Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Jezus wat een gaaf ding!! Bizar gave fiets!
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
En de handvatverwarming is zojuist besteld.
Nu tijd voor een warm broodje bij de Italiaan in Lisse. Het is nl. best bizar koud op zo'n ding op dit moment...
Nu tijd voor een warm broodje bij de Italiaan in Lisse. Het is nl. best bizar koud op zo'n ding op dit moment...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Mooie verzameling wordt he zo hoor..
Alleen ik durf niet eens naar de garage te lopen om een biertje te halen met deze temperaturen, laat staan op de motor stappen
Alleen ik durf niet eens naar de garage te lopen om een biertje te halen met deze temperaturen, laat staan op de motor stappen
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Gave machine man.
Ik kan niet uitsluiten dat er hier ook nog eens wat vergelijkbaars komt op het moment dat het van mij allemaal wat "praktischer inzetbaar" mag.
Ik kan niet uitsluiten dat er hier ook nog eens wat vergelijkbaars komt op het moment dat het van mij allemaal wat "praktischer inzetbaar" mag.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Briljant gave fiets Mark! Ik ben altijd fan geweest van de Hypers sinds ze op de markt kwamen.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Tri-colore rimstriping gemonteerd
- Jules
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Heerlijk! Mijn Hornet is ook verkocht dus mag zsm een 848 Streetfighter komen. Hopelijk kan ik zaterdag slagen.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Zo vandaag een droge en wat minder koude dag. Droog wegdek ook. Dus vanochtend de Hypermotard gepakt en met een omweg binnendoor naar het werk gereden. 's avonds naar de sportschool en daarna de dijk Gouda -> Cappelle aan de Ijsel gepakt. Een route die ik vaak rij en ook vaak met de SuperDuke heb gepakt.
Heerlijk genoten van het koppel van de 937cc twin, het goede uitzicht van de hoge zit en het geluid van de open uitlaat. Het geheel begint eindelijk wat te wennen en geeft wat meer vertrouwen. Zal ook komen door het droge wegdek en de temperatuur. Op de dijk alles in "sport"mode gezet en dan reageert het allemaal supersnel op de rechterpols.
Thuisgekomen direct het idee: Hoe verhoudt dit zich nou "back-to-back" met de SuperDuke?
Weekje niet op SuperDuke gereden en net terug met de Hypermotard van een heerlijke avondje "spirited sturen". Dus Hypermotard weggezet en SuperDuke gestart. En wat valt dan op:
- Dat soepeler zijn van de Hypermotard valt eigenlijk wel mee. Ook de SuperDuke draait netjes rond. Dacht eerder dat ie "bokkiger" was maar dat is eigenlijk niet zo. De motoren zijn goed vergelijkbaar wat dat betreft.
- De katlose, db-demperlose Terminogni van de Hypermotard maakt toch echt wat meer geluid dan de Akropovic (zonder db-killer, met kat) van de SuperDuke. SuperDuke is wat zachter, donkerder, zwaarder.
- De SuperDuke ploft meer/vaker bij gas los. De Hypermotard geeft af een toe een prachtige "plof". De SuperDuke doet meer "pop, pop, pop, pop" bij gaslos.
- Qua snelheid, koppel, en vermogen merk je voor het gevoel eigenlijk weinig verschil in 1,2,3.... Totdat je op de snelheidsmeter kijkt... Met de SuperDuke ligt de snelheid dan gewoon gemiddeld 20 km/h hoger. Best vreemd want voor je gevoel is de beleving hetzelfde. Kortom de Hypermotard biedt dezelfde beleving enkel het is wat "rijbewijs vriendelijker"...En je merkt het duidelijk als je op de Superduke in 4, 5, of 6 het gas opendraait. Dan pakt de SuperDuke gewoon met merkbaar meer koppel en vermogen op.
- De Hypermotard gooi je nog makkelijker van links naar rechts. Turn-in is duidelijk wat "sneller" dan bij de SuperDuke. Komt misschien ook omdat het stuur wat breder is.
- Spiegels van de SuperDuke zijn VEEL beter.
- Bediening op de Superduke is (nog) "directer". Vooral het remmen (duikt minder) en de versnellingsbak (meer "klik" en nog preciezer)
- De zit op de SuperDuke is merkbaar lager en minder naar voren. Zodat je beter op het dashboard kijkt.
Mark.
Heerlijk genoten van het koppel van de 937cc twin, het goede uitzicht van de hoge zit en het geluid van de open uitlaat. Het geheel begint eindelijk wat te wennen en geeft wat meer vertrouwen. Zal ook komen door het droge wegdek en de temperatuur. Op de dijk alles in "sport"mode gezet en dan reageert het allemaal supersnel op de rechterpols.
Thuisgekomen direct het idee: Hoe verhoudt dit zich nou "back-to-back" met de SuperDuke?
Weekje niet op SuperDuke gereden en net terug met de Hypermotard van een heerlijke avondje "spirited sturen". Dus Hypermotard weggezet en SuperDuke gestart. En wat valt dan op:
- Dat soepeler zijn van de Hypermotard valt eigenlijk wel mee. Ook de SuperDuke draait netjes rond. Dacht eerder dat ie "bokkiger" was maar dat is eigenlijk niet zo. De motoren zijn goed vergelijkbaar wat dat betreft.
- De katlose, db-demperlose Terminogni van de Hypermotard maakt toch echt wat meer geluid dan de Akropovic (zonder db-killer, met kat) van de SuperDuke. SuperDuke is wat zachter, donkerder, zwaarder.
- De SuperDuke ploft meer/vaker bij gas los. De Hypermotard geeft af een toe een prachtige "plof". De SuperDuke doet meer "pop, pop, pop, pop" bij gaslos.
- Qua snelheid, koppel, en vermogen merk je voor het gevoel eigenlijk weinig verschil in 1,2,3.... Totdat je op de snelheidsmeter kijkt... Met de SuperDuke ligt de snelheid dan gewoon gemiddeld 20 km/h hoger. Best vreemd want voor je gevoel is de beleving hetzelfde. Kortom de Hypermotard biedt dezelfde beleving enkel het is wat "rijbewijs vriendelijker"...En je merkt het duidelijk als je op de Superduke in 4, 5, of 6 het gas opendraait. Dan pakt de SuperDuke gewoon met merkbaar meer koppel en vermogen op.
- De Hypermotard gooi je nog makkelijker van links naar rechts. Turn-in is duidelijk wat "sneller" dan bij de SuperDuke. Komt misschien ook omdat het stuur wat breder is.
- Spiegels van de SuperDuke zijn VEEL beter.
- Bediening op de Superduke is (nog) "directer". Vooral het remmen (duikt minder) en de versnellingsbak (meer "klik" en nog preciezer)
- De zit op de SuperDuke is merkbaar lager en minder naar voren. Zodat je beter op het dashboard kijkt.
Mark.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Mooi verhaal Mark en klinkt als een goede "in-depth" vergelijking. krijg zo wel een aardig idee zonder op beide te hebben gereden. bedankt dat je even de tijd neemt om de verschillen neer te zetten!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Heel gaaf inderdaad bedankt
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Mooie fiets, jammer dat hier de handkappen met inklapbare spiegels niet meer op zitten. Spiegels (op een supermotard) staan altijd zo lelijk.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Mooi vergelijk zo idd... maar hoe is het met de verlichting? Ik vind het een drama om in het "donker" te rijden met welke motor dan ook.
- Jules
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Ben ik ook wel benieuwd naar. Op Mn Hornet was in t donker geen pretje, hopelijk straks op de Streetfighter beter. En hoe zit het met xenon en/of LED upgrades?
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
2 hele dikke fietsen. Leuk om de verhalen te lezen. Duuc is errug mooi
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Standaard verlichting...in zowel HM als SDR...gisteren viel me wel op dat ik de HM pretigger vond qua verlichting / rijden in het donker...verlichting leek iets helderder, breder en ongetwijfeld helpt het ook dat je nog hoger en nog meer rechtop zit op de HM.
Mark.
Mark.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
al even niet meer gespiekt in dit geelte van het forum .markk schreef: ↑05 dec 2017, 21:48 Zo vandaag een droge en wat minder koude dag. Droog wegdek ook. Dus vanochtend de Hypermotard gepakt en met een omweg binnendoor naar het werk gereden. 's avonds naar de sportschool en daarna de dijk Gouda -> Cappelle aan de Ijsel gepakt. Een route die ik vaak rij en ook vaak met de SuperDuke heb gepakt.
Heerlijk genoten van het koppel van de 937cc twin, het goede uitzicht van de hoge zit en het geluid van de open uitlaat. Het geheel begint eindelijk wat te wennen en geeft wat meer vertrouwen. Zal ook komen door het droge wegdek en de temperatuur. Op de dijk alles in "sport"mode gezet en dan reageert het allemaal supersnel op de rechterpols.
Thuisgekomen direct het idee: Hoe verhoudt dit zich nou "back-to-back" met de SuperDuke?
Weekje niet op SuperDuke gereden en net terug met de Hypermotard van een heerlijke avondje "spirited sturen". Dus Hypermotard weggezet en SuperDuke gestart. En wat valt dan op:
- Dat soepeler zijn van de Hypermotard valt eigenlijk wel mee. Ook de SuperDuke draait netjes rond. Dacht eerder dat ie "bokkiger" was maar dat is eigenlijk niet zo. De motoren zijn goed vergelijkbaar wat dat betreft.
- De katlose, db-demperlose Terminogni van de Hypermotard maakt toch echt wat meer geluid dan de Akropovic (zonder db-killer, met kat) van de SuperDuke. SuperDuke is wat zachter, donkerder, zwaarder.
- De SuperDuke ploft meer/vaker bij gas los. De Hypermotard geeft af een toe een prachtige "plof". De SuperDuke doet meer "pop, pop, pop, pop" bij gaslos.
- Qua snelheid, koppel, en vermogen merk je voor het gevoel eigenlijk weinig verschil in 1,2,3.... Totdat je op de snelheidsmeter kijkt... Met de SuperDuke ligt de snelheid dan gewoon gemiddeld 20 km/h hoger. Best vreemd want voor je gevoel is de beleving hetzelfde. Kortom de Hypermotard biedt dezelfde beleving enkel het is wat "rijbewijs vriendelijker"...En je merkt het duidelijk als je op de Superduke in 4, 5, of 6 het gas opendraait. Dan pakt de SuperDuke gewoon met merkbaar meer koppel en vermogen op.
- De Hypermotard gooi je nog makkelijker van links naar rechts. Turn-in is duidelijk wat "sneller" dan bij de SuperDuke. Komt misschien ook omdat het stuur wat breder is.
- Spiegels van de SuperDuke zijn VEEL beter.
- Bediening op de Superduke is (nog) "directer". Vooral het remmen (duikt minder) en de versnellingsbak (meer "klik" en nog preciezer)
- De zit op de SuperDuke is merkbaar lager en minder naar voren. Zodat je beter op het dashboard kijkt.
Mark.
Superdik zo'n HM, ook nog met een oog naar zitten kijken toen ik van mijn 690SMC-R over wilde stappen naar meer vermogen.
Maar zo te lezen toch meer plezier met de SD?
Beide erg mooie fietsen! pas je wel op dat je niet door de pekel gaat rijden?
Heb zelf ook veel motoren al gehad en mijn SD is toch een echte alles kunner.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
BMW RT style onder de schouders door
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Gaat dat langs het lichaam ? Moet je wel slank voor zijn !
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Tsja, als je links EN rechts enkel spareribs ziet dat weet je dat je aan de normale spiegels moet
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Markk's motortopic - KTM 1290 Super Duke R en Ducati Hypermotard 939
Vorige weekend de Ducati handvatverwarming laten monteren. Kost natuurlijk belachelijk veel (300+) maar dan wel gewoon aan kunnen zetten via menu systeem e.d.
Afgelopen woensdag vrij. Droog, vooral veel grijsheid / mist. Kortom dat vroeg om een lange rit en foto's
Via de Amstel naar Amsterdam gereden. Aldaar langs het Ijselmeer (Durgerdam, Volendam, Hoorn, Enkhuizen) omhoog en weer terug.
Rugzakje met DSLR mee. Weer was erg grijs/bewolkt dus wat saai licht. Drie acceptabele foto's overgehouden.
(Disclaimer - droog werd motregen en na 10m was ie al supervies...)
Afgelopen woensdag vrij. Droog, vooral veel grijsheid / mist. Kortom dat vroeg om een lange rit en foto's
Via de Amstel naar Amsterdam gereden. Aldaar langs het Ijselmeer (Durgerdam, Volendam, Hoorn, Enkhuizen) omhoog en weer terug.
Rugzakje met DSLR mee. Weer was erg grijs/bewolkt dus wat saai licht. Drie acceptabele foto's overgehouden.
(Disclaimer - droog werd motregen en na 10m was ie al supervies...)
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten