Lekker motorweertje !
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Goed bezig macboy
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Ik heb maar weer ff een rondje gedaan met de nieuwe ecu. De rexxer tuning loopt hij wel lekkerder mee dus die mis ik wel. De knallen bij gas los zijn wel harder daar kan ik wel van genieten
Meteen maar ff gewassen. Tijd voor zon doorwaaijasje en/of een onderpak want mn broek plakte behoorlijk niet echt ideaal voor lekkere bochtjes.
Meteen maar ff gewassen. Tijd voor zon doorwaaijasje en/of een onderpak want mn broek plakte behoorlijk niet echt ideaal voor lekkere bochtjes.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Lekker motorweertje !
rexer tunning?Jules schreef: ↑26 mei 2018, 18:44 Ik heb maar weer ff een rondje gedaan met de nieuwe ecu. De rexxer tuning loopt hij wel lekkerder mee dus die mis ik wel. De knallen bij gas los zijn wel harder daar kan ik wel van genieten
Meteen maar ff gewassen. Tijd voor zon doorwaaijasje en/of een onderpak want mn broek plakte behoorlijk niet echt ideaal voor lekkere bochtjes.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Lekker motorweertje !
goed bezig macboy! mocht bbq niks worden kunnen we ook nog shnitzel scoren haha
heb gestemd. geen idee of ik zeker weten kan, mijn planning is nog veradelijker dan het weer soms.
Vandaag iets te warm om helm op te zetten...
Vorig weekend heerlijk naar de moezel geweest daar genoten van de mooie omgeving, bier,shnitzels en even bij de ring wezen kijken.
Vorige week afneembaretrekhaak gemonteerd onder de golf. Is zo toch wel een ideale trekauto om in te voegen en in te halen 360pk 510nmhaha .
verbruik van 1:10 bij 120/130km/h met kar
ja mijn naafdopje ligt in middenconsole
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
https://www.rexxer.eu/e_rexxer.cfmJeffrey026 schreef: ↑26 mei 2018, 23:40rexer tunning?Jules schreef: ↑26 mei 2018, 18:44 Ik heb maar weer ff een rondje gedaan met de nieuwe ecu. De rexxer tuning loopt hij wel lekkerder mee dus die mis ik wel. De knallen bij gas los zijn wel harder daar kan ik wel van genieten
Meteen maar ff gewassen. Tijd voor zon doorwaaijasje en/of een onderpak want mn broek plakte behoorlijk niet echt ideaal voor lekkere bochtjes.
Ik heb vandaag een flink stuk gereden, van hengelo binnendoor naar linden en toen via de snelweg terug. Harder dan 130 is toch echt geen pretje. Wel beter voor je rijbewijs.
Mn “oom” heeft zichzelf ook een mooie hagelnieuwe 750i cadeau gedaan 2 weken geleden. Kon hij zich beter mee vertonen bij zn klanten dan met een 911 turbo s
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Afgelopen 3 dagen zo'n 800km gemaakt in paar middag en avondritjes. De CBR600F4i moest voor onderhoud en ik had bij motoport wateringen (zit er tegenover) een GSX-S 750 gereserveerd. Kom ik daar donderdagochtend aan, blijkt hij nog uitgeleend te zijn.... pfff... en ik moest toch terug naar huis. Enige wat ze konden doen is een duurdere motor voor hetzelfde tarief meegeven met 200km vrij ipv 100km en dan in de avond omruilen voor de Suzuki. Dus ik op pad met de Kawasaki Z900RS.... je denkt dat het uit 1965 komt maar het is gewoon 2018 met 1900km op de klok incl traction controle etc....
Heb er in een halve dag 200km mee gereden maar was toch wel positief verrast. Uiterlijk moet je van houden, wel een fijne koppeling, goede remmen met vrij stevige bite, veel koppel onderin alleen vermogen nam de laatste 1000 toeren af tussen 9500 en 10500, begrenzer smoort de toevoer, de koeien begrenzer noem ik dat. Cruiser opzet natuurlijk dus demping vond ik wat te soft, heeft 2x nodig om het beestje stil te leggen maar voelde wel vertrouwd aan. Op de snelweg zat je tot 140 lekker om het even vol te houden.
In de avond omgeruild voor de Suzuki GSX-S750.... maar toen was de laptopaccu leeg dus morgen die ervaring erbij.... wat een airbox sound was dat zeg!
Heb er in een halve dag 200km mee gereden maar was toch wel positief verrast. Uiterlijk moet je van houden, wel een fijne koppeling, goede remmen met vrij stevige bite, veel koppel onderin alleen vermogen nam de laatste 1000 toeren af tussen 9500 en 10500, begrenzer smoort de toevoer, de koeien begrenzer noem ik dat. Cruiser opzet natuurlijk dus demping vond ik wat te soft, heeft 2x nodig om het beestje stil te leggen maar voelde wel vertrouwd aan. Op de snelweg zat je tot 140 lekker om het even vol te houden.
In de avond omgeruild voor de Suzuki GSX-S750.... maar toen was de laptopaccu leeg dus morgen die ervaring erbij.... wat een airbox sound was dat zeg!
-
OnlineWJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Lekker motorweertje !
Mooie basis om een moderne cafe racer van te bouwen!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Donderdagavond om 20:00 stond ik weer bij Motoport om de Kawa Z900 te ruiilen voor de GSX-S 750 de motor waar ik hoge verwachtingen van had... de apex predator volgens alle reviews en filmpjes. Nou ben ik niet zo van de naked en met name dat het stuur omhoog staat en bij een CBR/RR etc omlaag maar het proberen waard. Ook nog een mooie rood/zwarte precies zoals ik m zou kopen zelf.
Het stuurt net even wat scherper dan de Z900, al moet je de GSXS er wel even in dirigeren maar daarna wil hij wel plat, je zit (nog) meer in de aanvalshouding op zo een motor. Koppeling fijn te doseren, remmen hebben voldoende bite (Z900 had nog wat meer remkracht) Veren zijn vrij hard, demping mag van mij nog iets stugger maar heb er niet aan lopen draaien verder. Digitale cockpit is erg fraai, fijnste die ik tot nu toe gereden heb, overzichtelijk, duidelijke info, goed afleesbaar. Waar je met de Z900 tot 140 vrij redelijk zat op de snelweg vind ik het op deze minder, 120 is te doen, 140/150 ga je niet lang volhouden als je een stuk snelweg af moet werken. Eerste keer beetje gas geven hoor je de airbox al komen, wat een gaaf inlaatgeluid zeg, snel door Delft heen en vrije baan opzoeken.
Eerste keer dat je m dan volgas opentrekt meteen TC lampje aan in 1 en 2, weliswaar in de zwaarste stand (3) maar geeft aan dat je iig je best aan het doen bent, vanaf 5000 begint het maar het stukje van 9000 naar 11800rpm, wat een brul zeg van het aanzuiggeluid en ding maakt best meters en heeft er echt zin in tot aan de begrenzer, blijft maar opbouwen. De 12000rpm ga je net niet halen, dan komt de juiste begrenzer erin, de AK47 begrenzer noem ik deze, flink doorhalen, straat platschieten en opschakelen
Koppel is iets van 85nm dacht ik, niet veel maar voldoende om ook in 4 en 5 vlot in te kunnen halen, dat doet ie echt wel beter dan de CBR600F4i. Ding loopt in 4 ook mooi net over de 200, waarna je m in 5 zet maar niet veel verder doorhaalt omdat je veel wind vangt en de voorkant licht wordt boven de 200. Uitlaat zou je nog een Akra op kunnen zetten maar wil je echt meer uitlaatgeluid dan moet je de kat eraf gooien en een downpipe monteren, garantie dat met die airbox en een goede complete uitlaat het complete dorp je thuis hoort komen!
Dijkjes ging lekker maar toch niet helemaal een vertrouwd gevoel, ook met de TC een standje terug (2) had ik het idee dat ie lange bochten stabiel ligt maar korte bochten op het gas in 2 uitaccelereren voelde ik m soms met weinig gas ook al schuiven, het is een vrij kort motortje natuurlijk, ook de S021 laten dan blijkbaar los, stonden netjes op 2,2 en 2,6 bar koud overigens.
Waar ik in de showroom dus zeker wist dat deze het moest worden voor 8500 nieuw, of soms zelfs 8000 voor een demo met een paar honderd kilometer moet ik nu concluderen dat ik m na 400 test kilometers toch laat schieten, het is een aanvalsmachine maar niet helemaal mijn ding. Toen ik de CBR600F weer opgehaald had zaterdagochtend stuurde dat toch vertrouwder met wat meer gewicht, langere motor, T030evo bandjes, minder koppel maar gewoon meer mijn ding, iets meer bescherming, andere zithouding en vloeiender ipv agressief insturen. Was een beurtje van bijna 1000 euro (olie, oliefilter, luchtfilter, koelvloeistof, bougies, kleppen stellen, remvloeistof, remblokken voor en achter, ketting en tandwielenset) dus geen weg meer terug voor een motor met dagwaarde van 2500 met 48.000km dus op naar de 54.000 dan maar.
Het stuurt net even wat scherper dan de Z900, al moet je de GSXS er wel even in dirigeren maar daarna wil hij wel plat, je zit (nog) meer in de aanvalshouding op zo een motor. Koppeling fijn te doseren, remmen hebben voldoende bite (Z900 had nog wat meer remkracht) Veren zijn vrij hard, demping mag van mij nog iets stugger maar heb er niet aan lopen draaien verder. Digitale cockpit is erg fraai, fijnste die ik tot nu toe gereden heb, overzichtelijk, duidelijke info, goed afleesbaar. Waar je met de Z900 tot 140 vrij redelijk zat op de snelweg vind ik het op deze minder, 120 is te doen, 140/150 ga je niet lang volhouden als je een stuk snelweg af moet werken. Eerste keer beetje gas geven hoor je de airbox al komen, wat een gaaf inlaatgeluid zeg, snel door Delft heen en vrije baan opzoeken.
Eerste keer dat je m dan volgas opentrekt meteen TC lampje aan in 1 en 2, weliswaar in de zwaarste stand (3) maar geeft aan dat je iig je best aan het doen bent, vanaf 5000 begint het maar het stukje van 9000 naar 11800rpm, wat een brul zeg van het aanzuiggeluid en ding maakt best meters en heeft er echt zin in tot aan de begrenzer, blijft maar opbouwen. De 12000rpm ga je net niet halen, dan komt de juiste begrenzer erin, de AK47 begrenzer noem ik deze, flink doorhalen, straat platschieten en opschakelen
Koppel is iets van 85nm dacht ik, niet veel maar voldoende om ook in 4 en 5 vlot in te kunnen halen, dat doet ie echt wel beter dan de CBR600F4i. Ding loopt in 4 ook mooi net over de 200, waarna je m in 5 zet maar niet veel verder doorhaalt omdat je veel wind vangt en de voorkant licht wordt boven de 200. Uitlaat zou je nog een Akra op kunnen zetten maar wil je echt meer uitlaatgeluid dan moet je de kat eraf gooien en een downpipe monteren, garantie dat met die airbox en een goede complete uitlaat het complete dorp je thuis hoort komen!
Dijkjes ging lekker maar toch niet helemaal een vertrouwd gevoel, ook met de TC een standje terug (2) had ik het idee dat ie lange bochten stabiel ligt maar korte bochten op het gas in 2 uitaccelereren voelde ik m soms met weinig gas ook al schuiven, het is een vrij kort motortje natuurlijk, ook de S021 laten dan blijkbaar los, stonden netjes op 2,2 en 2,6 bar koud overigens.
Waar ik in de showroom dus zeker wist dat deze het moest worden voor 8500 nieuw, of soms zelfs 8000 voor een demo met een paar honderd kilometer moet ik nu concluderen dat ik m na 400 test kilometers toch laat schieten, het is een aanvalsmachine maar niet helemaal mijn ding. Toen ik de CBR600F weer opgehaald had zaterdagochtend stuurde dat toch vertrouwder met wat meer gewicht, langere motor, T030evo bandjes, minder koppel maar gewoon meer mijn ding, iets meer bescherming, andere zithouding en vloeiender ipv agressief insturen. Was een beurtje van bijna 1000 euro (olie, oliefilter, luchtfilter, koelvloeistof, bougies, kleppen stellen, remvloeistof, remblokken voor en achter, ketting en tandwielenset) dus geen weg meer terug voor een motor met dagwaarde van 2500 met 48.000km dus op naar de 54.000 dan maar.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Lekker motorweertje !
leuk verhaal! best mooie machine om te zien die gsx750. waar zou het aan liggen dat die motor je toch niet helemaal het vertrouwen gaf? werd dat wel beter naarmate de dag vorderde? wel jammer dat de windbescherming boven de 120 ruk is, wel wat aan te doen met een windschermpje maar blijft toch een dingetje op nakeds.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Geen idee. Misschien nog meer rijden ermee en demping afstellen. Die klapper op zandvoort staat me ook nog steeds bij natuurlijk ook al is dat 10 jaar terug je blijft net wat meer terughoudend ivm gips...
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Lekker motorweertje !
Gaaf deze rijtesten Knot! Ik vind die GSX wel een tof ding om te zien. Ik vind nakeds wel tof, echter ben ik nooit zo'n fan van de styling van de koplampen. Bij Kawa's bijvoorbeeld, daar zit er echt een bult op de voorkant. Jammer, want verder zijn die fietsen wel
Dit idee:
Bij deze Suzuki is het al wat subtieler.
Die CBR F'jes zijn echt hele fijne fietsen. Ik heb twee jaar lang ontzettend genoten van een F2 uit '91. Wat een allermans vriend zeg. In de Eifel gaat ie heerlijk mee met grotere/zwaardere jongens, zithouding is een mooie verhouding sport/tour. Hij geeft veel vertrouwen. Eigenlijk zonde dat deze het veld moet gaan ruimen.
Afgelopen donderdag heb ik de vervanger opgehaald, een SV1000S uit 2003. Voor mij de perfecte opvolger. Qua zithouding wijkt ie niet veel af van de Honda, maar met meer vermogen maar met name koppel. Qua sturen is het vergelijkbaar met de Honda, meer dan prima! Misschien dat ik wel aansluit bij een rit hier wanneer die gepland is! Mooi excuus om weer een stukkie te kunnen sturen
Dit idee:
Bij deze Suzuki is het al wat subtieler.
Die CBR F'jes zijn echt hele fijne fietsen. Ik heb twee jaar lang ontzettend genoten van een F2 uit '91. Wat een allermans vriend zeg. In de Eifel gaat ie heerlijk mee met grotere/zwaardere jongens, zithouding is een mooie verhouding sport/tour. Hij geeft veel vertrouwen. Eigenlijk zonde dat deze het veld moet gaan ruimen.
Afgelopen donderdag heb ik de vervanger opgehaald, een SV1000S uit 2003. Voor mij de perfecte opvolger. Qua zithouding wijkt ie niet veel af van de Honda, maar met meer vermogen maar met name koppel. Qua sturen is het vergelijkbaar met de Honda, meer dan prima! Misschien dat ik wel aansluit bij een rit hier wanneer die gepland is! Mooi excuus om weer een stukkie te kunnen sturen
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lekker motorweertje !
Mooi verslag. De Z900 vind ik wel echt veel mooier, ik heb niks met die scherpe lijnen. Het zal de leeftijd zijn
-
- Berichten: 2717
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Lekker motorweertje !
demping afstellen kan een wereld van verschil maken, ga je meestal niet doen op een huur/leen motor maar op je eigen is het zeer de moeite waard... kan ook je "onderstuur" wegnemen
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Lekker motorweertje !
Leuk verslag Knot.
Ach joh, het is toch geen straf om nog effe op de CBR te moeten(mogen) sturen. Die doet z'n werk prima.
Nu dan maar een keer de King proberen?
Ach joh, het is toch geen straf om nog effe op de CBR te moeten(mogen) sturen. Die doet z'n werk prima.
Nu dan maar een keer de King proberen?
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Vriend van me heeft ook een nieuwe z900 gekocht
Akra eronder en het klinkt nog steeds als een brommertje zou me bestolen voelen.
Wel bizar dat ze voor dat geld zon fiets neerzetten. Maar blijf toch blij met mijn Italiaan.
Akra eronder en het klinkt nog steeds als een brommertje zou me bestolen voelen.
Wel bizar dat ze voor dat geld zon fiets neerzetten. Maar blijf toch blij met mijn Italiaan.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Lekker motorweertje !
Heeft 'ie dan wel de kat er tussenuit gehaald? Die zorgt juist voor heel veel demping
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Lekker motorweertje !
Z900(RS) was toen ook bij enkele dealers te huur, maar toen toch de MT9SP meegenomen . Vanaf het weekend twee weken een 939 Hypermotard
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Die neus van de Kawa die zo extreem laag hangt is ook niet mijn ding. Bij de GSX-S kan het nog net, zeker als je er een klein ruitje op zet dan komt ie nog net wat hoger.
De 600F loopt nu weer als een zonnetje, gesputter was een bougie die niet helemaal lekker meer was dus kunnen nu een keertje wisselen met de King, dat wilde ik je vorige keer niet aandoen
De 600F loopt nu weer als een zonnetje, gesputter was een bougie die niet helemaal lekker meer was dus kunnen nu een keertje wisselen met de King, dat wilde ik je vorige keer niet aandoen
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Lekker motorweertje !
en en en waneer df ritje? ik kreeg al een PB van iemand die blijkbaar graat mijn ktm wil zien en horen .
ivm rijbewijs gevaar liefst ritje over de grens.
ivm rijbewijs gevaar liefst ritje over de grens.
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
22 juli? Kunnen eerst koffie bij mij doen (bijna Duitsland).
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Lekker motorweertje !
Dat lukt mij niet. 5 of 6 augustus evt?
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Lekker motorweertje !
Vanochtend Hypermotard weer teruggebracht na 2000km . Qua model motor altijd meest aangetrokken tot de huidige retro, naked en supermoto's. Had hiervoor al eens een MT09 gereden, dus werd tijd voor een 'hypermoto', KTM 990 SMR wordt niet meer geleverd en verhuurd, dus derhalve een Ducati Hypermotard 939 .
+ Schakelen/aandrijving
+ Geluid
+ Looks
- Motor op lage snelheden
- Motor op constante snelheden (hoe meer belasting hoe beter )
Motor had ik al eens teruggelezen in tests, schijnt te maken te hebben met de nieuwe Euro 4-norm; tijdens 1 van de ritten wisselde ik met een 848, echt vreemd om te merken dat dat dan zoveel soepeler, mooier, rustiger en beter van onderin loopt. Dat blok vond ik op alle fronten beter .
Verder denk ik dat het voor mij of lichter moet (SWM 500R oid), of indien groot gemotoriseerd, dan liever compacter -> naked
Wat we verder nog willen huren dit jaar:
- SWM 500R (of andere supermoto)
- KTM 690/790 (of Street Triple RS)
- BMW S1000R (of andere zware naked)
- BMW NineT
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
DLD flitsen ze net zo erg op de 100 en 70 etc hoor.. snelweg is niets voor een motor, misschien 1 afritje en dan weer lekker binnendoor toch?Jeffrey026 schreef: ↑10 jul 2018, 18:03 en en en waneer df ritje? ik kreeg al een PB van iemand die blijkbaar graat mijn ktm wil zien en horen .
ivm rijbewijs gevaar liefst ritje over de grens.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Lekker motorweertje !
KTM 790 keek ik ook heel erg naar uit, echter valt hij mij eerlijk gezegd een beetje tegen qua looks. Prototype was lekker compact en echt een speel motor. Het productiemodel is een stuk meer ingetogen/lomp (Bij het wegdenken van de kentekenplaathouder, spiegels en grote uitlaat ziet het er een stuk beter uit).
Concept:
Productie model:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 243 gasten