Onderhoud forum/nieuwe layout

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door WJ » 19 feb 2018, 13:40

Heb het idee dat het (mobiel) wat vlotter laad. Of is dat m’n verbeelding. Hehe

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 19 feb 2018, 13:45

I ❤️ speed

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Robin » 20 feb 2018, 14:45

Mag ik hier een vraag stellen over een toetsenbord en hoe de SCROLL LOCK ON OFF functie te gebruiken?

Ik heb 'n Logitech 600 keyboard zonder FN toest dus hoe zet je scroll lock aan en uit. Setpoint zit er al op.

?

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Jussi » 21 feb 2018, 08:18

@Tom;

Misschien is het al eerder aan bod gekomen, maar is er nu geen onderschrift meer mogelijk?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 21 feb 2018, 09:01

Die hebben we geloof ik nooit getoond.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door romo » 21 feb 2018, 10:41

Als ik of line DF ben kon ik altijd zijn wie er op DF zaten, nu zie ik noppes nada niks meer?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 21 feb 2018, 11:40

Dat zie ik nog steeds, is ook niks in veranderd?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door romo » 21 feb 2018, 15:11

DF of line;
WIE IS ER ONLINE

In totaal zijn er 529 gebruikers online :: 72 geregistreerd, 13 verborgen en 444 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2875 op 22 nov 2010, 22:44

DF ingelogd;
WIE IS ER ONLINE

In totaal zijn er 527 gebruikers online :: 72 geregistreerd, 13 verborgen en 442 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2875 op ma nov 22, 2010 22:44

Geregistreerde gebruikers: 964aircooled, Alfata, allen, Andewegdamion, Arend-Jan, ArjandeV, Arthursx, Audi6, Auke M535i, Baidu [Spider], bartb, Bing [Bot], BMWDennis, Bombadil, Booooh, Bram, Comasso, Crookie, DaniëlR, Dickh., Djessey, Downforce Hans, dvh, E36-italia, E60 M5, Erik K., ErikS, Fernando, Forza, FreudeamFahren, Gijzert, Giovani, Google [Bot], Haantje, Harrie D, HarryC, Hielke, Hitz, indobesar, Jan-Willem, JdBn, JP, Jules, Jussi, Kocheler, L5S1, la_fusion, liquidpopcorn, lykel, Majestic-12 [Bot], mark123, markk, MarkS, Martijn_bmw, martll, matthyssie, Metchu, mrbbs, Niels, Opa, Peter Tunissen, Peter-Paul, Reihen 6, Riceaux, Robin Hartog, Rocketmonkey, romo, Ronnie, RutgerK, skeez, smiley, Spijkerhard, SpikeY, Stefan, Str8Six, Teunvandenburg, Tom, Tristan, VDM, Walter, WillemBoer, WJ, Wouter81, Yahoo [Bot], Ybo
van 2 sec geleden :tooth:


Zowel bij Mac als Windows


Klein zijstapje; bij windows 10 kan ik ineens niet meer een foto kopiëren en dan in een willekeurig forum plaatsen/plakken, is er iets veranderd bij Windows, of iets instellen?

Met dank voor tips, tricks.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Macboy » 24 feb 2018, 09:05

Macboy schreef: 24 feb 2018, 09:02 Geniaal Opa ! Mooi om zo je verhalen te lezen en foto’s te zien. Heb je ook wat foto’s van het bootje ?

Het forum mist echt een “like” optie. Katfoto van Robin erg leuk. Om er nou iets over te zeggen ook wat overdreven. Dus dan klik je op like en dan staat erbij “Macboy liked this”. Merk op GT planet toch wel dat dit een zeer waardevolle en handige functie is die ik hier mis.
Dit is toch echt wel overwegen waard. Wordt het dan zon PHHBPP forum of zo ?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 24 feb 2018, 11:34

MartijnGizmo schreef: 19 feb 2018, 10:01 Van andere fora weet ik dat ze altijd naar een custom Google-zoekopdracht verwijzen, misschien in te stellen met een plugin oid?


EDIT: ff gekeken, je komt dan uit op https://cse.google.com/cse/
Ik heb het zelf toegevoegd, helemaal onderaan de zoekpagina:
search.php
Er staan daar nu twee zoekmogelijkheden. De normale zoekmachine en via Google. De zoekopties die je erboven kunt ingeven hebben geen invloed op het zoeken via Google (daar kun je alleen een zoekterm ingeven).

Een like button zit niet in phpBB. Zijn ook geen plannen voor las ik. Er zijn wat plugins voor maar dat brengt extra onderhoud met zich mee.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Macboy » 24 feb 2018, 20:52

Thx Tom hele handige oplossing voor het zoeken naar 3-letterwoorden :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door MartijnGizmo » 25 feb 2018, 11:49

Tom schreef: 24 feb 2018, 11:34
MartijnGizmo schreef: 19 feb 2018, 10:01 Van andere fora weet ik dat ze altijd naar een custom Google-zoekopdracht verwijzen, misschien in te stellen met een plugin oid?


EDIT: ff gekeken, je komt dan uit op https://cse.google.com/cse/
Ik heb het zelf toegevoegd, helemaal onderaan de zoekpagina:
search.php
Er staan daar nu twee zoekmogelijkheden. De normale zoekmachine en via Google. De zoekopties die je erboven kunt ingeven hebben geen invloed op het zoeken via Google (daar kun je alleen een zoekterm ingeven).
Eerlijk is eerlijk, dat werkt wel lekker snel zeg! :thumbup:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Joël D. » 26 feb 2018, 15:21

In de mobiele versie van het forum staat onder de titel de naam van degene die als laatste heeft gepost. Is dat een bewuste keus? Zelf prefereer ik de naam van de TS.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Robin Hartog » 26 feb 2018, 15:36

Tom schreef: 24 feb 2018, 11:34
MartijnGizmo schreef: 19 feb 2018, 10:01 Van andere fora weet ik dat ze altijd naar een custom Google-zoekopdracht verwijzen, misschien in te stellen met een plugin oid?


EDIT: ff gekeken, je komt dan uit op https://cse.google.com/cse/
Ik heb het zelf toegevoegd, helemaal onderaan de zoekpagina:
search.php
Er staan daar nu twee zoekmogelijkheden. De normale zoekmachine en via Google. De zoekopties die je erboven kunt ingeven hebben geen invloed op het zoeken via Google (daar kun je alleen een zoekterm ingeven).

Een like button zit niet in phpBB. Zijn ook geen plannen voor las ik. Er zijn wat plugins voor maar dat brengt extra onderhoud met zich mee.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je de Google aangepast zoeken balk niet bovenaan plaatsen? Qua UX is dat wat beter IMHO.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 26 feb 2018, 15:42

Joël D. schreef: 26 feb 2018, 15:21 In de mobiele versie van het forum staat onder de titel de naam van degene die als laatste heeft gepost. Is dat een bewuste keus? Zelf prefereer ik de naam van de TS.
Dat is standaard in phpBB of de template die we gebruiken.
Robin Hartog schreef: 26 feb 2018, 15:36
Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je de Google aangepast zoeken balk niet bovenaan plaatsen? Qua UX is dat wat beter IMHO.
Dat is wel mogelijk, maar de interne zoekmachine heeft meer mogelijkheden qua zoekopties (zoekterm in combinatie met auteur, alleen binnen een bepaald subforum etc.), zoekt ook binnen besloten fora en nieuwe resultaten zijn direct beschikbaar ipv wachten tot Google heeft geïndexeerd. Het zoeken via Google zie ik meer als extratje, voornamelijk omdat korte zoektermen niet geaccepteerd worden door de normale zoekmachine.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Macboy » 26 feb 2018, 22:37

Maar kleine moeite toch bovenaan omdat het maar 1 balkje is ? Daar verandert je intentie ook niet door. Lijkt me toch wel praktischer dan naar beneden scrollen terwijl je voor de DF functie toch al moest scrollen.

Tom volgens mij bedoel jij iets anders dan Joël. Naam TS stond vroeger onder het onderwerp. Nu kennelijk niet meer altijd ? Viel mij laatst ook al op. En toen was het weer goed. Dus verder geen aandacht aan besteed. Maar wellicht verschil mobiele versie gewone versie ?

De naam van de laatste poster is en was rechts wel altijd al te zien bij “laatste poster”.

Online
vester86
Berichten: 2672
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door vester86 » 26 feb 2018, 23:47

Joël D. schreef: 26 feb 2018, 15:21 In de mobiele versie van het forum staat onder de titel de naam van degene die als laatste heeft gepost. Is dat een bewuste keus? Zelf prefereer ik de naam van de TS.
Idem dito!

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Walter » 19 mar 2018, 20:52

.
Laatst gewijzigd door Walter op 23 mei 2018, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 20 mar 2018, 08:31

Yep. Graag even uploaden naar het forum zelf ivm performance.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door dvh » 20 mar 2018, 09:18

Zit regelmatig op het horlogeforum. Die hebben sinds vorig jaar (ofzo) een nieuw soort forum.
https://www.horlogeforum.nl/
Moest er op het begin erg aan wennen. Maar werkt top. Forum is heel erg multifunctioneel.
Geen idee wat voor type forum het is. Moeten de tech-boys zelfs maar even kijken.. ^^

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Macboy » 20 mar 2018, 09:55

Voor mij is DF perfect alleen mis ik heel erg een “like” optie. Dat heeft extreem veel toegevoegde waarde, ook al heb je dat niet meteen door misschien.

Volgens Tom kan dat niet geïmplementeerd worden. Wellicht toch nadenken over een nieuw forum ? Zou voor mij niet nodig zijn maar nu ik op GT planet wat actief ben merk ik hoe extreem verouderd en achterhaald dit forum is op een paar punten.

Je mist het niet als je het niet weet. Maar ik hoef niet per se iets anders, maar alleen die like optie zou al heel gaaf zijn als die alsnog geïmplementeerd zou kunnen worden.

Maar dat is dus echt onmogelijk binnen het huidige forum ?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Robin Hartog » 20 mar 2018, 10:13

Ik vind het DF forum echt een verademing itt andere fora. Enige forum wat ik nog beter vind is Tweakers. Die like-optie is leuk, maar alsjeblieft geen nieuw forum implementeren voor alleen die functie.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door WJ » 20 mar 2018, 10:15

Dat horlogeforum, haha. Heb je je daarna ook aangemeld op Hyves? :P

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Tom » 20 mar 2018, 11:15

Een compleet ander forum installeren is mogelijk, maar dan ben je alle historie kwijt. Om alle oude content over te gieten moet je een database-expert inhuren of er moet iemand toevallig een goed werkend conversiescript hebben gemaakt. Daarnaast wil je de layout ook een DF-sausje geven. Over het algemeen zijn het grote ingrepen die meerdere dagen werk kost. We draaien nu op phpBB en dat is in de basis wel redelijk oud. Heel snel gaat de ontwikkeling ook niet meer, dus ik sluit niet uit dat we ooit eens op wat anders over moeten, maar voor nu geen noodzaak.

De like-button is wel mogelijk, maar alleen met plugins van derden. Ik wil niet teveel plugins installeren omdat je dan afhankelijk bent van doorontwikkeling door andere partijen, die er ineens mee kunnen ophouden als ze geen zin hebben. Dat maakt het upgraden van het forum een stuk lastiger. Upgrades kosten nu soms al een paar uur. En m.i. is veiligheid belangrijker dan features. Met de vorige layout hadden we al zoveel aanpassingen in de basis van phpBB doorgevoerd dat upgraden een hel was waardoor we lang op een oude versie met bekende security-flaws hebben gedraaid. Daarmee zet je de deur open voor hackers of andere kwaadwilligen.

Overigens vind ik het heel fijn dat mensen graag meedenken om DF beter te maken, probeer ook zoveel mogelijk op te pakken en overal een inhoudelijke reactie op te geven. Maar ik wordt er wel vrij moe van als ik herhaling moet vallen of mijzelf telkens verdedigen waarom iets er niet is. Het merendeel van de suggesties wordt serieus overwogen, maar het is altijd een afweging met voor- en nadelen waarom iets wel of niet door te voeren. En het is afhankelijk van mijn agenda. Uiteindelijk is technisch gezien vrijwel alles mogelijk, als je er maar genoeg tijd in steekt (elke gebruiker tevreden stellen dan weer niet; de een wilt dit, de ander wilt dat). Als het antwoord je niet aanstaat is dat jammer, er alsnog over doorgaan komt over als zeuren. Het is vrijwillig en ik steek er vrije tijd in, als ik m'n antwoorden moet blijven herhalen/verdedigen gaat dat vervelend worden. Uiteindelijk staat er hier een goed onderhouden forum, op een snelle server in Nederland, niemand die data doorverkoopt, vrij van reclame en vrijwillig bijgehouden door moderators. Mensen die er iets aan willen bijdragen (inhoudelijk/community/technisch/systeembeheer) kunnen zich natuurlijk altijd melden bij Peter :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Onderhoud forum/nieuwe layout

Bericht door Arthur » 20 mar 2018, 11:41

Ik zal wel oud worden, of zijn, maar een like-button?? Asjeblieft zeg, doe maar niet. Dan heb je straks 1 bijdrage per draadje en 500 duimpjes en 750 middelvingers. Dan haak ik gelijk af...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Jaws, mark123, matthyssie, RS-Ron, Sabberjoch, Semrush [Bot], SlowCo, vester86, Wout309t en 150 gasten