Echt Zweeds maar dan net anders

Alles over knäckebröd, Madeleine en Zweedse balletjes. En nog wat over Volvo, Saab, Koenigsegg en andere Zweedse auto's.
Plaats reactie
TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door TurboPatrick » 26 okt 2017, 12:12

Gisteren ben ik met een maat meegeweest op de truck en dan heb ik natuurlijk mijn camera meegenomen. Dus hierbij wat foto's van een echt zweeds product. Een Scania (Saab) V8!
Om 6 uur in de ochtend begonnen in Waddinxveen. Eerste losadres was op de nieuwe Greenery in Breda, 2e bij Meer over de grens en de 3e in Willebroek. Dan terug in Hoogstraten, Breda en Barendrecht om te laden en zo was de dag weer om.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan stonden deze 2 dikke wagens er ook dus heb ik gelijk een fotoshoot van gehouden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door 350 Z » 26 okt 2017, 15:49

Gaaf, is zo'n vrachtauto stil van binnen tijdens het rijden?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door JP » 26 okt 2017, 17:05

Geweldig geluid maar helaas lelijk...... :tooth:

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door TurboPatrick » 26 okt 2017, 18:28

Hahaha. Ja daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld he :blink:

Die waar ik in meereed is erg stil de V8 hoor je op de achtergrond en de laatste nieuwe is zo stil en geisoleerd met standaard dubbel glas etc dat je volgens mij alleen de turbo heel licht hoort fluiten. Maar met open pijp zijn ze geniaal. Zelf nooit meegereden met een V8 brullert maar dit was voor mij een droom die uit kwam. :df:
Hier nog een filmpje van Perditrans die net wegreed. Je hoort duidelijk dat de kleppen open staan maar ze gaven helaas niet genoeg gas.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door ///Joost » 26 okt 2017, 21:20

Gaaf!

Zo'n torpedocabine vind ik echt verschrikkelijk om eerlijk te zijn. Daarentegen bouwen ze in Europa tegenwoordig de meest schitterende frontsteercabines. Van binnen zijn het net luxe 7 series. Lijkt me oprecht cool om eens een dagje mee te rijden in zo'n hok.
Ik heb tijdens stage bij DAF ooit een keer in een trekker zonder oplegger meegereden en ik stond versteld hoe dat hutste en butste. Die wagens worden gewoon gebouwd om iets te sjouwen. Dan is het pas comfortabel.

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door TurboPatrick » 27 okt 2017, 12:37

Tegenwoordig worden de meeste vrachtwagens standaard met automaat geleverd. Stuurwielen worden kleiner soms ook afgevlakt zoals bij auto's overal knopjes aan t stuur om je meer te focussen op het rijden. Ja de luchtgeveerde stoelen is gewoon heerlijk tijdens t rijden. Je hebt alles bij de hand en binnen handbereik. De echte lange afstandstrucks hebben allemaal een vlakke vloer dus je hoeft niet meer over een motortunnel te klimmen. En die MERA waar ik in zat daar kon ik gewoon in staan met me 1.90 lengte en met me armen gestrekt kon ik de hemel nog steeds niet aanraken dus kan je nagaan dat je best wel een ruime leefomgeving hebt. Ideaal voor de lange afstanden. Ik heb zelf geen CE rijbewijs maar hoop er in de toekomst wel 1 te hebben want dit is echt mijn passie.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door ///Joost » 27 okt 2017, 17:59

Ik kijk nu al uit naar je mijn auto draadje. :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door JP » 27 okt 2017, 18:03

Als je internationaal wil gaan rijden (lange afstanden) daar moet je van houden. Ik heb het 10jaar gedaan. Absoluut mooi en je verdient genoeg, maar je moet er ook heul veel voor op geven.... ;) Ik heb naast Volvo en Renault de meeste tijd met DAF's gereden.

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door TurboPatrick » 29 okt 2017, 13:10

Ik ben internationaal koerier geweest. Heb Frankrijk en Spanje en Duitsland gereden met een bestelbusje zonder slaapcabine. En heb met een teruggekeurde DAF CF bakwagen door het westland gecrosst om groenten en fruit op te halen bij de telers. Zo leer je al een beetje vrachtwagen rijden op de smalle polderweggetjes (wat het rijbewijs halen een stuk makkelijker maakt) Maar ik ga vd week een paar dagen met verschillende transportbedrijven meerijden en dan maak ik een keuze bij wie ik wil werken en dan komt het CE vanzelf. Maar bij de bedrijven waar ik ga meerijden rijden nooit internationaal.

Gebruikersavatar
Nick Laarman
Berichten: 152
Lid geworden op: 11 aug 2006, 22:21
Locatie: Almelo

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door Nick Laarman » 21 nov 2017, 20:03

Liever deze Zweed :mrgreen:
Bijlagen
20171117_102120-800x600.jpg
20171117_102120-800x600.jpg (157.68 KiB) 13052 keer bekeken

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Echt Zweeds maar dan net anders

Bericht door TurboPatrick » 29 nov 2017, 23:25

wat mot je daar nou mee :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten