Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 13 feb 2018, 10:59

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... ld-585300/

Peggold aangifte van discriminatie aan de broek, wegens zijn uitspraak over Russen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 11:02

Het lijkt wel carnaval............. :lol:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 11:10

Dit dan. Had ik niet verwacht. IIg nu niet! Ik zit nogal eens (wekelijks...) in de kroeg tussen m'n rokende vrienden in die speciale ruimtes en als niet-roker juich ik dit toe, maar.....
...Voor de horeca(waar ik veel vrienden en kennissen heb te werken) weet ik t niet, maar die zijn er sinds 2008 al aan gewend

https://www.nu.nl/algemeen/5131265/spec ... staan.html

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 11:14

Wouter81 schreef: 13 feb 2018, 10:59 https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... ld-585300/

Peggold aangifte van discriminatie aan de broek, wegens zijn uitspraak over Russen.
Daaruit:
Een Tilburger met Russische wortels...
Lekker hoor:
https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld ... rid=257062

Niets dan Brussel's lof!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 13 feb 2018, 13:35

Pff hoe langer ik erover nadenk hoe dommer ik die Zijlstra vind. Einde carriere idd.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 13 feb 2018, 13:46

tomgtr schreef: 13 feb 2018, 13:35 Pff hoe langer ik erover nadenk hoe dommer ik die Zijlstra vind. Einde carriere als minister idd, op naar een burgemeesterspost of voorzitter van één of andere adviesraad.
Even voor je gecorrigeerd. :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 13:50

Kan ie niet weerman worden net als Paulusma en Gerrit Hiemstra, mag ie er wat vaker naast zitten:)))

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 13 feb 2018, 14:13

Wouter81 schreef: 13 feb 2018, 13:46
Even voor je gecorrigeerd. :)
Inderdaad, even instappen in de baantjescarrousel :)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 13 feb 2018, 15:06

Ik weet het niet, als je zo afgeserveerd wordt zal dat zelfs niet eenvoudig zijn. Hoe heet die CDAer ook alweer? Jack de Vries? Ook zo'n spindoctor en die heb ik nooit in een officiele functie teruggezien geloof ik.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 15:23

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/13/in ... f-a1592027


Niets meer aan toe te voegen, in lijn met met mijn verhaal een pagina terug. Zoals gezegd; de leugen is 1, de implicaties daarvan nationaal en internationaal is 2, het verhaal heeft Halbe helemaal, links en rechts, mondiaal ingehaald.


Barth
Zijlstra

KANSLOOS


Bijna vergeten, beetje ondergesneeuwd, maar dit speelt ook nog en kan het voortbestaan van het kabinet bedreigen;


https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/12/ha ... d-a1591984

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 15:39

Wat ik dan wél weer jammer vind, mocht Halbe de laan uitvliegen, dat we natuurlijk nooit meer een minister van BuZa vinden met zoveel charisma, uitstraling en internationaal-heid als Halbe.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 16:36


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 13 feb 2018, 16:40

Uiteindelijk bepalen de nabestaanden/familie toch of donatie doorgaat of niet ?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 16:46

Dat lees ik er ook uit.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 17:34

Nou, dat was het dus;

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/13/st ... t-a1592059


Daaruit;
Hij redde zich er telkens uit door snel en royaal zijn fout te erkennen. Maar over Poetin in de datsja kon Zijlstra excuses maken wat hij wilde: De geopolitieke gevolgen van zijn leugen waren eenvoudigweg te groot om aan te kunnen blijven als minister. „Om het ambt van minister niet te belasten”, zei Zijlstra met tranen in zijn ogen.

QED

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 17:38

De lijst met aftredende VVD`ers is nu toch wel van ondubbelzinnige proporties, ook voor een groot deel onder de verantwoordelijkheid van Rutte zelf.

Wellicht nog een staart :tooth:


Dit gaat, uiteraard, op MP Rutte afstralen, dit is niet vooruitzien zoals regeren beoogt, dit is slechte tot geen regie, dit is leiderschap verworden tot lijderschap.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Marc R » 13 feb 2018, 19:09

Ik kan mezelf niet onttrekken aan de indruk dat het hele politieke zootje volmacht heeft en anders zich wel toe-bedeeld om alles aan elkaar te liegen.
Alles om de bevolking te bedonderen en te klem te zetten.

Referendum afgeschaft enz enz ..... vul maar in.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 13 feb 2018, 19:42

JP schreef: 13 feb 2018, 16:40 Uiteindelijk bepalen de nabestaanden/familie toch of donatie doorgaat of niet ?
Yep, anders had ze de wet er niet doorgekregen, groot verlies dus eigenlijk voor die muts, uiteindelijk beslissen dus de nabestaanden.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 19:49

Luco schreef: 13 feb 2018, 19:42
JP schreef: 13 feb 2018, 16:40 Uiteindelijk bepalen de nabestaanden/familie toch of donatie doorgaat of niet ?
Yep, anders had ze de wet er niet doorgekregen, groot verlies dus eigenlijk voor die muts, uiteindelijk beslissen dus de nabestaanden.
Dat dacht ik dus ook. Het lijkt heel bijzonder, maar buiten nog meer bureaucratie en invulwerk(sukkels!) verandert er minder dan we denken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 13 feb 2018, 19:56

Zo was het dus al altijd. Ik heb ooit met iemand van Eurotransplant gepraat en die had het erover dat in 70% van de gevallen (waarin men weet dat de overledenen een codicil oid had) uiteindelijk de familie toch nee zegt..... en dan mogen ze dus niets.
Wij hebben ooit voor de beslissing gestaan en (op wens van mijn broer) gewoon toegezegd.

Hoe zou je het zelf vinden als je ernstig ziek zou worden en een orgaan je kan redden. Nu nee zeggen bij overlijden, maar wel bij leven graag van een ander willen ontvangen. Toppuntje van hypocrisie.....imho

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 13 feb 2018, 20:00

JP schreef: 13 feb 2018, 19:56 Zo was het dus al altijd. Ik heb ooit met iemand van Eurotransplant gepraat en die had het erover dat in 70% van de gevallen (waarin men weet dat de overledenen een codicil oid had) uiteindelijk de familie toch nee zegt.....
Dat zei ik paar paginas terug al, maar volgens sommigen was dat niet zo.
Uiteindelijk dus een hoop gedebatteer en weggegooid geld voor een wetswijziging die eigenlijk geen wijziging is :bag:

JP, ik vind hem niet zo simpel als jij hem nu stelt, je weet nooit hoe je je voelt als je partner net is omgekomen, lijkt me nogal emotioneel en heeft imho niks te maken met hypocriet gedrag.

Respect trouwens dat je de keuze hebt gemaakt, Jolanda heeft een codicil, ik zou nu echt niet weten of ik dat zou respecteren als ze onverwacht zou overlijden, dan ben ik misschien helemaal niet in staat om de keuze te maken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 20:20

JP schreef: 13 feb 2018, 19:56 Zo was het dus al altijd. Ik heb ooit met iemand van Eurotransplant gepraat en die had het erover dat in 70% van de gevallen (waarin men weet dat de overledenen een codicil oid had) uiteindelijk de familie toch nee zegt..... en dan mogen ze dus niets.
Wij hebben ooit voor de beslissing gestaan en (op wens van mijn broer) gewoon toegezegd.

Hoe zou je het zelf vinden als je ernstig ziek zou worden en een orgaan je kan redden. Nu nee zeggen bij overlijden, maar wel bij leven graag van een ander willen ontvangen. Toppuntje van hypocrisie.....imho
Laatste alinea; volstrekt mee ONEENS, riekt naar emotionele chantage.

-Gaan we skiërs, voetballers, enz zorg onthouden, omdat ze overmoedig waren?
-Gaan we COPD`ers nieuwe longen onthouden omdat ze kettingroker zijn?
-Gaan we mensen organen weigeren die zelf niet willen geven?


Dat is nu precies het punt waarom deze wet nooit had mogen doorgaan IMO; het gaat om vrijwilligheid zonder voorwaarden vooraf, maar ook achteraf.

Donatie is verworden tot een Gereguleerde Neo Liberale markt, een ordinaire koehandel; Ik haak dan dan gevoegelijk af.

Dat D66 als Liberale partij (minder overheids bemoeienis en meer zelfbeschikkingsrecht) hier regel en wetgeving van maakt is een gotspe, het staat ver af van deze grondbeginselen, zoals bekend geld dat intussen voor alle D66 kroonjuwelen, HAFMO zou zich omdraaien.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 20:23

Nog even het vileine karakter van Halbe;

https://www.volkskrant.nl/media/zo-verl ... ~a4569370/


Daaruit;
Omdat de e-mail op zondag nog vragen opriep en Van der Veer verzocht off the record te blijven, hebben we er niet uit geciteerd toen we op maandagochtend het nieuws brachten over het verzonnen verhaal van Zijlstra. We maakten, zoals we aan Zijlstra hadden beloofd en Van der Veer had verzocht, geen melding van het feit dat we in contact waren met zijn bron.

Tot onze verbazing onthulde Zijlstra zelf op maandagochtend dat de Volkskrant met zijn 'bron' had gesproken en dat die Zijlstra's verhaal had bevestigd. Zo maakte Zijlstra misbruik van onze off the record belofte om ons als een soort getuige à decharge, om hem te ontlasten, op te kunnen voeren. Voor die rol past de Volkskrant uiteraard. Daarom heb ik maandag weer contact opgenomen met Van der Veer, hem uitgelegd dat we het door toedoen van de minister niet meer off the record konden houden, en hem om nadere herinneringen gevraagd. Vervolgens mailde hij bovenstaande citaten, die bij ons verschenen in een voorpagina-artikel onder de kop 'Zijlstra legde woorden Poetin verkeerd uit'.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2018, 20:27


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 13 feb 2018, 20:30

Luco schreef: 13 feb 2018, 20:00 (...)

JP, ik vind hem niet zo simpel als jij hem nu stelt, je weet nooit hoe je je voelt als je partner net is omgekomen, lijkt me nogal emotioneel en heeft imho niks te maken met hypocriet gedrag.

(...)
Ik zie het niet persé in die volgorde, dus niet; je geeft wat dan mag je pas wat krijgen. Even afgezien van een keuze net na overlijden.

Je moet nu de keuze maken wel of niet doneren als je tijd gekomen is.(over 5/10-40 jaar)
Genoeg mensen zijn anti....dat kan, maar zou je het zelf niet vreemd vinden als je plots opeens "iets" nodig hebt ? Dat bedoel ik meer.
-Gaan we mensen organen weigeren die zelf niet willen geven?
Nee, ik bedoel meer, je weigert ver van te voren al, maar als je ziek wordt, sta je vooraan ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, Eric Z, Robbert92, tomgtr en 175 gasten