De hedendaagse Nederlandse stad

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Arthur » 18 apr 2018, 12:06

allen schreef: 18 apr 2018, 12:05 Wat jullie in zo’n restaurant voorgeschoteld krijgen is geen Chinees gerecht. Jullie de boerensmaak, de Chinees z’n omzet. Win win... :angel:
Ga je weer discrimineren?

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door RJK » 18 apr 2018, 12:15

Ja, alsof Chinese boeren geen smaak hebben!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door allen » 18 apr 2018, 12:18

:tooth:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door ADV » 18 apr 2018, 12:20

Ik vond juist de discussie over platteland vs stad interessant.. komt die macedonieer.. uh advocaat met migratie achtergrond roet in het eten gooien...

Met mn slechts 31 jaar heb ik door half Nederland gewoond, opgegroeid in Klazienaveen, Bergum (Burgum voor de echte friezen) daarna naar Drachten, Groningen, Utrecht, Nieuwegein, Zeist, (Groningen) en uiteindeijk beland in Ede. Ik zou ooit wel weer terug willen naar Drenthe, mijn neef woont in daar, enorm mooie omgeving daar, maar je zit ook echt in de middle of nowhere.. Groningen beviel me uitstekend overigens, zou er zo weer gaan wonen.. voor mij de sfeer van een dorp met alles wat je nodig hebt van een stad. Persoonlijk heb ik er niet zoveel problemen mee om wat verder te moeten voor uitgaansdingen, shoppen of whatever.. Mijn vriendin heeft daar meer moeite mee en dus valt iets als een klein dorpje ook af. Mijn vriendin komt overigens uit Warmenhuizen (ergens bij Alkmaar/Bergen/Schoorl), is ook nog wel een omgeving die me trekt (Bergen/Schoorl dan). Ik ben niet zo van de randstad en het drukke.. Friesland hoef ik ook niet weer te wonen overigens, maar dat heeft meer met het type mens te maken. Zelfde als in west-friesland/noord holland.. het is allemaal wat stiller qua karakter of iets..
Laatst gewijzigd door ADV op 30 nov 2021, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door RS-Ron » 18 apr 2018, 12:24

RutgerK schreef: 18 apr 2018, 11:44
alt schreef: 18 apr 2018, 10:59 Grappig reageren mag altijd, Macboy, dat maakt het leven leefbaar.

Ja zo kwam dat bij over, RutgerK.
Maar er waren geen blanke mannen, hoe kan ik dat dan anders verworden?
Afro-Europeans, nietwitte mensen, Afrikaners,, is dat goed?
Als ik een cafe zie vol met F1 supporters, dan zie een cafe met F1 supporters.
Als ik op het circuit bij DF rij, zie BMW's, want bijna iedereen rijdt daar met een BMW.
Als in het centrum van een stad, waar negers, hoofddoekjes & een paar blanke vrouwen rondlopen of hangen, zie geen blanke of minder blanke mannen, want deze zijn aan het werk op de industrieterreinen van Zaandam.

Zeg me, RutgerK, hoe jij dat zal willen verworden.
Hier is je kans om mij te leren deze observatie duidelijk neer te zetten.
Ook al was jij niet ter plaatse.

Je denkt, RutgerK, dat ik niet van nietblanke mensen houd, wel dan had ik vroeger een groot probleem met mijn klanten.
Want die hadden alle kleuren van de regenboog.
Als je dan blank bent is verkopen aan iemand die niet blank is een drempel.
Want verkopen is gunnen.
Dat is niet heel moeilijk Alt. De huidskleur of wat iemand draagt is helemaal niet relevant. Je had ook kunnen zeggen dat het je opviel hoe groot de (etnische) diversiteit aan mensen op straat is die onze samenleving vandaag de dag kenmerkt ten opzichte van 'vroeger'.
Dat je de woorden negers en hoofddoekjes koppelt aan hele negatieve associaties en jouw gevoel van onbehagen maakt het racistisch.

Je hebt wat inleiding en extra woorden nodig maar de kern van jouw openingspost komt toch ongeveer hier op neer?

"Afgelopen week was ik na 27 jaren een middag in mijn geboorte stad Zaandam.
....loop ik afgelopen week in het centrum van de Zaandam. .....ik had het idee dat ik in het buitenland was .
Negers ( de negerinnen waren zeker nog thuis gebleven), hoofddoekjes & af en toe een blanke vrouw.
De volgende maal neem ik mijn paspoort mee, dan heb ik zeker het gevoel dat ik met vakantie ben."
Ik ga toch even een lans breken voor Alt. Ik maak uit zijn beginpost inderdaad op dat hij zich kennelijk niet op zijn gemak voelt bij wat hij ziet. De woorden waarmee hij het omschrijft maakt het voor mij niet racistisch. Ik wordt een beetje moe van dat constante politiek correcte gelul over de gekozen termen en woorden. Een neger is een neger, een Turk een Turk enz. Volgens mij zit er bij Alt geen enkele bewuste vorm van kwetsen of racisme achter. Zo komt het op mij niet over, maar goed ik zoek er ook niet naar. Dat de gemiddelde ontvanger tegenwoordig altijd en overal door gekwetst is maakt het voor mij nog geen norm. Valt me trouwens op dat het gekwetst zijn vrijwel altijd het gewenste doel bereikt, we blijven dan (bijna) op zeker weg van de inhoud. Er is in de grote steden veel veranderd, en er gaat nog veel meer veranderen. En nee het bevalt mij ook niet altijd, met grote groepen andere culturen en geloofsovertuigingen op een kluitje in één wijk, wordt je geconfronteerd met andere gebruiken, moraal, integriteit en een andere morus dat in de gemiddelde Nederlandse volkswijk. Dat is niet meteen negatief, maar kan voor anderen wel overkomen alsof je in bijv. Eritrea rondloopt. En dat zijn gewoon negers. Zo heb je ook wijken met heel veel Turken, Marokkanen en blanke mensen. En in die vinex wijk met blanke mensen heb je ook issues net als in de andere wijken. Wel andere issues en daar zou je het eens over moeten hebben, dan stuit je misschien wel op een causaal verband tussen de groepen die de overhand hebben in een wijk en de bijbehorende issues.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Arthur » 18 apr 2018, 12:33

@ArjandeV; 'opgegroeid in Klazienaveen...' Ik neem je vanaf nu niks meer kwalijk :tooth:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Wouter81 » 18 apr 2018, 12:54

ArjandeV schreef: 18 apr 2018, 12:20 Friesland hoef ik ook niet weer te wonen overigens, maar dat heeft meer met het type mens te wonen.
Dieskriemienazi! :devil: :'( :)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door ADV » 18 apr 2018, 12:55

Arthur schreef: 18 apr 2018, 12:33 @ArjandeV; 'opgegroeid in Klazienaveen...' Ik neem je vanaf nu niks meer kwalijk :tooth:
Lol.. tuinbouw he :p
RS-Ron schreef: 18 apr 2018, 12:24 Ik ga toch even een lans breken voor Alt. Ik maak uit zijn beginpost inderdaad op dat hij zich kennelijk niet op zijn gemak voelt bij wat hij ziet. De woorden waarmee hij het omschrijft maakt het voor mij niet racistisch. Ik wordt een beetje moe van dat constante politiek correcte gelul over de gekozen termen en woorden. Een neger is een neger, een Turk een Turk enz. Volgens mij zit er bij Alt geen enkele bewuste vorm van kwetsen of racisme achter. Zo komt het op mij niet over, maar goed ik zoek er ook niet naar. Dat de gemiddelde ontvanger tegenwoordig altijd en overal door gekwetst is maakt het voor mij nog geen norm. Valt me trouwens op dat het gekwetst zijn vrijwel altijd het gewenste doel bereikt, we blijven dan (bijna) op zeker weg van de inhoud. Er is in de grote steden veel veranderd, en er gaat nog veel meer veranderen. En nee het bevalt mij ook niet altijd, met grote groepen andere culturen en geloofsovertuigingen op een kluitje in één wijk, wordt je geconfronteerd met andere gebruiken, moraal, integriteit en een andere morus dat in de gemiddelde Nederlandse volkswijk. Dat is niet meteen negatief, maar kan voor anderen wel overkomen alsof je in bijv. Eritrea rondloopt. En dat zijn gewoon negers. Zo heb je ook wijken met heel veel Turken, Marokkanen en blanke mensen. En in die vinex wijk met blanke mensen heb je ook issues net als in de andere wijken. Wel andere issues en daar zou je het eens over moeten hebben, dan stuit je misschien wel op een causaal verband tussen de groepen die de overhand hebben in een wijk en de bijbehorende issues.

