Nederland gaat naar de haaien
- Peric
Re: Nederland gaat naar de haaien
Nee Hielke, want we zijn allemaal gelijk!!!!
- Fernando
Mooi stuk Hielke!
-
- RS-Ron
Men vraagt er langzamerhand zelf om. Als ik als blanke man geen krant meer open kan slaan, geen, van o.a. mijn belastingcenten betaalde, publieke zender meer aan kan zetten en mij op andere manieren binnen de maatschappij niet meer kan onttrekken aan de nogal dominante stromingen in Nederland die mij een racist vinden op basis van mijn huidskleur............. is mijn conclusie na een paar keer in alle rust deze mening weerlegt te hebben met gematigde argumenten dat dit type mens kennelijk minder ver is geëvalueerd en nog wat dichter bij de aap staat. Ze zijn kennelijk genetisch dommer. Of zijn ze gewoon slecht ?
Gr Ron
Gr Ron
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Intussen;
https://www.volkskrant.nl/politiek/conf ... ~a4566978/
Persoonlijk ben en was ik reeds lang klaar met de politiek, of je nu links, in het midden of rechts in de zak wordt gescheten; stinken doet het allemaal.
Het is allemaal voor eigen eer en -glorie, het electoraat kan verrekken.
https://www.volkskrant.nl/politiek/conf ... ~a4566978/
Persoonlijk ben en was ik reeds lang klaar met de politiek, of je nu links, in het midden of rechts in de zak wordt gescheten; stinken doet het allemaal.
Het is allemaal voor eigen eer en -glorie, het electoraat kan verrekken.
- Peric
Volgens mij is het tijd voor..

Maar vervang dan Sparta voor NL..

Maar vervang dan Sparta voor NL..

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoe er over de € wordt gedacht, welke strategie moet men volgen, het is niet veel anders dan ik zelf reeds eerder hier schreef; een financieel level playing field. Dus heldere, evenwichtige, transparante regels v.w.b. financieringstekorten en max staatschuld t.o.v. het BNP. Nog het meest belangrijk; het moet afgedwongen worden, sancties als dwang.
Nu zie ik dat never nooit niet gebeuren in de EU waardoor de € een onhoudbaar project is, dat vinden FvD en PVV ook, maar die zaten dan wederom (bewust) niet aan tafel, dat imponeert niet sterk.
Bron; NRC.nl
Nu zie ik dat never nooit niet gebeuren in de EU waardoor de € een onhoudbaar project is, dat vinden FvD en PVV ook, maar die zaten dan wederom (bewust) niet aan tafel, dat imponeert niet sterk.
Typisch Haagse grieven over de euro
Toekomst monetaire unie
De Raad van State nodigde (oud-)politici uit om te praten over de euro. Groot is de behoefte aan naleving van de begrotingscriteria.
6 februari 2018
Beeld Studio NRC
Meer dan honderd pagina’s aan beschouwingen over de toekomst van de euro leverde de Raad van State in november aan de Tweede Kamer. „Opties” had de Kamer gevraagd voor een beter functionerende muntunie. Te midden van een lawine aan voorstellen, van onder meer de Franse president Macron en van de beoogde Duitse coalitie, groeit in Nederland het besef dat een nieuwe, mogelijk grote verbouwing van de euro aanstaande is. Maar politiek Den Haag zoekt nog tastend de weg in dit debat, zo bleek maandag tijdens een symposium bij de Raad van State naar aanleiding van het rapport.
Een waaier van ideeën is inmiddels de revue gepasseerd. Een Europese minister van Financiën. Een speciale begroting voor de eurozone. Een Europees Monetair Fonds. Een speciaal eurozoneparlement. Die kwamen maandag ook allemaal langs in de imposante Gotische Zaal van de raad.
Maar over één ding maakten de aanwezigen zich het meest druk: de begrotingsregels en vooral de slechte naleving daarvan. Deze typisch Nederlandse grief wordt ook in het rapport van de Raad van State uitgebreid behandeld. De raad stelt dat met name de ‘preventief’ bedoelde begrotingsregels slecht worden nageleefd. Alle lidstaten, op Finland en Luxemburg na, hadden in de jaren 1999-2013 structurele begrotingstekorten die in strijd waren met de afspraken voor de middellange termijn.
