 jun 2018, 21:18

Eerst zien, dan geloven. Als er iemand is waar ik niet in geloof is het wel een leider van Noord Korea.

Overigens vind ik Trump wel redelijk op zijn plaats zitten. Juist dat je nooit weet wat je bij hem kan verwachten lijkt mij een verfrissende eigenschap die bruikbaar is. Van te voren weet niemand zijn reactie. Conformisme kent hij niet; hij doet wat Trump zou doen. Bij bijv. een Merkel of Clinton weet NK toch wel dat er geen harde sancties volgen, die laten over zich heen lopen. Bij Trump heeft NK geen idee wat er kán volgen, dus zullen ze wellicht eerder geneigd zijn 'mee te werken'.

Ik heb hoop, maar in mijn onderbuik heb ik het gevoel dat NK zich niet helemaal aan de papieren gaat houden; waarom zouden ze ook?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 13 jun 2018, 23:08

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Bram, erwin20vt, frank de jonge, Gus, Hans44, Joost H., markk, Martijn_bmw, MParallel, Peter-Paul, SlowCo, tomgtr en 167 gasten