Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 06 dec 2017, 19:00

Bitcoin blijft maar gaan... ongelofelijk. Die zal halverwege december of begin januari zeker hard gaan crashen. Markt is veel te gespannen, dag na dag knallen de procenten erbij.
Ik ben zojuist ook voor een deel uit Stratis gestapt. Al die tijd verlies op gehad want een keer te hoog ingestapt, wel wat verlies gepakt maar schade viel nu (hij tikte net 6,50 euro aan) relatief mee. Een deel houd ik want ik geloof er nog steeds wel in, maar had er 5K inzitten en vond dat iets teveel voor de gok.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 06 dec 2017, 19:33

In de stratis-slack hebben ze toch wel grote verwachtingen voor de stratis ico-platform launch volgende week ergens...
Bitcoin weet ik ook niet wat het gaat doen...... die grote crash verwacht iedereen.. maar hoe zal het herstel in 2018 dan weer zijn... !?

De munt is nu ook op zo'n prijspunt dat je niet ff meer een hele bitcoin koopt..
En die drempel wordt alleen maar hoger denk ik..

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Maus335i » 06 dec 2017, 19:35

Wauw Bert, ijzersterke post! Zeer inhoudelijk met goed de risico’s in kaart gebracht. Je kunt het met je eens of oneens zijn, maar is in ieder geval goed onderbouwd. Ben er daardoor wel iets anders naar gaan kijken.

Als iedereen tegelijkertijd naar de nooduitgang wil is de chaos sowieso compleet, want elke exchange gaat nu al plat bij een beetje stress. Laat staan als het serieus wordt.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 06 dec 2017, 19:45

@Tom

Net te snel geweest joh........... ^__^''

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 06 dec 2017, 19:46

Stratis is enorm aan het Moonen in ieder geval!
Goede zet om vanmorgen nog voor -mijn max- bij te kopen. :-)

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 06 dec 2017, 20:00

Post van Bert is inderdaad goed.
dvh schreef: 06 dec 2017, 19:45 @Tom

Net te snel geweest joh........... ^__^''
Ja ach, blijft altijd een gok.. ik vind het best zo. Ik vond 'm net relatief hoog staan en laatste twee dagen weer wat kwakkelen, weer onder de 6 gaan, weer net iets erboven etc.
Ik heb de totale waarde ook op 1.600,- gezien paar maanden terug (inleg ruim 5K). Dus daarom nu een deel veiligstellen. Als Bitcoin knalt zal de rest ook een klap krijgen en voor ie dan weer op dit niveau is kan het goed maanden duren. Het verlies wat ik nu heb in Stratis boeit mij niet, paar honderd euro. Winst van Bitcoin compenseert dat, en meer ;)
Als je laag hebt ingekocht boeien die schommelingen niet. Als m'n Bitcoin winst ineens 1K minder is (maar er is nog steeds winst) dan maakt dat ook geen fuck uit.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 06 dec 2017, 20:01

Bert ///M3 schreef: 06 dec 2017, 16:06 Stel dat BTC volgende week 20K waard is. En je gaat naar een exchange en wilt je winst pakken, samen met nog een aantal BTC grossiers. En je wilt je BTC omwisselen naar echt geld, dan heb je dus gewoon kans dat die exchange dat geld niet heeft of niet leveren kan.
Ok, waarom niet? Je handelt niet met een exchange. Je handelt met andere personen op een exchange. Als jij BTC verkoopt, dan koopt een andere persoon dus jouw BTC. De EUR die die andere persoon aan jou betaalt, gaat van zijn account naar jouw account. Hieruit volgt automatisch dat elke EUR waarmee gehandeld wordt, ooit gedeposit is. Immers, zonder een gestorte EUR is er niemand die iets kan kopen voor EUR, want bij iedereen staat de balans op 0. Dit natuurlijk als we even aannemen dat de exchange gewoon legit is en zijn zaakjes op orde heeft.

Elke asset op een exchange is dus als het goed is gewoon gedekt door de wallet van de exchange. Kijk, het kan best dat een exchange door zijn dagelijkse limiet heen gaat of dat er even een deel van een andere bankrekening (een "cold wallet" zo je wil) moet komen, dan zul je even moeten wachten voor de opname uitgevoerd kan worden. Maar in principe zou je gewoon moeten kunnen rekenen op je geld.

Het hele verhaal met futures en hefbomen verandert hier helemaal niets aan.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 06 dec 2017, 20:02

Tom schreef: 06 dec 2017, 20:00 Post van Bert is inderdaad goed.
dvh schreef: 06 dec 2017, 19:45 @Tom

Net te snel geweest joh........... ^__^''
Ja ach, blijft altijd een gok.. ik vind het best zo. Ik vond 'm net relatief hoog staan en laatste twee dagen weer wat kwakkelen, weer onder de 6 gaan, weer net iets erboven etc.
Ik heb de totale waarde ook op 1.600,- gezien paar maanden terug (inleg ruim 5K). Dus daarom nu een deel veiligstellen. Als Bitcoin knalt zal de rest ook een klap krijgen en voor ie dan weer op dit niveau is kan het goed maanden duren. Het verlies wat ik nu heb in Stratis boeit mij niet, paar honderd euro. Winst van Bitcoin compenseert dat, en meer ;)
Als je laag hebt ingekocht boeien die schommelingen niet. Als m'n Bitcoin winst ineens 1K minder is (maar er is nog steeds winst) dan maakt dat ook geen fuck uit.
Wist niet dat je ook nog wat BTC had.
Heb ook nog een beetje stratis a 250 stuks.. Toen goedkoop gekocht.. met het idee dat ze eventueel ooit richting Etheruem-niveau gaan ik er nog een leuk centje aan over kan houden :-)

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Erik dB » 06 dec 2017, 22:37

Iemand al uitgevogeld hoe je op Bitcoins kunt shorten (als particulier)?

Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Frank_Sch » 06 dec 2017, 23:02

Erik dB schreef: 06 dec 2017, 22:37 Iemand al uitgevogeld hoe je op Bitcoins kunt shorten (als particulier)?
Zie plus500, kan zelfs met hefboom. Maar als je het mis hebt, gaat het heul erg pijn doen.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Erik dB » 06 dec 2017, 23:09

Frank_Sch schreef: 06 dec 2017, 23:02
Erik dB schreef: 06 dec 2017, 22:37 Iemand al uitgevogeld hoe je op Bitcoins kunt shorten (als particulier)?
Zie plus500, kan zelfs met hefboom. Maar als je het mis hebt, gaat het heul erg pijn doen.
Het is net als met Bitcoins inderdaad 😊

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 07 dec 2017, 06:53

Stratis Moooon!

Goedemorgen. ;-)

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Wouter81 » 07 dec 2017, 07:08

ErikS schreef: 07 dec 2017, 06:53 Stratis Moooon!

Goedemorgen. ;-)
Hodl jongens, hodl. :) Ik heb nog nooit ook maar 1 coin verkocht. Tot op heden werkt dat geweldig.

I love crypto. :love:

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 07 dec 2017, 07:24

Bijna 10 euro weer.
Ik blijf wel bij mijn motto dat ik straks de helft loos & dan met gratis geld ga spelen!

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JdBn » 07 dec 2017, 07:34

Wouter81 schreef: 07 dec 2017, 07:08
ErikS schreef: 07 dec 2017, 06:53 Stratis Moooon!

Goedemorgen. ;-)
Hodl jongens, hodl. :) Ik heb nog nooit ook maar 1 coin verkocht. Tot op heden werkt dat geweldig.

I love crypto. :love:
BTC afgelopen 24 uur ook bijna 17% :headbang:

Wel grappig om de winst te zien als iets wat je ermee kunt kopen.. Dus nu ik een beetje aan het denken ben aan een motor: drie weken terug was het nog een RSV Mille uit 2000, ondertussen zou ik een 2011 RSV4 Factory kunnen gaan halen... :roll:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 07 dec 2017, 08:10

Met bitcoin&stratis winst momenteel een leuke Rolex..

Ik zie 15k dollar voor de kerst... begin nu langzaam aan 20k te denken..

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JdBn » 07 dec 2017, 08:18

Vanaf 10 december beginnen de eerste beurzen met Bitcoin CFD’s, ben wel benieuwd wat dat gaat doen. Vooralsnog neig ik naar een koersstijging, want meer interesse/aandacht voor BTC -> meer handel -> stijgende lijn :D

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 07 dec 2017, 08:21

Ik denk dat het niet wezenlijk goed is voor de BTC, want dan gaat het alleen nog maar om geld & lucht.
Niet meer om de techniek die er achter zit.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 07 dec 2017, 08:23

Ik hoor over en weer. Mensen die eind dec / begin jan uit willen stappen omdat ze bang zijn dat bitcoin gaat dalen.
Maar ook mensen die daar niks van geloven.

Grappig om te lezen dat er grote verschillen zitten tussen EU en aziatische exchange-rates. Gisterenavond riep er al iemand op Tweakers dat op een Koreaanse Exchance BTC op 16k (dollar) stond. Waarna EU-exchanges volgden.
Wanneer dit soort verschuivingen kloppen is dat een handige voorbode om op in te kunnen spelen.

Met andere woorden.. Rond einde van het jaar houdt ik alles even goed in de gaten wat er gebeurd ^_^

@Erik.
Doe eens ff normaal hey :hammer:

Maar klopt.
De huizenmarkt was ook lucht. Onze spaarrekening ook. Maar toch zien we alles graag omhoog gaan. Nu is bitcoin de komende jaren aan de beurt :angel:

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 07 dec 2017, 08:25

Dagje te vroeg verkocht :mrgreen:
Gelukkig niet alles verkocht.
ErikS schreef: 07 dec 2017, 08:21 Ik denk dat het niet wezenlijk goed is voor de BTC, want dan gaat het alleen nog maar om geld & lucht.
Niet meer om de techniek die er achter zit.
Idd, dagen achtereen +10 tot 20% erbij (wat an sich leuk is voor de waarde van je eigen shit) zonder ook maar een enkel dipje kan natuurlijk niet, dus dat er een correctie komt is zeker.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15855
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bram » 07 dec 2017, 09:14

Bitonic is gewoon leeg, geen btc meer te koop.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 07 dec 2017, 09:16

litebit ook leeg :-D

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 07 dec 2017, 09:19

Haha prachtig toch.

mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door mark123 » 07 dec 2017, 09:42

Holy shit stratis! Maar de winst even verkocht en daarmee wat btc gekocht. Volgens mij is de hype bij de doodgewone burger nog niet eens gestart.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 07 dec 2017, 11:01

Toen koningin Elizabeth 1 in 1558 op de troon kwam, kreeg ze al vrij snel een brief van Thomas Gresham.

Gresham was een Engelse bankier en één van de rijkste burgers van Engeland en hij wees zijn koningin op het belang van deugdelijk geld.

Henry 8 had namelijk 40% van het zilvergehalte van de Britse shilling vervangen door waardeloos metaal waardoor dit slechte geld het goede geld uit circulatie duwde.

Mensen gingen de munten met een lager zilvergehalte uitgeven en hielden de munten met het correcte gehalte bij.

Dit fenomeen staat sindsdien bekend als “Gresham’s law”.

Een recent fenomeen van de wet, zijn de zilveren munten die in de jaren zestig nog als betaalmiddel werden gebruikt in de VS.

Toen de prijs van zilver echter boven de nominale waarde van deze munten steeg, verdwenen de munten uit omloop.

Mensen gingen de zilveren munten hamsteren.

Waar men vroeger “slecht geld” creëerde door het gehalte aan edelmetaal te verlagen, kan dat vandaag natuurlijk een heel stuk éénvoudiger.

Aangezien edelmetaal niet meer gebruikt worden als valuta en geld niet ééns meer gelinkt is aan de prijs van edelmetaal, kan je de waarde van het geld uithollen door er simpelweg meer van te printen.

Als mensen een bepaalde munt beginnen te hamsteren, kan het wel eens zijn dat Gresham’s law van toepassing is.

Het betere geld wordt bijgehouden en het slechte geld uitgegeven.

Denk daar misschien ééns aan wanneer iemand zegt dat bitcoin geen geld is omdat niemand het uitgeeft.

Het feit dat niemand zijn bitcoins uitgeeft, maar hamstert (of HODL’en zoals de cryptobeleggers het graag omschrijven), kan wel eens een belangrijke indicatie zijn dat bitcoin het betere geld is en Gresham’s law zijn rol speelt.

Dat lijkt ook ergens wel logisch.

Waarom zou je je bitcoins uitgeven terwijl je koopkracht stijgt als je ze bijhoudt?

Dit wordt op een pijnlijke manier geïllustreerd door het verhaal van Laszlo Hanyecz die in 2010 twee pizza’s kocht en er 10.000 bitcoins voor neertelde.

Het tegenovergestelde geldt natuurlijk ook voor fiatgeld.

Waarom zou je dit geld bijhouden? Door de aanhoudende inflatie kan je er straks minder mee kopen.

Als Gresham’s law van toepassing is, betekent het ook dat bitcoin uiteindelijk al het fiatgeld in de wereld zal vervangen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Majestic-12 [Bot], MarcF, Martijn_bmw, Tom V en 119 gasten