Gran Turismo Sport

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Barend » 06 dec 2017, 10:18

Gisteren alvast wat online zitten oefenen, vind het nog steeds geen hele sterkte online experience, maargoed, dat zal wel steeds beter worden.
Wat is dat met dat auto's die soms ineens doorzichtig worden en dwars door je heen rijden en een minuut later ineens niet meer doorzichtig zijn en je volop aanrijden?

Vanavond kan ik helaas niet maar zondagavond ga ik erbij proberen te zijn!

Kelvinrs
Berichten: 261
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Kelvinrs » 06 dec 2017, 14:50

Zondag lukt voor mij denk ik ook wel.. Ben alleen enorm druk met werk dus tijd om te oefenen heb ik niet veel, misschien zondagmiddag even!

@Barend: Dat is volgens mij omdat die auto's van de baan zijn geraakt en een soort ''straf'' krijgen.. Alleen om de andere coureurs niet te benadelen kan je erdoorheen rijden, hoe nep het ook is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 06 dec 2017, 18:30

Naarmate je beter wordt zul je steeds minder last daarvan krijgen. Even doorheen bijten. Prima systeem om beoordeeld te worden zonder dat je de dupe van anderen wordt.

Om 20.00 uur uiterlijk heb ik een room open !

Bij veel gebeuk en weinig respect ga ik zondag de eisen voor deelname verhogen. Dus advies aan iedereen rustig aan te doen. De wedstrijd win je niet in de eerste bocht. Ga aantal rondes verhogen zodat het minder belangrijk is die eerste ronde.

En beginnen met max 220pk op klein baantje. Even testfase dus nog.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jan-Willem » 06 dec 2017, 19:00

Ik was er gisteren wel klaar mee, ik werd bewust de baan af geramt en toen kreeg ik ook nog straf?
Wel 5 keer in een race van de baan geramt
Gaat nergens over wat een tering zooi die dagelijkse races :bag:

Even een n00b vraag hoe gebruik je een headset incl een stuurtje?
Normaal plug je de headset in de controler, mijn stuur heeft die aansluiting niet.
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op 07 dec 2017, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Tom » 06 dec 2017, 19:12

Bij de PS4 zat een oortje met microfoon erin.. die in je controller duwen en daarna in het hoofdmenu van de PS4 een party aanmaken. Daarna kun je gewoon met elkaar praten, werkt perfect. Onbegrijpelijk dat jullie dat nog niet gebruiken?

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jan-Willem » 06 dec 2017, 19:19

En hoe doe je dat als je niet met de controller speelt?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Tom » 06 dec 2017, 19:20

Controller naast je neerleggen? Volgens mij hoef je alleen verbinding te hebben, maar dat weet ik niet zeker.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door WJ » 06 dec 2017, 19:25

Toen we met GT5 en 6 reden een aantal jaar terug zat iedereen al gewoon op de Playstation voice chat met elkaar. En als je geen USB headsetje heb kan dat ook met dat controller "headsetje", en dan inderdaad gewoon met controller naast je.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 06 dec 2017, 19:52

We hebben pas één keer samen gereden Tom. Ga er ook even induiken. Koop jij dat spel nou maar snel !

Verder paar grote updates die verplicht zijn dus room gaat over paar minuten open.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jeffrey026 » 06 dec 2017, 22:53

Haha moet echt beter mijn best gaan doen en wat meer geduld kweken :p. Die hard banden met mijn skills zijn niet bevoordelijk.
Achja komt wel goed .tis gelukkig voor gezelligheid en opkomst is al.aardig :)

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Joël D. » 06 dec 2017, 23:10

:P Ja same here Jeffrey. Ik ben veel te ongeduldig.

Maar was wel weer leuk! Tnx Guys.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 06 dec 2017, 23:23

Was inderdaad super leuk heren en ook super sportief en beheerst gereden :thumbup:

Inmiddels wel gezien dat je zowel een minimale coureursbeoordeling alsook een minimale sportieve beoordeling kan pre-selecteren. Maar goed dat lijkt vooralsnog niet nodig te zijn.

Verder heb ik volgens mij eindelijk ontdekt hoe je vooraf bepaalde auto’s kunt instellen. Zodat iedereen dus in dezelfde auto kan rondrijden. Beetje omslachtig wel, dat was in GT5 toch veel praktischer. Verder kan je de PB (dat hij pk en gewicht dus automatisch zelf aanpast) alleen kiezen als je een auto in een bepaalde klasse pre-selecteert binnen je room. Best omslachtig. Volgende keer ook even uitproberen.

En allemaal ook met een headsetje proberen te werken. Snap alleen zelf nog weinig van die party:

- Moet je een party aanmaken als je elkaar via headset wil verstaan ?
- Wie moet de party aanmaken ? De host of een willekeurig iemand ?
- Kunnen anderen ook toetreden tot de party zonder headset ? Dus alleen mee luisteren ?


Tot zondag 20.00 uur allen !

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jan-Willem » 06 dec 2017, 23:26

Op sport hard valt het niet mee, die 2e baan was best lastig!
Ik vond het met die peugeotjes ook wel leuk racen, ding stuurt best goed :thumbup:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Chris van S. » 07 dec 2017, 09:28

@Jan-Willem; Sport hard is lastig inderdaad. Maar dat is het voor iedereen dus daarmee is het toch gelijk. Als je je rust bewaard kwa rijden is het rijden wel te doen en eigenlijk gewoon fun. Al vind ik het op hoge snelheid afremmen op sport hard echt r*k. Het is erg lastig om in te schatten hoe lang te remweg zal zijn. En dan gebeurd het dat je soms je voorganger een tikje. Zoals bij jouw JW in de laatste bocht. Excuus! Wel mooi om te zien hoe de verschillen zijn met de GTR en de Gayman GT4 maar toch dat ze heel gewaagd zijn aan elkaar.

Gisteravond vond ik het wel erg rommelig kwa autokeuze. Wellicht een idee om aan te geven met wat voor soort auto we gaan rijden. En of we met straat auto's gaan rijden of dat we met raceauto's gaan rijden. Kunnen deze auto's vooraf worden geselecteerd en/of aangeschaft.

Ook viel het mij op dat het vrij lastig is om de langzamere deelnemers op charmante wijze in te halen in de trainingen. Ik waardeer het feit dat er van de complete breedte van de baan gebruik word gemaakt. Bedoel het asfalt ligt er niet voor niks. Maar als je slingert of midden op de baan rijd? Let ook op wat er achter je rijd. Is er iemand veel sneller achter je? Houd even een metertje of 2 a 3 asfalt over en laat degene even voorbij. Easy!

Was verder mooi gisteravond, aantal mooie battle's gehad. En daar kom ik voor!

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jan-Willem » 07 dec 2017, 09:42

Ik trok met de GTR in de 2e versnelling weg vanuit stilstand en dan gaat die best rap van de plek!
De cayman's hadden nog best gang er in zitten vooral op snelheid.
1 keer gewonnen 1 keer 2e en het scheelde beide niet veel met Ilja!

Ik heb ook iemand een tikje gegeven omdat ik mij verremde sorry daar voor!
Ik probeer netjes te racen maar dat valt nog best tegen vooral omdat de auto best veel glijd.

Vooral de peugeot die stuurde ik meer met het gas dan het stuur :mrgreen:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Barend » 07 dec 2017, 10:37

Macboy schreef: 06 dec 2017, 23:23 En allemaal ook met een headsetje proberen te werken. Snap alleen zelf nog weinig van die party:

- Moet je een party aanmaken als je elkaar via headset wil verstaan ?
- Wie moet de party aanmaken ? De host of een willekeurig iemand ?
- Kunnen anderen ook toetreden tot de party zonder headset ? Dus alleen mee luisteren ?


Tot zondag 20.00 uur allen !
(ervaring uit andere games, dus wellicht net anders bij GT)
- Nee, maar bij een party hoor je alleen elkaar, dus dat is veel handiger
- Iedereen kan de party aanmaken, iedereen die joined kan daarna anderen uitnodigen. Elkaar toevoegen op PSN is het meest handige, dan kun je direct je party joinen.
- Volgens mij niet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 07 dec 2017, 11:49

Chris het is nog maar een testfase dus zeker rommelig. Ik ben nog veel aan het experimenteren met de room.

Verder opvallend hoe snel de GTR is maar hoe goed de Cayman in de bochten dichterbij komt. Daarom wil ik ook zo snel mogelijk die PB introduceren zodat de velden qua auto’s verschillen maar de verhouding pk en gewicht het competitief maakt.

We gaan nu echte race doen zondag met kwalificaties. Voor zondag 20.00 uur stel ik het volgende voor:

1. Peugeot 206 of vergelijkbaar op Kyoto Driving Park - 5 rondes
2. Gr. 4 op Kyoto Driving Park - 7 rondes
3. Gr. 4 op Dragon Trail coast - 5 rondes
4. Porsche GT3 op Badhurst afsluitend klooien en eventueel race 3 rondes.

Input ? Of prima ? Andere optie is gewoon iedereen ingang laten stemmen voor de volgende baan.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jeffrey026 » 07 dec 2017, 12:01

Jullie hoeven mij er niet af te beuken :p vlieg er vaak genoeg vanaf zodat jullie mij kunnen inhalen haha.

Maar als ik het zo lees vinden meerdere mensen harde banden klote. Kunnen we niet beter wat zachtere nemen? Ook wat minder gekloot met uitbreken met bocht uitkomen en al dat geglibber met insturen.
Vrouwtje liet weten dat stuurtje binnen is :).
Vnaaf eens klooien kijken hoe het gaat.
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 07 dec 2017, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 07 dec 2017, 12:08

Nee je moet gewoon leren rijden met sport hard. Daarna wordt het alleen maar spannender. Ik kan tijdens het hosten het ook aanpassen natuurlijk als het echt niet gaat. Dus ben geen voorstander van nu al banden wisselen tenzij iedereen dat wil uiteraard.

Leuk dat je stuur binnen is ! Kijken of dat nu zondag beter voor je gaat met de sport hard banden.


Verder heb ik deze set gezien. De Beyer Dynamic Custom Game.

Afbeelding


Ik rij met hoofdtelefoon zodat niet iedereen mee hoeft te luisteren. Vind het wel fijn als de oren volledig bedekt worden. En hier zit dan een microfoon bij. Werkt dit dan als headset voor de PS4 ? Neem aan van wel. Stop normaal de stekker in de tv, maar hoe herkent de PS4 de headset dan ? Of zal dat via Bluetooth lopen want kan geen stekker in de PS4 steken die heeft ie niet aan de voorkant.

Bluetooth headset is dan wel handig, maar zoals gezegd ik moet sowieso nog een goeie koptelefoon hebben voor in huis in verband met muziek ook. Hulp wordt gewaardeerd want ding kost toch weer €199 en moet dan wel doen wat ik wil.


En anders gewoon voor €30 zoiets en die sluit je dan rechtstreeks aan op je controller toch ? Draadloos ben ik niet kapot van omdat die dan een USB gebruikt. Heb er maar 2 voorop. Eentje voor het stuur en eentje voor de controller. Dus koptelefoon aansluiten op controller is wel meest praktisch denk ik. Aan de andere kant gewoon zorgen dat je controllers altijd geladen zijn en klaar. Heb je ook minder kabels bij een wireless koptelefoon.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 07 dec 2017, 12:35

Shit die laatste is net voor communicatie vanwege build in mic wat minder geschikt :(

https://tweakers.net/reviews/3958/2/hea ... adset.html

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Chris van S. » 07 dec 2017, 12:46

Valt mee hoor Ilja. Gisteravond was ik prima te verstaan met de originele headset. Al moest ik wel even het volume wat hoger zetten. En bovendien komt dat ding als beste uit de test.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 07 dec 2017, 12:54

Ik ga hem gewoon bestellen. Krijgt verder een dikke 9 op Tweakers dus prima idd. Bovendien spelen we GT sport dus alleen praten om dingen af te stemmen zoals “verzamelen bij start” en “andere baan”. Is met tactical team based shooter mogelijk minder gunstig.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Barend » 07 dec 2017, 12:57

Ik heb die laatste Macboy, de PlayStation Gold Wireless Headset . Is een prima ding, draadloos, en op te laden met dezelfde kabel als die van de controllers. Heb nog nooit commentaar gehad op microfoon kwaliteit.
Maar er zijn natuurlijk genoeg draadloze alternatieven in alle prijsklasses: https://www.gamingheadsetshop.nl/catego ... 7259=20066

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Macboy » 07 dec 2017, 13:02

We gaan nu echte race doen zondag met kwalificaties. Voor zondag 20.00 uur stel ik het volgende voor:

1. Peugeot 206 of vergelijkbaar op Kyoto Driving Park - 5 rondes
2. Gr. 4 op Kyoto Driving Park - 7 rondes
3. Gr. 4 op Dragon Trail coast - 5 rondes
4. Porsche GT3 op Badhurst afsluitend klooien en eventueel race 3 rondes.

Input ? Of prima ? Andere optie is gewoon iedereen ingang laten stemmen voor de volgende baan.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Gran Turismo Sport (PS4)

Bericht door Jan-Willem » 07 dec 2017, 13:05

Pfff wel irritant zoon cayman op je bumper, goed gereden Ilja! :mrgreen:
Jeffrey026 schreef: 07 dec 2017, 12:01 Jullie hoeven mij er niet af te beuken :p vlieg er vaak genoeg vanaf zodat jullie mij kunnen inhalen haha.
Dat was ik sorry haha.
Met name onkunde van mijn kant ik kon je niet meer ontwijken!


Ik vond die 2e baan wel erg lastig, wel meerdere want na de start finish reden een aantal rechtdoor inlaats van links af :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten