Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Volgende week kan ik mijn “nieuwe” auto ophalen (iets met GTi) en ik wou vandaag al even de verzekering regelen. De huidige slowmotion Golf is verzekerd bij FBTO, en wou daar ook de nieuwe onderbrengen.
Doch werd mij even duidelijk gemaakt dat FBTO voor de GTi’etjes strengere regels heeft opgesteld.
Zo verzekeren ze pas een Polo of Golf GTi als je ouder bent dan 40 jaar ! Verder is het van belang of je handbak of dsg hebt. Die laatse verzekerde ze ook niet, waarom wist de beste man niet.... “computer says noooo”.
Dezelfd computer die zegt dat het een dsg is maar ik toch echt een roerstaaf heb gezien in de nieuwe auto. (foutje rdw?).... Dit kon dmv een aantekening wel door de vingers gezien worden.
Nu ken ik wel alle vooroordelen over die petjes in GTi’s, maar dat de leeftijdgrens al op 40 ligt.
Ik heb al 3 GTi’s gehad en nooit vragen gehad.
Toch best wel discrimineren hoor..... heb altijd rustig gereden.....
Doch werd mij even duidelijk gemaakt dat FBTO voor de GTi’etjes strengere regels heeft opgesteld.
Zo verzekeren ze pas een Polo of Golf GTi als je ouder bent dan 40 jaar ! Verder is het van belang of je handbak of dsg hebt. Die laatse verzekerde ze ook niet, waarom wist de beste man niet.... “computer says noooo”.
Dezelfd computer die zegt dat het een dsg is maar ik toch echt een roerstaaf heb gezien in de nieuwe auto. (foutje rdw?).... Dit kon dmv een aantekening wel door de vingers gezien worden.
Nu ken ik wel alle vooroordelen over die petjes in GTi’s, maar dat de leeftijdgrens al op 40 ligt.
Ik heb al 3 GTi’s gehad en nooit vragen gehad.
Toch best wel discrimineren hoor..... heb altijd rustig gereden.....
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Toevallig ben ik vorige week over gestapt naar Centraal beheer Achema. Ik zat eerst bij Fbto maar sinds een 25% verhoging van het maandbedrag vond ik het wel welletjes. De reden was de collectieve schade claims en de electronica die veelvuldig stuk gaat, aldus Fbto. Ik heb er geen schade gemaakt.
Zo te horen doet fbto aan wat damage control. Wellicht hoog diefstal/schade percentage in die specifieke autogroep.
Zo te horen doet fbto aan wat damage control. Wellicht hoog diefstal/schade percentage in die specifieke autogroep.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Lol, dat is wel bijzonder. Ik werd zonder problemen goedgekeurd bij Allsecur en dat als jonge god in een potente Mini.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Golf GTi geen probleem bij Unive en/of ABN/Amro.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Prima reden om van verzekeraar te wisselen lijkt me.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Grappig, FBTO is van Achmea.Crookie schreef: ↑16 mar 2018, 17:13 Toevallig ben ik vorige week over gestapt naar Centraal beheer Achema. Ik zat eerst bij Fbto maar sinds een 25% verhoging van het maandbedrag vond ik het wel welletjes. De reden was de collectieve schade claims en de electronica die veelvuldig stuk gaat, aldus Fbto. Ik heb er geen schade gemaakt.
Zo te horen doet fbto aan wat damage control. Wellicht hoog diefstal/schade percentage in die specifieke autogroep.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Dat kon maar de uiteindelijke premie viel me (na het moeilijk doen) niet tegen......en 3 jaar aankoopwaarderegeling automatisch.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Even contact opnemen met afic.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Vreemd JP, maar je kreeg hem dus uiteindelijk wel verzekerd? Je bent ouder dan 40?
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Klopt. Zelfs met de premieverhoging van centraal beheer was ik goedkoper uit. Voor dezelfde verzekering..EvdP schreef: ↑16 mar 2018, 18:33Grappig, FBTO is van Achmea.Crookie schreef: ↑16 mar 2018, 17:13 Toevallig ben ik vorige week over gestapt naar Centraal beheer Achema. Ik zat eerst bij Fbto maar sinds een 25% verhoging van het maandbedrag vond ik het wel welletjes. De reden was de collectieve schade claims en de electronica die veelvuldig stuk gaat, aldus Fbto. Ik heb er geen schade gemaakt.
Zo te horen doet fbto aan wat damage control. Wellicht hoog diefstal/schade percentage in die specifieke autogroep.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Uiteindelijk is de beste man (aan de telefoon) 2x moeten gaan overleggen. Ik heb ook gezegd dat ik al eerder en vaker nog sneller en duurder gekocht heb en nooit problemen heb gehad. Toen ik aangaf dat de nieuwe een handbak wordt (al zegt rdw dat het een dsg is) toen kon ik opeens weer wel met mijn 39 verzekerd worden. Kunt u het nog volgen ?! De man aan de telefoon en ikzelf ook niet. Dus die #whenlambo zal het helemaal nooit worden....
