Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 01 sep 2017, 23:57

Volg het niet helemaal...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 02 sep 2017, 01:02

Onzinniger wordt het niet.

Nou ja, schoenen met gespen misschien.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 02 sep 2017, 10:01

AC is prachtig qua feel en handling, maar speel de laatste tijd alleen maar Automobilista, de immersion(hoe vertaal je dat?) van deze nog in opbouw zijnde sim is gweldig, ook vind ik de (offline doh) AI in Automobilista beter dan in AC.

Ook de handling/feel en vooral SOUND in AMS is geweldig.
AMS: Ultima GTR strraatversie is zo kut beheersbaar, maar na 2/3 laps als de zooi warm is zo mooi op/over de grens.
Ook de Boxster Cup Porsches, de Caterhams, de Stockcar Brazil en de Mitsu rallycars op gravel. Het voelt allemaal net even 'leuker' dan AC voor mij.
Ook de 1967 Vintage F1(L49, Ferrari 312, Honda V12 etc) voelen gewoon als m'n auto op Papenburg:)

Wil niet zeggen dat AC minder is, zeker niet, het lijkt natuurlijker en echter in de replay(alhoewel ik AMS frisser'mooier' vind ogen in de replay)

Twee topsims!

edit: Dat met traffic is nonsens, beter speel GTA.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 05 sep 2017, 01:04

Afbeelding

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 12 sep 2017, 19:01

Over 'n week als DLC:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 03 nov 2017, 09:43

Stuitte bij toeval op deze mod van de 991 GT2RS Nordschleifekiller. En die mag in de verzameling niet ontbreken.
Heb er nog niet mee gereden btw. Downloadlink onder de video:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 04 nov 2017, 09:53

Gaaf !! Heb je voor de PS4 ook dezelfde downloadable content eigenlijk ?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 05 nov 2017, 11:23

Dat weet ik niet, maar volgens mij niet Ilja. Dit zijn mods/cars/skins/tracks gemaakt door derden.
Allen veelal te vinden op racedeparment of bijv drivingitalia.net

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Joël D. » 05 nov 2017, 18:30

Modden op de PS4 gaat niet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 07 nov 2017, 22:27

Spel besteld eindelijk dus ben benieuwd !

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Dwarsligger » 09 nov 2017, 11:22

Vraag die veel gesteld word op verschillende fora maar waar natuurlijk 1000 meningen over zijn;
Ik wil graag beginnen met Simracing, vooral om verschillende banen goed te leren kennen. Ik verwacht niet dat ik veel online ga racen, bijv. Iracing is geen vereiste. Raden jullie PC of PS4 (Pro) aan?

Voordelen PC;
- betere physics
- veel mods beschikbaar

Voordelen PS4 Pro;
- geen gedoe met instellingen. Gewoon game erin en gaan
- lagere kosten (platform is goedkoper, games duurder. Maar aangezien ik wss. alleen Asetto Corsa en Project Cars 2 koop tellen de game kosten niet zo)

Qua racen heb ik een beter gevoel bij de PC maar ben zelf niet zo'n IT'er en het gemak van de PS4 trekt me ook wel. Wat zijn volgens jullie voor- en nadelen van simracing op PC / PS4 en hoe zijn de ervaringen hier?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 nov 2017, 11:29

En voor de meeste sims geldt dat DLC en patches vaak achterlopen op consoles. Al is het alleen maar omdat je de patch altijd goed moet laten keuren door Sony of Microsoft en dat kost weken...

Verder ben je (alweer) afhankelijk van de console fabrikant of ie lief genoeg is je stuur te laten werken of de support te droppen, en je stuur meenemen naar de volgende console(huidige versie maar andere fabrikant of de volgende next gen) is al helemaal een gok

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 09 nov 2017, 13:09

Altijd PC, en beste offline AI auto's zijn van Automobilista, maar de auto's van AC zijn gedetailleerder.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 10 nov 2017, 02:44

Hardcore simracing is weer wat anders dan even gezellig simracen. En dan bedoel ik uitdrukkelijk niet arcade.

Ga kijken hoe serieus de GranTurismo Sport community wordt. In alle andere gevallen ben je voor het echte serieuze werk veelal met de PC beter af. Maar als het gaat om je eigen fun voldoet de PS4 natuurlijk meer dan prima. Zeker als je er net mee begint. Ik heb jaren PC gedaan maar zal nooit meer de stap terug maken.

De vraag is dus meer wat jij precies zoekt in het simracen ?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 10 nov 2017, 08:47

Macboy schreef: 10 nov 2017, 02:44 Ik heb jaren PC gedaan maar zal nooit meer de stap terug maken.

De vraag is dus meer wat jij precies zoekt in het simracen ?
Waarom niet de stap terug Macboy?

PS4 in da house, maar ik vind 't voor simracing net te 'arcade' in alles. Ik hou van mods/dingen uitproberen van derden. Je hebt ook meer 'macht' over wat je wel en niet wil en kan(downloaden)
Het enige wat er negatief is aan 'n PC is, is de aanschafprijs van zo'n ding en upgrades van videokaarten etc.

Maar PC vs PS4 in simracing echt 10-0 imho.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 10 nov 2017, 09:16

Voor mij geen stap terug omdat ik geen PC heb en niet wil kopen alleen voor gamen. Aparte kamer dan nodig en aparte tv dus gewoon praktisch gezien. Vind het nu wel makkelijk in de huiskamer. Mooiere tv. Daarnaast gewoon zitten game erin en spelen. Geen gedoe met PC. Natuurlijk is het niet zoals vroeger, maar heb er geen behoefte aan. Voor mij volstaat de PS4 ook gewoon. Aan GT5 wat we veel hebben gespeeld vond ik weinig arcade aan.

Zoals gezegd hardcore simracen kan je niet om PC heen natuurlijk. Al was het maar vanwege de pro mods die je kan hebben zoals je ziet op YouTube filmpjes (3 schermen, toerentellers etc etc). En natuurlijk de hardcore games.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Jan-Willem » 14 nov 2017, 18:56

Door de onzettende teleurstelling van GT sport heb ik maar dit spel gekocht.

€23 uit de uk :thumbup:

Project cars had ik al maar kwa gevoel is dit echt veel beter.
Waar ik met project cars altijd met alles uit rij heb ik met AC wel vaak stumperhulpjes aan staan.

Met project cars kan ik met de 1M wel hard over de ring met alles uit met AC spin ik een stuk sneller met dezelfde auto en baan.

Erg vermakelijk spel, het driften is echt geniaal.

Wel 2 porsche packs gekocht
De GT3 RS en 911R zijn beide echt geweldig!

Andere favorieten zijn de ferreri 458, BMW M4 akra en de e30 drift auto.

De Lamborghini Callardo twin turbo met 1200pk is ook erg gaaf.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 14 nov 2017, 19:16

Mooi verhaal^^^^

PC only sorry:
Ik rij AMS en AC en zojuist 100% skill en agression 100% deze knaap hieronder tegenover de sublieme GT3RS en 488GTB(beide mijn fav straatauto's in AC) gezet op Nurbring GP GT (kleinere baan dus) incl de 812 Superfast.
Deze knaap hieronder is 'n topmod. Turn in/remmen/downforce tov ook GT3Rs en vooral de ferrari's. Hij vreet ze op. Machtig weer.
Robin schreef: 03 nov 2017, 09:43 Stuitte bij toeval op deze mod van de 991 GT2RS Nordschleifekiller. En die mag in de verzameling niet ontbreken.
Heb er nog niet mee gereden btw. Downloadlink onder de video:

Dan dit, Ginetta GT4 Cup totaal geupgrade 2017 spec/liveries/weggedrag. Wat een geweldige racers zijn dit, misschien wel de beste AC mod van het moment nu dus:
http://www.racedepartment.com/downloads ... 017.17522/

Die feel en physics. Heerlijk. Grandioos. En die GT2RS. Ik wil 'n GT2RS. Gvd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Hielke » 14 nov 2017, 19:56

Heb een tijdje terug Assetto Corsa op de PS4 gespeeld en stond er versteld van. Met alle stumperhulpen uit (offline) zijn er tussen PC en PS4 geen verschillen. Ik reed op de tiende van een seconde dezelfde rondetijd.

Zelfs op console kun je dus van een volwaardige sim spreken.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Jan-Willem » 14 nov 2017, 20:11

Helaas zijn al die gave mods niet beschikbaar voor de PS4.

Maar opzich kan ik mij nog wel vermaken met de auto's die beschikbaar zijn

Ik vind AC natuurlijker aan voelen dan GT sport die is veel meer arcade.

De GTR Nismo onderstuurt alleen maar bij mij, heeft iemand een goede setup?
Met de porsche GT3 RS rij ik altijd met alles uit die rijd voor mij echt veel makkelijker.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 nov 2017, 13:33

Hielke schreef: 14 nov 2017, 19:56 Heb een tijdje terug Assetto Corsa op de PS4 gespeeld en stond er versteld van. Met alle stumperhulpen uit (offline) zijn er tussen PC en PS4 geen verschillen. Ik reed op de tiende van een seconde dezelfde rondetijd.

Zelfs op console kun je dus van een volwaardige sim spreken.
Alleen lopen patches en DLC vaak weken en soms maanden achter. Dat de physics bij normale belasting hetzelfde zijn zou ik absoluut niet verbazend durven noemen(de CPU van de nieuwe consoles is best aardig). Je moet er alleen niet vreemd van opkijken dat een vol veld minder auto's bevat dan bij de PC óf de physics dan opeens wél te lijden hebben(in het begin kon je zelfs op de PC bij AC met een vol veld de 99% CPU occupancy warning in beeld krijgen).

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Dwarsligger » 19 nov 2017, 22:38

Bedankt voor de tips en ervaringen!

@Macboy: als auto en autosport liefhebber gaat het mij vooral om het leren kennen van de verschillende banen. Zo heb ik bijvoorbeeld zelf nog nooit op de Nurburgring gereden en zou ik deze graag eerst wat leren kennen voordat ik er met de ///M5 een rondje maak. Zo heb ik ook Zandvoort en Spa eerst van veel video's kijken leren kennen. Toen ik er vervolgens een trackday heb gedaan hielp me dat enorm!
Daarnaast denk ik dat het altijd helpt om het lijnen rijden te optimaliseren.

In hoeverre het simracen je daadwerkelijk een betere rijder maakt kan ik (nog) niet zeggen. Er zijn wel wat videos over te vinden van goede simracers die voor het eerst in een echte raceauto stappen.
Essentiele dingen zoals heel en toe kun je op de beter sim setups misschien wel doen, maar is in het echt toch wat anders.
Maar dat weerhoudt me er niet van om op zoek te gaan naar een mooie PC sim setup!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Macboy » 19 nov 2017, 23:34

:thumbup:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 10:37

Door met name Grand Prix Legends, RBR, LFS heb ik wel de kneepjes van irl carcontrol/physics van een (rwd) auto op de limiet/erover/driften beter/easier aangeleerd en dat kon ik dan op lege parkeerterreinen en later tracjdays en driftdagen in de praktijk brengen.

AC (alsmede Automobilista) hebben een prachtige physics feel vind ik.
Dus je houdt jezelf scherp met je hand-oog coordinatie, reactievermogen voor 'n trackday/driftday.

Ik weet nog steeds niet of 'n topsimracer echt een topcoureur is irl, er zijn 'n paar gevallen, maar niet bijzonder dat ze supergetalenteerd zijn in het eggie, en bij irl racen komen andere (meer) dingen kijken. ook hoeft 'n prima(top)coureur irl niet opeens in de toptien van laten we zeggen Silverstone met een GT3RS of een monoposto ofzo in AC te staan.

Beide disciplines vullen elkaar aan denk ik.

http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 012/page-2

Aris, physisc dev AC/Kunos en goed circuitdrifter/rijder irl zegt:
Thank you everybody for the nice words and great thread about the video, as well as for the subtitles works by @Minolin, thanks!
The "fear factor" is very real in RL drivers too. It's not exactly fear, but it is an adrenalin rush that keeps you either more focused, or less willing to go over the limit. Either way you tend to correct earlier and be more precise in real life while searching for the limit.

As I always say in my workshops or speaks, in real life you start under the limit and try to reach it. In simdriving you start over the limit and try to lower your expectations to find it. It would be interesting to create a game/sim that when you crash your game's over... for ever... but it will never happen of course :D

cheers everybody
EDIT:

Aris nogmaals(zie link draadje hierboven betr iRacing), ook PC2 wordt niet gespaard door die Duitse Pro driver :
Well, here's an excuse for your friend.
Let's say that you got two sims that get to do the basics in absolutely identical way. Lateral g's, longitudinal g's, accelerations everything is perfect and identical to reality. There are tiny values that can be different and this can make the car "feel" different near or over the limit. When I say tiny values, I really mean things like 3 decimal numbers here and there.
Now humans also have a different perception of reality. Some people drive more with their eyes, some feel the car with their bottoms, some with their shoulders and so on. If there was a universal vocabulary to describe handling, then race engineers and drivers would be happy forever... but there isn't any.
Everybody describes driving in a slightly different way, not because of language limitations, but because he really perceives it differently. So don't think crazy that someone with experience, might think that iR or whichever good sim out there, suits him better. For the limit and driving style he has, he might actually feel that X sim is more life like than Y.

But hey, I'll accept the provocation and ask you to go back 3-4 years. So when AC came out, "everybody" was screaming (many still do) that it was simcade because it was "easy" to drive. Do you remember how iR was back in the days? Do you remember the changes it got version after version? How would you compare nowadays physics with the same car 3-4 years ago. This explains that there's always something to finetune and improve. Also the same for us too. But certainly we must be doing something correctly ;)

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Vliet » 20 nov 2017, 10:48

Afgelopen weekend voor het eerst AC met een Oculus rift gespeeld bij een maatje van mij. Wat een beleving :crazy: Gelijk de Nürburgring gedaan om de hoogteverschillen mee te maken. Viel bijna letterlijk van m'n stoel de eerste paar bochten. Echt bizar. Wel een lichte zweem van misselijkheid, maar meer op de achtergrond aanwezig. Toch maar eens over nadenken om zelf ook aan te schaffen.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten