Nee die gaat een saaie X1 of X2 leasen

Nee die gaat een saaie X1 of X2 leasen
Met 1.75 uiteraard prima, niet te corpulent want blijft het een italiaantje: laag & knus krap.Hitz schreef: 29 mar 2018, 16:56 Kan je eigenlijk een beetje zitten in zo'n 4C of is het echt heel klein?
Was voor mij ook compleet nieuw. Net zoals dat ze door/bij Maserati in elkaar gezet worden.///Joost schreef: 29 mar 2018, 22:00 Gaaf filmpje. Ik had 'm nog niet gezien. Vooral het stuk hoe ze die bodypanelen maken vond ik een eye opener. Zoiets heb ik nog nooit gezien.
Vergeet ook niet dat het concept wat gewenning vereist. Rijd je al jarenlang wat zwaardere BMW's (met vrij voorspelbaar rijgedrag), dan vereist een lichtgewicht middenmotor weer een iets andere manier van rijden. Idem voor Lotus etc. Ik weet dat veel mensen een hoge pet van zichzelf ophebben maar ik denk dat weinigen weten waar die grens ligt na een half uurtje rijdenWill F. schreef: 29 mar 2018, 16:36
Via via even een heel klein stukje kunnen sturen in een 4c en alhoewel het blokje om te klein was om echt een goed oordeel te kunnen vormen (en ik van degene die de auto beschikbaar stelde niet teveel wilde vragen kocht hem daar immers niet) kreeg ik meer twijfel dan bevestiging en ging er niet mee verder. Draaide vooral om het onrustige karakter op slechtere wegen/ wegen met meer camber etc.
Auto is affabriek echt afgesteld op het circuit. Daar is die in standaard configuratie fantastisch. Absoluut niet voor een hobbelige weg. Door het ontbreken van negatief camber op de voorwielen is die enorm scherp met insturen (leuk op het circuit), maar is het dus op een hobbelige weg wel echt opletten. Daarom dus ook die shims laten plaatsen.Will F. schreef: 29 mar 2018, 16:36 Heren, ik heb de verhitte discussie hier niet helemaal gevolgd en dat ga ik ook niet doen, maar voor mij staat wel vast dat de 4c af fabriek flaws heeft; met name het stuurgedrag is niet wat ik van een moderne auto die gebruikt toch minimaal een halve ton kost verwacht. Vlak nadat Tom zijn auto kocht kwam er één voor heel scherp geld bij een Fiat/alfa dealer in Denemarken te koop die ik eigenlijk wel wilde proberen.
Via via even een heel klein stukje kunnen sturen in een 4c en alhoewel het blokje om te klein was om echt een goed oordeel te kunnen vormen (en ik van degene die de auto beschikbaar stelde niet teveel wilde vragen kocht hem daar immers niet) kreeg ik meer twijfel dan bevestiging en ging er niet mee verder. Draaide vooral om het onrustige karakter op slechtere wegen/ wegen met meer camber etc.
De Deense werd snel verkocht dus verleiding geweken. Echter het ding trekt me nogsteeds met name in rood metallic. Met die aanpassingen zoals de shims via Madeno wat volgens mij hetzelfde effect heeft als die roadblocks van Alfaworks, softwaremapping en wellicht een Ohlins onderstel heb je wel een soort van real world Ferrari op de stoep.....
Zit zeker wat in, ik had bij mijn eerste middenmotor ervaring (987 2.5 boxster) ook wel zoiets van da's heel wat anders (ook dan een Elfer). Maar het concept en de wat zoekerige besturing staan in deze toch wel los van elkaar, alhoewel het één wel het ander versterkt. Maar eens een keer een 'geshimde' rijden.Tom schreef: 30 mar 2018, 09:49Vergeet ook niet dat het concept wat gewenning vereist. Rijd je al jarenlang wat zwaardere BMW's (met vrij voorspelbaar rijgedrag), dan vereist een lichtgewicht middenmotor weer een iets andere manier van rijden. Idem voor Lotus etc. Ik weet dat veel mensen een hoge pet van zichzelf ophebben maar ik denk dat weinigen weten waar die grens ligt na een half uurtje rijdenWill F. schreef: 29 mar 2018, 16:36
Via via even een heel klein stukje kunnen sturen in een 4c en alhoewel het blokje om te klein was om echt een goed oordeel te kunnen vormen (en ik van degene die de auto beschikbaar stelde niet teveel wilde vragen kocht hem daar immers niet) kreeg ik meer twijfel dan bevestiging en ging er niet mee verder. Draaide vooral om het onrustige karakter op slechtere wegen/ wegen met meer camber etc.![]()
Juist door negatief camber (en toe-in) stuurt een auto scherp in. Postief camber geeft o.a een rustiger rechtuitloop.Alfata schreef: 30 mar 2018, 13:44 Auto is affabriek echt afgesteld op het circuit. Daar is die in standaard configuratie fantastisch. Absoluut niet voor een hobbelige weg. Door het ontbreken van negatief camber op de voorwielen is die enorm scherp met insturen (leuk op het circuit), maar is het dus op een hobbelige weg wel echt opletten. Daarom dus ook die shims laten plaatsen.
Af-fabriek is de auto erg toe-out afgesteld. Daarbij weinig negatief camber. Oftewel, als je met 1 voorwiel half over een kuip rijdt, dan wil die direct de kuil in.Will F. schreef: 30 mar 2018, 14:18Juist door negatief camber (en toe-in) stuurt een auto scherp in. Postief camber geeft o.a een rustiger rechtuitloop.Alfata schreef: 30 mar 2018, 13:44 Auto is affabriek echt afgesteld op het circuit. Daar is die in standaard configuratie fantastisch. Absoluut niet voor een hobbelige weg. Door het ontbreken van negatief camber op de voorwielen is die enorm scherp met insturen (leuk op het circuit), maar is het dus op een hobbelige weg wel echt opletten. Daarom dus ook die shims laten plaatsen.
Als het goed is juist niet, al heeft de 4c dubbele draagarmen rondom dus krijg je sowieso meer camber naar mate de auto in veert.Alfata schreef: 30 mar 2018, 13:44
Auto is affabriek echt afgesteld op het circuit. Daar is die in standaard configuratie fantastisch. Absoluut niet voor een hobbelige weg. Door het ontbreken van negatief camber op de voorwielen is die enorm scherp met insturen (leuk op het circuit), maar is het dus op een hobbelige weg wel echt opletten. Daarom dus ook die shims laten plaatsen.
Will F. schreef: 29 mar 2018, 16:36 Echter het ding trekt me nogsteeds met name in rood metallic. Met die aanpassingen zoals de shims via Madeno wat volgens mij hetzelfde effect heeft als die roadblocks van Alfaworks, softwaremapping en wellicht een Ohlins onderstel heb je wel een soort van real world Ferrari op de stoep.....
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast