Het kleine 130i (occasion) draadje
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Deze heeft nooit een prijs gehad, want was gelijk al verkocht!
https://www.premiumclassics.nl/news/838 ... man-Kardon
wel benieuwd waarvoor ie weggegaan is. verwacht wel 20k
https://www.premiumclassics.nl/news/838 ... man-Kardon
wel benieuwd waarvoor ie weggegaan is. verwacht wel 20k
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Jawel hoor. Vraagprijs was €28.500.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Holy crap 28.500 voor een 130i met flippers???
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Vanmiddag in EHV centrum een zwarte 130i met M-pakket gezien, die net een paar weken pas op naam staat. Gekocht bij een autobedrijf in Someren. Iemand van hier?
- Niels N
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01 dec 2009, 21:05
- Locatie: Eindhoven
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik ben momenteel ook in de markt voor een 130i. Nu sta ik voor een dilemma. De 130i die te koop staat bij Auto van Eerde voldoet grotendeels aan de wensen, alleen geen navigatie. Particulier staat nog een origineel nederlandse te koop met net geen ton gereden (met nap). Nadeel is dat deze geen m-pakket heeft en geen xenon. Prijs is bij beide vrijwel gelijk. Wat zouden jullie doen, een geimporteerde 130i met m-pakket en xenon met iets hogere km.stand of toch de origineel nederlandse zonder xenon en het m-pakket zelf monteren?
Onderstaande zou ook nog kunnen, maar km.stand aan de hoge kant...
http://pscars.nl/occasions-autos/bmw-1- ... lsetc-etc/
Onderstaande zou ook nog kunnen, maar km.stand aan de hoge kant...
http://pscars.nl/occasions-autos/bmw-1- ... lsetc-etc/
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Geen navi zou ik het niet op laten afhangen. Deze zijn toch wat verouderd en Google Maps op je telefoon werkt 10x beter en sneller.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Navigatie in die auto's is toch oud. En als er geen USB en bluetooth bij in zit heb je een mooi scherm met stokoude software waar je weinig mee kan. Op mijn 125i heb ik bewust gezocht naar auto's zonder navigatie maar met Hifi, bluetooth en USB. Strak dashboard, 's avonds geen bak licht in je smoel en toch alle mogelijkheden.Niels N schreef: ↑04 jan 2018, 14:16 Ik ben momenteel ook in de markt voor een 130i. Nu sta ik voor een dilemma. De 130i die te koop staat bij Auto van Eerde voldoet grotendeels aan de wensen, alleen geen navigatie. Particulier staat nog een origineel nederlandse te koop met net geen ton gereden (met nap). Nadeel is dat deze geen m-pakket heeft en geen xenon. Prijs is bij beide vrijwel gelijk. Wat zouden jullie doen, een geimporteerde 130i met m-pakket en xenon met iets hogere km.stand of toch de origineel nederlandse zonder xenon en het m-pakket zelf monteren?
Onderstaande zou ook nog kunnen, maar km.stand aan de hoge kant...
http://pscars.nl/occasions-autos/bmw-1- ... lsetc-etc/
Xenon en M-pakket achteraf monteren is een duur geintje. Dan liever iets meer kilometers, kunnen ze prima hebben. (Of zoeken naar een mooie Duitser en zelf importeren)
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
En die navi's krijgen op leeftijd (10+ jaar) ook problemen met uitvallen, niet willen opstarten etc.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik vond het wel een pré in mijn zoektocht naar een 130i. Vooral de facelift met het professional scherm is erg mooi waar je ook splitscreen op kan. Navigatie kan je updaten naar 2018 (oké Waze werkt veel beter maar toch qua wegen enzovoort wel weer up to date). En handsfree bellen en muziek afspelen is wel erg lekker!
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Vind 15k wel veel geld voor een 130 uit 2005 met 150k km op de teller en import... Let ook op tikkende klepstoters trouwens vond ik persoonlijk niet prettig, kan verder geen kwaad maar wel handig om in je achterhoofd te houden.
Laatst gewijzigd door Nickvl op 04 jan 2018, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
facelift zou ik inderdaad hem met idrive nemen. Maar de oude idrive, die met alleen de grote knop zeg maar, vond ik uiteindelijk alleen maar ruk in mijn 120d die ik heb gehad.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Veel goede tips, en mijn visie is de volgende:
- M-pakket achteraf monteren (incl. spuiten) is duur als je OEM delen wilt. Denk aan een kleine EUR 2k. Neem er dus een met M-pakket af fabriek als je dit belangrijk vind. Dan krijg je dus ook als 'bonus' het M-interieur met stuurtje. Wat mij betreft is een M-pakket een MUST op een 1-serie. De auto maakt van een kappersauto een DF-bommetje.
- Navi is idd verouderd, en een navi op je telefoon werkt vele malen beter en geavanceerder met constante updates. Ik heb nu geen navi/scherm (in mijn vorige auto wel) en ik vind het een rust, omdat het 99% van de tijd alleen voor de radio gebruikt wordt...laten we even realistisch zijn. Het dash wordt er meteen een stuk cleaner van. Het is luxe, maar ik zou 'm er niet om laten staan als het er niet op zat.
- Xenon zou ik wel willen, want het geeft gewoon een beter lichtbeeld, het ziet er mooier uit met de projector lampen en automatische hoogteverstelling is ook prettig.
- 150.000 km is niets voor deze auto's.
Die bij Van Eerde is prachtig en een betrouwbare handelaar. Qua prijs hangen alle 130i's zo'n beetje rond de 15k lijkt het al maanden.
- M-pakket achteraf monteren (incl. spuiten) is duur als je OEM delen wilt. Denk aan een kleine EUR 2k. Neem er dus een met M-pakket af fabriek als je dit belangrijk vind. Dan krijg je dus ook als 'bonus' het M-interieur met stuurtje. Wat mij betreft is een M-pakket een MUST op een 1-serie. De auto maakt van een kappersauto een DF-bommetje.
- Navi is idd verouderd, en een navi op je telefoon werkt vele malen beter en geavanceerder met constante updates. Ik heb nu geen navi/scherm (in mijn vorige auto wel) en ik vind het een rust, omdat het 99% van de tijd alleen voor de radio gebruikt wordt...laten we even realistisch zijn. Het dash wordt er meteen een stuk cleaner van. Het is luxe, maar ik zou 'm er niet om laten staan als het er niet op zat.
- Xenon zou ik wel willen, want het geeft gewoon een beter lichtbeeld, het ziet er mooier uit met de projector lampen en automatische hoogteverstelling is ook prettig.
- 150.000 km is niets voor deze auto's.
Die bij Van Eerde is prachtig en een betrouwbare handelaar. Qua prijs hangen alle 130i's zo'n beetje rond de 15k lijkt het al maanden.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ja daar staan ze voor te koop maar of ze verkocht worden is de vraag. Ik heb 12k voor mijne 2008 lci, volle opties en 185d km betaald. Wel particulier maar 150d km of 185 maakt mij niet zoveel uit, rijdt alleen maar lekkerder straks over de 2ton. Was een halfjaar geleden trouwens nu op 195k km still going strong
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Die bij Van Eerde heeft daar bij binnenkomst in augustus een beurt van 900,- gekregen, zie laatste paar foto's. Dat vind ik een pluspunt. Veel handelaren poetsen hun auto's en 'vergeten' de rest. En die vragen ook rustig 15k voor iets vergelijkbaars.
Verder zie ik op een andere foto dat de waterpomp en thermostaat zijn ook al vervangen. Dat is een dure grap heb ik twee weken geleden gemerkt met mijn eigen auto.
Dat het import is zonder navi? Mij zou het niks uitmaken.
Verder zie ik op een andere foto dat de waterpomp en thermostaat zijn ook al vervangen. Dat is een dure grap heb ik twee weken geleden gemerkt met mijn eigen auto.
Dat het import is zonder navi? Mij zou het niks uitmaken.
- Niels N
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01 dec 2009, 21:05
- Locatie: Eindhoven
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Dank voor alle tips en meningen! hier heb ik echt wat aan. Toch die bij van eerde maar eens een bezoekje brengen dan.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Het is voor hun ook een verkooppunt. Niet dat het heilig is, bij een auto waar ik ben wezen kijken hadden ze alsnog wel wat punten gemist. Een mooi verhaal over 1e eigenaar bij een import auto sloeg ook nergens op. Maar ik ben dan ook iets preciezer dan de gemiddelde persoon en hou niet van gladde praatjes. Uiteindelijk een mooiere auto met minder kilometers, betere uitrusting voor een lagere prijs uit Duitsland gehaald. Je moet alleen bereid zijn 3 keer 500km te rijden om iets te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gisae op 04 jan 2018, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik ben er laatst nog geweest... /Martijn Modus
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
haha inmiddels tijdje niet meer (in de zin van denk 1,5mnd) maar die 130i is erg mooi! zoals de meeste auto's bij hem, zelf ook al een paar naar volle tevredenheid gekocht.
ze gaan eerst door een onafhankelijke aankoopkeuring heen en alleen als daar weinig uit komt gaan ze verder in zijn proces, poetsen, onderhoud, reparatie wat volgt uit de aankoopkeuring en dan op de foto en te koop zetten.
ze gaan eerst door een onafhankelijke aankoopkeuring heen en alleen als daar weinig uit komt gaan ze verder in zijn proces, poetsen, onderhoud, reparatie wat volgt uit de aankoopkeuring en dan op de foto en te koop zetten.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik heb die 130i vandaag gezien, pareltje hoor super strak zag hij eruit!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Echt mooi ja! En gekocht?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Dag,
Hebben jullie last van krakende voorstoelen? Met name op hobbelige wegen duidelijk hoorbaar.
Heb er nog niet naar kunnen kijken/oplossen, wellicht is hier de oplossing voorhanden?
Hebben jullie last van krakende voorstoelen? Met name op hobbelige wegen duidelijk hoorbaar.
Heb er nog niet naar kunnen kijken/oplossen, wellicht is hier de oplossing voorhanden?
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Bij mijn auto zijn het alleen de deurrubbers die kraken. Wel twee weken geleden onderweg naar een bruiloft een overleden waterpomp. Laten vervangen inclusief thermostaat en nieuwe olie. €1130,- lichter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 175 gasten