[23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Peter Tunissen » 18 okt 2017, 14:41

Afbeelding

Op zaterdag 23 december organiseert Driving Fun voor de 7e keer een drifttraining op Circuit Zandvoort.
Goed kunnen driften is de ultieme vorm van voertuigcontrole, waarbij mens en machine in perfecte harmonie over het asfalt glijden.
Onze instructeurs helpen u graag (dwars) op weg!

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 12:45 - Inschrijven in VIProom 17
12:45 - 13:00 - Briefing
13:00 - 17:00 - Open pitlane driften

Prijs
Deelname aan de hele dag (13:00 - 17:00) kost €300 per auto.
Tweede rijders of bijrijders betalen €25 per persoon (inclusief catering).
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Uiteraard is het ook mogelijk om deze dag gebruik te maken van een huurauto.
Deelname in een BMW E36 325i kan al voor €550 p.p. all inclusive (gebaseerd op twee rijders per auto) of €950 p.p. all inclusive (één rijder per auto).
Desgewenst kan u ook een BMW M3 huren om te driften; stuur s.v.p. een mailtje naar peter@driving-fun.com om te informeren naar de mogelijkheden indien u hier interesse in hebt.

Circuit
We gebruiken voor deze training het lange Grand Prix circuit (inclusief de Scheivlak lus)! De baan wordt deze hele dag nat gehouden voor de drifters.
Er zijn echter een aantal (nieuwe) spelregels waaraan alle deelnemers zich dienen te houden:
*) Driften met twee of meer auto's achter elkaar (twin driften) is niet toegestaan!
*) Driften op de rechte stukken of het koppelen van bochten is niet toegestaan!
*) Driften is uitsluitend toegestaan tussen de witte lijnen!
*) Het maken van burn-outs is niet toegestaan!
*) Het niet naleven van deze regels zal tot uitsluiting van verdere deelname leiden!
*) Kosten van herstelwerkzaamheden aan de baan zullen ten alle tijden op de betreffende deelnemer verhaald worden!


Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt streng op gecontroleerd.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DF driftdagen
Driving Fun driftdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen wedstrijden en zaken als twindriften (tenzij vooraf samen afgesproken) of driftend om een gespinde auto heen rijden zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren drifter tot beginnend drifter en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De betere drifter dient rekening te houden met de mindere goden en van de beginnende drifters wordt verwacht dat ze niet boven hun kunnen rijden en proberen zo weinig mogelijk te spinnen.

Circuit
Informatie over het circuit volgt nog.

Rondje Zandvoort
Volgt nog.

Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je spiegels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers:
1. Robin Zwanenburg
2. Marc Meihuizen
3. Dennis v/d Prijt
4. Sebastiaan Fontijn
5. Remco Brouwer - BMW 325i huurauto
6. Clint van Oort
7. Perry Swaans
8. René Uriot
9. Joost Colsen - BMW 130i
10. Gerard Dol
11. Eelco Walig
12. Frank Voorderhake
13. Robert Seebregts
14. Jimmy Zandvliet
15. Ad Gubbels
16. Niels Visser
17. John van Kouwen
18. Robert Verkerk
19. Dennis van Loon
20. Mike van Oers
21. Mario Leuverink - BMW M3
22. Roberto Leuverink - BMW Touring V8
23. Edward Elens - Mercedes C280
24. Cor Mul - BMW
25. Bas Mul - BMW
26. Dennis van Asselt - BMW E36 M3
27. Elmar Heystra
28. Pascal Boogaard - BMW E36 328i touring
29. Niels Kos - BMW E30
30. Jerry Remmers - BMW E36 325i huurauto
31. Jacques Groenewegen - BMW E36 325i huurauto
32. Tom Dol - BMW E30
33. Ludo Tacx - BMW E36 325i huurauto
34. Olaf van Donselaar - ?
35. Bart de Groot - BMW 525i
36. Jasper Spaan - ?
37. Remco Wendel - ?
38.
39.
40.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door witje » 23 dec 2017, 20:28

'Wins'



'Fails'


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Knot » 23 dec 2017, 21:24

Wist helemaal niet dat jij er ook was... had je niet ff pilsie kunnen komen doen?

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door witje » 23 dec 2017, 21:37

Wou nog wel naar de paddock, vrouw was echter bevroren...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Knot » 23 dec 2017, 21:43

Dus jij hebt je kans meteen gegrepen? ;)

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door witje » 23 dec 2017, 21:49

Helaas, per ongeluk op de stoelverwarming knop gedrukt :(

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Knot » 23 dec 2017, 21:50

Het is mij wel meteen duidelijk waarom sommigen dus de relatief goedkope stoelverwarmings optie NIET aanvinken :)

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Walter » 24 dec 2017, 11:30

.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Knot » 25 dec 2017, 00:06

Ja, in januari nog wel ergens een middagje toch? dec was ff voor de rekening van de E63 maar januari kan de IS200 wel ff los en heb ik ook mn 17inch bandjes binnen zodat ie niet met staal achter op de foto hoeft.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [23-12-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel VII

Bericht door Peter Tunissen » 25 dec 2017, 00:12

Zondag 21 januari inderdaad! :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten