Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 19 dec 2017, 10:30

Door zon landschap rijden das toch fucking briljant ?? Man das altijd een droom geweest. Beetje met elke willekeurige auto lekker door de Eiffel toeren en niet alleen maar op circuits en zo. Waanzin !!! Bestaat al sinds 2016 zie ik. Heb ik iets gemist of vond serieus niemand dit de moeite van het delen waard ???

Vast niet voor PS4 ?

Aspertsham public roads in Bavaria met kruispunten en alles :love: :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 19 dec 2017, 10:43


Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 dec 2017, 13:16

Macboy schreef: 19 dec 2017, 10:30
Vast niet voor PS4 ?
Elk nadeel heb z'n nadeel ;)

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 20 dec 2017, 08:03

Vandaag de komt Bonuspack voor de PC, met Laguna Seca(die kennen we al van Gran Turismo sinds 1948) , een dikke Maserati Quattroporte, de Giulia QV(leuk), Tipo 33 Stradale (mooi) en de Huracan Performante(mooi & interessant)

http://www.racedepartment.com/threads/l ... ed.145080/

Interview met dev Aris die ook met ons meepraat op het forum en een aardig potje kan sturen/driften. Kunos(dev team) nam mijn 1M info/experience irl ook mee in daaropvolgende builds paar jaar terug, terwijl dat ding al gewoon puik reed weet ik niet wat eraan veranderd is LOL, maar je had daar op 't off ac forum van die knakkers die vonden de 1M te easy/te moeilijk/te onderstuurd was , je kent dat wel.
Nu driftte Aris wel aardig met dat ding irl (videos van) en ik ook wel redelijk, dus om een paar knakkers van reply te dienen zegmaar. :tooth:



EDIT, vanaf 18:00 ongeveer rijden ze met de Maserati Alfieri Conceptcar die ook in het pack zit.
En vanaf 39:00 ongeveer de lichtere krachtigere snelllere Huayra BC, waar Aris nog 'n mooi verhaaltje bij heeft betr midcorner understeer(zo gedaan door Pasgani engineers, dus AC ook)

Bijzondere vormgeving laten we 't daar op houden(als in 8,5/10 IMHO) :wink: zodat we geen heibel krijgen over smaak.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 20 dec 2017, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 20 dec 2017, 08:19

Heel gaaf dit soort ontwikkelingen. En gewoon allemaal gratis. Leuk dat mensen actief betrokken worden. Dikke Quattroporte en Panamera met volledige interieuren zeg !

Ben nu wel benieuwd naar jullie drift filmpjes !

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 20 dec 2017, 08:28

Macboy schreef: 20 dec 2017, 08:19 Heel gaaf dit soort ontwikkelingen. En gewoon allemaal gratis. Leuk dat mensen actief betrokken worden. Dikke Quattroporte en Panamera met volledige interieuren zeg !

Ben nu wel benieuwd naar jullie drift filmpjes !
Zit ook 'n Huayra BC in!

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 21 dec 2017, 08:35

Tja, nieuwe content, leuk en gratis:)

Laguna Seca is 'n leuk baantje hoor, maar komt bij mij op 't scherm qua levendigheid/detail/echtheid/grafisch nogal woestijnachtig/geel/lichtbruin/oranje en mat/flets over!

(-OH JA JOH? Hoe zou dat nou komen, het ligt toch echt vlakbij Luttelgeest in de Noordoostpolder he?) :tooth:

Dus geen mooi grafisch gevoel daarbij.

Autootjes:
Begonnen met de Huracan Performante. Sound feel awd erg goed, mooie kar irl, maar in AC mis ik de (replay)details wat de Pagani BC wel heeft, boeit minder, hij rijdt en smijt erg goed, maar bonkt ook over 4 wielen onderstuurd, maar dat heb ik er wat uit, hij voelt nu semi rwd door toe in/out achter negatief en camber voor negatiever. Meer kun je niet doen.
Bandenkeus hyper street maakt 'm levendig in de kont maar ook onderstuurder, de Trofeos('slicks') moet je hebben, heel mooi gecontroleerd powersliden.

Dan die ouwe Alfa Tipo 33, mooi karrteje, klinkt fijn (jankende ouwe 4 cylinder met mech gepruttel), maar moet je ook smijten voor de fun, power is er wel, maar geen Nms. Ding vliegt door z'n lichtgewichtheid(knap dat AC dat gevoel geeft)

Dan de Giulia QV sedan. Mooie kar, maar komt niet echt gedetaillerd uit de verf qua grafisch in AC. Hij rijdt en smijt mooi en toch weer anders dan de 1M of M4 , hij 'voelt' minder krachtig onderin dan de M4, maar bovenin weer wel, sound is aardig.

Verder de Lambo limited Seisto Elemento een Stealth fighter, mooi apart 999kg 570pk, ding voelt meteen lichter dan bovengenoemde Huracan P. Knap weer , motorsound top V10, lekkere smijtbak, maar grafisch 1 kleur ter beschikking(!!!!) mat carbon stealth niet zo mooi in replays:)

Verder nog de Pagani Huayra BC. Tja. Ben niet zo op de hoogte van Pagani, maar gedetailleerd irl =gedetetailleerd in AC(replays ook)
Mooi is subjectief(zie irl liever een Macca P1GTR of de Huracan P ) maar wat GAAT dat ding op de Trofeos(de hyperstreet banden is niet leuk, deze 7 liter V12 Benz met 2 turbos is dan een on/off knop qua throttle) Op Trofeos is hij 'prima handelbaar'geen geintje, mooie balans, heel knap ge engineered door Kunos/AC met medewerking van Pagani . Werd er wel wat verliefd op....En ik heb niet zoveel met Pagani:)

Ding rijdt met mij 1:54 ofzo eerste rondje Barca GP. Alles OFF.
De Huracan P 1:57 ofzo? Beide Trofeos. Alles OFF.

Geen wereldtijden of hotlap, gewoon eerste keer proberen, maar even verschil voor mezelf zien hoe snell de Huayra BC is tov de rest. Echt 918/Laferrari/P1 concurrent of sneller soms? Wel 3s verschil tussen die twee.(Huayra BC vs Performante)

Eerste rondje Performante op LS op Streets, meteen OK!:)

Afbeelding


Dan onboard fixed(Macboy) zonder stuur cockpitshot Huayra BC, 300+ is mogelijk pitstraight Barca:

Afbeelding

Kortom Huayra is prima, maar neig nog steeds meer naar de awd Performante (terwijl ik rwd man ben) in deze DLC release, verder de andere karren nog niet gereden.

We are incredibly proud to unveil Bonus Pack 3, coming as FREE content!
This new update includes seven amazing cars from Alfa Romeo, Automobili Lamborghini, Maserati and Pagani Automobili, that represent some of the excellence from the past and the present of our industry, in terms of beauty, elegance, technology, performance and heritage.

Assetto Corsa v1.16 Changelog

- New Alfa Romeo tipo 33 Stradale
- New Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
- New Lamborghini Huracán Performante
- New Lamborghini Sesto Elemento
- New Maserati Alfieri
- New Maserati Quattroporte GTS
- New Pagani Huayra BC
- New Laguna Seca Circuit
- Corrected Porsche 908LH Fuel consumption
- Corrected Pagani Huayra front splitter aero position
- Added steering wheel alert on race start.
- Potential workaround for launcher losing input focus after session ends; reported after Windows 10 Fall Creators Update.
- Templates added for Bonus Pack cars
- Various minor updates to digitial instruments in older content
- Various minor graphical fixes in older content

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 21 dec 2017, 09:02

Ik denk dat ik de Huayra in het AC geval de leukere meer exciting kar vindt. De Performante is vaker volgas easier, de BC is throttle modulatie en mild tegensturen.

Dit was zojuist in doordraaier naar rechts (weet die namen niet) na S bocht na 't rechte stuk Barca, onderstuur midcorner, toef gas en hij heeft de kracht om 'm even de neus in te draaien oftwel licht slidend. Heel mooie balans controleerbaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 21 dec 2017, 09:26

Geniaaaaaaaal dus dit beeld :love:


Afbeelding

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 21 dec 2017, 09:41

Ja is allemaal heel impressive nog steeds, Kunos/AC.
Grafisch niet zozeer en de AI auto's nog steeds niet ok, maar de feel/immersion qua rijden, massa vd auto, FFB, awd vs rwd etc. Dat is GROTE klasse.

Automobilista heeft een nog meer massa kg feel vind ik(in looks icm stuur FFB) Nog meer feel van rubbercontact vs wegdek, maar de *lightness'feel' die ik beschrijf heeft AC dan weer eigenlijk perfect.


IMHO!!!



*verschil massa/kg autootjes onderling.


Barcelona doordraaier hierboven met de BC heet 03 /Renault dacht ik?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 21 dec 2017, 18:00

Kap alsjeblieft wel met die IMHO. Zulke dingen worden alleen maar irritant. Denk aan Romo destijds.

Het is echt wel duidelijk dat het jouw mening is :thumbup:

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 21 dec 2017, 19:20

Je kunt dus ook HIDE STEERINGWHEEL doen in de incockpit(dus niet de dash) modus

Afbeelding

In UI, VIDEO/ VIEW/ hide virtual steeringwheel

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 22 dec 2017, 09:35

Ziet er weer goed uit. Van het weekend maar weer eens proberen. Heb nu een nieuwe PC met Oculus rift. Dus dat wordt genieten. Wel even wennen aan de misselijkheid zo af en toe.

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 22 dec 2017, 09:53

Vliet schreef: 22 dec 2017, 09:35 Ziet er weer goed uit. Van het weekend maar weer eens proberen. Heb nu een nieuwe PC met Oculus rift. Dus dat wordt genieten. Wel even wennen aan de misselijkheid zo af en toe.
In welke maand zit je nu? :kikker:

Prachtig OR, ik had vanwege de Good&BadWeather mod icm Contentmanager in de off AC UI de rendering op: Oculus Rift, en die moest op single screen.

Huracan Performante met de juiste setup, wat een gaaf ding.

Bijna niet te moeilijk. Maar daardoor iets minder uitdagend tov: 991 GT2RS(mod) Huayra BC en vooral de P1 GTR die ik vanochten even op softs testte tov de rest hierboven. Totale racefeel en sound, maar wat 'n kutding op over de grens, grip/slip en kwijt ben ik 'm als je niet oppast. Er zit geen greintje mildheid in tov GT2RS/Huayra BC, notabene geen duffe konijnen ook.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 22 dec 2017, 14:20

Robin schreef: 22 dec 2017, 09:53
Vliet schreef: 22 dec 2017, 09:35 Ziet er weer goed uit. Van het weekend maar weer eens proberen. Heb nu een nieuwe PC met Oculus rift. Dus dat wordt genieten. Wel even wennen aan de misselijkheid zo af en toe.
In welke maand zit je nu? :kikker:

Prachtig OR, ik had vanwege de Good&BadWeather mod icm Contentmanager in de off AC UI de rendering op: Oculus Rift, en die moest op single screen.

Huracan Performante met de juiste setup, wat een gaaf ding.

Bijna niet te moeilijk. Maar daardoor iets minder uitdagend tov: 991 GT2RS(mod) Huayra BC en vooral de P1 GTR die ik vanochten even op softs testte tov de rest hierboven. Totale racefeel en sound, maar wat 'n kutding op over de grens, grip/slip en kwijt ben ik 'm als je niet oppast. Er zit geen greintje mildheid in tov GT2RS/Huayra BC, notabene geen duffe konijnen ook.
:mrgreen: volgens mijn vrouw al wel een paar maanden. Voor komend jaar maar eens sporten weer op het to-do lijstje zetten.

Ik moet mijn stuur opnieuw kalibreren ook. Hij trekt naar links automatisch nu bij Assetto.

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 23 dec 2017, 13:12

Heb trouwens met m'n progje AC Car Tuner(OFFLINE) de Giulia QV ( die irl en ook in de DATA van AC is voorzien is van een electronisch torque vectoring diff, tov die twee liter turbos die optioneel een normaal LSD krijgen) voorzien van het normale non electronisch M diff uit de 1M.

Driften gaat nu net wat anders qua locken, maar of 't echt beter gaat, toch wel. Ben nog aan 't testen. Elk diff kan overgezet worden, misschien gooi ik er wel 'n GT2/3 racediff in:)

Heb deze skin/kleur erop, want OEM AC kleuren zijn bagger:
http://www.racedepartment.com/downloads ... ers.18789/

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 24 dec 2017, 10:39

Wat gaaf zeg !!

Mooi die optie om stuur uit te doen. Heb je nog die driftfilmpjes kunnen vinden Robin ?

(ftfflmpjs)

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 24 dec 2017, 11:23

Macboy schreef: 24 dec 2017, 10:39 Wat gaaf zeg !!

Mooi die optie om stuur uit te doen. Heb je nog die driftfilmpjes kunnen vinden Robin ?

(ftfflmpjs)
Deze zijn al wat ouder toen ik uploaden nog snapte(nu geen zin in dus ha) , maar heb je even een idee:)
Geupload via m'n mobiel dus geen geluid en ook geen gezucht en gesmak dit keer van mij:)

Maar misschien wel de moeite waard om even te kijken. :D


De Lotus 49, de moeder aller simracing cars wat mij betreft, ik ben met zo'n toendertijd ROTding in Grand Prix Legends begonnen in 2000/2001 denk ik...



Dan de RUF CTR, een der meest iconische straatauto's ooit voor mij, ergo ik denk dat ik het de meest iconische vind...

Wel wat gezucht:)



Last but not least, de RS500 MOD dit was de straatversiedweil en ging mooi, was ook nog 'n Gr A /DTM versie met de GRA/BTCC rond de 640pk. Zal de mod weer eens installeren, maar ben bang dat er geen sound inzit door de updates van AC Kunos...


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 24 dec 2017, 11:44

Leuk om te zien ! Alleen dat onrealistische handje bij het schakelen in de Lotus: irritant traag :)

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 24 dec 2017, 12:53

Nog wat screenshots van vandaag.

De GR A Sierra (mod)haalt met langste overbrenging(293kmh) en 100% turbodruk ongeveerdezelfde snelheid op rechte stuk Red Bull Ring als de 991 GT2RS(mod). 265kmh ongeveer, maar de RS remt wat (stukken) beter, RS500 GRA staat op medium 90s slicks.

RUF CTR heeft tov z'n power no brakes at all:)

De 365 is van AC Legends mod, heerlijk klinkende en sturende auto.
Bijlagen
Screenshot_ac_legends_ferrari_365gtb_ks_barcelona_18-12-117-17-8-30.jpg
Screenshot_ac_legends_ferrari_365gtb_ks_barcelona_18-12-117-17-8-30.jpg (547.01 KiB) 2533 keer bekeken
Screenshot_ruf_yellowbird_ks_red_bull_ring_24-12-117-11-34-40.jpg
Screenshot_ruf_yellowbird_ks_red_bull_ring_24-12-117-11-34-40.jpg (370.88 KiB) 2533 keer bekeken
Screenshot_porsche_911_gt2_rs_2018_ks_red_bull_ring_24-12-117-11-58-51.jpg
Screenshot_porsche_911_gt2_rs_2018_ks_red_bull_ring_24-12-117-11-58-51.jpg (458.22 KiB) 2533 keer bekeken
Screenshot_ford_sierra_cosworth_rs500_gra_ks_red_bull_ring_24-12-117-11-55-26.jpg
Screenshot_ford_sierra_cosworth_rs500_gra_ks_red_bull_ring_24-12-117-11-55-26.jpg (341.16 KiB) 2533 keer bekeken

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 24 dec 2017, 15:50

Geniaal gaaf :love:

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 26 dec 2017, 10:30

Weer 'n kort projectje met m'n Car Tuner mod:)

Cayman GT4 street is een prima standaard AC straatauto (top 3 standaard street wat mij betreft, 488, GT3RS, GT4 imho) en IRL waarschijnlijk nog beter.

Maar ook irl ergeren we ons aan de lange overbrenging/2nd gear en het non 'GT/RS' blok.

Dus (en dat had ik al eerder gedaan, maar deleted) heb ik de motor van de AC GT3RS van 500pk(?) in de Cayman GT4 gegooid.

Dat reed al prima, maar schakeltijden 6 handbak ook in AC. Dus de hele 7PDK drivetrain van de GT3RS erachter geklapt. Remmerij wat aangepast(banden niet want semis en straatauto) Ook heb ik er een denk ik nog realistische 110kg afgehaald dus nu 1280 geloof ik.

Verder toe in achter naar ongeveer 0 beter insturen, want wil wel ARB1(anders naar 0) vóór houden. Verlaagd van '20' naar '10' ingame.

Ding is eind rechte stuk sneller dan GT3RS(downforce) maar beweeglijker, GT3RS is meer planted, maar dat is wat ik ook zocht.
Geen supercar/hypercar accelleratie, maar wel erg snel. En hij draait in de max 7000rpm toerenteller van standaard GT4 gewoon 9000 machtig.

En 235 daar op rechte stuk NRing GT, daar haalt de standaard GT4 een ook al keurige 215/220 ofzo.

De leukste straatauto totnutoe(maar een mod inderdaad)

Afbeelding
Afbeelding

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Dwarsligger » 26 dec 2017, 23:52

Bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen over PC vs. PS4. :clap:
Mede hierdoor voor PC gegaan. Ondertussen ook een gebruikte PC gehaald, met oa een I7 6700 en een GTX1080. Nu nog even tegen een standaard + ultrawide scherm of evt triple setup op MP aanlopen, geduld is een schone zaak.
Stuur is ook al aangeschaft, een Thrustmaster T300 Ferrari 599XX Alcantara. Wat een mooi stuur! De T3PA pedalen zijn natuurlijk wat minder, maar aangezien ik begin met simracing vind ik de set echt super. Eerst maar eens kijken of het bevalt.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 dec 2017, 00:06

Volgens mij krijg je bij de T3PA wel de conical brake mod? Meteen installeren! :) Dat scheelt echt enorm in het remgevoel. Vond ik vroeger altijd onzin, maar heb zelf met schuim materiaal mijn T3PA PRO pedalen(nou ja 6 jaar geleden heetten ze nog gewoon T500rs pedalen) gemod en dat scheelt echt heel veel. Voelt redelijk alsof je zuigers aan het wegdrukken bent ipv tegen een veer aan werken.

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Dwarsligger » 27 dec 2017, 00:11

Klopt, de conical brake mod zit erbij, die gaat er ook direct op!
Load cell pedalen zou natuurlijk mooi zijn. Zag dat er ook een load cell mod is voor de T3PA, maar die vind ik in verhouding wat te duur. Dan liever een keer Fanatec pedalen + converter via MP op de kop tikken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 77 gasten