Nieuw hier!
- De Burgemeester
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2017, 00:31
- Auto: 1996 BMW E36 323i
Nieuw hier!
Hi allemaal!
Nieuw op dit forum en onlangs begonnen met de bouw van een AC Schnitzer uitgevoerde BMW E36 323i sedan, zoals jullie begrijpen zit dit ding bomvol dus kan er een hoop gewicht uit haha! Mijn plan voor nu is, de motor goed betrouwbaar krijgen (loopt als een naaimachine maar wil veel preventief onderhoud plegen), alle roest verwijderen, daarna goed zitten, dan schokdempers en van daaruit verder!
Mochten jullie tips and tricks hebben hoor ik dat natuurlijk graag. Ook ben ik op zoek naar een goed uitlaat systeem waar de motor profijt van heeft maar welke toch binnen de normen van Zandvoort blijft. Ik wil trackdays kunnen rijden en als het uitkomt meedoen in de DNRT Tourklasse om het sturen goed onder de knie te krijgen!
Fijne avond en have fun during the off-season!
Patrick
Nieuw op dit forum en onlangs begonnen met de bouw van een AC Schnitzer uitgevoerde BMW E36 323i sedan, zoals jullie begrijpen zit dit ding bomvol dus kan er een hoop gewicht uit haha! Mijn plan voor nu is, de motor goed betrouwbaar krijgen (loopt als een naaimachine maar wil veel preventief onderhoud plegen), alle roest verwijderen, daarna goed zitten, dan schokdempers en van daaruit verder!
Mochten jullie tips and tricks hebben hoor ik dat natuurlijk graag. Ook ben ik op zoek naar een goed uitlaat systeem waar de motor profijt van heeft maar welke toch binnen de normen van Zandvoort blijft. Ik wil trackdays kunnen rijden en als het uitkomt meedoen in de DNRT Tourklasse om het sturen goed onder de knie te krijgen!
Fijne avond en have fun during the off-season!
Patrick
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Nieuw hier!
Welkom... Foto's zouden leuk zijn!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Nieuw hier!
Welkom, er heeft hier net iemand zijn volledige E36 build afgesloten en er wat tips en tricks bij gegeven. Staat onder mijn auto.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nieuw hier!
Welkom! En inderdaad...foto's!!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw hier!
Nou waar blijven die foto's??
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Nieuw hier!
Komt goed !
- De Burgemeester
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2017, 00:31
- Auto: 1996 BMW E36 323i
Re: Nieuw hier!
Hi allemaal!
Hartelijk dank voor het mooie welkom, afgelopen weekend bij toeval Djessey ontmoet erg leuk! Dit is voor het eerst dat ik aan zo'n project begin, heb geen hal of garage en probeer behalve zaken als remmen, kooi en zitpositie zoveel mogelijk zelf te doen. Hierbij wat foto's, mijn build zal niet zo intensief zijn of zo snel vorderen als de auto van Djessey maar ik zal jullie vanaf nu beter op de hoogte houden! Ook post ik veel op een instagram pagina @buildnotbought
Mijn E36 is zijn leven ooit begonnen als zeer rijk uitgeruste 323i sedan met praktisch alles opties, dus veel zwaarder kon je hem niet krijgen en dat is allemaal leuk maar we gaan voor lightweight! Het eerste dat eraan moest geloven was dan ook het interieur, de voorstoelen wogen maar liefst 32 kilo per stuk, ongekend!
Het interieur is er op de deurkaarten en het dashboard na uit en na het wegkrabben van de bitumen zal de kooi (ik denk van Biesheuvel, tips?) geplaatst worden en zoveel mogelijk plaatwerk door polyester vervangen worden, denk hierbij aan de motorkap, bumpers, deuren, achterklep, carbon dak en alle ramen van lexaan. Ook ben ik begonnen aan het uitdunnen van de draadboom, de audioboom met twee voorspeakers en het alarm scheelde weer 4,3 kilo!
Om alvast aan de auto te wennen (en omdat mijn Mini pas week 8 2018 komt) gebruik ik hem nu als daily. Ik heb er brackets in laten lassen en er een QSP stoel ingezet, vergeleken met origineel erg laag maar het went snel en ik merk dat ik nu beter het idee heb wat de dimensies van mijn auto zijn.
De OEM schokdempers zijn vervangen door een setje van TA Technics (ha-ha ja die gaan er weer vanaf) totdat ik een goed set heb gevonden voor een nette prijs, ik zit te denken aan AST of BC, wederom zijn tips welkom!
Klein to-do lijstje voor aankomende maanden:
Bitumen eruit
Kabelboom zo klein mogelijk
Wiellagers vervangen
Koppeling vernieuwen
Waterpomp, thermostaat en thermostaathuis vervangen
E46 draagarmen plaatsen en waar nodig rubbers vervangen
Op jacht naar:
Goede remmerij
Goede schokdempers
Spuiter
https://afbeelding.im/FaDPKwwg
https://afbeelding.im/rN3M28KK
https://afbeelding.im/xNYwj9a6
https://afbeelding.im/wGCISlXj
Dit is hem even voor nu, helaas pakt de website de afbeeldingen niet dus heb ik ze moeten plaatsen als link.
Fijne dagen allemaal!
Hartelijk dank voor het mooie welkom, afgelopen weekend bij toeval Djessey ontmoet erg leuk! Dit is voor het eerst dat ik aan zo'n project begin, heb geen hal of garage en probeer behalve zaken als remmen, kooi en zitpositie zoveel mogelijk zelf te doen. Hierbij wat foto's, mijn build zal niet zo intensief zijn of zo snel vorderen als de auto van Djessey maar ik zal jullie vanaf nu beter op de hoogte houden! Ook post ik veel op een instagram pagina @buildnotbought
Mijn E36 is zijn leven ooit begonnen als zeer rijk uitgeruste 323i sedan met praktisch alles opties, dus veel zwaarder kon je hem niet krijgen en dat is allemaal leuk maar we gaan voor lightweight! Het eerste dat eraan moest geloven was dan ook het interieur, de voorstoelen wogen maar liefst 32 kilo per stuk, ongekend!
Het interieur is er op de deurkaarten en het dashboard na uit en na het wegkrabben van de bitumen zal de kooi (ik denk van Biesheuvel, tips?) geplaatst worden en zoveel mogelijk plaatwerk door polyester vervangen worden, denk hierbij aan de motorkap, bumpers, deuren, achterklep, carbon dak en alle ramen van lexaan. Ook ben ik begonnen aan het uitdunnen van de draadboom, de audioboom met twee voorspeakers en het alarm scheelde weer 4,3 kilo!
Om alvast aan de auto te wennen (en omdat mijn Mini pas week 8 2018 komt) gebruik ik hem nu als daily. Ik heb er brackets in laten lassen en er een QSP stoel ingezet, vergeleken met origineel erg laag maar het went snel en ik merk dat ik nu beter het idee heb wat de dimensies van mijn auto zijn.
De OEM schokdempers zijn vervangen door een setje van TA Technics (ha-ha ja die gaan er weer vanaf) totdat ik een goed set heb gevonden voor een nette prijs, ik zit te denken aan AST of BC, wederom zijn tips welkom!
Klein to-do lijstje voor aankomende maanden:
Bitumen eruit
Kabelboom zo klein mogelijk
Wiellagers vervangen
Koppeling vernieuwen
Waterpomp, thermostaat en thermostaathuis vervangen
E46 draagarmen plaatsen en waar nodig rubbers vervangen
Op jacht naar:
Goede remmerij
Goede schokdempers
Spuiter
https://afbeelding.im/FaDPKwwg
https://afbeelding.im/rN3M28KK
https://afbeelding.im/xNYwj9a6
https://afbeelding.im/wGCISlXj
Dit is hem even voor nu, helaas pakt de website de afbeeldingen niet dus heb ik ze moeten plaatsen als link.
Fijne dagen allemaal!
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw hier!
Was inderdaad gezellig!
Wat tips :
Wat tips :
- Bitumen kan je het "makkelijkst" verwijderen met een verfbrander en plamuurmes. Goed warm branden en dan wegsteken. Vervolgens de lijmresten met een chemisch middeltje wegpoetsen
- Als je de koppeling gaat vervangen, zet er dan meteen een sinterplaat koppeling in.
- Bij het plaatsen van E46 draagarmen "verpest" je het caster. Om dit tegen te gaan dien je excentrische bussen te plaatsen. Dit wordt vaak vergeten!
- Kwa remmerij zou ik opzoek gaan naar een set E46 330D of 330I remklauwen en schijven. Deze passen direct op de E36, dit is de makkelijkste en goedkoopste mod om harder te remmen. Met een beetje goed zoeken vind je zo'n set voor 100-200 euro. Vermijdt de advertenties op marktplaats want deze mensen weten dat het een E36 upgrade is en vragen 300-500. Vraag even rond bij wat demontage-bedrijven dan vind je ze voor minder. Ik heb mijn set zo voor 100 euro gekocht.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw hier!
Owjah voor het plaatsen van afbeeldingen moet je de URL hebben van de foto, dus eindigend op .jpg bijvoorbeeld. En dan img tags gebruiken.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Nieuw hier!
Dry ice ziet er makkelijker uit, maar heb er zelf niet veel ervaring mee. Enkel Youtube-ervaring.
En nadenken over lichter vliegwiel lijkt me.
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Nieuw hier!
Waarom plaats je e46 draagarmen? Voor meer spoorbreedte? Het camber wordt er ook door beinvloed.
- De Burgemeester
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2017, 00:31
- Auto: 1996 BMW E36 323i
- De Burgemeester
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2017, 00:31
- Auto: 1996 BMW E36 323i
Re: Nieuw hier!
Dat lijkt mij een goed plan @Djessey als de boel dan toch open ligtt, tevens een vliegwiel is een goede optie thanks voor de tips beide!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Nieuw hier!
Welkom! In welke plaats ben je werkzaam?
- De Burgemeester
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2017, 00:31
- Auto: 1996 BMW E36 323i
- De Burgemeester
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 dec 2017, 00:31
- Auto: 1996 BMW E36 323i
Re: Nieuw hier!
Mini update
De E36 staat nu bij de garage voor het vervangen van beide linker wiellagers, deze hadden wat speling dus mochten eraf! Tevens zal de kleppendekselpakking vervangen worden om wat lekkage te vervangen. De komende maand weinig tijd om er wat aan te doen maar we gaan heel rustig door! Heeft iemand tips voor een goed uitlaatsysteem met een beter flow maar waarbij alles wel onder de 93db van zandvoort blijft?
Cheers!
De E36 staat nu bij de garage voor het vervangen van beide linker wiellagers, deze hadden wat speling dus mochten eraf! Tevens zal de kleppendekselpakking vervangen worden om wat lekkage te vervangen. De komende maand weinig tijd om er wat aan te doen maar we gaan heel rustig door! Heeft iemand tips voor een goed uitlaatsysteem met een beter flow maar waarbij alles wel onder de 93db van zandvoort blijft?
Cheers!
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Nieuw hier!
325i uitlaat monteren
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten