Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
De Volkswagen Up! -- GTI p.47
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Je bedoelt de Up GTi stoelen, als slecht in een GTI?
Verder vind ik 4 cilinders niet downsizen, de meeste mensen rijden al decennia in 4 cilinders. De motorinhoud van veel van die 4 cilinders vermindert wel.
Verder vind ik 4 cilinders niet downsizen, de meeste mensen rijden al decennia in 4 cilinders. De motorinhoud van veel van die 4 cilinders vermindert wel.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Ok de UP gti is carporno.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Amen!Mike R32 schreef: ↑14 dec 2017, 17:21Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
Sommige hebben een klap van wen molenwiek nodig om wakker te worden!
-
- Berichten: 21726
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Ik vind zo'n Up er prima uit zien als vervoersmiddel/stadsautotje.
Een Up GTI is misschien leuk als je nog nooit een leuke/snelle auto hebt gehad (voor mensen die doorgroeien vanuit een normale Up ofzo). Sportieve velgjes en ruitjesbekleding e.d. zijn dan geinig en net iets meer vermogen dan normaal.
Wat de DFer met zo'n ding moet snap ik ook niet.
Mij maak je er niet blij mee...
Een Up GTI is misschien leuk als je nog nooit een leuke/snelle auto hebt gehad (voor mensen die doorgroeien vanuit een normale Up ofzo). Sportieve velgjes en ruitjesbekleding e.d. zijn dan geinig en net iets meer vermogen dan normaal.
Wat de DFer met zo'n ding moet snap ik ook niet.
Mij maak je er niet blij mee...
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
indobesar schreef: ↑14 dec 2017, 19:56Amen!Mike R32 schreef: ↑14 dec 2017, 17:21Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
Sommige hebben een klap van wen molenwiek nodig om wakker te worden!
Wat voor molenwiek, een windmolenwiek of een watermolenwiek, waarom geen hengst tegen de harses met een zonnepaneel of accu?:)
Moderne tijden Ion Lee, moderne tijden!
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Ion heeft tijden in 'n Lupo gereden.
Die kan je ook niet meer serieus nemen....
Die kan je ook niet meer serieus nemen....
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Of gechoked worden met een Porsche hoes...Robin schreef: ↑14 dec 2017, 20:32indobesar schreef: ↑14 dec 2017, 19:56Amen!Mike R32 schreef: ↑14 dec 2017, 17:21
Helemaal niet. Probeer DF te redden van de ondergang . Vroeger hadden we het hier over dikke auto’s met zes, acht, tien of twaalf cilinders. Nu hebben we het alleen maar over downsizing, 3 of 4 cilinders, hybride of elektrische aandrijving. Verder blijf ik de Up een lelijk ding vinden om te zien dat wel.
Sommige hebben een klap van wen molenwiek nodig om wakker te worden!
Wat voor molenwiek, een windmolenwiek of een watermolenwiek, waarom geen hengst tegen de harses met een zonnepaneel of accu?:)
Moderne tijden Ion Lee, moderne tijden!
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Wat je maar 'n kick geeft he. Ik zou stikken van ellende van alle facturen om het ding 'naar wens' te krijgen:)
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Ik heb ook niet veel met een Up GTi, voor mij is een Up een boodschappenkarretje die gerust een 1.0 mag hebben. Verder vind ik het alleen stoere praat over 6+ cilinders en amen.
'Vroeger' reden de mensen XR3i, RS2000, GTi, 16V, GTT, WRX. Allemaal 4 cilinders. Zelfs de E30M3 en MB 190E-16V hadden 4 cilinders. Een keer een verdwaalde VR6 en 328i die meer cilinders hadden, maar de 4 cilinders voerden vooral de boventoon (behalve mss de grote sedans). Dat de 'mannen' nu toevallig een 6 cilinder hebben...
'Vroeger' reden de mensen XR3i, RS2000, GTi, 16V, GTT, WRX. Allemaal 4 cilinders. Zelfs de E30M3 en MB 190E-16V hadden 4 cilinders. Een keer een verdwaalde VR6 en 328i die meer cilinders hadden, maar de 4 cilinders voerden vooral de boventoon (behalve mss de grote sedans). Dat de 'mannen' nu toevallig een 6 cilinder hebben...
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Als ex-Lupo rijder, was ik een soort early Up! adapter... Nou, je moet wel erg Europees-/VW-geil zijn om zo'n ding te kopen. Je auto/DF hart is direct dood....
@Arthur, het gaat niet eens om 4cil. vs >4cil. Het autolandschap is dermate anders dat het gehalte 'saaie' auto's groter is geworden. De flinke vermogenstoename is ook noodzakelijk omdat auto's ontzettend veel zwaarder zijn geworden. En dat moet ook gecompenseerd worden met allerlei 'milieu' oplossingen. Leuke complexe uitdaging voor een autobouwer, echter minder voor ons als consument.
@Arthur, het gaat niet eens om 4cil. vs >4cil. Het autolandschap is dermate anders dat het gehalte 'saaie' auto's groter is geworden. De flinke vermogenstoename is ook noodzakelijk omdat auto's ontzettend veel zwaarder zijn geworden. En dat moet ook gecompenseerd worden met allerlei 'milieu' oplossingen. Leuke complexe uitdaging voor een autobouwer, echter minder voor ons als consument.
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Nou, daar heeft Mike het anders wel over, over die 4 cilinders. Verder snap ik je uitleg wel, behalve dan dat je auto/DF hart dood moet zijn om zo'n ding te kopen. Maar d'r moet ook wat tegengas gegeven worden
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
950kg, chippen en 140pk.. Ik denk dat het leuker rijd dan menig 14~1600kg hok dat hier voorbij komt.
Ik zou me er iig best mee kunnen vermaken.
Ik zou me er iig best mee kunnen vermaken.
-
- Berichten: 21726
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Ik snap Mike wel.. gewoon de saaiere eco achtige hokken.
Een Impreza WRX met z'n 2 liter 4 cilindertje is niks eco aan... is gewoon een gaaf rally-achtig hok. Een E30 M3 heeft ook een 4 cilinder, maar ook erg vet. Etc.
Voor mezelf trek ik daarom ook geen harde lijn (rijd nu natuurlijk ook een fucking 4 cilinder), maar over het algemeen vind ik alles wat meer verbruikt en meer cilinders heeft ook gaver
Een Impreza WRX met z'n 2 liter 4 cilindertje is niks eco aan... is gewoon een gaaf rally-achtig hok. Een E30 M3 heeft ook een 4 cilinder, maar ook erg vet. Etc.
Voor mezelf trek ik daarom ook geen harde lijn (rijd nu natuurlijk ook een fucking 4 cilinder), maar over het algemeen vind ik alles wat meer verbruikt en meer cilinders heeft ook gaver
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10418
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Zo is het en niet anders!Tom schreef: ↑15 dec 2017, 09:36 Ik snap Mike wel.. gewoon de saaiere eco achtige hokken.
Een Impreza WRX met z'n 2 liter 4 cilindertje is niks eco aan... is gewoon een gaaf rally-achtig hok. Een E30 M3 heeft ook een 4 cilinder, maar ook erg vet. Etc.
Voor mezelf trek ik daarom ook geen harde lijn (rijd nu natuurlijk ook een fucking 4 cilinder), maar over het algemeen vind ik alles wat meer verbruikt en meer cilinders heeft ook gaver
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
1.6L 125 PK A.K.A. "Het DF-bommetje"
975 kg
0-100 km/h in 8,5 s.
205 km/h top
EUR 22.995,-
********************************
1.0L TSI 115 PK A.K.A. "De truttenschudder-mini-SUV-lupogtiwannabe"
997 kg
0-100 km/h in 8,8 s.
196 km/h top
EUR 19.840,-
Nuff said.
975 kg
0-100 km/h in 8,5 s.
205 km/h top
EUR 22.995,-
********************************
1.0L TSI 115 PK A.K.A. "De truttenschudder-mini-SUV-lupogtiwannabe"
997 kg
0-100 km/h in 8,8 s.
196 km/h top
EUR 19.840,-
Nuff said.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
[YouTube]https://youtu.be/bh-0_qPUaJA?t=2m33s[/YouTube]
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Sorry mijn fout. Natuurlijk zijn er genoeg lekkere vier cilinders gemaakt zoals eerder genoemd. Dacht laat ik de boel eens wakker maken hier.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Was de Lupo niet Hfl 22.000 ipv € ?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Nee. Gewoon in Euro’s. Lupo’s zijn er niet zoveel van gemaakt. Dacht een paar duizend van 2001 tm 2004.
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
16 jaar later dus echt een koopje. Inflatie correctie meegenomen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De Volkswagen Up! -- GTI p.47
Dan helemaal idd !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Philipoo en 178 gasten