BMW 5-Serie (G30)
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Oké, ik dacht dat je bedoelde (schreef) dat je de 520d sneller/krachtiger vond aanvoelen dan een 330i. Dat lijkt me sterk omdat een 520d vrijwel net zo snel (of langzaam) is als een 520i. Een 330i (+70PK) gaat in net 6 sec naar de 100. Het is maar wat je "niets" vindt.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Die 6s heb ik niet gemeten maar het voelde niet zo. De 520d voelde idd krachtiger aan. Dus als het een 3-er zou worden heb ik liever een 320d dan een 330i. Bij een 5-er dan ook, ga ik van uit.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
BMW heeft een hele mooie website, en boekjes overigens, met deze info.
320dA 190PK 400Nm 0-100 in 7,2s en 230kmu top
330iA 252PK 350Nm 0-100 in 5,8s en 250kmu top
Maar als die diesel sneller "voelt" dan is dat alleen maar mooi (en voordeliger) denk ik.
Daar kan ik ook niks tegenin brengen.
320dA 190PK 400Nm 0-100 in 7,2s en 230kmu top
330iA 252PK 350Nm 0-100 in 5,8s en 250kmu top
Maar als die diesel sneller "voelt" dan is dat alleen maar mooi (en voordeliger) denk ik.
Daar kan ik ook niks tegenin brengen.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 5-Serie (G30)
Het koppel vern@@kt je gevoel compleet........ik weet nog mijn ontnuchterende ervaring vanuit de 1M en daarna op de S1000RR, dat "voelde " gewoon langzaam Je reinste nonsens uiteraard, maar ja, dat gevoel , daar is weinig tegen in te brengen idd
Grofweg 600Nm tegen 113Nm koppel......
Grofweg 600Nm tegen 113Nm koppel......
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Is hierboven maar 50Nm verschil en die diesel is een stuk eerder buiten adem. Maar snap wat je bedoelt.
Vanochtend stukje opgereden met 993 turbo / 981 GTS.
De 993 voelde sneller, en dat was hij ook.
Vanochtend stukje opgereden met 993 turbo / 981 GTS.
De 993 voelde sneller, en dat was hij ook.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Arthur rijdt naar z'n leeftijd. Dan zal een 520d vast sneller aanvoelen. Wellicht ook door de langere overbrengingen bij een diesel.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ja, je kunt er grapjes over maken. Ik kwam uit de Golf GTi en stapte in de 330i. Volgens de boekjes is de 330i sneller. Wellicht is hij dat ook, niet naast elkaar getest. Maar die 20i motor voelde gewoon niet kwiek en bij de les. De motor in de Golf is veel levendiger.
Ik snap dus ook wel dat de 330i sneller is dan de 320d. Maar omdat ik het geen fijne motor vind zou ik de voorkeur hebben voor de 320d. 320d of de GTi, dan de GTi.
Voor sommige dingen heb je geen tabelletjes nodig, als het fijner aanvoelt/rijdt dan heb je niets aan die tabel.
Ik zeg trouwens ook niet dat de 520d sneller aanvoelt maar krachtiger. Merkte natuurlijk wel dat een 330i sneller is. Maar de motor voelt niet fijner aan. Snelste auto is niet altijd de fijnste auto.
Ik snap dus ook wel dat de 330i sneller is dan de 320d. Maar omdat ik het geen fijne motor vind zou ik de voorkeur hebben voor de 320d. 320d of de GTi, dan de GTi.
Voor sommige dingen heb je geen tabelletjes nodig, als het fijner aanvoelt/rijdt dan heb je niets aan die tabel.
Ik zeg trouwens ook niet dat de 520d sneller aanvoelt maar krachtiger. Merkte natuurlijk wel dat een 330i sneller is. Maar de motor voelt niet fijner aan. Snelste auto is niet altijd de fijnste auto.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Je bent me nu kwijt Arthur ...
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Geeft niet. Het komt erop neer dat cijfertjes niets zeggen over het rijden van de auto. En ik, op basis van gevoel, liever een 20d rijd dan een 20i. En nog liever de GTi 2.0tfsi
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW 5-Serie (G30)
Juist prima en duidelijke post Arthur. Ook hier altijd liever de diesel dan de benzine bij die motor.
Maar zoals Mark zegt: je hoeft toch geen €89k uit te geven ? Voor €69k heb je ook een dik aangekleed ding.
Verschrikkelijk die zwarte nieren trouwens.... welke stagiair bedenkt zoiets ??
Maar zoals Mark zegt: je hoeft toch geen €89k uit te geven ? Voor €69k heb je ook een dik aangekleed ding.
Verschrikkelijk die zwarte nieren trouwens.... welke stagiair bedenkt zoiets ??
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Inmiddels erg blij met die 4 cilinders ...
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Mooi ding Mark! Crème kleurig interieur?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Elfenbeinweiss (hoe verzinnen ze die namen). Erg blij met de combi met imperial blue.
Techniek is sinds m’n F10 uit 2014 ook weer behoorlijk vooruit gegaan. LED koplampen (adaptieve met high beam assist) nog niet eerder mee gereden en ACC had ik wel op m’n F10 maar dat reageerde eigenlijk alleen fijn met file rijden. Nu kun je hem ook in normaal verkeer op ACC zetten en hij rijdt mooi met het verkeer mee. Nieuwe iDrive (6?) met connected drive ook weer een stap verder. Zodat je onderweg niet hoeft te vervelen.
De G30 is tov de F10 een stukje lichter en voelt daardoor ook lichtvoetiger met dezelfde motorisering. Nieuw onderstel, iets meer op comfort afgesteld maar met behoud van progressieve demping. Wat ook erg opvalt is het gebrek aan geluid, voornamelijk windgeruis en motorgeluid, de F10 was al geen lawaai bak natuurlijk maar deze is nog een klap stiller geworden.
Techniek is sinds m’n F10 uit 2014 ook weer behoorlijk vooruit gegaan. LED koplampen (adaptieve met high beam assist) nog niet eerder mee gereden en ACC had ik wel op m’n F10 maar dat reageerde eigenlijk alleen fijn met file rijden. Nu kun je hem ook in normaal verkeer op ACC zetten en hij rijdt mooi met het verkeer mee. Nieuwe iDrive (6?) met connected drive ook weer een stap verder. Zodat je onderweg niet hoeft te vervelen.
De G30 is tov de F10 een stukje lichter en voelt daardoor ook lichtvoetiger met dezelfde motorisering. Nieuw onderstel, iets meer op comfort afgesteld maar met behoud van progressieve demping. Wat ook erg opvalt is het gebrek aan geluid, voornamelijk windgeruis en motorgeluid, de F10 was al geen lawaai bak natuurlijk maar deze is nog een klap stiller geworden.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Begrijpelijk dat je blij bent met die kleurencombinatie. Erg chique combinatie! Heb ‘m gezien op een 6GT in het echt en snap je keuze voor deze combo!
Verbeteringen klinken goed. Vind zelf de F10 een stuk afstandelijker rijden dan de E60, maar dat is nu dus weer recht getrokken?
Verbeteringen klinken goed. Vind zelf de F10 een stuk afstandelijker rijden dan de E60, maar dat is nu dus weer recht getrokken?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Dat laatste zou ik niet willen zeggen. Ik ben bang dat het “gevoel” met de weg met de G30 tov de F10 er niet direct “beter” op is geworden. Ik zou hem in eerste instantie ook weer wat afstandelijker noemen dan de F10. Maar heb er nog maar het 1000km op zitten en heb nog niet echt goed kunnen uitproberen. Ik vond dat ik met m’n F10 iets meer gevoel had wat er precies gebeurde, kan een kwestie zijn van onderstel, stuurgevoel, banden of gebrek aan geluid. Maar misschien is het een kwestie van wennen en stuur je hem net zo strak of strakker op de grens door een paar bochten heen.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Keurige kar! Feli.
Elfenbein is gewoon Duits voor ivoor, dus ivoorwit, gebroken wit:)
Elfenbein is gewoon Duits voor ivoor, dus ivoorwit, gebroken wit:)
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ben benieuwd naar je lange termijn ervaringen Mark! Geniet er van!
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Thanks, had ik toch beter moeten opletten met Duitse les.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW 5-Serie (G30)
Kan je geen Mijn auto draadje starten en daar 25 foto’s van de auto laten zien ?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW 5-Serie (G30)
Nee, maar bedankt voor de suggestie.
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
Re: BMW 5-Serie (G30)
Vanochtend bij BMW De Maassche Echt de nieuwe BMW M5 bekeken. Hun hebben ook de First Edition staan (400 op de wereld). Wát een ding.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Het is wel even wennen hoor....
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
Re: BMW 5-Serie (G30)
Vind persoonlijk met name de achterkant teveel ingetogen.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Kleur vind ik niks.
Maar interieur is heerlijk van de nieuwe 5
Maar interieur is heerlijk van de nieuwe 5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 425 gasten