Gr Ron
Dat was ook een beetje mijn gevoel erbij, zat weinig racisme achter. Zelfde met de hele zwarte pieten discussie.. dan denk ik, ga je druk maken om andere shit ofzo..
Wouter81 schreef: 18 apr 2018, 12:54
ArjandeV schreef: 18 apr 2018, 12:20 Friesland hoef ik ook niet weer te wonen overigens, maar dat heeft meer met het type mens te maken.
Dieskriemienazi! :devil: :'( :)
Ja klopt :P Tis me gewoon wat te stug :P

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Riceaux » 18 apr 2018, 13:01

@RS-Ron: Laat ik dan eens beginnen met inhoudelijk reageren. Bij mij in de wijk heb je een gedeelte koopwoningen/particuliere verhuur en een gedeelte sociale verhuur. Verhouding in beide delen tussen allochtoon/autochtoon is ongeveer gelijk. 30/70% ongeveer. Particuliere deel is netjes, weinig overlast, geen gezeik. Sociale verhuur gedeelte is altijd wel wat. Dan weer een steekpartij, dan weer iemand neergeschoten, dan weer een wietkwekerij die affikt. Kortom, altijd gezellig. :tooth: Heeft het dan wat te maken met de verhouding allochtoon/autochtoon, nee die is ongeveer gelijk in het gedeelte waar niks gebeurd en het gedeelte waar wel veel gezeik is. Alleen de sociaal-economische status is in het sociale huur gedeelte gewoon een stuk lager. Mijn inziens ligt de oorzaak daar dan ook bij. En inderdaad in andere delen van Nederland zullen de cijfers wel anders liggen, maar het blijven de wijken waar de gemiddelde sociaal-economische status laag ligt waar veel gezeik is. Dat veel allochtonen in die groep vallen is een feit. Echter wanneer je autochtonen met een lage sociale-economische status met z'n allen in een wijk propt krijg je daar net zoveel gezeik.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 13:03

Riceaux schreef: 18 apr 2018, 13:01 Echter wanneer je autochtonen met een lage sociale-economische status met allen in een wijk propt krijg je daar net zoveel gezeik.
Over de Babi Pangang ?:)))

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Arthur » 18 apr 2018, 13:09

Nee, over allen :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door ///Joost » 18 apr 2018, 13:10

Om ook maar een duit in het zakje te doen...

Ik ben opgegeroeid in een gehucht van 500 inwoners in Noord-Limland. Als kind heerlijk om die vrijheid te hebben, want mijn ouders hadden/hebben een ruime tuin. Tja, wel maar 1 basisschool, dus geen keus en de middelbare was op 12 km fietsen, ook geen keus. Daarna naar Arnhem verkast en 4 jaar op kamers gezeten, wat een verademing. De (grote) stad vind ik erg prettig en ik houd van de bedrijvigheid en het geroezemoes om me heen. Stilte heb ik genoeg gehad 18 jaar lang.

Daarna naar LA verhuisd voor werk en daar bijna 7 jaar gewoond. Eerst midden in LA (North-Hollywood) en later in Riverside, CA. Met z'n 4 miljoen inwoners (Greater LA area is 19 miljoen) is LA ook een beste stad en er was altijd wel wat te doen. Heerlijk! Ik zou het zo weer doen.

Nu woonachtig in een vinex wijk in EHV met prima infrastructuur en geheel gericht op gezinnen. Dicht bij de oprit N2 en net ver genoeg van en dichtbij hartje EHV. Vanwege EHV Brainport wonen er overmatig veel expats (Indiers, Chinezen, Polen) maar ik kan je zeggen dat die mensen uitermate vriendelijk zijn en beschaafder dan veel NL'ers in de wijk. :bag:

De opmerking van alt doet me denken aan iemand die weinig gezien heeft van de wereld en van een oudere generatie is. Echter is dat geen excuus. De wereld verandert en de populatie verandert. Deal with it. Zo niet, ook prima, maar betekenissen van termen evolueren ook. Als je niet begrijpt dat sommige termen een negatieve lading hebben tegenwoordig, dan zegt dat meer over jezelf dan over die bevolkingsgroep waar je op doelt.

Edit: @Riceaux +1000

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 13:13

Wel heel erg mooie posts/beeldvorming van twee kanten van zowel Ron als Riceaux als Joost nu weer. Top.

En de rest gewoon negeren:)

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door PeterB » 18 apr 2018, 13:23

Ik denk dat Alt niet wereldvreemd is en wat oudere generatie betreft word je dat vanzelf.
Verschil zit grotendeels in wat er in Zaandam( en andere "grote dorpen" in NL) aan allochtonen rondloopt.
En da's niet de expat bij jou in de wijk die goed opgeleid is, sociaal betrokken etc. Maar veelal uit de Middellandse Zee regio afkomstig, niet anders onderling spreken( binnen het gezin, vriendenkring etc) dan hun moerstaal en het graag in de buurt "zoals thuis" wil hebben.
En dat geeft velen, niet alleen Alt, een unheimisch gevoel en het idee "waar ben ik in verzeild geraakt en ben op vakantie in "eigen"land" .

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door allen » 18 apr 2018, 13:24

Robin schreef: 18 apr 2018, 13:03
Riceaux schreef: 18 apr 2018, 13:01 Echter wanneer je autochtonen met een lage sociale-economische status met allen in een wijk propt krijg je daar net zoveel gezeik.
Over de Babi Pangang ?:)))
:lol:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door tomgtr » 18 apr 2018, 13:29

PeterB schreef: 18 apr 2018, 13:23 Ik denk dat Alt niet wereldvreemd is en wat oudere generatie betreft word je dat vanzelf.
Verschil zit grotendeels in wat er in Zaandam( en andere "grote dorpen" in NL) aan allochtonen rondloopt.
En da's niet de expat bij jou in de wijk die goed opgeleid is, sociaal betrokken etc. Maar veelal uit de Middellandse Zee regio afkomstig, niet anders onderling spreken( binnen het gezin, vriendenkring etc) dan hun moerstaal en het graag in de buurt "zoals thuis" wil hebben.
En dat geeft velen, niet alleen Alt, een unheimisch gevoel en het idee "waar ben ik in verzeild geraakt en ben op vakantie in "eigen"land" .

Ja maar ja maar ja maar, Alt kreeg toch helemaal geen unheimisch gevoel? Was toch gewoon een vaststelling zonder waardeoordeel? Kennelijk kan je ook niet goed lezen.

Ja maar ja maar ja maar, Alt kreeg toch helemaal geen unheimisch gevoel? Was toch gewoon een vaststelling zonder waardeoordeel? Kennelijk kan je ook niet goed lezen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door RS-Ron » 18 apr 2018, 13:38

Riceaux schreef: 18 apr 2018, 13:01 @RS-Ron: Laat ik dan eens beginnen met inhoudelijk reageren. Bij mij in de wijk heb je een gedeelte koopwoningen/particuliere verhuur en een gedeelte sociale verhuur. Verhouding in beide delen tussen allochtoon/autochtoon is ongeveer gelijk. 30/70% ongeveer. Particuliere deel is netjes, weinig overlast, geen gezeik. Sociale verhuur gedeelte is altijd wel wat. Dan weer een steekpartij, dan weer iemand neergeschoten, dan weer een wietkwekerij die affikt. Kortom, altijd gezellig. :tooth: Heeft het dan wat te maken met de verhouding allochtoon/autochtoon, nee die is ongeveer gelijk in het gedeelte waar niks gebeurd en het gedeelte waar wel veel gezeik is. Alleen de sociaal-economische status is in het sociale huur gedeelte gewoon een stuk lager. Mijn inziens ligt de oorzaak daar dan ook bij. En inderdaad in andere delen van Nederland zullen de cijfers wel anders liggen, maar het blijven de wijken waar de gemiddelde sociaal-economische status laag ligt waar veel gezeik is. Dat veel allochtonen in die groep vallen is een feit. Echter wanneer je autochtonen met een lage sociale-economische status met z'n allen in een wijk propt krijg je daar net zoveel gezeik.
We zijn het eens, dat is inderdaad een causaal verband die sociale economische status en “ellende” in de meest brede zin. Dan is het dus niet handig om een hele grote groep mensen bij elkaar te zetten die deze sociale economische basis ontbeerd, tenminste zo denk ik dan...... Dan laat ik het maar even buiten beschouwing dat de prikkel om wel een betere sociale economische status te verwezenlijken teveel ontbreekt. Hoezo? er is wel een janlul die tot augustus gratis gaat werken. Dan blijkt uit de cijfers dat procentueel de verhoudingen op zijn zachtst gezegd nogal alarmerend scheef zijn wbt de achtergrond van de mensen die een sociale economische status ontberen.

Een ander cultureel aspect wat, naar mijn inziens, ook meespeelt is het feit dat sommige culturen heel gesloten zijn. Die willen helemaal geen bemoeienis van wie dan ook, die “regelen” alles zelf. En dat is soms een slecht idee, zoonlief die op zijn 12e z’n eerste straatroof pleegt en thuis wordt behandeld als een prinsje en de “baas” in huis is als papa ff tijdelijke huivesting elders heeft, gaat gegarandeerd helemaal uit de bocht vliegen. En ja ik weet het dat geld ook voor de bible-belt, maar die hebben de media zo onder controle dat ze alle negatieve publiciteit op tijd, lees voor publicatie, weg weten te moffelen.... :wink: Ik lees daar nergens wat over mbt geweldsdelicten.
Zo zijn er ook meerdere culturele en religieuze aspecten die wezenlijk verschillen van de Nederlandse tokkie-gerelateerde ook asociale mentaliteit. Als ik hier in de grote stad zie hoeveel exessief en onnodig bruut geweld er wordt toegepast bij geweldsdelicten schrik ik daarvan. Als ik dan lees en vaststel dat er dan maar gestopt wordt met het registreren van dubbele paspoorten, dan kunnen we de daders gewoon Nederlanders noemen, wordt ik een beetje kriegelig. En dan nog zijn bepaalde genetisch misdeelden oververtegenwoordigd in de cijfers van ernstige geweldsdelicten. Ik kan je nu al voorspellen dat, als Albanië vrij personenverkeer in de EU krijgt, het niet zo slim is om al die Albanezen in één wijk te frommelen in een grote stad. Daar moet je op sturen. Is gewoon common sense.

Gr Ron

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door ///Joost » 18 apr 2018, 13:43

tomgtr schreef: 18 apr 2018, 13:29
PeterB schreef: 18 apr 2018, 13:23 Ik denk dat Alt niet wereldvreemd is en wat oudere generatie betreft word je dat vanzelf.
Verschil zit grotendeels in wat er in Zaandam( en andere "grote dorpen" in NL) aan allochtonen rondloopt.
En da's niet de expat bij jou in de wijk die goed opgeleid is, sociaal betrokken etc. Maar veelal uit de Middellandse Zee regio afkomstig, niet anders onderling spreken( binnen het gezin, vriendenkring etc) dan hun moerstaal en het graag in de buurt "zoals thuis" wil hebben.
En dat geeft velen, niet alleen Alt, een unheimisch gevoel en het idee "waar ben ik in verzeild geraakt en ben op vakantie in "eigen"land" .

Ja maar ja maar ja maar, Alt kreeg toch helemaal geen unheimisch gevoel? Was toch gewoon een vaststelling zonder waardeoordeel? Kennelijk kan je ook niet goed lezen.

Ja maar ja maar ja maar, Alt kreeg toch helemaal geen unheimisch gevoel? Was toch gewoon een vaststelling zonder waardeoordeel? Kennelijk kan je ook niet goed lezen.
:D

Waarom inderdaad een draadje starten over een vaststelling? Ow wacht... :hmmm:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door RutgerK » 18 apr 2018, 13:49

@RS-Ron, sorry maar een neger is geen neger zoals een Turk een Turk is.

@Tomgtr, ging de openingspost dan over de gebouwen & routing in Zaandam?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 13:57

Hier, prachtige vrouwen in Teheran, Iran (vóór 1979)
Afbeelding

En nu, toch 'n stuk moderner:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door RS-Ron » 18 apr 2018, 14:03

RutgerK schreef: 18 apr 2018, 13:49 @RS-Ron, sorry maar een neger is geen neger zoals een Turk een Turk is.
Sorry das jou mening, en voor mij is jou mening niet de norm. Jij mag dat vinden, en zo moet dat ook altijd blijven. Net zo goed als ik jou mening naast me neer mag leggen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door ///Joost » 18 apr 2018, 14:10

RS-Ron schreef: 18 apr 2018, 14:03
RutgerK schreef: 18 apr 2018, 13:49 @RS-Ron, sorry maar een neger is geen neger zoals een Turk een Turk is.
Sorry das jou mening, en voor mij is jou mening niet de norm. Jij mag dat vinden, en zo moet dat ook altijd blijven. Net zo goed als ik jou mening naast me neer mag leggen.

Gr Ron
Feit blijft wel dat Rutgers mening niet de norm is, maar wat hij zegt is dat wel degelijk. Tijden veranderen, Ron. Mijn pa had laatst wat originele Sjors en Sjimmie strips op de kop getikt op een vlooienmarkt. De taal die daar gebruikt wordt is op z'n zachtst gezegd ongepast. Wel interessant om te zien dus dat tijden wel degelijk veranderen, en dat woorden als 'roetmop' (ik krijg het m'n strot bijna niet uit) en hetzij in veel mindere mate 'neger' vroeger gewoon konden maar nu echt niet meer. Je zou er ook voor kunnen kiezen om je aan te passen in woord en gebruik om mensen niet tegen het hoofd te stoten,

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 14:15

Ja de Sjors & Sjimmie/Pep/Eppo genoot ik altijd wel van. Met de Kolonel.

Kuifje in Afrika....

Ergo m'n ouwe maatje(sinds 1975 kenne we mekaar) is getrouwd met 'n Dominicaanse(2001 ik was er bij in Santo Domingo)

Zoonlief George is 15 en Jimmy is 11 of 12....

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door PeterB » 18 apr 2018, 14:45

Heren moderatoren..
Misschien is het mogelijk dat jullie niet in andersmans posts gaan kalken ??
Er staat nu een tekst in mijn post die niet uit mijn toetsenbord afkomstig is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De hedendaagse Nederlandse stad

Bericht door Macboy » 18 apr 2018, 14:52

TomGTR is nog niet zo lang mod. Hij weet nog niet zo goed wat hij doet.

ArjandeV schreef: 18 apr 2018, 12:20 Ik vond juist de discussie over platteland vs stad interessant.. komt die macedonieer.. uh advocaat met migratie achtergrond roet in het eten gooien...
Klopt. Maar ik vond het niet kunnen dat de post zomaar genegeerd werd door iedereen. Zonder een waardeoordeel te willen geven. Beide discussies zijn de moeite van het discussiëren waard.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], dave van marion, frank de jonge, Gert-jan, Nico e39, Nivek, Rogerb, Thomas H, Thomasss, TLRS, tomgtr en 161 gasten