Hamilton is voor de 4e keer kampioen en Vettel heeft het zelf verpest in de 2e helft.
Veel leuker is het om vooruit te kijken naar 2018, zeker gezien de laatste wedstrijden en het feit dat er bijna geen veranderingen zijn voor 2018 en het erop lijkt dat Red Bull het gat naar Mercedes en Ferrari definitief gedicht heeft, alleen de betrouwbaarheid van Renault moet beter.
De Teams.
Mercedes met Hamilton en Bottas.
Hamilton is voor de 4e keer kampioen, maar als die niet vooraan rijdt vind ik hem helemaal niet zo sterk.
Bottas, zou die het gat naar Hamilton kunnen dichten? Ik denk van niet en dan zal het exit zijn eind 2018.
Ferrari met Vettel en Raikonen.
Heethoofd en jankerd Vettel, meervoudig wereldkampioen maar gedraagt zich er niet naar en als Max in de buurt is schiet die vol stress en doet die de gekste dingen.
Raikonen, goede rijder maar heel duidelijk de 2e rijder van het team met meer negatieve dan positieve uitschieters.
Arivabene schijnt het veld te moeten ruimen, dus ik weet niet wat we ervan moeten verwachten.
Red Bull met Verstappen en Ricciardo.
Dit jaar veel pech voor Verstappen die de laatste paar wedstrijden schijnt overgelopen te zijn naar Ricciardo, Werkelijk hele mooie races gereden, maar als die in 2018 net zo sterk is als de afgelopen wedstrijden dan gaan we veel saaie races zien.
Ricciardo eindigt dit jaar voor Verstappen, maar dat zal volgend jaar anders zijn, Ricciardo is op alle gebieden verslagen door Verstappen.
Renault lijkt nu bijna net zoveel vermogen te hebben als Mercedes en Ferrari, als nu ook de betrouwbaarheid beter wordt in 2018 denk ik dat Red Bull het te kloppen team wordt.
Force India met Perez en Ocon.
Relatief klein team maar inmiddels toch het 4e team op de grid, doen ze erg goed.
Perez een heethoofdje wat erg slecht tegen zijn verlies kan en desnoods zijn teammaat eraf beukt om maar niet te verliezen.
Ocon is ook een jong talent wat het verdient om door te groeien naar een topteam in 2019.
Williams met Stroll en ??????????????
Massa is einde verhaal hoop ik, heeft zijn carriere gehad, tijd om afscheid te nemen.
Stroll is geen topper maar is ook niet weer zo slecht als ik in het begin dacht, hij groeit nog steeds.
Stiekem hoop ik dat Kubica het tweede stoeltje krijgt.
Torro Rosso met waarschijnlijk Hartley en Gasly.
Ja hartley is een erkend wec coureur in de LMP1, maar in het verleden te licht bevonden voor de F1.
Gasly is ook geen echte topper denk ik.
Ze gaan met de Honda rijden, dat kan alle kanten op, of drama of als Honda met een konijn uit de hoed komt positieve verrassingen.
Renault met de Hulk en Sainz
Hulkenberg krijgt eindelijk een fatsoenlijke teammaat waardoor die zelf ook weer een stapje kan maken.
Sainz werd al afgedroogd door verstappen en voor de voortzetting van zijn carriere zal die eigenlijk de Hulk moeten verslaan.
Als ze de motor betrouwbaarder krijgen en het chassis iets beter kunnen er leuke dingen gebeuren, maar zelf zeggen ze vanaf 2020 mee te willen strijden om overwinningen.
Team Haas met Magnussen en Grosjean.
Beiden vind ik vlees noch vis, blijft middenmoter.
Team Mc Laren met Alonso en Van Doorne
Alonso, ook meervoudig wereldkampioen en ik moet toch wel regelmatig lachen om zijn droge uitspraken, ik gun hem nog wel een paar super jaren. Hij roept zelf dat die de beste auto heeft met de slechtste motor. We zullen het zien, als dit echt waar is zien we hem voorin terug in 2018.
Van Doorne doet het naar mijn mening erg goed naast Alonso, hij heeft moeten wennen maar wordt steeds beter.
Sauber met Ericsson en Wehrlein.
Rijden voornamelijk achteraan met de slechtste auto van het veld.
Al met al hoop ik dat het een leuke spannende strijd wordt tussen 4 a 5 teams.
Want 10 races zoals afgelopen zondag is natuurlijk wel leuk voor de puntjes maar erg saai.
Laat 2018 maar beginnen.