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Idd wel grappig. Sta je daar met al je ECC's bij de Lambo-dealer, en kun je 'm niet verzekerd krijgen.
Dan maar Babeloubah bellen.
Dan maar Babeloubah bellen.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Waarom heb je niet gekeken via independer?
Al kan het zijn dat je dan eerst je oude vezekering moet afsluiten zodat de schade vrije jaren vrij komen.
Ik zit bij ohra echt nog NOOIT gezeik gehad, ook niet met veel auto's, 2e 3e auto en niet met "snelle" auto's.
Al kan het zijn dat je dan eerst je oude vezekering moet afsluiten zodat de schade vrije jaren vrij komen.
Ik zit bij ohra echt nog NOOIT gezeik gehad, ook niet met veel auto's, 2e 3e auto en niet met "snelle" auto's.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Ik heb een 400PK alpina verzekerd op mijn 29e... Zou toch geen probleem moeten zijn JP!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Denk dat de regio ook meespeelt. Limburg worden toch de meeste auto’s gejat?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Direct overstappen naar een ander, niet zo moeilijk toch
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Dit is mijn 7e auto in 5.5jaar. Waaronder een 325i, en 3 GTi's. Nooit problemen gehad met verzekeren. Wel moest de 325i een Defa want nieuwprijs > €60k (gekocht toen ik 33 was, auto was 1.5 jaar oud) Alleen dat er giga verschillen zijn tussen de verzekeraars. Zo had ik een VI GTi die bij London (in een totaalpakket) met max. no-claim tegen de €100 aan zat. Veelal onduidelijkheid over alarmeis, en aanschafwaarderegeling. Later bleek dat ik de auto rechtstreeks bij FBTO voor bijna de helft kon verzekeren. Geen alarmeis, en 3 jaar aanschafwaarderegeling.
Dat laatste is voor mij nu een must. Om dezelfde reden waarom verzekeringen dus moeilijk doen.... mijn voorkeur auto's is altijd diefstalgevoelig. Dan wil ik geen dagwaarde hebben. Daar zul je indirect wel wat meer voor betalen.
Dat laatste is voor mij nu een must. Om dezelfde reden waarom verzekeringen dus moeilijk doen.... mijn voorkeur auto's is altijd diefstalgevoelig. Dan wil ik geen dagwaarde hebben. Daar zul je indirect wel wat meer voor betalen.
Zo extreem is de komende auto niet, in tegendeel.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Na me niet voorstellen dat een 115pk up een issue is, hehe
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Polo GTi toch?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Dacht ik ook gelijk een Polo GTI.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Zelf nooit last van gehad. Lekker een andere verzekeringsmij kiezen.
- PASM
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 mei 2017, 00:34
- Auto: Clio 3 RS F1
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Het voordeel van de Clio 3 RS is dat hij wordt gezien als iedere andere normale Clio. Althans dat viel mij op bij het vergelijken van verzekeraars toen ik hem kocht. Er staat ook niks speciaals op het verzekeringsbewijs, alleen maar Renault Clio. Kost ook geen euro meer dan een auto met de helft van het vermogen van dezelfde leeftijd en aanschafwaarde.
Misschien is het discriminatie van de verzekeraar op grond van het "GTI" label? Moeilijk te bewijzen, bovendien hebben ze een behoorlijke machtspositie. Die leeftijdseis van 40 jaar is al helemaal absurd!
Misschien is het discriminatie van de verzekeraar op grond van het "GTI" label? Moeilijk te bewijzen, bovendien hebben ze een behoorlijke machtspositie. Die leeftijdseis van 40 jaar is al helemaal absurd!
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Verzekeren “hot hatches” moeilijker geworden ?
Verzekeraars en eisen... Ik kreeg destijds mijn 130i niet verzekerd. Ik had geen schadevrij jaren "over". Wel al twee auto's en twee motoren verzekerd. Maar de 130i er bij dat was een probleem.
Mijn tussenpersoon heeft een motor van de polis gehaald, de 130i er op gezet met die schadevrije jaren en vervolgens de motor weer verzekerd. Hij vond het ook absurd. Maar de 130i was een "risico. Ik had een toen ook E23 745i met zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen en dat was geen risico. En die was echt een stuk gevaarlijker.
Mijn tussenpersoon heeft een motor van de polis gehaald, de 130i er op gezet met die schadevrije jaren en vervolgens de motor weer verzekerd. Hij vond het ook absurd. Maar de 130i was een "risico. Ik had een toen ook E23 745i met zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen en dat was geen risico. En die was echt een stuk gevaarlijker.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 159 gasten