Jeanine Hennis, voormalig minister van Defensie en nu financieel woordvoerder voor de VVD-Kamerfractie, was het felst. „Ik erger me mateloos.” Geen wonder, zei ze, dat het vertrouwen „ver te zoeken is”. Wat Hennis betreft moet de handhaving van de begrotingsregels „gedepolitiseerd” worden. Dat wil zeggen: op afstand worden geplaatst van de Europese Commissie, die ze een „politiek” orgaan noemde.
In die richting denkt ook Jeroen Dijsselbloem, tot vorige maand voorzitter van de Eurogroep, maar nog volop actief in het debat. De PvdA’er vindt dat in elk geval de vaststelling of een lidstaat de begrotingscriteria schendt – zoals een staatsschuld van maximaal 60 procent van het bruto binnenlands product en een begrotingstekort van maximaal 3 procent – door een „onafhankelijk orgaan objectief moet worden vastgesteld”. De Europese Commissie moet dan maar bepalen wat de eventuele sancties zijn. Dijsselbloem sprak ontspannen over het thema waar hij vijf jaar lang een politieke hoofdrol in vervulde. „Een heerlijk gevoel”, zei hij, „vrij van ministeriële verantwoordelijkheid”.
In tegenstelling tot Hennis en anderen vond Dijsselbloem dat de Commissie speelruimte moet blijven houden om landen wel of niet te straffen. Het gevaar van kapotbezuinigen van een broze economie ligt op de loer bij strenge automatische sancties. Als de Commissie tijdens de crisis precies volgens het boekje had gehandeld, „dan was de boel op een andere manier weer ontploft.”
Bart Snels, Tweede Kamerlid voor GroenLinks, hekelde de Nederlandse „preoccupatie met schuld en boete” bij de begrotingsregels. „Het is beter te kijken naar de onderliggende economische tekortkomingen van een land, en dáár wat aan te doen.”
Wim Kok vertelt
Op veler verzoek kreeg een van de grondleggers van de Economische Monetaire Unie het woord: oud-premier Wim Kok (PvdA). Hij erkende, maar relativeerde ook, de weeffouten die in 1992 zijn gemaakt toen besloten werd de euro in te voeren. „De wereld zag er toen echt heel anders uit.” Na de val van de Muur heerste „eenheidsgeloof”. Lang duurde dit niet. In 2003-2004 waren het de „grote sterke jongens” Duitsland en Frankrijk „die de regels aan hun laars lapten”. Dus ja, dachten de kleinere lidstaten volgens Kok, „waarom zouden wij ons er dan wel aan houden?”
Het Nederlandse ongemak over de euro als munt zonder harde regels is sindsdien niet meer echt gaan liggen. Andere landen maken zich meer zorgen over, bijvoorbeeld, de beperkte middelen van de eurozone om op economische schokken ter reageren.
Het kabinet-Rutte III wil geen nieuwe geldstromen van noord naar zuid en ziet meer in marktdiscipline. Uit de klauwen gelopen staatsschulden van crisislanden moeten voortaan worden geherstructureerd, zodat beleggers die de staatsschuld in bezit hebben, verliezen nemen. Dan zou het euronoodfonds ESM, een pot geld van 500 miljard euro, minder hoeven uitkeren. Dijsselbloem gaf het kabinet „ter overweging” om niet langer in te stemmen met ESM-leningen als niet eerst schulden worden geherstructureerd. „Dat is wel wat ruig, maar het is wel een manier om druk te zetten op de onderhandelingen.”
De technische discussies leidden bijna af van de hoofdboodschap van het rapport van de Raad van State: de euro is van levensbelang voor Nederland en moet worden versterkt. Niemand in de Gotische Zaal wilde uit de euro stappen, alhoewel de Kamerleden Renske Leijten (SP) en Lammert van Raan (Partij voor de Dieren) wel wat zagen in „parallelle munten” voor landen die dat willen. De Kamerfracties die tegen de euro zijn, PVV en Forum voor Democratie, lieten bij de Raad van State verstek gaan.
Bron; NRC.nl
- romo
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tja. Volkskrant.

- 350 Z
Tja ex-VVD'er en nu ex-FVD'er, geeft je toch te denken over deze beroepsprovocateur.
- romo
Er is echt wel meer commentaar, onrust, tevens is het niet alleen VK materiaal, ook andere kranten schrijven er over.
Waar rook is is vuur vooralsnog.
Baudet heeft goede punten, maar ook hier is het theorie vs praktijk, en de praktij is ook voor FvD nog al weerbarstig.
Mijn inschatting blijft dat Baudet een heel goede theoreticus is/blijft, maar het praktisch (lees; in debatten) het niet gaat redden, hij is te veel de leermester, te weinig adrem, niet vilein/hard genoeg, onvoldoende politieke leepheid.
Baudet heeft goede punten, maar ook hier is het theorie vs praktijk, en de praktij is ook voor FvD nog al weerbarstig.
Mijn inschatting blijft dat Baudet een heel goede theoreticus is/blijft, maar het praktisch (lees; in debatten) het niet gaat redden, hij is te veel de leermester, te weinig adrem, niet vilein/hard genoeg, onvoldoende politieke leepheid.
- alt
Mee eens romo.
Daarom is Theo Hiddema de betere spreker, maar hoe lang nog?
Het is de kunst, als je iets doet, bedenkt of uitvoert, betere mensen naast je te hebben dan je zelf bent.
Ook in een bestuur is pluriformiteit van groot belang.
Daarom is Theo Hiddema de betere spreker, maar hoe lang nog?
Het is de kunst, als je iets doet, bedenkt of uitvoert, betere mensen naast je te hebben dan je zelf bent.
Ook in een bestuur is pluriformiteit van groot belang.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1romo schreef: 07 feb 2018, 12:45 Er is echt wel meer commentaar, onrust, tevens is het niet alleen VK materiaal, ook andere kranten schrijven er over.
En Hiddema is daarin inderdaad meer mans, maar ook met een wat 'n ouwe taaie old boys wegwuif arrogantie, al mag ik dat wel.
Doe mij Dijkhoff anytime. IQ en EQ en adrem!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
En dat het allemaal net voor de verkiezingen gebeurt en de msn er massaal bovenop springt is gewoon toeval.

- tomgtr
Ik geloof echt niet dat iemand zich druk maakt om FvD tijdens gemeenteraadverkiezingen. Die staan toch een beetje te veel elitair te lullen over dingen die nogal ver van locale politiek staan.
- romo
FvD doet dacht ik alleen in Amsterdam mee voor de gemeenteraadsverkiezingen, dan lijkt toeval eerder een plausibel argument dan doelbewuste strategie.
Buiten dat, het is genoegzaam bekend dat FvD het in de kamer (te) vaak laat afweten in debatten (lees; men is niet in de Kamer aanwezig), kortom; de pot verwijt de ketel.........
Ik vind het allemaal zeer amateuristisch imponeren, vooralsnog, ik laat me gaarne overtuigen in de toekomst door FvD, maar ik zie het niet gebeuren.
- Peric
Het is in A'dam nogal een dingetje hoor, FvD en de gemeenteraadsverkiezingen.
- romo
^Dat kan zijn, maar daar breek je geen potten mee.
- romo
+1tomgtr schreef: 07 feb 2018, 16:56 Ik geloof echt niet dat iemand zich druk maakt om FvD tijdens gemeenteraadverkiezingen. Die staan toch een beetje te veel elitair te lullen over dingen die nogal ver van locale politiek staan.
Het elitaire zal maar een klein groepje aanspreken (want elitair duh

Niemand die zich daar echt druk over maakt dan idd.
- Hielke
Het is vooral wat niet gezegd wordt dat in deze tijden een dealbreaker kan zijn. Baudet en Hiddema die geen afstand nemen van de IQ uitspraken van Ramautarsing, maar ook niet zeggen dat de uitkomsten van bepaalde onderzoeken toepasbaar zijn op de verschillen in ontwikkeling tussen groepen/rassen. Terwijl iedereen eigenlijk wel weet dat ze dit wel willen zeggen en de uitspraak van Ramautarsing een opzetje voor een debat is geweest. Of dat debat plaats gaat vinden is nu de vraag. Baudet en Hiddema zullen blijven ontkennen dat ze enig belang bij de resultaten van wat voor onderzoek dan ook naar ras zullen hebben.
Ik zit op de lijn van Ramautarsing. Ik heb het een en ander meegekregen van onderzoeken naar ras en IQ, maar krijg wat een vieze bijsmaak van de methode tot onthulling van FvD. Wat willen ze ermee bereiken? Integratie en assimilatie meer kans geven door de methode die daartoe moet leiden over een andere boeg te gooien? Prima. Het doodzwijgen van het thema leidt alleen maar tot wrevel en beleid dat tot niets leidt. Of willen ze het falen van de multiculturele samenleving de laatste zet geven zonder over oorzaak en gevolg na te denken? Ik vermoed dit laatste.
Ik zit op de lijn van Ramautarsing. Ik heb het een en ander meegekregen van onderzoeken naar ras en IQ, maar krijg wat een vieze bijsmaak van de methode tot onthulling van FvD. Wat willen ze ermee bereiken? Integratie en assimilatie meer kans geven door de methode die daartoe moet leiden over een andere boeg te gooien? Prima. Het doodzwijgen van het thema leidt alleen maar tot wrevel en beleid dat tot niets leidt. Of willen ze het falen van de multiculturele samenleving de laatste zet geven zonder over oorzaak en gevolg na te denken? Ik vermoed dit laatste.
- romo
^amateuristisch, onhandig, op zijn minst. Als het doelbewust is vind ik dat politiek onwaardig, welke partij dat ook moge zijn.
- romo
Er is geen partij meer die niet op de een of andere wijze door haar eigen mensen beschadigd wordt;
Bron; NRC.nl
PvdA-politica die haar partij keer op keer in verlegenheid brengt
Marleen Barth, fractievoorzitter van de PvdA in de Eerste Kamer, was afwezig bij het belangrijke debat over de donorwet, terwijl haar partij verdeeld is en iedere stem telt. Barth raakte vaker in opspraak. Het komt de PvdA niet goed uit.
Clara van de Wiel
7 februari 2018 om 15:37
Voorzitter van de PvdA-senaatsfractie Marleen Barth
Foto Martijn Beekman/ANP
Dat de krantenkoppen Marleen Barth niet altijd gunstig gezind zijn, dat is ze wel gewend. En dat ze op sociale media regelmatig het mikpunt is van spot en haat, daar geeft de fractievoorzitter van de PvdA in de Eerste Kamer ook weinig om. „Daar kijk ik nooit naar”, zei ze ooit, gevraagd naar wat het met haar deed online aan de schandpaal te worden genageld.
De afgelopen week slaagde Barth erin twee keer negatief in het nieuws te komen. Vorige week kwam ze in opspraak toen NRC onthulde dat ze probeerde te bedingen dat zij en haar man, D66-politicus Jan Hoekema, na Hoekema’s afscheid als burgemeester van Wassenaar tegen een lagere huur in de burgemeesterswoning konden blijven wonen. En dinsdag bleek Barth een cruciaal debat in de Eerste Kamer over een nieuw donorstelsel te laten schieten voor een vakantie op de Malediven. Pikant is vooral dat dinsdag eigenlijk over de wet gestemd zou worden, haar partij over de kwestie verdeeld is en elke stem telt. Zowel de stemming als Barths vakantie lagen al maanden vast.
Terwijl de PvdA na de dramatische verkiezingsnederlaag een frisse start wil maken, brengt Barth haar partij daarmee telkens weer in verlegenheid. Het partijbestuur riep haar vorige week ter verantwoording, maar wilde uiteindelijk niet concluderen dat Barth de interne gedragscode brak. Het ging volgens het bestuur om „een zaak tussen de gemeente Wassenaar en de heer Hoekema.” Dinsdag kostte het partijleider Lodewijk Asscher zichtbaar moeite de vakantie van Barth te verdedigen. Ze had „een eigen afweging” gemaakt, zei Asscher, en de vakantie met de overige PvdA-senatoren afgestemd. „Zo is het soms in het leven”, aldus de PvdA-leider.
Wie is Marleen Barth? Profiel van een politica die sterke emoties oproept
Arrogant, venijnig en star
Om de een of andere reden lukt het Barth maar niet rust om zich heen te creëren. Conflicten achtervolgen haar, net als het imago arrogant, venijnig en star te zijn. Ook binnen de PvdA maakte Barth in de twintig jaar dat ze politiek actief is weinig vrienden. „Ik ben een uitgesproken persoonlijkheid, en dat kan weerstand oproepen,” zei ze daar drie jaar geleden zelf over.
Binnen de fractie is er over het ontbreken van Barth tijdens een cruciaal senaatsdebat ongemak, hoewel de kwestie volgens een woordvoerder „vanwege haar afwezigheid” nog niet formeel is besproken. Barth zelf stelt naar verluidt dat ze haar vakantie zou hebben afgezegd als er dinsdag wel een cruciale stemming op de planning stond. Maar omdat die stemming pas vorige week dinsdagavond laat werd uitgesteld, is dat verweer weinig geloofwaardig.
Hoe dan ook moet de zoveelste rel rondom Barth partijgenoten ergeren. Haar gedrag bevestigt voor het publiek het imago van de PvdA als arrogante, zelfgenoegzame regentenpartij. Nu de partij zichzelf in de oppositie opnieuw probeert uit te vinden, wordt ruis rondom de voorzitter van de senaatsfractie steeds ongemakkelijker.
Correctie:In een eerdere versie van dit artikel stond dat Barth een lagere huur bedong. Dat is niet correct: zij probeerde dat alleen.
Bron; NRC.nl
- tomgtr
Eenvoudig weekje er tussenuit naar de Malediven. Is het reces wat ze hebben niet lang genoeg? Of had ze een goedkoop last minutje geboekt zoals een echt PVDAer hoort te doen. Naar de Maledieven.
- romo
Boeit me niet waar ze naar toe gaat, als was ze metgezel van "Starman"
Maar het tijdstip, willens en wetens (als 1e Kamer lid, dus het "geweten" van NL en de meest eervolle baan voor de BV NL) je taak verzaken en er tussen uit piepen. Gaat maar over de "Donorwet" dus ja, wat boeit het, zoek het lekker uit, ik vertrek. Verrek toch.
Als je er zo mee omgaat, met deze bijzondere verantwoordelijkheid, dan moet je gewoon je zetel opgeven,wat heet, VERPLICHT inleveren, beter nog; OPFLIKKEREN................naar de Maan of zo, die Tesla heeft nog een plaatsje over, zonder ruimtepak, wel met pek en veren.........

Maar het tijdstip, willens en wetens (als 1e Kamer lid, dus het "geweten" van NL en de meest eervolle baan voor de BV NL) je taak verzaken en er tussen uit piepen. Gaat maar over de "Donorwet" dus ja, wat boeit het, zoek het lekker uit, ik vertrek. Verrek toch.
Als je er zo mee omgaat, met deze bijzondere verantwoordelijkheid, dan moet je gewoon je zetel opgeven,wat heet, VERPLICHT inleveren, beter nog; OPFLIKKEREN................naar de Maan of zo, die Tesla heeft nog een plaatsje over, zonder ruimtepak, wel met pek en veren.........
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Naar het slachthuis d'r mee, wat zullen we nou krijgen???!!!!!@111!!@!romo schreef: 07 feb 2018, 21:26 Boeit me niet waar ze naar toe gaat, als was ze metgezel van "Starman"![]()