Als eerste de BMW E34 530i V8 waar Miranda elke dag mee rijdt. Het betreft een exemplaar uit april 1993 welke ik in juli 2009 gekocht heb van de eerste eigenaar met toen 112.000km. Ondertussen staan ie op 180.000km. De uitrusting is voor een V8 bijzonder karig te noemen. De toen 65 jarige eigenaar bestelde de volgende uitrusting:
Kleir: Uni blauw
Bekleding: grijs stof
Opties:
-automaat
-stoelverwarming
-rolgordijn achterruit
-schuifkanteldak
-radio
Het trieste grijze interieur heb ik compleet vervangen door een ultramarine blauw interieur. Inclusief vloerbedekking en compleet dashboard.

De E34 540i Touring is een verhaal apart. De auto stond in Duitsland op de nominatie om gesloopt te worden. Dit vanwege diverse mankementen wellke vooral met achterstallig onderhoud te maken hadden. Ik heb 'm weer rijklaar gekregen en een verse APK geregeld. Vervolgens samen met Fabian naar Zweden geweest om locaties voor Ice Drift Sweden te bekijken en de auto heeft tijdens deze bare tocht geen tik verkeerd gegeven. Helaas heb ik er tijdens die trip wel schade aan gereden. Tijdens een driftritje op de openbare weg in een sneeuwwal terecht gekomen en gelijk rechtsaf tegen een boom tot stilstand gekomen. Dit had het einde van de auto kunnen betekenen.

Ik heb er echter voor gekozen om de auto met behulp van gebruikte delen te herstellen zodat ik kon blijven genieten van deze echt sublieme auto.

Na verloop van tijd besloten om de 540 weer netjes te maken en de auto te laten spuiten. Omdat ik een liefhebber van kleur ben in eerste instatie gekozen om 'm rood te laten spuiten. Echter kwam toen de dikke dame weer in de picture en met Fabian overlegd of hij er moeite mee zou hebben als ik de Touring ook Veilchenblau zou laten spuiten. Het resultaat is duidelijk:

Paar weken geleden kreeg ik de kans om een uniek origineel BMW Individual Flieder Dunkel nappa lederen interieur over te nemen. Zie het resultaat:

De 540i Touring is door mij voorzien van de volgende aanpassingen:
- Mov'it 370mm 6 zuigerreminstallatie vooras
- Mov'it 342mm 4 zuigerreminstallatie achteras
- Bilstein B6 dempers met Eibach veren
- Eibach stabilisatoren
- orgineel 750i diff met 25% sper
Mooie van dit diff is dat het een stuk korter is waardoor de acceleratie vanuit stand tot ca 160km/h vergelijkbaar met de M5 van Fabian is.
Als prive auto gebruik ik een Mercedes-Benz S211 E500 uit 2007. Een facelift versie met bijna 390pk. Heeft in Duitsland één eigenaar gehad. Zal er niet te veel woorden aan verkwisten omdat het duidelijk is er voor dat deze auto hier geen interesse is. Ik ben er in iedergeval super blij mee en ga ervan uit dat ik er nog vele jaren mee zal rijden.

Als laatste mijn dagelijkse werkpaard. Een 2013 Ford F150 5.0 met longbed. Zeer uniek omdat 99.9% van alle pickups in Europa een shortbed hebben. Heb deze Ford gekocht in juni 2016 met 40.000km. Staat nu bijna op 190.000km en de opvolger komt op 26 februari in de Roterdamse haven aan.

En de opvolger zoals deze na een reis van ca 2500km in de haven van Montreal aankwam: