Hyundai i30 N
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Hyundai i30 N
Rechts in beeld staat de olie temperatuurmeter op het schermpje..
-
Online
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Hyundai i30 N
Duidelijk.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Hyundai i30 N
Voor sommige zou het ook kunnen gelden als afschrijvingsmeter maar ik denk dat dat wel meevalt.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Hyundai i30 N
Sander-E46 schreef: ↑15 nov 2017, 07:27 https://www.autoblog.nl/nieuws/hyundai- ... deo-103995
Klinkt wel erg lekker hoor! Ikvind de 0-100 tijden niet zo spannend persoonlijk, 6,4 seconden of 6,1 seconden.. Overigens wel erg gaaf dat babyblauw.
Pff m'n X5 diesel doet dat vlotter........
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Hyundai i30 N
En een pittige accubak doet dat nog rapper. Is natuurlijk niet de essentie van een hothatch.tomgtr schreef: ↑15 nov 2017, 09:08Sander-E46 schreef: ↑15 nov 2017, 07:27 https://www.autoblog.nl/nieuws/hyundai- ... deo-103995
Klinkt wel erg lekker hoor! Ikvind de 0-100 tijden niet zo spannend persoonlijk, 6,4 seconden of 6,1 seconden.. Overigens wel erg gaaf dat babyblauw.
Pff m'n X5 diesel doet dat vlotter........
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Hyundai i30 N
Dat is waar maar het is 2017. De lijst met auto's die zo'n bakkie laten staan is gigantisch. Het is toch ook een beetje de lol om in zo'n bakkie gewoon wat vlotter in het verkeer te zijn dan het meeste om je heen. Het is niet alsof er veel van de nieuwe GTI's Cupra's etc op het circuit komen.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Hyundai i30 N
Dan zou je toch eens een dagje Nordschleife moeten kijken. Daar wemelt het wel nog als enige van de hothatches
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Hyundai i30 N
Vast, wil je de verkoopcijfers van alle hothatches even naast de opkomst op circuits leggen? Onzin, nog geen 5 pct is daar te vinden.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
TomGTR on a rampage! Mooi!
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Hyundai i30 N
Heb jij dat allemaal inzichtelijk Tom?
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Hyundai i30 N
Paar maanden terug op De Ring op een maandag verschillende i30N testauto's voorbij zien komen. Ging wel aardig, niks speciaals. Op een gegeven moment kwam er ook een Megane RS testmule voorbij en dan sta je ineens wel even met de mond open van verbazing te kijken. Dynamisch van een heel andere orde.
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Hyundai i30 N
Ik vind het wel een tof ding.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
Ik denk het niet zozeer zwart op wit. Ik ook niet, jij niet, niemand.
Dus ga ik uit van de gutfeel en denk ik dat Tom een punt heeft.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Hyundai i30 N
En wat is dan het punt? Dat dikke diesels en accubakken tegenwoordig sneller 0-100 doen dan hothatches?
Die zijn inderdaad snel hedendage. Als je dat echter afzet tegen het gros van het wagenpark, met name <1.0l koekblikjes, dan zit het met de prestaties van een hothatch tegenwoordig wel goed, zeker om je vlot door het verkeer te bewegen.
We zijn wat verwend op DF met het aanbod "dikke" auto's.
Daarnaast is 0-100 en puur vermogen niet zaligmakend om DF te hebben. Dat snapt Tom ook, anders heb je geen Driewieler.
Die zijn inderdaad snel hedendage. Als je dat echter afzet tegen het gros van het wagenpark, met name <1.0l koekblikjes, dan zit het met de prestaties van een hothatch tegenwoordig wel goed, zeker om je vlot door het verkeer te bewegen.
We zijn wat verwend op DF met het aanbod "dikke" auto's.
Daarnaast is 0-100 en puur vermogen niet zaligmakend om DF te hebben. Dat snapt Tom ook, anders heb je geen Driewieler.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
kg/pk?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Hyundai i30 N
Daar moest ik ook aan denken, 0-100 is leuk voor een paar keer, bochtenwerk is altijd leuk. En volgens mij zit dat juist wel goed bij deze i30 N.indobesar schreef: ↑15 nov 2017, 12:02 En wat is dan het punt? Dat dikke diesels en accubakken tegenwoordig sneller 0-100 doen dan hothatches?
Die zijn inderdaad snel hedendage. Als je dat echter afzet tegen het gros van het wagenpark, met name <1.0l koekblikjes, dan zit het met de prestaties van een hothatch tegenwoordig wel goed, zeker om je vlot door het verkeer te bewegen.
We zijn wat verwend op DF met het aanbod "dikke" auto's.
Daarnaast is 0-100 en puur vermogen niet zaligmakend om DF te hebben. Dat snapt Tom ook, anders heb je geen Driewieler.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
Volgens mij valt dat wel mee, fwd en 6,4 naar de 100. Haal ik wel 'n Sierra ofzo.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
Wat wél zaligmakend is om Driving Fun te hebben is voor iedereen anders, maar voor mij is dat niet 6,4 naar de 100 in 2017 over de voorwielen.
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Hyundai i30 N
0-100 is ook niet spannend. Maar die tussen acceleraties dan weer wel. En dat wil met een FWD hot hatch meer dan goed
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
De vraag is dan: Zijn tussenaccelleraties zaligmakend.
En kan dat met 'n X5 diesel ook niet?
En kan dat met 'n X5 diesel ook niet?
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Hyundai i30 N
Ben nog geen X5 diesel tegen gekomen die mee kon komen eerlijk gezegd......
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
X5 550d dus nog niet.
Punt is tussenaccelleratie toch?
Nu?
Of?
Punt is tussenaccelleratie toch?
Nu?
Of?
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hyundai i30 N
Als het maar zaligmakend was, keur ik 't goed hoor.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Hyundai i30 N
Ja Frank, als het anders zou zijn zou je in de file staan op het circuit
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Hyundai i30 N
indobesar schreef: ↑15 nov 2017, 12:02 En wat is dan het punt? Dat dikke diesels en accubakken tegenwoordig sneller 0-100 doen dan hothatches?
Die zijn inderdaad snel hedendage. Als je dat echter afzet tegen het gros van het wagenpark, met name <1.0l koekblikjes, dan zit het met de prestaties van een hothatch tegenwoordig wel goed, zeker om je vlot door het verkeer te bewegen.
We zijn wat verwend op DF met het aanbod "dikke" auto's.
Daarnaast is 0-100 en puur vermogen niet zaligmakend om DF te hebben. Dat snapt Tom ook, anders heb je geen Driewieler.
Ik snap het heel goed. Ik zeg ook niet dat 0-100 zaligmakend is, bochtengedrag al helemaal niet voor de meeste hot hatch piloten. Enige wat ik probeerde te zeggen en wat alleen Robin lijkt te begrijpen, 6.4 seconden 0-100 in 2017 is echt prut. De enige reden dat het nog iets lijkt is omdat al die ecoschrapers zo langzaam zijn.