Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
De meeste autofabrikanten zijn al jaren bezig met downsizing en de eerste stappen richting elektrisch rijden (veelal hybride met wat kleine projectjes voor volledig elektrisch). Alles met meer dan vier cilinders begint uit te sterven, steeds meer merken kondigen aan de ontwikkelingen op dat gebied te stoppen en slaan de weg van de 3 of 4 cilinder in aangevuld met elektromotoren om toch aan hogere vermogens te komen.
Aan de andere kant zien we overheden die flink pushen en al het onzuinige spul letterlijk en figuurlijk wegpesten van de wegen.
Veel van ons zullen nog zo lang mogelijk willen genieten van de benzinemotoren die we momenteel tot onze beschikking hebben. Een Tesla is het voor de meeste van ons ook niet. Toch is er geen ontkomen aan en blijven de ontwikkelingen doorgaan. Hoe zien jullie de toekomst? Die supercars (918, P1, LaFerrari) zijn natuurlijk nog steeds bruut, ondanks hun elektromotoren. Die techniek zal ook terecht komen in de toegankelijkere sportmodellen, echter dan met een 3 of 4 cilinder (zie de i8). Zou je nog steeds 'nee' zeggen tegen een mini-918 met 4 cilinder? Of een M2 met onderhuids i8 techniek?
(met elektro-auto bedoel ik ook een hybride vorm met maximaal een 4 cilinder)
Aan de andere kant zien we overheden die flink pushen en al het onzuinige spul letterlijk en figuurlijk wegpesten van de wegen.
Veel van ons zullen nog zo lang mogelijk willen genieten van de benzinemotoren die we momenteel tot onze beschikking hebben. Een Tesla is het voor de meeste van ons ook niet. Toch is er geen ontkomen aan en blijven de ontwikkelingen doorgaan. Hoe zien jullie de toekomst? Die supercars (918, P1, LaFerrari) zijn natuurlijk nog steeds bruut, ondanks hun elektromotoren. Die techniek zal ook terecht komen in de toegankelijkere sportmodellen, echter dan met een 3 of 4 cilinder (zie de i8). Zou je nog steeds 'nee' zeggen tegen een mini-918 met 4 cilinder? Of een M2 met onderhuids i8 techniek?
(met elektro-auto bedoel ik ook een hybride vorm met maximaal een 4 cilinder)
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ik hoop nog op een waterstof doorbraak, want als we op lithium batterijen blijven hangen tegen 2030 zie ik het donker in.
- JP
- Berichten: 31208
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Zolang alles steeds duurder wordt, zal de fun met de auto toch verdwijnen en diezelfde auto alleen maar dienen als vervoer van a naar b, en dan het liefst zo zuinig mogelijk.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ik zie het somber in. Elektrisch zal nog zo snel zijn, het is nou eenmaal niet mechanisch. Ik geniet het meest van het geluid van de auto..
-
Online328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ach, als die duw in de rug door een elektromotor komt en ik zit niet meer constant in de dieseldampen in de file dan kan het toch alleen maar meevallen? Die roffel is uiteraard gaaf maar die duw in de rug des te meer
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Eigenlijk kan echt een mening hebben over dit onderwerp als je minstens een jaar met een elektro auto hebt gereden.
Anders is het onderbuikgevoel.
Zoals de media het noemt, populisme.
Anders is het onderbuikgevoel.
Zoals de media het noemt, populisme.
-
Online
- Berichten: 3976
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Wij hebben een peugeot ion, daar hoef je echt geen jaar mee te rijden om te concludeden dat het echt ontzettend traag, zwaar en saai is hoor.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Elektrische (autonome) auto voor de woon-werkfile en benzineauto voor het weekend. Zo zie ik het voor me. In de file hoef ik echt geen 4 liter V8 ofzo voor te hebben. Liever iets wat me autonoom naar m'n werk brengt zodat ik nog wat kan slapen, krantje lezen of ontbijten.
-
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Tsja ik zie het somber in. Ben ook nog eens een liefhebber van vooral oude auto's. M'n plan is om de komende jaren gewoon m'n oude hok op te knappen naar mijn wensen. Rationeel een slechte keuze aangezien ik niet weet hoelang 1:8 op 98 nog betaalbaar of überhaupt legaal is, maar emotioneel eigenlijk de enige keuze.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 14:56
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ik heb in een Tesla Roadster meegereden, dat wil ik wel een fun-auto noemen. Ook een beetje een maf ding, lullig voorklepje enzo, het is uiteindelijk op een Lotus body gebaseerd.
Maar meer in zijn algemeen heb ik weinig met nieuwe auto's, heel weinig. Of er nou een snelle benzine motor in zit of een elektromotor. Dus dat helpt niet.
Sportwagens met turbomotor zijn vaak sneller, maar toch vind ik een M3 of IS-F leuker omdat daar nog een zelf ademende V8 in zit.
Maar meer in zijn algemeen heb ik weinig met nieuwe auto's, heel weinig. Of er nou een snelle benzine motor in zit of een elektromotor. Dus dat helpt niet.
Sportwagens met turbomotor zijn vaak sneller, maar toch vind ik een M3 of IS-F leuker omdat daar nog een zelf ademende V8 in zit.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
LOL , binnen een half uur in 'n i3 dacht ik: Die moet aan de lading. Zonde van de tijd(ergernis)
Dus ja, laten we vooral een mening vormen over auto's NADAT we er minimaal een jaar mee gereden hebben
Waterstof hoort de toekomst te zijn, maarja...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Hoe ziet de toekomst betreft autorijden eruit. Tja vanaf 1 november gaat de auto geschorst worden voor een maand of vijf. Daarna ziet de toekomst er weer een stuk beter uit.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
lekker dieselen op frituurvet
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
De hobby stopt hier vanzelf wel een keer. Heb al weinig met de modernere wagens met verbrandingsmotoren erin. Auto’s worden zwaarder, filteren meer en meer beleving weg, krijgen steeds meer veiligheidsvoorzieningen ingebouwd en ik geloof niet in de dag dat er ooit een elektrisch lichtgewicht op de markt gezet wordt die je volledig zelf in controle laat zijn.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen, ik zie ons voorlopig nog wel met verbrandingsmotoren rijden. Over een jaar of 12 zijn deze echt nog niet van de weg af, zelfs als men nu zou stoppen met de productie daarvan. Bovendien, in 2030 zijn de jaren 90 auto's 40 jaar oud en vrijgesteld, dus de vraag is welke auto uit de jaren 90 zetten wij nu voor een koopje in de schuur om straks maximaal te genieten?
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
40 jaar oud en vrijgesteld, dat laatste moeten we met de huidige liberal logic politiek hier nog maar afwachten.
Doe mij maar 'n TVR Tuscan of Griffith 500 uit de 90s dan:)
Doe mij maar 'n TVR Tuscan of Griffith 500 uit de 90s dan:)
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Toen ik nog mijn oude bedrijf had, had ik elke maand zo'n 800 liter gebruikte frituurolie, welke slechts een paar tientje opbracht. Dus ik filterde de gebruikte olie & reed met de LT fifty fifty gebruikte olie & diesel. Maar de laatste jaren ging dit niet meer v.w. de moderne diesels. Het rook ook nog lekker, een ieder die achter de LT reed kreeg trek in een lekkere snack.
De politiek pest nu al de oude auto's uit de binnensteden, straks helemaal uit de steden.
De laadpaaltjes in de steden zijn slechts 8 Amp of 16 Amp, daar laad je je Tesla niet mee op, daar breng je slechts de accu op temperatuur.
Bij de laadpalen van fastnet betaal je 3x de particuliere meterprijs, dan ben veel duurder uit dan met een ice.
Binnen no time gaan wij de kilometerheffing krijgen voor alle auto's.
In het begin lage kmheffing voor elektrische auto's.
Let maar op, het kakelende policor krijgt zijn zin.
De politiek pest nu al de oude auto's uit de binnensteden, straks helemaal uit de steden.
De laadpaaltjes in de steden zijn slechts 8 Amp of 16 Amp, daar laad je je Tesla niet mee op, daar breng je slechts de accu op temperatuur.
Bij de laadpalen van fastnet betaal je 3x de particuliere meterprijs, dan ben veel duurder uit dan met een ice.
Binnen no time gaan wij de kilometerheffing krijgen voor alle auto's.
In het begin lage kmheffing voor elektrische auto's.
Let maar op, het kakelende policor krijgt zijn zin.
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Ook in de toekomst is het vast mogelijk om leuke auto's te produceren die licht zijn en daardoor leuk sturen. Maar of je er ook nog gebruik van mag maken?
Ik verwacht vooral veel meer bemoeienis tijdens het rijden zelf. Zelfrijdende auto's waar je weinig mag en kan doen. Als de zelfrijdende auto goed werkt ga je als verzekeringsmaatschappij toch niemand dekken die het zelf beter denkt te kunnen? Over 15 a 20 jaar rijden we allemaal in een grote optocht met de daar geldende maximum snelheid naar onze bestemming. Voordeel kan zijn dat de files voor een deel oplossen omdat de auto's onderling communiceren waardoor alles veel vloeiender loopt. Verzekeringen zullen voor zijn. Overheid ook. In principe kan je bijna alle verkeersdoden en gewonden voorkomen dus dat lijkt me positief. Autorijden zal er niet leuker op worden maar ik vind er nu ook al weinig aan in de randstad moet ik zeggen.
Waterstof zou inderdaad mooi zijn maar lijkt niet echt van de grond te komen.
Ik verwacht vooral veel meer bemoeienis tijdens het rijden zelf. Zelfrijdende auto's waar je weinig mag en kan doen. Als de zelfrijdende auto goed werkt ga je als verzekeringsmaatschappij toch niemand dekken die het zelf beter denkt te kunnen? Over 15 a 20 jaar rijden we allemaal in een grote optocht met de daar geldende maximum snelheid naar onze bestemming. Voordeel kan zijn dat de files voor een deel oplossen omdat de auto's onderling communiceren waardoor alles veel vloeiender loopt. Verzekeringen zullen voor zijn. Overheid ook. In principe kan je bijna alle verkeersdoden en gewonden voorkomen dus dat lijkt me positief. Autorijden zal er niet leuker op worden maar ik vind er nu ook al weinig aan in de randstad moet ik zeggen.
Waterstof zou inderdaad mooi zijn maar lijkt niet echt van de grond te komen.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Hoewel er in de Randstad in het algemeen véél meer geld is/geld wordt verdiend en veel meer reuring is/toekomstsperspectief voor velen tov waar ik woon, zegt me qua hobby het daar he-le-maal niks. En had ik 'n trein en tramabonnement en 'n UP gehad:)
Petrolhead zijn in de Randstad, dat is als Ron Jeremy & Hugh Heffner die gevangen zitten in 'n gaybar:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
De meeste BMW rijders hier lijken geen enkele moeite te hebben met het nepgeluid uit hun speakers.
Dus dan kunnen ze dat 6-cilinder geluid ook makkelijk overzetten naar hun elektro-auto’s.
Dus dan kunnen ze dat 6-cilinder geluid ook makkelijk overzetten naar hun elektro-auto’s.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Geweldige één-op-één analogie Macboy.
Al aan de Irish Coffee denk:)
Disclaimer: Mijn nepgeluid uit de speakers staat op OFF
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Trein en tramabonnement in de randstad... Ik denk dat Robi het idee heeft dat de randstad 1 groot stadscentrum is?
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?
Als ik MdV zo ver kreeg om te verkassen naar het hoge Noorden (en dan niet dat deel dat stiekem nog bij NL wil horen)...
Tot die tijd geef ik gewoon af en toe wat gas met de Caterham. Leuker dan een Up!
Tot die tijd geef ik gewoon af en toe wat gas met de Caterham. Leuker dan een Up!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Edwin de Haas, EmielS60, KoenM en 300 gasten