De Mini is weg, de schade valt mee, leuk is het niet maar had erger gekund. Jammer van de waterpomp en thermostaat die er voor €600 zijn in gezet. Maar door de lage aankoopprijs valt het allemaal nog mee. . Relatief gezien dan
Ik dacht trouwens niet dat het een R53 was, toen ik de auto kocht wist ik niets van Mini, dacht dat de supercharger gewoon Cooper S standaard was. Nu ken ik het verschil, maar met die kennis ga ik nooit wat doen, Mini trap ik niet meer in. Was leuk (eigenlijk ook niet) en leerzame les, veiling BCA is zeker nog wel een optie, zeker als particulier is het interessant. Les die ik wel geleerd heb is echt een auto eerst bekijken en verdiepen en niet kopen als deze toevallig net onder de hamer is.
Ach...
De auto is met openheid van zaken ingeruild, zal wel weer op een veiling belanden of gaat door naar de handel. Nog even met de verkoper de onderhoudshistorie van de Mini doorgelopen, was vanaf nieuw aanwezig met alle rekeningen, echt niet normaal wat daar aan versleuteld is/was. Voorzichtige inschatting, 5k in de laatste 2.5 jaar, koppeling, distributie, condensor, raammechanisme enz enz.
De huidige auto, is niet veel over te vertellen, saai, betrouwbaar, garantie, bij de dealer gekocht en weer Mercedes. Het was trouwens de auto waar mijn vrouw haar oog op had laten vallen, de was sowieso al geen fan van de Mini. Die ik had al helemaal niet, maar een Mini op zichzelf al niet.