Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Nutkees » 21 jan 2018, 23:27

Ik heb altijd wat moeite met dat hypen van bepaalde coins waar het net lijkt of de mensen meer de bedoeling hebben om andere mee te krijgen om te investeren om zo de koers op termijn te laten stijgen. Beetje het omnia tech idee zeg maar.

Kan het mis hebben hoor maar als iemand continu positief spreekt over een munt dan zie je snel dat andere snel op de trein springen zonder zelf goed onderzoek te doen.

Ik geef zelf zeer weinig adviezen. Kan ik het ook niet fout doen haha.

dvh

Bericht door dvh » 21 jan 2018, 23:29

Niels schreef: 21 jan 2018, 23:07
dvh schreef: 21 jan 2018, 22:33 ECC daar niet uniek in?
Welke coin heeft nog meer techniek zoals ANS?
Van die 1500 Coins en Ico's en die andere 1000 die nu ontwikkeld worden zijn er vast die ook zo'n soort product ontwikkelen. En anders zat die met een blockchain bezig zijn in "hun" unieke sector. "Ze" zijn allemaal uniek David, "ze" hebben allemaal datgene voor met blockchain wat "het" helemaal moet zijn :lol: Waar onderscheid ECC zich dan van een shitcoin in jouw optiek? Alle ideeën zijn hartstikke interessant als je er geen moer van snapt, toch? Daarnaast zijn ze al vier jaar bezig, 4! en de ECC koers stelt nog steeds geen f#ck voor. Wat ik vooral zie is dat ze bezig met marketing zijn zodat er genoeg mensen intrappen om die koers wat op te boosten. De ontwikkelaars worden immers betaald middels hun eigen coin zo stelt Witje, en die gasten willen nu wel eens cashen.

Het is leuk wat ECC dat wil maar hebben ze die partijen dan ook aan boord?? Ik kan ook wel iets bedenken maar als dat eenzijdig is dan wordt succes nog steeds erg lastig....
ECC bestaat 4 jaar maar heeft een geschiedenis.
Heeft Witje hier ook al eens uitgelegd.

Maakt verder niet uit. Verder ben ik het niet helemaal met je verhaal eens.. zover bekend is er in Crypto niemand bezig met ANS. Uiteindelijk is het belangrijkste wat de marketing gaat doen en hoe daarop gereageerd wordt..

Mocht het aanslaan dan zal ik de lambo hier wel posten 😂😂

Ga mijn berichten hier ook wat temperen.. beetje wat Nutkees zegt.. ik ben puur enthousiast voor mijzelf. Die 3 man die je hier eventueel meetrekt doen natuurlijk helemaal niks op de koers..

Will F.

Bericht door Will F. » 21 jan 2018, 23:55

ik waardeer het als je hier (nieuws)berichten over ecc post dvh. ik heb ze ook, maar ben altijd kritisch naar waar ik geld insteek zeker als t zo difuus is als ecc (tot nu toe). Dit is veel meer dan de andere muntjes die ik heb n gokje, dat hodlet niet rustig merk ik wel. :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2018, 00:18

dvh schreef: 21 jan 2018, 23:29 Maakt verder niet uit. Verder ben ik het niet helemaal met je verhaal eens.. zover bekend is er in Crypto niemand bezig met ANS. Uiteindelijk is het belangrijkste wat de marketing gaat doen en hoe daarop gereageerd wordt..
Nogmaals, waarom heb je hier dan een cryptomunt voor nodig ? Als deze simpele vraag niet eens goed beantwoord kan worden dan zegt dit toch alles over het huidige cryptowereldje ? Blockchain toepassen staat kennelijk synoniem voor cryptomuntjes drukken...

Dvh ik val jou nu niet persoonlijk aan he voor de duidelijkheid. Nu lijkt het net alsof ik dit type omdat jij de vraag niet kan beantwoorden en alsof jij de oprichter bent. We wachten gewoon even af wat mensen hier roepen. Verder is Siacoin volgens mij de ‘concurrent’.

Maar toch hebben mensen kennelijk geen enkele moeite om zo honderden of duizenden euro te investeren in iets waarvan zelfs de simpelste vraag niet beantwoord kan worden. En dan noemen ze mij gek als ik het heb over dat alle coins vooral puur een gokfestijn zijn zonder enige mate van logica ....

Maar stel je toch eens voor, je kunt gewoon alleen op basis van een website en wat rumours bij 1000 mensen zo makkelijk €1000 bij elkaar harken voor een digitale munt die wellicht geen enkele functie heeft in je bedrijfsdoel. Lekker geld verdienen zo ! En al die 1000 mensen verdienen allemaal €100.000 dan wel een miljoen maar van welk geld dan ? Dat geld wordt niet geprint. Als er een ander bedrijf is dat het idee wil kopen zal dat echt niet via de aangekochte muntjes gaan....

De kracht van een digitale munt is dat we met zijn allen een concurrent gaan maken voor het huidige monetaire systeem. Dat kan alleen als we met zijn allen uniform zijn over wat wij als digitale betaalmiddel zien. Daarbij lijkt het logisch om 1 digitale munt te hebben net zoals alle computers met nullen en enen werken. Het is dan geen munt om miljonair te worden maar een munt om een concurrent te worden van bijvoorbeeld de euro. En vooral een concurrent van het bancaire en fiscale systeem zoals dat er nu is. Wellicht naast elkaar bestaand.

Dat betekent dat als je €3000 gestort krijgt in december als 13e maand dat je ervoor kan kiezen om dat geld digitaal te parkeren omdat het dan door niemand beïnvloed kan worden behalve door de markt en door alle gebruikers. En toch kan ik het onderling aan een ander geven en instant overmaken. Erg praktisch. Ook als betaalmiddel in een winkel. Met daarnaast wat apps (munten) die de tekortkomingen van een BTC oplossen. En daarnaast nog wat handige andere apps met leuke toepassingen. Maar het geld storten we dan met zijn allen in de BTC. Of voor mijn part een andere munt daar gaat het niet om. Maar de Bitcoin loopt nu eenmaal voorop. Daar zijn er een paar miljoen van. Komen er niet veel meer bij. Duidelijkheid en transparantie voorop.

Stel we zouden al die andere cryptomunten links laten liggen. Al het geld in de BTC. Dan zou die waarde vanzelf omhoog gaan. Door de €20.000 heen. Weer media en weer steeds meer mensen. Richting €50.000. Uiteindelijk al die miljarden mensen die gebruiken zou betekenen dat de waarde naar bijvoorbeeld €1 miljoen gaat. Even fictief.

De mensen die vroeg zijn ingestapt hebben dan goed verdiend. De mensen die later instappen minder. De mensen die aan het eind instappen niet. Maar ze hebben ook geen verlies. En het is geen pyramide want groei ban je vermogen is niet meer het doel want de 21 miljoen cap is gehaald en de BTC staat op €1 miljoen. Dus het is dan altijd verhandelbaar. Bij de kapper, de supermarkt, het bouwen van een huis. Je kunt zelfs aangeven en met elkaar afspreken dat de waarde gekoppeld blijft aan bijvoorbeeld een goed. Om inflatie tegen te gaan.

Je hebt dan een alternatief gevonden dat werkbaar is en in de gehele wereld koersvrij werkt. En geen mensen meer die zich onnodig en asociaal verrijken ten koste van vele anderen. Dat de pioniers beloond worden is dan prima. Maar als de munt op €10.000 zou blijven steken is dat ook prima. Het zou dan alleen geen monetair concurrent worden.

Maar in plaats daarvan hebben we allemaal goudzoekers met goudkoorts die munten kopen voor een paar cent en dat zal wel een paar euro waard kunnen worden en dan ga ik het verkopen en dan zet ik het geld op de bank. Waarom weet niemand maar dat wordt nu eenmaal geroepen. Over tijdje bank failliet en geld weg. Of iedereen rijk maar er is geen geld om de miljoenen uit te betalen. Beetje zoals veel vastgoed bezitten. Heb je soms in de praktijk ook niet echt iets aan.

Voor de duidelijkheid ik doe ook gewoon mee, maar wil wel realistisch blijven en snap dat dit alleen gaat werken als we allemaal aan het hogere doel denken. Als we er dan vroeg bij zijn met zijn allen kunnen we inderdaad nog best wat geld verdienen. Wellicht ook gewoon met ECC. Maar niet met 1000 altcoins.

Ik word met de dag sceptischer :tooth:

witje

Bericht door witje » 22 jan 2018, 06:30

Even afgezien van de tech, ECC heeft zich reeds laten zien als sterke munt. Heeft 2 dumps achter de rug die zeer snel weer terugveren.

Kijk naar DNT, ook zo'n community coin. Was geen reet meer waard en opgepakt door 'liefhebbers'. Is nu goed op weg en de afgelopen 2 maanden sterk gestegen.

Als mensen erin geloven dan is succes verzekerd. Bitconnect als fout voorbeeld :D

EDIT: zojuist weer een drop naar 20, lijkt ook weer geen effect te hebben

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 22 jan 2018, 07:08

Ilija, volgens jouw logica zou er ook maar één webwinkel moeten zijn, gewoon alles wat je online kunt kopen bij bol.com in de shop en klaar?
Ik denk dat er de komende tijd nog duizenden alts met ieder hun eigen toepassingen bij zullen komen.
In 1999 was er al volop internet, maar nog geen enkele webwinkel, want welke gek gaat er nu iets online kopen??? Het zou met crypto dezelfde richting op kunnen gaan. Het zou ook kunnen van niet. We gaan het vanzelf wel meemaken. 😉

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 22 jan 2018, 07:32

Macboy schetst een heel idyllische weg die de crypto wereld kan inslaan. Helaas werkt het niet zo waar het om grote hoeveelheden geld gaat (of dat nou crypto is of niet). Dat trekt veel grote en keine criminelen. ICO’s zijn een vorm van crowdfunding voor startups van bedrijven. Daar zit natuurlijk een hoop zooi tussen. Maar dat geld ook voor de niet startups met een bredere functie.
Natuurlijk is er plaats voor crypto als ICO, als munt, als hulpmiddel voor smart contracts enz. enz. Maar welke het gaan redden dat weet niemand. Ook roeptoeter Mcafee niet.
Dus ja het is een gok waar je je euro’s in steekt en dat zal wel zo blijven. Ach, ook op de AEX kan het goed misgaan is wel bewezen. Erg gereguleerd en toch geld foetsie.

dvh

Bericht door dvh » 22 jan 2018, 08:15

Nogmaals, waarom heb je hier dan een cryptomunt voor nodig ? Als deze simpele vraag niet eens goed beantwoord kan worden dan zegt dit toch alles over het huidige cryptowereldje ? Blockchain toepassen staat kennelijk synoniem voor cryptomuntjes drukken...
Je hebt hier geen munt voor nodig. ECC maakt de techniek en de munt is zoals je zelf al zegt, het aandeel. De munt zelf heeft niks met ANS-techniek te maken. Het ECC-dev team maakt deze techniek. Die er simpelweg nog niet is. Siacoin doet iets met datastorage. Maar dat is niet zoals ANS.

Redelijk kort toch?
Ga nu de rest van je verhaal lezen.

Edit: @rest van het verhaal. Ik snap hem. En ben het met je eens. Maar ik zie de ECC dan ook niet als betaalmunt. Stom wellicht. Meer zoals een ouderwets aandeel. Apple maakt techniek en mensen investeren in dat. Hoe groter Apple wordt, hoe meer het aandeel in apple waard wordt.

Zo ook met ECC. Hoe groter het bedrijf / team / techverhaal wordt. Hoe meer mensen erin willen investeren. Hoe meer het aandeel , de coin in dit geval , waard wordt.

Maar ik zie het absoluut niet als bitcoin-concurrent.

dvh

Bericht door dvh » 22 jan 2018, 08:19

witje schreef: 22 jan 2018, 06:30 Even afgezien van de tech, ECC heeft zich reeds laten zien als sterke munt. Heeft 2 dumps achter de rug die zeer snel weer terugveren.

Kijk naar DNT, ook zo'n community coin. Was geen reet meer waard en opgepakt door 'liefhebbers'. Is nu goed op weg en de afgelopen 2 maanden sterk gestegen.

Als mensen erin geloven dan is succes verzekerd. Bitconnect als fout voorbeeld :D

EDIT: zojuist weer een drop naar 20, lijkt ook weer geen effect te hebben
https://www.coinexchange.io/market/ECC/BTC
Kijk maar eens hoe hard het terug klapt. Dat deed stratis ook op het begin ;-)
*nu niet meer :kikker:

KoenM

Bericht door KoenM » 22 jan 2018, 08:26

dvh schreef: 22 jan 2018, 08:15
Edit: @rest van het verhaal. Ik snap hem. En ben het met je eens. Maar ik zie de ECC dan ook niet als betaalmunt. Stom wellicht. Meer zoals een ouderwets aandeel. Apple maakt techniek en mensen investeren in dat. Hoe groter Apple wordt, hoe meer het aandeel in apple waard wordt.

Zo ook met ECC. Hoe groter het bedrijf / team / techverhaal wordt. Hoe meer mensen erin willen investeren. Hoe meer het aandeel , de coin in dit geval , waard wordt.

Aangezien je over aandelen begint.. zou je alle aandelen in een dergelijk klein bedrijfje ook op $66m waarderen? Lijkt mij persoonlijk erg veel..

dvh

Bericht door dvh » 22 jan 2018, 08:39

KoenM schreef: 22 jan 2018, 08:26
dvh schreef: 22 jan 2018, 08:15

Aangezien je over aandelen begint.. zou je alle aandelen in een dergelijk klein bedrijfje ook op $66m waarderen? Lijkt mij persoonlijk erg veel..
Je kent snapchat?
Nu vast wel. Maar toen (2014 ) ook niet..
Gammele app , onbekend bedrijf , leuke ideeën en het sloeg aan.
Google wilde er 30 miljard voor geven:
https://www.nu.nl/internet/4867922/goog ... ollar.html

Bedrijf achter snapchat is snap:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Snap_Inc.

30miljard!
Geen idee hoe dat op de beurs zou doen.. meer dan 66 mil denk ik..

mark123

Bericht door mark123 » 22 jan 2018, 09:03

Wilde net een verhaal over Instagram typen maar David was me voor met een beter voorbeeld. Precies dat.

alt

Bericht door alt » 22 jan 2018, 09:43

Waar kan de website van ECC vinden?
Hoe snel krijg je een antwoord als je een vraag stelt?

Als ik goed begrijp kan je als startup geen geld van de bank krijgen, wel met crowdfunding (hoge rente) of een ICO (cashen zonder rente) starten.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jan 2018, 09:46

alt schreef: 22 jan 2018, 09:43 Waar kan de website van ECC vinden?
Hoe snel krijg je een antwoord als je een vraag stelt?

Als ik goed begrijp kan je als startup geen geld van de bank krijgen, wel met crowdfunding (hoge rente) of een ICO (cashen zonder rente) starten.
Komt de 25e online.

dvh

Bericht door dvh » 22 jan 2018, 09:53

alt schreef: 22 jan 2018, 09:43 Hoe snel krijg je een antwoord als je een vraag stelt?
Het is geen winkel en of bedrijf met klantenservice hè Alt :-)
Je kan kanalen zoals Slack&Telegram joinen , daar krijg je vrijwel direct antwoord door medegebruikers en of staff-members.

Zodra een coin dermate groot/interessant is dat je goede klantenservice erbij kan verwachten. Dan loop je in feite alweer achter de gain-feiten aan :angel:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 jan 2018, 10:00

De analogie met snapchat en Instagram snap ik volkomen hoor, maar welke coins/achterliggende bedrijven zijn dan zo 'bijzonder' dat ze a la snapchat/Instagram kunnen gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jan 2018, 10:06

Robin schreef: 22 jan 2018, 10:00 De analogie met snapchat en Instagram snap ik volkomen hoor, maar welke coins/achterliggende bedrijven zijn dan zo 'bijzonder' dat ze a la snapchat/Instagram kunnen gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
ECC, duh. Kopen! :kikker:

Ik zie ook door de bomen het bos niet meer hoor, maar ik heb wel vertrouwen in de groeipotentie van ECC. Net als dat ik dat heb van ICX, Siacoin en natuurlijk Stratis. ECC is verreweg het meest interessants qua potentiële procentuele gains, IMHO.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 jan 2018, 10:07

Gewoon 100 euro op elke altcoin inzetten.
Dan zit je met 140.000 gebeiteld. Kan niet misgaan.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 jan 2018, 10:08

smiley schreef: 22 jan 2018, 10:07 Gewoon 100 euro op elke altcoin inzetten.
Dan zit je met 140.000 gebeiteld. Kan niet misgaan.
Je vergeet de honderden ICO's. :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 22 jan 2018, 10:15

Robin schreef: 22 jan 2018, 10:00 De analogie met snapchat en Instagram snap ik volkomen hoor, maar welke coins/achterliggende bedrijven zijn dan zo 'bijzonder' dat ze a la snapchat/Instagram kunnen gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Dat is altijd achteraf (de koe in de kont kijken..) :-)

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2018, 10:26

Niels schreef: 21 jan 2018, 23:07
Van die 1500 Coins en Ico's en die andere 1000 die nu ontwikkeld worden zijn er vast die ook zo'n soort product ontwikkelen. En anders zat die met een blockchain bezig zijn in "hun" unieke sector. "Ze" zijn allemaal uniek David, "ze" hebben allemaal datgene voor met blockchain wat "het" helemaal moet zijn :lol: Waar onderscheid ECC zich dan van een shitcoin in jouw optiek? Alle ideeën zijn hartstikke interessant als je er geen moer van snapt, toch? Daarnaast zijn ze al vier jaar bezig, 4! en de ECC koers stelt nog steeds geen f#ck voor. Wat ik vooral zie is dat ze bezig met marketing zijn zodat er genoeg mensen intrappen om die koers wat op te boosten. De ontwikkelaars worden immers betaald middels hun eigen coin zo stelt Witje, en die gasten willen nu wel eens cashen.

Het is leuk wat ECC dat wil maar hebben ze die partijen dan ook aan boord?? Ik kan ook wel iets bedenken maar als dat eenzijdig is dan wordt succes nog steeds erg lastig....
Inderdaad Niels.
ECC is gewoon een willekeurige coin die gepakt is. Er zijn 1500 altcoins, merendeel (zeg 1300) is shit. Nu zijn er hier een aantal overtuigd van ECC maar alle argumenten gelden ook voor die 1300 andere shitcoins:
- De marketcap is nu nog laag -> check bij ECC en de 1300 andere coins
- De coin is nog lang niet op de grote exchanges verkrijgbaar -> check bij ECC en de 1300 andere coins
- Er zijn een hoop fans die andere enthousiast maken en hopen op een moon -> check bij ECC en de 1300 andere coins
En dan de minpunten die als positief punt gebracht worden en omdat het er nog niet is, kan de waarde alleen omhoog gaan:
- Er is nog geen eigen wallet: check bij ECC en de 1300 andere coins
- Er is nog geen website: check bij ECC en de 1300 andere coins
- Er is nog geen opgeleverde techniek: check bij ECC en de 1300 andere coins
- Er is nog geen bekendheid bij het grote publiek: check bij ECC en de 1300 andere coins
En bij ECC specifiek:
- Er zijn er een hoop verloren gegaan. Imho alleen leuk voor de eigenaren voordat er verloren zijn gegaan.
Kortom: er is nog niks. En heel onderscheidend is het plan ook niet, misschien die vriendelijke adressen maar in die plannen zullen ze inmiddels ook niet uniek zijn. Dingen worden vooral opgeblazen. De ontwikkelaar die bij Google vandaan komt blijkt alleen een keer met wat mensen van Google te hebben samengewerkt, als ik dit goed begrijp.

Die berichtjes/screenshot van een Wim zijn helemaal lachwekkend. ECC als internet 2.0 verkopen. Er is geen techniek, het is vooral een one men show en veel gebeurd er niet (de meest actieve ontwikkelaar is Greg en die heeft 17 commits gedaan.. wow.. hoewel het niks zegt over de hoeveelheid werk doet een ontwikkelaar dat hier in een paar dagen tijd!):
https://github.com/project-ecc/eccoin/g ... ntributors
File storage en messenger in ECC... hoeveel ontwikkelaars denken jullie dat er bij Dropbox werken? Hoeveel ontwikkelaars denken jullie dat er bij Whatsapp werken?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 jan 2018, 10:33

Tom schreef: 22 jan 2018, 10:26 File storage en messenger in ECC... hoeveel ontwikkelaars denken jullie dat er bij Dropbox werken? Hoeveel ontwikkelaars denken jullie dat er bij Whatsapp werken?
als sla je me dood(geen grap)....honderden? duizenden? Of juist niet zo veel?

:bag:

KoenM

Bericht door KoenM » 22 jan 2018, 10:36

dvh schreef: 22 jan 2018, 10:15
Dat is altijd achteraf (de koe in de kont kijken..) :-)
Volgens mij zijn Snapchat en instagram goede voorbeelden van de survivor bias;)

Serieuze vraag: Zijn er contracten waarin staat dat de bezitters van ECC betaald worden wanneer de techniek slaagt en deze wordt opgekocht? Of kan dit ook buiten de ECC gehouden worden?

Daarnaast is het voor de ontwikkelaars te hopen dat ze worden ontdekt en door bijv. Google worden ingehuurd. Ik denk niet dat je daar als ECC bezitter van meeprofiteert.

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2018, 10:46

Robin schreef: 22 jan 2018, 10:33
als sla je me dood(geen grap)....honderden? duizenden? Of juist niet zo veel?

:bag:
https://www.wired.com/2015/09/whatsapp- ... engineers/
https://techcrunch.com/2011/07/27/dropb ... employees/ (zijn natuurlijk niet allemaal ontwikkelaars)
Al is WhatsApp relatief klein. Volgens mij hebben ze lange tijd slechts 20 ontwikkelaars gehad, dat is echt heel weinig gezien wat ze destijds al deden.

Je hebt gewoon een serieus team ontwikkelaars nodig om zoiets te bouwen, laat staan als je je wilt gaan meten met de huidige stand van zaken van een Dropbox of WhatsApp (die natuurlijk al járen met tientallen ontwikkelaars bezig zijn!).

dvh

Bericht door dvh » 22 jan 2018, 10:51

Wat een haters hier zeg... :-p

Plaats reactie