Politie over naar audi

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Politie over naar audi

Bericht door TurboPatrick » 21 okt 2017, 20:27

ze moeten in nederland gewoon met charger hellcats komen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 21 okt 2017, 21:12

///Joost schreef: 21 okt 2017, 19:14
EvdP schreef: 21 okt 2017, 18:29
///Joost schreef: 21 okt 2017, 17:26 0Maar ja, het klinkt wel leuk om dit te verantwoorden naar de belastingbetaler. Gezien de kosten lijkt me dat er genoeg alternatieven zijn voor Audi. Maar zoals Robin al aanhaalde waren die andere inschrijvers waarschijnlijk bij voorbaat al kansloos.
Ik ben niet van de pliesie, maar ik vind het geen probleem om er voor te betalen. Je kan zeggen wat je wil, maar zonder handhaving zou het er hier een stuk minder vriendelijk wonen zijn. Handhaving kost geld, maar als "iedereen" maar en loopje neemt met de regelgeving dan wordt het een ook een zootje op de weg.
Hohoho...Waar zeg ik dat ik niet voor handhaving ben er er niet voor wil betalen? ;) Ik zeg alleen dat er naar alle waarschijnlijkheid handjeklap is gedaan en dat Audi niet de beste prijs/kwaliteit is. Maar goed, dit is pure speculering, want ik weet ook niet wat er uiteindelijk betaald is. Voor het klootjesvolk zal er vast een grotere marge gehanteerd worden dan voor het binnenhalen van het KLPD-project.
Tjongejonge wat een vooroordelen weer, is er hier iemand die ooit bij een officiele aanbesteding betrokken is geweest van een overheidsinstantie??
Want als dat zo was zou men niet van die debiele opmerkingen plaatsen.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Politie over naar audi

Bericht door D20VT » 21 okt 2017, 21:28

Behaalde resultaten .....

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Politie over naar audi

Bericht door 328Ti » 21 okt 2017, 21:30

Nou.... ik herken het wel hoor... het bestek laten schrijven vanuit advies en dan zelf ook aanbieden :clap:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 21 okt 2017, 21:35

In dit geval kan dat helemaal niet, want het is een openbare aanbesteding geweest en is dus verplicht emvi en ben je dus verplicht aan de voorkant je eisen en de daaraan toe te kennen punten of percentages openbaar te maken. en ben je verplicht om op elk punt aan de verliezers een gemotiveerde afschrijving te schrijven, kan je dat niet is de aanbesteding ongeldig en verlies je het als de verliezer naar de rechter stapt.

en 328ti, dat is dus fraude.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Politie over naar audi

Bericht door indobesar » 21 okt 2017, 22:31

Luco schreef: 21 okt 2017, 21:35 In dit geval kan dat helemaal niet, want het is een openbare aanbesteding geweest en is dus verplicht emvi en ben je dus verplicht aan de voorkant je eisen en de daaraan toe te kennen punten of percentages openbaar te maken. en ben je verplicht om op elk punt aan de verliezers een gemotiveerde afschrijving te schrijven, kan je dat niet is de aanbesteding ongeldig en verlies je het als de verliezer naar de rechter stapt.

en 328ti, dat is dus fraude.
Dat is de theorie. De echte deals worden niet zo gemaakt... en het is naïef om te denken dat het wel zo is.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 21 okt 2017, 22:45

Nee hoor is helemaal niet naïef, wordt namelijk zeer streng gecontroleerd en is gewoon wettelijk geregeld, en de mensen die bij zon aanbesteding betrokken zijn zetten hun baan echt niet op het spel om te sjoemelen bij een openbare aanbesteding (niet openbaar is een ander verhaal), maar zoals ik al zei, de mensen die het commentaar leveren zijn vast regelmatig bij deze aanbestedingen betrokken (not).
De naam zegt het al een openbare aanbesteding, dus alle stukken zijn openbaar en worden verplicht gepubliceerd op tendernet en iedereen die aan de vooraf gestelde eisen voldoet mag dus inschrijven.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Politie over naar audi

Bericht door Marc R » 21 okt 2017, 22:46

Vreemd is dan wel weer dat de plofkrakers heel vaak voor t beste spul gaan waar ze t snelste mee weg zijn... en da's geen BMW.

Dus zo gek is het niet dat de roverheid (in feite het zelfde laken een pak) daar ook voor kiest.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 21 okt 2017, 22:46

Trouwens wel weer typisch, de mensen die alleen een gemeentehuis zien als ze hun paspoort of rijbewijs moeten verlengen en daar elke keer wat over te zeiken hebben weten weer precies hoe een aanbesteding bij het rijk werkt. :lollerdelol: :bag: :please:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 21 okt 2017, 22:50

De lokale veldwachters gaan juist Mercedes'en rijden.....dus het is niet een groot PON feest.

https://www.politie.nl/nieuws/2017/juni ... cedes.html

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Politie over naar audi

Bericht door ///Joost » 21 okt 2017, 22:58

Luco schreef: 21 okt 2017, 22:46 Trouwens wel weer typisch, de mensen die alleen een gemeentehuis zien als ze hun paspoort of rijbewijs moeten verlengen en daar elke keer wat over te zeiken hebben weten weer precies hoe een aanbesteding bij het rijk werkt. :lollerdelol: :bag: :please:
Over vooroordelen gesproken...man, man, man...Het zit wel hoog he? :tooth: Het forum is er toch voor om lekker te discussieren. Je hebt nu uitgelegd hoe het daadwerkelijk zit, dus het is echt niet nodig om zulke opmerkingen te plaatsen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Politie over naar audi

Bericht door Mike R32 » 21 okt 2017, 23:04

De opleiding rijvaardigheid kunnen ze nu ook wel schrappen bij de politie.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 21 okt 2017, 23:48

///Joost schreef: 21 okt 2017, 22:58
Luco schreef: 21 okt 2017, 22:46 Trouwens wel weer typisch, de mensen die alleen een gemeentehuis zien als ze hun paspoort of rijbewijs moeten verlengen en daar elke keer wat over te zeiken hebben weten weer precies hoe een aanbesteding bij het rijk werkt. :lollerdelol: :bag: :please:
Over vooroordelen gesproken...man, man, man...Het zit wel hoog he? :tooth: Het forum is er toch voor om lekker te discussieren. Je hebt nu uitgelegd hoe het daadwerkelijk zit, dus het is echt niet nodig om zulke opmerkingen te plaatsen.
Als je werkelijk niet weet hoe zulke aanbestedingen geregeld zijn kan je misschien beter je mond houden ipv er maar vanuit te gaan dat het niet netjes verloopt.
Iets met hoe de waard is vertrouwd die zijn gasten.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Politie over naar audi

Bericht door Robin » 22 okt 2017, 00:08

Pon en netjes?:)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Politie over naar audi

Bericht door Fernando » 22 okt 2017, 00:19

Met alles respect Luco maar Joost heeft wel een valide punt. Een forum is hét medium wat valt of staat bij de gratie van discussie...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Politie over naar audi

Bericht door ///Joost » 22 okt 2017, 00:23

Luco schreef: 21 okt 2017, 23:48 Als je werkelijk niet weet hoe zulke aanbestedingen geregeld zijn kan je misschien beter je mond houden ipv er maar vanuit te gaan dat het niet netjes verloopt.
Iets met hoe de waard is vertrouwd die zijn gasten.
In de link die JP plaatst op de website van de politie zelf note bene, wordt uitgelegd dat de procedure is veranderd door overschaduwing van vermeend niet integer handelen bij de vorige aanbesteding. Dan mag je op z'n minst skeptisch zijn (als belastingbetaler). Dus ga hier nu niet de messias uithangen en anderen de les lezen. Dit is gewoon gezond discussieren zoals we in de publieke opinie (en op DF) doen. Het hele NL naar de haaien-draadje staat vol met dit soort discussies, aannames en vooroordelen. Maar blijkbaar wordt het je iets te heet en dan mag er niet over gesproken worden? Wat een kul. Ja, ik ga er vanuit dat het niet netjes verlopen is. Net zoals er in de politiek veel gehandjeklapt wordt, bij zakelijke deals op allerlei niveaus handjeklap gedaan wordt, in de zorg handjeklap gedaan wordt, en bij werkgevers handjeklap gedaan wordt. Zo werkt de wereld nu eenmaal. En daar mag best over gediscussieerd worden. :coffee:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Politie over naar audi

Bericht door Arthur » 22 okt 2017, 00:31

EvdP schreef: 21 okt 2017, 19:17 Zoals ik het zie heb je met de gestelde eisen eigenlijk alleen maar keus tussen Audi A6, BMW 5 of een Mercedes E klasse. En de kans is best groot dat de KLPD een iets ander bedrag onder de streep ziet dan menig andere kaper van deze auto's.
Die andere kapers stelen de auto, dus dat scheelt zeker een slok op een borrel ;)

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Politie over naar audi

Bericht door Mrton » 22 okt 2017, 08:38

Ik zie nog niet helemaal in hoe deze Audi een antwoord is op de plofkrakers... Zat de politie er al vaak in de buurt en miste ze dan die 20 km/uur? Of kunnen ze hier langer meer achtervolgen want zuiniger? Of komen er gewoon meer auto's waarmee ze kunnen opjagen? Want als ik plofkrakert was zou ik naar de specs van mijn vluchtauto kijken en concluderen dat ik nog steeds het snelste voertuig heb. Leuk dat je dichterbij bent gekomen qua specificaties maar je brengt gewoon een andere te trage bak mee.

Ik hoop overigens wel dat dit lukt want qua gezag brengen deze kutjong ons toch ernstig in verlegenheid.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Politie over naar audi

Bericht door 328Ti » 22 okt 2017, 09:06

:please:
Luco schreef: 21 okt 2017, 21:35 In dit geval kan dat helemaal niet, want het is een openbare aanbesteding geweest en is dus verplicht emvi en ben je dus verplicht aan de voorkant je eisen en de daaraan toe te kennen punten of percentages openbaar te maken. en ben je verplicht om op elk punt aan de verliezers een gemotiveerde afschrijving te schrijven, kan je dat niet is de aanbesteding ongeldig en verlies je het als de verliezer naar de rechter stapt.

en 328ti, dat is dus fraude.
Daar zijn ze toch goed in?...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 22 okt 2017, 09:22

///Joost schreef: 22 okt 2017, 00:23
Luco schreef: 21 okt 2017, 23:48 Als je werkelijk niet weet hoe zulke aanbestedingen geregeld zijn kan je misschien beter je mond houden ipv er maar vanuit te gaan dat het niet netjes verloopt.
Iets met hoe de waard is vertrouwd die zijn gasten.
In de link die JP plaatst op de website van de politie zelf note bene, wordt uitgelegd dat de procedure is veranderd door overschaduwing van vermeend niet integer handelen bij de vorige aanbesteding. Dan mag je op z'n minst skeptisch zijn (als belastingbetaler). Dus ga hier nu niet de messias uithangen en anderen de les lezen. Dit is gewoon gezond discussieren zoals we in de publieke opinie (en op DF) doen. Het hele NL naar de haaien-draadje staat vol met dit soort discussies, aannames en vooroordelen. Maar blijkbaar wordt het je iets te heet en dan mag er niet over gesproken worden? Wat een kul. Ja, ik ga er vanuit dat het niet netjes verlopen is. Net zoals er in de politiek veel gehandjeklapt wordt, bij zakelijke deals op allerlei niveaus handjeklap gedaan wordt, in de zorg handjeklap gedaan wordt, en bij werkgevers handjeklap gedaan wordt. Zo werkt de wereld nu eenmaal. En daar mag best over gediscussieerd worden. :coffee:
Stellen dat het oneerlijk gaat is geen discussie Joost.
Volgens mij leg ik uit hoe een openbare aanbesteding werkt en het dus bijna onmogelijk is omdat je dan diverse afdelingen om zou moeten kopen en ook nog de afwijzingen moet motiveren.
dan zijn oneliners als antwoord zonder ook maar 1 valide argument niet bedoeld om te discussiëren imho.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Politie over naar audi

Bericht door Tom » 22 okt 2017, 09:30

Luco je gaat er alleen van uit dat er door die regels helemaal niet meer gefraudeerd kan worden. Dat is natuurlijk niet juist, blijkt ook wel omdat er eens in de zoveel tijd berichten opduiken dat er zaken niet eerlijk zijn verlopen. Een kleine greep (waarbij ik niet weet of NS aan dezelfde regels als de overheid moet voldoen):
https://www.volkskrant.nl/economie/fors ... ~a4503371/
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/64007 ... -de-regels
https://tweakers.net/nieuws/98804/ordin ... rheid.html
http://webwereld.nl/overheid/36604-aanb ... osoft-voor
etc. etc.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Politie over naar audi

Bericht door Luco » 22 okt 2017, 09:40

Tom, klopt, daarom zijn de regels veranderd zoals ook staat in de link naar de politiesite, daarin staat wat korter wat ik probeer uit te leggen.
Daarbij is het echt bijna onmogelijk om te frauderen omdat je juist vantevoren alles aan moet geven, eisen en puntentoekenning per onderdeel, ook moet je aangeven hoeveel mensen er aan de beoordeling meedoen en wie dat zijn. tevens moet je goed gemotiveerd de verliezers per onderdeel uit leggen waarom ze minder hebben gescoord, is/vinden ze die score niet terecht dan kunnen ze in beroep.
En zolang dat beroep loopt mag je niet gunnen. Dat kan jaren duren en dat wil je als aanbesteder niet, dus geloof maar dat het dan echt wel zorgvuldig gebeurd.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Politie over naar audi

Bericht door Tom » 22 okt 2017, 10:29

Ik geloof ook zeker dat men zorgvuldig is, maar helemaal uit te sluiten is het toch niet? Tien jaar terug riep men ook fraude uitgesloten is vanwege alle regels en geboden openheid, en vijf jaar terug ook. Toch worden regels steeds verder aangescherpt omdat er zo nu en dan eens fraudegevalletjes boven komen waarin de grenzen van de regels worden opgezocht en naar de hand van één partij worden gezet. En dat is weer een signaal om met nog meer regels, openheid en controle te komen. De intenties zijn goed dus ik kraak het verder niet af, maar stellig beweren dat fraude nu onmogelijk is geloof ik ook niet... dat is iets wat in de toekomst zal blijken.
Gelukkig gaan vrijwel alle aanbestedingen gewoon eerlijk en is dat waarschijnlijk nu ook het geval, maar ik snap ook wel dat er wat mensen sceptisch zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Politie over naar audi

Bericht door romo » 22 okt 2017, 12:20

Als openbare EU aanbestedingen leiden tot gunning opdracht aan een bedrijf als Ansaldo-Breda (Fyra debacle) dan is dat blijkbaar ook niet de oplossing.

Hoe het wel moet? Geen flauw idee.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Politie over naar audi

Bericht door Rnd » 22 okt 2017, 12:23

Corruptie in NL komt gelukkig minder voor dan bijvoorbeeld in Rusland, maar het is er natuurlijk wel. Denk je dat dat niet zo is, dan ben je naïef en heb je de laatste jaren wat affaires in het nieuws gemist (bijvoorbeeld de bouwfraude). Waar grote belangen spelen, zijn er altijd mensen die het proces proberen te beïnvloeden. Ondanks alle regels, is het onmogelijk om dit uit te sluiten.

Van mij mogen ze trouwens weer in Porsches gaan rijden. Kost een hoop geld, maar het straalt gezag uit en ze zijn vrijwel nooit meer te langzaam.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 127 gasten