Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Hoge Noorden. Bedoel je Lapland:)
Heb vorige week 17 uur in 'n luxe tourbus gezet over 'n afstand van 700km(Medellin-Barranquilla)
Maar ga vooral door met deze grappenmakerij allen.
Heb vorige week 17 uur in 'n luxe tourbus gezet over 'n afstand van 700km(Medellin-Barranquilla)
Maar ga vooral door met deze grappenmakerij allen.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Dat iedereen zo lang mogelijk wil blijven genieten van de huidige auto's snap ik. Maar er komt een tijd dat dat heel lastig is (want je eigen auto valt bijna uit elkaar en wat nog goed is is amper te koop, wat er te koop is is te duur en ze worden door de overheid weggepest). Er is dan wel een mini-918 met 4 cilinder en elektromotoren te koop. En BMW heeft een M2 met i8 techniek. Performance hetzelfde of beter dan nu. Beide in de prijslijst voor ~70K nieuw (met de normale afschrijving mocht je nooit nieuw kopen, dus na 4 jaar bijv. 35K als dat wel je budget is). Of bedank je vriendelijk en zoek je een andere hobby?
Wat moeten fabrikanten doen om toch met lage emissie een leuke auto te leveren? Hoe moet die eruit zien? Of kan dat niet?
Wat moeten fabrikanten doen om toch met lage emissie een leuke auto te leveren? Hoe moet die eruit zien? Of kan dat niet?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Lapland idd. Dat was en is geen grap.
Tourbus krijg je me nooit van m'n leven meer in. Geef mij over langere afstanden maar een wagen (huurwagen desnoods) waarmee ik zelf kan bepalen waar ik stop om te kijken, eten, slapen, feesten, etc.
Ook geen grap, mocht je dat denken.
Tourbus krijg je me nooit van m'n leven meer in. Geef mij over langere afstanden maar een wagen (huurwagen desnoods) waarmee ik zelf kan bepalen waar ik stop om te kijken, eten, slapen, feesten, etc.
Ook geen grap, mocht je dat denken.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
In dat geval steek ik wel wat meer geld in 1 van m'n andere hobby's. Denk dat electro 2-wielers bijvoorbeeld leuker zijn dan 4-wielers. En bootjes varen ook prima op electro/wind.Tom schreef: ↑19 okt 2017, 12:45 Dat iedereen zo lang mogelijk wil blijven genieten van de huidige auto's snap ik. Maar er komt een tijd dat dat heel lastig is (want je eigen auto valt bijna uit elkaar en wat nog goed is is amper te koop, wat er te koop is is te duur en ze worden door de overheid weggepest). Er is dan wel een mini-918 met 4 cilinder en elektromotoren te koop. En BMW heeft een M2 met i8 techniek. Performance hetzelfde of beter dan nu. Beide in de prijslijst voor ~70K nieuw (met de normale afschrijving mocht je nooit nieuw kopen, dus na 4 jaar bijv. 35K als dat wel je budget is). Of bedank je vriendelijk en zoek je een andere hobby?
Wat moeten fabrikanten doen om toch met lage emissie een leuke auto te leveren? Hoe moet die eruit zien? Of kan dat niet?
- Kasteel
- Berichten: 5291
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Dat valt inderdaad wat tegen, maar ik heb niet de indruk dat elektro/hybride niet sneller kan zijn. Porsche zal met de kennis van nu misschien ook weer wat snellers neer kunnen zetten... de 918 was ook hun eerste project met die techniek.
Interessanter is of liefhebbers afhaken.. want die supercars gingen alledrie weer als warme broodjes... nu speelt daar wel meer mee (speculatie, beperkte oplage dus drang om te willen bezitten etc.) maar kennelijk weerhield het de kopers daarvan niet om ze te laten staan.
Interessanter is of liefhebbers afhaken.. want die supercars gingen alledrie weer als warme broodjes... nu speelt daar wel meer mee (speculatie, beperkte oplage dus drang om te willen bezitten etc.) maar kennelijk weerhield het de kopers daarvan niet om ze te laten staan.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
De realiteit is geen 918, maar alles vanaf i3 en daar ver onder....maak je buik maar nat:)
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ik heb over de toekomst. Waarom zou een 918 met 4 cilinder voor 70K ondenkbaar zijn? Denk je dat al die sportieve merken ineens de fabrieken gaan sluiten? Die gaan ook zoeken naar mogelijkheden binnen de wet-/milieuregeltjes om ons t.z.t. iets te verkopen.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Bij '918' dacht ik aan wat anders Tom, mijn fout sorry....
EDIT: Sportieve autofabrikanten of wat ervoor doorgaat moeten alle zeilen bol zetten en ik zie't duister in.
70k euro's is nog steeds heel veel geld voor iets hybride/netniet/4pits dingetje.
EDIT: Sportieve autofabrikanten of wat ervoor doorgaat moeten alle zeilen bol zetten en ik zie't duister in.
70k euro's is nog steeds heel veel geld voor iets hybride/netniet/4pits dingetje.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Zie die nieuwe Volvo coupe... die heeft een 4 cilinder met daarnaast elektromotoren, dat ding heeft dus 600pk.
Over een tijd hebben alle merken die know-how wel in huis en zijn benzinemotoren met 6 of meer cilinders praktisch verboden. Duurt nog even maar gaan we nog mee maken.
Het zal niet zo zijn dat alle sportieve merken de fabrieken dan maar sluiten om alleen veredelde scootmobielen te maken... kortom die M's, RSen, Porsches, al het sportieve spul zal die kant op (moeten) gaan en men zal er het beste van moeten maken... en 600pk is kennelijk peanuts als zelfs Volvo het kan. Ontwikkelingen gaan door en accu's zullen wellicht ook beter en lichter worden (en kunnen in de bodem dus laag zwaartepunt). Dus Robin.. je M2 moet er een keer uit en in de showroom is het sportiefste wat er staat de nieuwe iM2.. 3 cilinder met elektromotoren en 550pk met keuze tussen awd/rwd via knop op middenconsole.. gewicht hetzelfde.. lager zwaartepunt.. 1 op 18 mogelijk.. geen 4 uitlaten meer en geluid is natuurlijk kut. Andere hobby zoeken of toch maar doen?
Over een tijd hebben alle merken die know-how wel in huis en zijn benzinemotoren met 6 of meer cilinders praktisch verboden. Duurt nog even maar gaan we nog mee maken.
Het zal niet zo zijn dat alle sportieve merken de fabrieken dan maar sluiten om alleen veredelde scootmobielen te maken... kortom die M's, RSen, Porsches, al het sportieve spul zal die kant op (moeten) gaan en men zal er het beste van moeten maken... en 600pk is kennelijk peanuts als zelfs Volvo het kan. Ontwikkelingen gaan door en accu's zullen wellicht ook beter en lichter worden (en kunnen in de bodem dus laag zwaartepunt). Dus Robin.. je M2 moet er een keer uit en in de showroom is het sportiefste wat er staat de nieuwe iM2.. 3 cilinder met elektromotoren en 550pk met keuze tussen awd/rwd via knop op middenconsole.. gewicht hetzelfde.. lager zwaartepunt.. 1 op 18 mogelijk.. geen 4 uitlaten meer en geluid is natuurlijk kut. Andere hobby zoeken of toch maar doen?
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
5/6/700pk zegt me niks qua sportiviteit, zie die Volvo en Teslas:)
i8 is een sportieve hybride, 3 pitter, mooi model op fietswieltjes, Schnitzer verlaagt't onderstel en bredere banden. 8:19 Nordschleife.
Volgens mij is de i8 zo ongeveer de sportiefste hybride op dit moment(qua agiliteit bedoel ik)
Ja andere hobby Tom, iM2 3 cylinder laat me niet lachen. Dan minimaal een 4 pitter:)))
Jij rijdt al 4 pitter dus ik snap jou wel, maar blijf bij m'n standpunten: Er moet wel iets zeer bijzonders komen(voor 'n mooie prijs) en daar gaat 't al mis ben ik bang:)
i8 is een sportieve hybride, 3 pitter, mooi model op fietswieltjes, Schnitzer verlaagt't onderstel en bredere banden. 8:19 Nordschleife.
Volgens mij is de i8 zo ongeveer de sportiefste hybride op dit moment(qua agiliteit bedoel ik)
Ja andere hobby Tom, iM2 3 cylinder laat me niet lachen. Dan minimaal een 4 pitter:)))
Jij rijdt al 4 pitter dus ik snap jou wel, maar blijf bij m'n standpunten: Er moet wel iets zeer bijzonders komen(voor 'n mooie prijs) en daar gaat 't al mis ben ik bang:)
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Hoe kan 'n 550pk 3pittter electro een 'laag gewicht' hebben, AWD/RWD toestanden en niet al te gek qua prijs?
Ik hoop 't, maar ik weet't niet....
Electroauto's zijn qua sportiviteit op dit moment one trick ponies: Als 'n bezetene 0-100, na drie keer accu leeg.
Da's niet leuk.
Ik hoop 't, maar ik weet't niet....
Electroauto's zijn qua sportiviteit op dit moment one trick ponies: Als 'n bezetene 0-100, na drie keer accu leeg.
Da's niet leuk.
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Nja, eerst was het heiligschennis dat een M auto met een turbo op de markt kwam. Nu is het ongeveer de holy grale.
Wie weet wat de fabrikanten gerealiseerd krijgen als ze echt hun best doen?
Wie weet wat de fabrikanten gerealiseerd krijgen als ze echt hun best doen?
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Behalve het gewicht, geluid en weet ik het wat allemaal zijn er nog een paar dingen van al die ontwikkelingen die de 'fun' drastisch verminderen; namelijk veel minder gevoel. Drive-by-wire, brake-by-wire, elektrische stuurbekrachtiging... Het gevoel dat je een agiele auto rijdt en merkt wat er onder de wielen gebeurt is dan nog minimaal. Dan kan de auto nog zo licht of krachtig zijn; het is gewoon saai.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Zed inderdaad, we horen/weten al jaren dat de nieuwere generaties (ICE) auto's 'beter' worden, maar minder betrokken(uitzonderingen daargelaten), meer remote etc etc. Tenminste dat hoor ik half DF altijd zeggen:)
Hoe zal dat dan ooit ten goede kunnen veranderen met notabene electro/hybrideauto's, waar geen greintje hart en ziel in zit?
Hoe zal dat dan ooit ten goede kunnen veranderen met notabene electro/hybrideauto's, waar geen greintje hart en ziel in zit?
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Met 2002 Turbo's en 320Turbo's werd al geraced voordat ///M überhaupt bestond.
En Elon Musk is 'n gehaktbal want er is géén handbak leverbaar, op geen enkele Tesla!!!11111!!!!!!!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Dit is een mening toch of heb je alle wijsheid in pacht?Tom schreef: ↑19 okt 2017, 19:38 Zie die nieuwe Volvo coupe... die heeft een 4 cilinder met daarnaast elektromotoren, dat ding heeft dus 600pk.
Over een tijd hebben alle merken die know-how wel in huis en zijn benzinemotoren met 6 of meer cilinders praktisch verboden. Duurt nog even maar gaan we nog mee maken.
Het zal niet zo zijn dat alle sportieve merken de fabrieken dan maar sluiten om alleen veredelde scootmobielen te maken... kortom die M's, RSen, Porsches, al het sportieve spul zal die kant op (moeten) gaan en men zal er het beste van moeten maken... en 600pk is kennelijk peanuts als zelfs Volvo het kan. Ontwikkelingen gaan door en accu's zullen wellicht ook beter en lichter worden (en kunnen in de bodem dus laag zwaartepunt). Dus Robin.. je M2 moet er een keer uit en in de showroom is het sportiefste wat er staat de nieuwe iM2.. 3 cilinder met elektromotoren en 550pk met keuze tussen awd/rwd via knop op middenconsole.. gewicht hetzelfde.. lager zwaartepunt.. 1 op 18 mogelijk.. geen 4 uitlaten meer en geluid is natuurlijk kut. Andere hobby zoeken of toch maar doen?
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ik geef toch nergens mijn mening wat ik ervan vind?
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Jawel Tom.
Ik zie 't duister in en jij omdat je al 'gedowngraded' bent zie 't positief in. Dat mag. Maar 't is JOUW mening. En die poneer je zeer duidelijk.....
Geeft niks:)
Koffie?
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Leg iemand anders woorden in de mond of wijs mij op m'n woorden, waar zie ik het positief in?
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ik heb zelf op de middelste optie gestemd maar kennelijk weet je meer dan ik.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricT, krentenbol en 12 gasten