Stekkerauto's steeds minder waard
-
OnlineWJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Kan je niet tijdens een proefrit even een aanhanger erachter lepelen om te kijken hoe het rijd?
-
Online
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
En een eigen draadje starten
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ze mogen dan wel flink zakken in waarde. Om te rijden kan het bijna niet goedkoper dan op de stekker. 20.000km per jaar kun je met een Volt/Ampera of andere stekkerding voor +/- €700,- aan elektra redden. Wegenbelasting ook nogeens heel lager dan benzine. Aan benzine ben je al gauw €2200 aan peut kwijt + hogere wegenbelasting.
Raar dat wij dit als Hollanders niet doorhebben.
Ik rij met mijn 330e met maarliefst 60.000km per jaar ook veel goedkoper dan een 330d.
Raar dat wij dit als Hollanders niet doorhebben.
Ik rij met mijn 330e met maarliefst 60.000km per jaar ook veel goedkoper dan een 330d.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Heeft niet zoveel met doorhebben te maken. Heb er gewoon niets mee. Moest ik echt willen besparen hadden we het als gezin met alleen de Fiat 500 ook kunnen redden. Reken niet naar besparing maar of ik het kan betalen. Had ik niets met auto’s gehad...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
^^ dat + dat als je de afschrijving van de 330e mee neemt vraag ik me af of die straks nogsteeds de goedkoopste optie was
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ik lease dus dat probleem ligt niet bij mij. Kijkend naar het leasebedrag rekenen ze met niet al te hoge afschrijving. Kijken naar leaseprijzen van een 320d ongeveer vergelijkbaar.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Vloeken in de kerk maar ik zou geen moeite hebben met electrisch rijden. Als loonslaaf zonder leaseregeling krijg ik alleen de kans niet/heb me er verder niet in verdiept als particuliere rijder.
- 328Ti
- Berichten: 3030
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ben wel benieuwd of je hier in de tijd nog wel aan kan sleutelen zonder een dodelijke opflikker te krijgen
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Er valt een hoop minder aan te sleutelen das an sich al een pre
-
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
voor de dagelijkse kilometers zou zo'n stekker auto prima zijn voor mij, kan een groot deel van mijn woon-werk electrisch rijden schat ik in, maar dan wel een fun-car ernaast... helaas zit ik niet in de luxe positie voor 2 auto's op de oprit.
-
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
aan het elektrische (hoogspannings)deel niet, aan de rest natuurlijk wel, dat is niet/nauwelijks anders dan bij "reguliere" auto's... ooit zijn we ook overgestapt van carburateurs naar injectie. en met een laptop in de hand kan je tegenwoordig zo'n beetje alles tunen
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Als loonslaaf zonder leaseregeling is het ook interessant.
Neem een Opel Ampera
Wegenbelasting: €0,-
Range: 50 tot 60km electric, daarna op benzine 1:14 Daar kan geen benzine of diesel tegenop.
Dan kun je op basis van €0,19 per km toch best wat overhouden.
Afschrijving lijkt me ook niet echt een issue: je koopt ze nu al voor rond de 10K. Kun je niet echt op leeglopen lijkt me.
Zo'n Opel rijdt ook nog niet eens zo verkeerd als daily.
- Joël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ampera kost 110-124 Euro per kwartaal aan MRB.
Daarnaast is stroom ook niet gratis. 20 kWh/100 km tegen 0,20 Euro per kWh zit je op 4 Euro per 100 km.
Daarnaast is stroom ook niet gratis. 20 kWh/100 km tegen 0,20 Euro per kWh zit je op 4 Euro per 100 km.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ik snap de electra niet gratis is..... Hoe kom je bij die 20KWH/100km? Dat haal ik nooit met mijn 330e en die is een stuk zwaarder.
Ik zocht even op marktplaats bij MRB voor Ampera en daar stond nvt. Vondt het eerlijk gezegd al vreemd want voor mijn 330e betaal ik ook € 112 - 126 per kwartaal. Nog steeds niet veel.
Ik heb weleens een berekening gemaakt van mijn brandstofkosten (electra en benzine) tov benzine/diesel. Geloof me,hybride is veel voordeliger. En ik rij notabene 60.000km per jaar.
Ik zocht even op marktplaats bij MRB voor Ampera en daar stond nvt. Vondt het eerlijk gezegd al vreemd want voor mijn 330e betaal ik ook € 112 - 126 per kwartaal. Nog steeds niet veel.
Ik heb weleens een berekening gemaakt van mijn brandstofkosten (electra en benzine) tov benzine/diesel. Geloof me,hybride is veel voordeliger. En ik rij notabene 60.000km per jaar.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Heb over een Ampera nagedacht, met idd de enige reden goedkoop rijd, redelijk auto qua ruimte, automaat als daily vind ik een must, maar zo'n auto doet me echt helemaal niets. Dan maar iets meer betalen en wel elke kilometer een smile op mn gezicht...Reind schreef: ↑10 okt 2017, 10:04Als loonslaaf zonder leaseregeling is het ook interessant.
Neem een Opel Ampera
Wegenbelasting: €0,-
Range: 50 tot 60km electric, daarna op benzine 1:14 Daar kan geen benzine of diesel tegenop.
Dan kun je op basis van €0,19 per km toch best wat overhouden.
Afschrijving lijkt me ook niet echt een issue: je koopt ze nu al voor rond de 10K. Kun je niet echt op leeglopen lijkt me.
Zo'n Opel rijdt ook nog niet eens zo verkeerd als daily.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Als tweede (particuliere) auto toch eens nadenken of een Outlander PHEV interessant kan zijn.
Vrouwtje rijdt voornamelijk in een straal van max 20km rond huis en dan zou het theoretisch best interessant kunnen zijn.
Tweedehands goed betaalbaar, € 148 mrb, vrijwel geen brandstofkosten, ruimte voor de kids en een automaat.
Onderhoud ook vrij goedkoop en staan bekend als uiterst betrouwbaar hoor ik in de wandelgangen.
Wat zijn de dont's?
Vrouwtje rijdt voornamelijk in een straal van max 20km rond huis en dan zou het theoretisch best interessant kunnen zijn.
Tweedehands goed betaalbaar, € 148 mrb, vrijwel geen brandstofkosten, ruimte voor de kids en een automaat.
Onderhoud ook vrij goedkoop en staan bekend als uiterst betrouwbaar hoor ik in de wandelgangen.
Wat zijn de dont's?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Had ook simpele berekening 328i vs 330e (7%). Scheelt in bijtelling 500 euro netto per maand! Dus was een no-brainer. Afschrijving interesseert me niet, dat is voor rekening van leasemaatschappij. En verbruik is 1:19 (excl. kosten opladen) vs 1:10, dus voor de zaak ook voordeliger. Heb nog tot 2020 te gaan met de 330e maar net zoals Reind erg tevreden over de auto. Zowel qua rijden als kosten.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ja, die keuze is dan erg makkelijk gemaakt idd. Wat is het verschil in specs?Tristan schreef: ↑10 okt 2017, 12:09Had ook simpele berekening 328i vs 330e (7%). Scheelt in bijtelling 500 euro netto per maand! Dus was een no-brainer. Afschrijving interesseert me niet, dat is voor rekening van leasemaatschappij. En verbruik is 1:19 (excl. kosten opladen) vs 1:10, dus voor de zaak ook voordeliger. Heb nog tot 2020 te gaan met de 330e maar net zoals Reind erg tevreden over de auto. Zowel qua rijden als kosten.
- Joël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Qua uitvoering bedoel je?duifjes.com. schreef: ↑10 okt 2017, 12:50Ja, die keuze is dan erg makkelijk gemaakt idd. Wat is het verschil in specs?Tristan schreef: ↑10 okt 2017, 12:09Had ook simpele berekening 328i vs 330e (7%). Scheelt in bijtelling 500 euro netto per maand! Dus was een no-brainer. Afschrijving interesseert me niet, dat is voor rekening van leasemaatschappij. En verbruik is 1:19 (excl. kosten opladen) vs 1:10, dus voor de zaak ook voordeliger. Heb nog tot 2020 te gaan met de 330e maar net zoals Reind erg tevreden over de auto. Zowel qua rijden als kosten.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Tristan schreef: ↑10 okt 2017, 13:48Qua uitvoering bedoel je?duifjes.com. schreef: ↑10 okt 2017, 12:50Ja, die keuze is dan erg makkelijk gemaakt idd. Wat is het verschil in specs?Tristan schreef: ↑10 okt 2017, 12:09
Had ook simpele berekening 328i vs 330e (7%). Scheelt in bijtelling 500 euro netto per maand! Dus was een no-brainer. Afschrijving interesseert me niet, dat is voor rekening van leasemaatschappij. En verbruik is 1:19 (excl. kosten opladen) vs 1:10, dus voor de zaak ook voordeliger. Heb nog tot 2020 te gaan met de 330e maar net zoals Reind erg tevreden over de auto. Zowel qua rijden als kosten.
Nee meer qua snelheidsdingen enseau
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Een 330e is een serieus snelle auto. Uit mijn hoofd heeft hij iets van 260pk/425Nm. Dat lijkt nog niet eens zoveel maar de elekromotor helpt je precies op de juiste moment flink mee. Ik weet zeker dat hij sneller is dan een 328i en denk zelfs dat hij sneller is dan een 330i.duifjes.com. schreef: ↑10 okt 2017, 13:50Tristan schreef: ↑10 okt 2017, 13:48Qua uitvoering bedoel je?duifjes.com. schreef: ↑10 okt 2017, 12:50
Ja, die keuze is dan erg makkelijk gemaakt idd. Wat is het verschil in specs?
Nee meer qua snelheidsdingen enseau
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Ik denk net zo snel als de 328i. Misschien dat de 330e iets sneller is in tussenacceleraties. Maar is vergelijkbaar alleen voelt de 330e wel wat zwaarder.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stekkerauto's steeds minder waard
Dat is niet helemaal de juiste benadering. Die 16kwh slaat op het vermogen wat je ter beschikking hebt. Hetzelfde als het maximale vermogen van een auto. Maar tijdens het rijden maak je daar natuurlijk nooit constant gebruik van. Ik heb meestal iets van 8kW voor 100km rijden. Dat kost me dus €1,60 op 100km. Dus tov van benzine 1:100.Joël D. schreef: ↑10 okt 2017, 13:28https://www.autoweek.nl/auto/61967/opel-ampera
accucapaciteit 16 kWh
actieradius accu 80 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], De fiscalist en 87 gasten