E36 328i Touring Tannengrün
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Bij E46 staan ze na 250.000km allemaal minstens zo bol.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Mijne is vorig jaar ook vervangen en door een Behr. Geen problemen tot nu toe.
Hoop dat het zo blijft.
Hoop dat het zo blijft.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Originele radiateur (328i) is een L&R.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Bedankt voor de snelle reacties heren.
Heb reactie terug, kan retour en zij bekijken of ik dan in aanmerking kom voor een refund.
Balen maar snap de gang van zaken wel.
Zoals ik hier lees dus niet nogmaals dezelfde bestellen. Zal er zsm werk van maken vandaag hopelijk nog iig.
Kan ik gelijk de visco mee bestellen. (Gelukkig niet zaterdag gelijk besteld)
Begrijp ik nu trouwens dat jou nieuwe koeler ook lekt Joost?
Echt te bizar voor woorden.
Heb reactie terug, kan retour en zij bekijken of ik dan in aanmerking kom voor een refund.
Balen maar snap de gang van zaken wel.
Zoals ik hier lees dus niet nogmaals dezelfde bestellen. Zal er zsm werk van maken vandaag hopelijk nog iig.
Kan ik gelijk de visco mee bestellen. (Gelukkig niet zaterdag gelijk besteld)
Begrijp ik nu trouwens dat jou nieuwe koeler ook lekt Joost?
Echt te bizar voor woorden.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Ja, de aansluiting lijkt te klein. Deze moet 38,5 mm zijn. Bij de Behr komt ie meer in de buurt van de 38 mm. Slaat echt nergens op. De passing van de slang op de originele koeler is ook veel strakker dan op de nieuwe koeler. Dit had ik echt niet verwacht. Overigens is het natuurlijk ook een waardeloos systeem met die snelsluitingen. Het ziet er mooi uit maar in de realiteit is er veel te veel kans op lekkages.
Daar heb je dan weer geluk mee bij een E36, die werkt nog met normale slangklemmen.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Nou bestelling weer de deur uit, het is dit keer een AVA geworden. Gelijk nieuwe visco-koppeling mee besteld. (wel weer behr, noem me maar eigenwijs )
Hopelijk zoals site aangeeft vrijdag binnen, dan gaat de Behr hella retour. Duimen dat het zaterdag binnen is dan kan ik iig de klus afronden. Gelukkig voor mijn werk niet afhankelijk van de touring. Daarna maar gokken dat ik geld van verzenden en retouren terug krijg van het onding.
Hopelijk zoals site aangeeft vrijdag binnen, dan gaat de Behr hella retour. Duimen dat het zaterdag binnen is dan kan ik iig de klus afronden. Gelukkig voor mijn werk niet afhankelijk van de touring. Daarna maar gokken dat ik geld van verzenden en retouren terug krijg van het onding.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
AVA is prima hoor. Die had ik op de M3 ook gebruikt en paste perfect. Succes en we lezen het wel weer.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Zeker kijken welk groen oud hok er weer het eerst incontinentieluier vrij door het leven kan.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Kan het niet vinden, maar wat voor merk Rad zat er nou bij je op?
- Ronnie
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:59
- Locatie: Limmen
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
wauw, ik heb die lekkage ook gehad op een nieuwe radiator voor mijn e36 een paar jaar terug. Dacht dat het aan mij lag maar blijkt dus veel vaker voor te komen.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Ik heb bij mijn e46 ook zon zelfde geintje gehad en..... ook een bher
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
-
Online328Ti
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Ik had nog een zgan staan van ava... stom
-
Online328Ti
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Kost ook niet de wereld maar past wel
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Bedankt voor het aanbod maar als ik wat vervang komt er nieuw op deze auto. Zeker met dit soort zaken.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i Touring Tannengrün, soms zit het mee soms ook heel erg tegen.
Vanmorgen de klus afgerond, donderdag s'avonds kon ik niet laten de fris binnen gekomen radiator vast uit te pakken en die ellendige behr eruit te halen. Gisteren snel tussen werk en high beer met oud collega's de auto alvast op assteunen gezet met de neus omhoog en de slangen vooraf bijgevuld.
Ontluchten was zo een eitje vanmorgen, auto op contact warm laten draaien en daarna een proefritje. Kachel werd lekker warm en terug de boel laten afkoelen. Kon nog een klein beetje bijgevuld worden en staat nu na een langere rit netjes op min/max streep.
Helaas is schijnbaar wel de sensor van het expansievat gesneuveld bij het vele wisselen, of de vlotter zit vast. Maar dat is voor een andere keer. Wat wel opvalt, waar velen zeggen de MAF enkel te vervangen wanneer deze problemen geeft heb ik hem toch vervangen zonder dat hier echt aanleiding voor was. Valt mij nu wel op dat hij nu toch net wat soepeler oppakt bij versnellen, herpakken na gaslos en nog strakker stationair draait.
Ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe PS4's eens aan de tand te voelen in dit baggerweer. Na wat kilometers blijkt het wel een super grippig bandje zelfs in dit soort weersomstandigheden.
Ontluchten was zo een eitje vanmorgen, auto op contact warm laten draaien en daarna een proefritje. Kachel werd lekker warm en terug de boel laten afkoelen. Kon nog een klein beetje bijgevuld worden en staat nu na een langere rit netjes op min/max streep.
Helaas is schijnbaar wel de sensor van het expansievat gesneuveld bij het vele wisselen, of de vlotter zit vast. Maar dat is voor een andere keer. Wat wel opvalt, waar velen zeggen de MAF enkel te vervangen wanneer deze problemen geeft heb ik hem toch vervangen zonder dat hier echt aanleiding voor was. Valt mij nu wel op dat hij nu toch net wat soepeler oppakt bij versnellen, herpakken na gaslos en nog strakker stationair draait.
Ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe PS4's eens aan de tand te voelen in dit baggerweer. Na wat kilometers blijkt het wel een super grippig bandje zelfs in dit soort weersomstandigheden.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
Mooi dat het eindelijk gelukt is!
Die sensor is bij mij ook stuk soms doet dienhet en soms geeft die storing haha.
Bij het wisselen van de maf moet je wel de adaptie waardes wissen.
Kom maar ff langs binnenkort dan resetten we die.
Nu nog een setje nieuwe lambda's en een vano revisie dan kan die er weer een tijdje tegen aan
Die sensor is bij mij ook stuk soms doet dienhet en soms geeft die storing haha.
Bij het wisselen van de maf moet je wel de adaptie waardes wissen.
Kom maar ff langs binnenkort dan resetten we die.
Nu nog een setje nieuwe lambda's en een vano revisie dan kan die er weer een tijdje tegen aan
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
Dat denk ik komend voorjaar maar eens doen idd. Lambda's en eventueel de bobines aanpakken.
-
Online328Ti
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
Goed bezig, de dreier krijgt de juiste aandacht!
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
De Maf kun je doormeten. In de Bentley manual staat beschreven hoe. Zal het voor de aardigheid eens opzoeken.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
Zou mooi zijn Tim en ik hadden er last een discussie over.
Via inpa kan je wel veel zien maar dan moet je de waardes nog kunnen interpreteren.
Ik zei hij doet het of hij doet het niet en volgens Tim word die na verloop van tijd steeds minder.
Via inpa kan je wel veel zien maar dan moet je de waardes nog kunnen interpreteren.
Ik zei hij doet het of hij doet het niet en volgens Tim word die na verloop van tijd steeds minder.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
Ik ben ook van de hij doet het of niet.
Je kunt ze ook voorzichtig schoonmaken.
En je dme past zelf de adapties wel weer aan. Resetten geeft je alleen een compleet nieuw nulpunt.
KVS niveau sensor is bekende kwaal. Vervangen en niet meer omkijken.
Je kunt ze ook voorzichtig schoonmaken.
En je dme past zelf de adapties wel weer aan. Resetten geeft je alleen een compleet nieuw nulpunt.
KVS niveau sensor is bekende kwaal. Vervangen en niet meer omkijken.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 328i Touring Tannengrün, weer up and running.
Vandaag helaas de 20 jaar oude L&R radiateur vervangen door een ‘nood’ BEHR (gebruikt) Nondetyfys...de bovenste aansluiting, die plastik nek, is bij die BEHR amper 2cm terwijl die op de oude L&R een cm of 5 is.
Amper vlees op die slang op vast te zetten en hij klapte er de eerste keer af.
Echt wat een troepding zeg.
Vervolgens krijg ik hem met geen mogelijkheid onlucht. Of moet ik juist zeggen gevuld?
Elke keer trammelant met dit systeem.
Motor komt op temp en loopt zelfs stuk over midden, maar kachel blijft koud.
Pijl in reaervoir zakt ook niet. Lijkt me stug dat de t-stat het begeven zou hebben...
Amper vlees op die slang op vast te zetten en hij klapte er de eerste keer af.
Echt wat een troepding zeg.
Vervolgens krijg ik hem met geen mogelijkheid onlucht. Of moet ik juist zeggen gevuld?
Elke keer trammelant met dit systeem.
Motor komt op temp en loopt zelfs stuk over midden, maar kachel blijft koud.
Pijl in reaervoir zakt ook niet. Lijkt me stug dat de t-stat het begeven zou hebben...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 56 gasten