Porsche; Diesel is Dood
- matthyssie
- Berichten: 6014
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Porsche; Diesel is Dood
Lol dwaas. Ben al lang blij dat het om de 900 km is en niet om de 350.
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Een echte vent tankt om de 250-350 kilometer:)))
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Porsche; Diesel is Dood
Door die lagere toeren rijdt een diesel bij hoge snelheid ook een stuk relaxter, versus het meer opzwepende van een benzine.... Dat is op grote stukken ook een belangrijk argument...
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Porsche; Diesel is Dood
Lage toeren ivm geluid snap ik wel. Ik vind juist de beperkte 'powerband' van een diesel vervelend op hoge snelheid. Zeker als je regelmatig moet afremmen en weer naar kruissnelheid moet.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche; Diesel is Dood
Jij leeft nog in 1980?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche; Diesel is Dood
Vanwege de lettercombinatie ? Een M550d is gewoon een 3 liter 6-cilinder diesel. Een 540i is ook gewoon een 3-liter 6 cilinder. Dus als je diesel vs benzine qua techniek wil vergelijken en jullie moeten allemaal een 550i kiezen om tegengas te kunnen geven aan de diesel dan bevestigen jullie alleen maar mijn punt.
Benzine mag dan de toekomst hebben, diesel maakt COMPLEET gehakt van de benzine motoren.
Je moet dus een 4,4 liter 8-cilinder kiezen om van een 3 liter 6-cil diesel te kunnen winnen......
Everybody just proved my point
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Er worden hier weer bijzondere argumenten bijgehaald, maar at the end of the day wint de kar met de meeste pk's het altijd. En niet de kar met het meeste koppel.
Vandaar dat het niet zo vreemd is dat een 380/400pk diesel het van een 340pk benzine wint:)
Vandaar dat het niet zo vreemd is dat een 380/400pk diesel het van een 340pk benzine wint:)
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Ik heb genoeg voorbeelden van toen ik nog 330d 184pk E46 reed dat dat niet zo is.
En nu de benzinemotoren grotendeels turbo's zijn heb ik het idee dat deze quote achterhaald is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche; Diesel is Dood
Voor de duidelijkheid: liever mijn M135i dan een dikke diesel natuurlijk. Diesel heeft ook geen toekomst. En lekker toeren maken is het allerleukste wat er is. Dat geluid in die Mini is heeeeeerlijk. Diesel heeft alleen koppel. Nieuwe benzine motoren met turbo hebben ook koppel. Dus daar zit de toekomst. Beste van beide werelden.
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Maat van me heeft 'n 330d F30, mooi vlot ding, prima reiswagen maar door de smallere toerenband is de vlotheid gauw op hoor.
In het filmpje gaat 't om 'n atmo M3 vs een 335d.....
PKs gaat het om.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Porsche; Diesel is Dood
Benzine motoren zijn tegenwoordig zo geavanceerd dat het niet heel meer onder doet voor een diesel.
Combi van hoog koppel lage toeren, en veel vermogen hoge toeren.
Tegenwoordig draait een benzine ook rustig 2000tpm bij 120kmh, dan is er nog een 4500k aan toeren over...
M3 heeft maar 400nm koppel, maar durf de strijd makkelijk aan met een dikke diesel
V8 draait gewoon 3000tpm bij 120kmh, maar zelfs dan nog dik 5k aan revs over
Combi van hoog koppel lage toeren, en veel vermogen hoge toeren.
Tegenwoordig draait een benzine ook rustig 2000tpm bij 120kmh, dan is er nog een 4500k aan toeren over...
M3 heeft maar 400nm koppel, maar durf de strijd makkelijk aan met een dikke diesel
V8 draait gewoon 3000tpm bij 120kmh, maar zelfs dan nog dik 5k aan revs over
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Ik had ook zo 'n M3 en als je in z'n 6 bij 120kmh blijft en er rijdt 'n 330d/335d naast je kun je 't wel vergeten, maar ga je terug naar z'n 3 is't de groeten aan de diesels:))WillemBoer schreef: ↑24 feb 2018, 11:04 Benzine motoren zijn tegenwoordig zo geavanceerd dat het niet heel meer onder doet voor een diesel.
Combi van hoog koppel lage toeren, en veel vermogen hoge toeren.
Tegenwoordig draait een benzine ook rustig 2000tpm bij 120kmh, dan is er nog een 4500k aan toeren over...
M3 heeft maar 400nm koppel, maar durf de strijd makkelijk aan met een dikke diesel
V8 draait gewoon 3000tpm bij 120kmh, maar zelfs dan nog dik 5k aan revs over
- Joël D.
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche; Diesel is Dood
Het is logisch dat een M550d het wint van een 540i, want die is 30-40k duurder. Iemand die een m550d overweegt maar twijfelt, twijfelt tussen een m550d en een m550i. Niet tussen een m550d en een 540i.Macboy schreef: ↑24 feb 2018, 09:11Vanwege de lettercombinatie ? Een M550d is gewoon een 3 liter 6-cilinder diesel. Een 540i is ook gewoon een 3-liter 6 cilinder. Dus als je diesel vs benzine qua techniek wil vergelijken en jullie moeten allemaal een 550i kiezen om tegengas te kunnen geven aan de diesel dan bevestigen jullie alleen maar mijn punt.
Benzine mag dan de toekomst hebben, diesel maakt COMPLEET gehakt van de benzine motoren.
Je moet dus een 4,4 liter 8-cilinder kiezen om van een 3 liter 6-cil diesel te kunnen winnen......
Everybody just proved my point
- Arthur
- Berichten: 39791
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche; Diesel is Dood
Logisch, want hij is duurder? Ja, dat is logisch
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Winning want $$$$$:)
*ja de auto's worden met elke generatie groter en zwaarder*
*ja de auto's worden met elke generatie groter en zwaarder*
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Porsche; Diesel is Dood
Robin schreef: ↑24 feb 2018, 11:09Ik had ook zo 'n M3 en als je in z'n 6 bij 120kmh blijft en er rijdt 'n 330d/335d naast je kun je 't wel vergeten, maar ga je terug naar z'n 3 is't de groeten aan de diesels:))WillemBoer schreef: ↑24 feb 2018, 11:04 Benzine motoren zijn tegenwoordig zo geavanceerd dat het niet heel meer onder doet voor een diesel.
Combi van hoog koppel lage toeren, en veel vermogen hoge toeren.
Tegenwoordig draait een benzine ook rustig 2000tpm bij 120kmh, dan is er nog een 4500k aan toeren over...
M3 heeft maar 400nm koppel, maar durf de strijd makkelijk aan met een dikke diesel
V8 draait gewoon 3000tpm bij 120kmh, maar zelfs dan nog dik 5k aan revs over
Idd! Tussengas en terug naar 3 is wel een must
Is mooi, houd je zintuigen scherp!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Porsche; Diesel is Dood
Nee vanwege de prijs, hoe de auto’s in de markt staan qua positionering en qua vermogen.Macboy schreef: ↑24 feb 2018, 09:11Vanwege de lettercombinatie ? Een M550d is gewoon een 3 liter 6-cilinder diesel. Een 540i is ook gewoon een 3-liter 6 cilinder. Dus als je diesel vs benzine qua techniek wil vergelijken en jullie moeten allemaal een 550i kiezen om tegengas te kunnen geven aan de diesel dan bevestigen jullie alleen maar mijn punt.
Benzine mag dan de toekomst hebben, diesel maakt COMPLEET gehakt van de benzine motoren.
Je moet dus een 4,4 liter 8-cilinder kiezen om van een 3 liter 6-cil diesel te kunnen winnen......
Everybody just proved my point
Voor ongeveer hetzelfde geld een 3 liter diesel 6 cilinder of een 4.4 liter V8 benzine. Hoezo wint diesel het dan? Puur technisch gezien heb je misschien gelijk affabriek. Maar een 6 in lijn turbobenzinemotor is weer veel verder te tunen dan een 6 in lijn turbodiesel. En voor 30k verschil kan je aardig wat tunen. Je weet het weer mooi te lullen
-
- Berichten: 21742
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche; Diesel is Dood
Het zou mij aan m'n reet roesten dat die diesel sneller is. Eén ding is zeker: als ik meer dan een ton uitgeef aan een auto ligt daar in ieder geval geen dieselblok in.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche; Diesel is Dood
De 540i waarin ik reed kost €109.000. Daar heb je ook een M550d voor met minder opties. Qua karakter beiden een grote auto. Comfort vooral. Geluid op achtergrond. Beiden automaat. Als je dan in de M550d hebt gereden en dan in de 540i stapt zie je weinig voordelen. Geluid is minder mooi vind ik, maar das smaak. Koppel mis je, daarnaast mis je pk. En vooral mag je geen pomp meer missen.
Zou toch echt de diesel haters wel eens in beide auto’s willen zien stappen zoals ik heb gedaan. Kijken of ze dan nog zeker van hun keuze zijn of dat het dan gewoon een “ik haat diesel” gedachte is.
En verder Joël en Riceaux: die logica van jullie met geld maakt ook dat je dus een Kia Stinger GT V6 met een BMW M3 vergelijken omdat ze net zo duur zijn.
Feit is dat prijstechnisch BMW M550d naast de 550i heeft geplaatst zowel in Nederland als in Duitsland. Vooral omdat er geen V8 diesel meer is natuurlijk. Dus snap jullie logica wel. Maar technisch een 8-cil benzine met een 6-cil diesel vergelijken gaat er bij mij niet in. En dat technische aspect had ik nu juist benadrukt in mijn post.
Zou toch echt de diesel haters wel eens in beide auto’s willen zien stappen zoals ik heb gedaan. Kijken of ze dan nog zeker van hun keuze zijn of dat het dan gewoon een “ik haat diesel” gedachte is.
En verder Joël en Riceaux: die logica van jullie met geld maakt ook dat je dus een Kia Stinger GT V6 met een BMW M3 vergelijken omdat ze net zo duur zijn.
Feit is dat prijstechnisch BMW M550d naast de 550i heeft geplaatst zowel in Nederland als in Duitsland. Vooral omdat er geen V8 diesel meer is natuurlijk. Dus snap jullie logica wel. Maar technisch een 8-cil benzine met een 6-cil diesel vergelijken gaat er bij mij niet in. En dat technische aspect had ik nu juist benadrukt in mijn post.
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Porsche; Diesel is Dood
Hangt allemaal van het doel af. Het rendement van een diesel blijft altijd hoger en dus evenaart de benzine broer nooit het verbruik en actieradius. Het merendeel van de nieuwe Panamera’s zullen zakelijk of lease zijn en dan speelt de fiscaliteit ook mee. Als ik privé een ton kon missen voor een auto dan maakte me de brandstofkosten ook niet uit voor de kilometers die ik rijd
Niettemin heb ik onlangs een diesel gekocht. Dat had ook een auto op LPG kunnen zijn maar uiteindelijk wil je voor de autobahn wel een beetje koppel dus de 2.0 vier cilinders vallen dan bij voorbaat al af tenzij het een turbo betreft. Keuze is dan gewoon erg beperkt. Aan de andere kant, als er met de diesel een setje verstuivers voorbij komt en een distributie ketting dan had ik beter in de A8 op benzine kunnen blijven rijden
Ergo, kopen wat je fijn vindt....
Niettemin heb ik onlangs een diesel gekocht. Dat had ook een auto op LPG kunnen zijn maar uiteindelijk wil je voor de autobahn wel een beetje koppel dus de 2.0 vier cilinders vallen dan bij voorbaat al af tenzij het een turbo betreft. Keuze is dan gewoon erg beperkt. Aan de andere kant, als er met de diesel een setje verstuivers voorbij komt en een distributie ketting dan had ik beter in de A8 op benzine kunnen blijven rijden
Ergo, kopen wat je fijn vindt....
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
Er bestaat volgens mij ook 'n 540d, zet die tegenover de 540i dan.....
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Porsche; Diesel is Dood
Als je dan toch focust op het technische aspect. Pak dan ook even een 6 cilinder benzine met 4 turbo’s.
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche; Diesel is Dood
540iA X drive sedan 77.000 euro met 340pk
540dA Xdrive sedan 85.600 euro met 320pk
Zijn we er dan uit?:)
540dA Xdrive sedan 85.600 euro met 320pk
Zijn we er dan uit?:)
- Joël D.
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche; Diesel is Dood
Klopt. Zo'n Stinger is vast een goede auto, maar in Nederland totaal kansloos omdat je voor 100.000 Euro betere auto's kan kopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten